Black Friday Sale bij ZF Services Nederland

ZF Services Nederland B.V. vertegenwoordigt in Nederland ZF Friedrichshafen AG, de Duitse fabrikant van producten op het gebied van besturings-, aandrijf- en chassistechniek voor met name de automobielindustrie. ZF Friedrichshafen levert sinds 1915 diverse componenten aan de voertuigindustrie en is één van de top drie automotive leveranciers wereldwijd. Naast complete units levert de organisatie in Nederland ruil-, vervangingscomponenten, onderdelen en reparatieservice – ook bij de klant op locatie – voor vrijwel alle ZF-producten.
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13912
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Dan kun je beter naar n ander bedrijf. Is hier ergens n heel onderzoek gedaan naar diverse bedrijven.


Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
ErwinGSA
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 147
Lid geworden op: 05 okt 2016, 13:49
Type Auto: BMW F31 320iXA8 Luxury Line '18

Eric Beamer schreef: 25 nov 2020, 16:49 To spoel or not to spoel???? :nou:
Daar is de fabrikant (ZF) duidelijk over: Niet doen. Althans, niet met aparte spoelmiddelen. Spoelen kan wel met dezelfde v- bak olie. Er zitten filters in de bak die geen spoelmiddelen verdragen.
Groet,
Erwin

BMW F31 320iXA Touring Luxury Line Purity '18 - Melbourne Red
BMW K51 R1250GS Adventure ‘21 - 40 years GS Edition
BMW K589 K1100LT ‘98 - Special Edition - Aspen silber
BMW Active Hybrid e-Bike
Gebruikersavatar
Hugo330D
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 775
Lid geworden op: 16 jun 2019, 21:27
Type Auto: BMW 330D M Sport (F31)

Over spoelen ook meerdere slechte verhalen gelezen, zeker als de druk te hoog is.
BMW 330D M Sport EB (F31) :Mpower:
Gebruikersavatar
robinhoed
Just getting started
Just getting started
Berichten: 78
Lid geworden op: 29 mar 2020, 19:15


Jimmer schreef:maar hoeveel kost dit inmiddels, 800 ofzo, gaat nergens over. Paar geleden was dit nog maar was dit de helft.
Ik was vorige maand 685€ kwijt voor een diagnose, testrit, oude olie verversen en vervangen filter met vervangen vam wat kleine onderdeeltjes voor de soepelheid.

Op mijn eigen verzoek nog voor 95€ de externe leidingen en koelers laten schoonspoelen. En voor 75€ olie in differentieel laten verversen.

Duur? Tsja goedkoop is het niet en misschien een stukje duurder dan een andere service leverancier maar waar praten we dan over 200€ voor de komende 150.000 km rijplezier?

Geloof in ieder geval niet in life time olie.







Verstuurd vanaf mijn SM-A750FN met Tapatalk

Jimmer
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1042
Lid geworden op: 11 jul 2018, 21:32
Type Auto: 420i Gran Coupe (F36)

Spoelen met spoelmiddel wordt inderdaad niet aanbevolen. Bekijk anders ook dit topic: viewtopic.php?p=589340#p589340
Eric Beamer
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 183
Lid geworden op: 21 mar 2018, 16:27
Type Auto: 330I 05-2007 Touring (E91)

Kogel is nog niet door de kerk, maar wel een afspraak gemaakt in Delfsgauw op 23 December.
Ik heb een verhaal gelezen van iemand die al wat problemen had met zijn ZF bak en waar de mensen van Delfsgauw, na een proefrit tot de conclusie kwamen, dat ze hem niet konden helpen.
Maar hij mocht wel bijna 600€ aftikken voor de "servicebeurt" , hoe dan ?
Ik weet niet meer of ik het op het Bimmerportal heb gelezen of hier, kan het niet meer vinden.
Je kunt als bedrijf toch niet zo'n bedrag tellen als je pak em beet misschien max 2 uur bezig bent geweest ?
Dat verklaart waarschijnlijk wel, waarom dit in mijn prijsopgave staat:

De kosten van de onderhouds-servicebeurt zijn € 599,00.

De kosten van de onderhouds-servicebeurt inclusief oliespoeling zijn € 694,00.

Allemaal leuk en aardig, maar juridisch gezien, kom je hier toch niet mee weg?
BMW 330I Touring (E91) 05-2007 Automaat N52
Gebruikersavatar
polaris
Just getting started
Just getting started
Berichten: 68
Lid geworden op: 03 jun 2018, 19:32

Morgen vroeg heb ik een afspraak bij zf voor een olie wissel.
Dit is de prijs opgave voor mijn auto.


De kosten voor een diagnose zijn € 225.00, deze kosten komen te vervallen indien er aansluitend onderhoud wordt uitgevoerd.
De kosten van een onderhouds-servicebeurt zijn € 685,00.
De kosten van een onderhouds-servicebeurt incl. oliespoeling (op basis van schone olie – zonder reinigingsmiddel) zijn € 780,00.
Op verzoek kunnen wij tijdens de onderhouds-servicebeurt:
De olie van het achter differentieel verversen, de kosten hiervoor bedragen € 75,00.



Verstuurd vanaf mijn SM-A515F met Tapatalk

Eric Beamer
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 183
Lid geworden op: 21 mar 2018, 16:27
Type Auto: 330I 05-2007 Touring (E91)

Raar, dat ze bij jou een uitgebreidere prijsopgave hebben opgegeven.... ??
Dat vind ik een fair bedrag, als de spoeling niet door zou gaan.
Neem aam ook voor een E90 ?
BMW 330I Touring (E91) 05-2007 Automaat N52
Gebruikersavatar
polaris
Just getting started
Just getting started
Berichten: 68
Lid geworden op: 03 jun 2018, 19:32

Weet niet welke bak je hebt maar ik heb de 8- bak. Dacht dat de 6-bak iets goedkoper was.

Verstuurd vanaf mijn SM-A515F met Tapatalk

Eric Beamer
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 183
Lid geworden op: 21 mar 2018, 16:27
Type Auto: 330I 05-2007 Touring (E91)

Yep 6 bak !
BMW 330I Touring (E91) 05-2007 Automaat N52
Gebruikersavatar
Ballistic
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 707
Lid geworden op: 09 aug 2016, 11:32
Type Auto: BMW E91 335i N54

Wat een belachelijke prijzen. Hiervoor kan je de bak volledig laten reviseren (solenoids, clutches, bussen, filter, pakkingen) !!! Kom zeg het is geen rocketscience zo'n ding.

Spoelen van de bak op normale druk is overigens een must. Tijdens het spoelen moet er tevens geschakeld worden met de bak zodat alle onderdelen/passages geactiveerd en gereinigd worden. Wat ik hiermee wil zeggen is dat ik een hoop onware informatie voorbij zie komen op het forum.
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13912
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Het is ook n gedeeltelijke revisie.
2e spoeling is optioneel.
Maar eens dat t veel geld is. Ze dien dan ook wel degelijk meer dan andere bedrijven.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Eric Beamer
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 183
Lid geworden op: 21 mar 2018, 16:27
Type Auto: 330I 05-2007 Touring (E91)

Vandaag bij ZF geweest in Delfsgauw, vriendelijke ontvangst, tekst en uitleg van Harry (hoofdmonteur).
Het meerijden met de monteur gaat helaas niet meer door de Corona maatregelen.
De telefoniste had mij ook al voorbereid dat ik ook geen foto's mocht maken in de werkplaats, maar Harry zei dat als we buitenom zouden lopen, dat dat wel zou kunnen.
Monteur complimenteerde mij met de staat van mijn Touring; hij had veel 3 series gereden, maar geen voelde zo strak aan als deze ! De sceptici in mij dacht even : dat zal ie wel tegen iedereen zeggen, maar wat zou de meerwaarde zijn voor hen?
Ik heb de binnenzijde van de deksel gezien, olie was donker, maar nog transparant (160.000km).
Heb het spoelen mogen filmen, leuk om te zien.
Gelijk gevraagd of ze het diff ook mee willen pakken voor die €75, geld kost het toch al !
Al met al een positieve ervaring.
Het wachten viel me wel zwaar, ik was er om half 1 en reed weg om half 5, ondanks een boek, goeie koffie en een laptop ging de tijd traag.....
Ik merk met rijden niet direkt een verschil, vanaf morgen eens op letten als ik met koude motor weg rij van mijn werk. Dan wil ie nog wel eens wat langer nodig hebben om naar de 2 te schakelen.
Ik had geen problemen met de bak, wil deze auto nog een tijd rijden, meer een preventieve actie.
Ondanks de prijs nog steeds een aanrader.
BMW 330I Touring (E91) 05-2007 Automaat N52
ZF_Services_NL
Sponsor
Sponsor
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 nov 2019, 08:21

Hallo allemaal,

Helaas, door Corona hebben onze PKW activiteiten op een laag pitje gestaan. Maar nu de ,maatregelen versoepelen, willen we meer gaan ondernemen met jullie.
Ook bv een "vraagbaak actie", en een met een video link jullie vragen en opmerkingen adresseren.

Ook in dit rubriek lees ik veel over prijzen / "do & don't" / olie soorten en spoelen. Graag willen we dit allemaal met jullie doornemen.

Volg ons ook op Facebook voor acties en promo's !

Mocht je een vraag hebben over je transmissie, stel hem gerust. We zullen (proberen) deze zo goed mogelijk te beantwoorden.

Mike de Best
Directeur ZF Services Nederland
Delfgauw
Mike de Best
Adjunct - Directeur
ZF Services Nederland B.V.
Delfgauw
ZF_Services_NL
Sponsor
Sponsor
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 nov 2019, 08:21

Eric Beamer schreef: 23 dec 2020, 19:19 Vandaag bij ZF geweest in Delfsgauw, vriendelijke ontvangst, tekst en uitleg van Harry (hoofdmonteur).
Het meerijden met de monteur gaat helaas niet meer door de Corona maatregelen.
De telefoniste had mij ook al voorbereid dat ik ook geen foto's mocht maken in de werkplaats, maar Harry zei dat als we buitenom zouden lopen, dat dat wel zou kunnen.
Monteur complimenteerde mij met de staat van mijn Touring; hij had veel 3 series gereden, maar geen voelde zo strak aan als deze ! De sceptici in mij dacht even : dat zal ie wel tegen iedereen zeggen, maar wat zou de meerwaarde zijn voor hen?
Ik heb de binnenzijde van de deksel gezien, olie was donker, maar nog transparant (160.000km).
Heb het spoelen mogen filmen, leuk om te zien.
Gelijk gevraagd of ze het diff ook mee willen pakken voor die €75, geld kost het toch al !
Al met al een positieve ervaring.
Het wachten viel me wel zwaar, ik was er om half 1 en reed weg om half 5, ondanks een boek, goeie koffie en een laptop ging de tijd traag.....
Ik merk met rijden niet direkt een verschil, vanaf morgen eens op letten als ik met koude motor weg rij van mijn werk. Dan wil ie nog wel eens wat langer nodig hebben om naar de 2 te schakelen.
Ik had geen problemen met de bak, wil deze auto nog een tijd rijden, meer een preventieve actie.
Ondanks de prijs nog steeds een aanrader.


Hallo Eric, merkte na een paar dagen wél verschil ? We zijn benieuwd !
Mike de Best
Adjunct - Directeur
ZF Services Nederland B.V.
Delfgauw
Plaats reactie

Terug naar “ZF Services Nederland”