Nieuwe berichten

BMW 330CI M-TechII

Zet hier jouw BMW te koop, let wel vraagprijs verplicht!

Moderators: Moderator team, Beheerder

Jeremydk
Just getting started
Just getting started

BMW 330CI M-TechII

Bericht#1 » 06 Feb 2018, 20:57

Voor een Liefhebber door een liefhebber!

Aangeboden:

Mijn mooie BMW 330ci (3vorige eigenaren) volledig M-Tech II uitgevoerd met tal van extra opties. De reden dat ik deze mooie wagen verkoop is dat wij een puppy hebben en ik niet de auto wil verruïneren hierdoor. 2.5 jaar lang heb ik met volle plezier mijn hobby kunnen verwezenlijken met deze bolide. Door de jaren heen heb ik er flink wat geld en aandacht tegen aan gegooid. En dat heeft de vorige eigenaar ook gedaan. Dit was namelijk ook een echte liefhebber.
Schrik niet: op kenteken is dit een 320 maar dankzij een donor 330 is deze professioneel omgebouwd. Alles is volledig overgezet in mijn auto. Van de aandrijflijn tot aan de zeer krachtige 6 cilinder motor. De wagen rijdt piekfijn en ligt als een huis op de weg dankzij een KW V1 Inox schroef set. De tellerstand is momenteel 244.714km en loop zachtjes op. Dit is echter de carrosserie stand. De motor zelf heeft zelf nu 184.000 km gelopen.
Omdat de auto niet van cilinder aantal is gewijzigd en het vermogen verschil onder de 40% is gebleven was het niet nodig om de wagen opnieuw te laten schouwen. Je hebt dus het voordeel van een lagere wegenbelasting en lagere verzekeringskosten.

De wagen heeft een compleet RVS uitlaatsysteem met Eisenmann eindempers en 4x70mm uitlaatpijpen. Ook is de motor voorzien van een M3 spaghetti spruitstuk en speciaal BMC CDA luchtfilter. Dit samen met een stage 1 tuning is het vermogen geschat op 268PK. De 330 rijd zonder katalysators rond en laten de krachtige 6 cilinder heerlijk brullen zodra het gaspedaal ingetrapt wordt. Als men rustig optrekt of snelweg kilometers rijdt is de toon aangenaam en niet storend. Om wel probleemloos door de keuring te komen zijn de originele katalysators aangepast zodat ze probleemloos voor de midden dempers geïnstalleerd kunnen worden.
Ik ben meermaals op events geweest en ik heb zelf persoonlijk geen enkele 330 gehoord die zo mooi klinkt als die van mij.

De opties:

• 330 swap
• M-Tech II bumpers
• Nieuw links achterlicht unit
• Nieuwe knipperlichten in zijschermen
• Nieuwe mistlampen voor
• M3 CSL kofferklep
• Eisenmann uitlaat
• BMC CDA luchtfilter
• M3 spruitstuk
• M3 draagarmen voor
• M3 wielnaven voor
• M3 Verlichte schakelpook plus hoes
• M3 Elektrisch verstelbare en verwarmde spiegels
• M3 (kras en slijtagevrij) stuur
• M3 CSL remschijven
• M3 CSL remklauwen welke geverfd zijn in metallic goud
• Audio upgrade met oa: mosconi versterker, 8 Gladen speakers/tweeters en Dension GW Bluetooth Carkit uitgevoerd door Autoparts stereo techniek te Amsterdam
• KW V1 Inox schroefset
• Nieuwe Nokkenassensor (inlaat)
• Nieuwe niveauschakelaar koelvloeistof niveau
• Onderhouden met uitsluitend Mequiars producten
• Nieuwe kleppendekselpakking
• Nieuwe dynamo

Twee maanden geleden heeft de auto nog een grote beurt gehad en zijn er nieuwe bogies geplaatst, olie plus filter vervangen, interieurfilter is vervangen en het CDA luchtfilter is schoongemaakt.

De wagen heeft mij ontzettend veel plezier gegeven zonder stil te staan in regen of kou. En 2 jaar geleden heeft de BMW vlekkeloos een reis gemaakt naar Spanje en terug.

Puntjes van aandacht:
Oliepijlsensor is kapot, deze krijgt u nieuw in doos mee van mij (wachten op oliewissel).
De motorkap, deze begint wat te roesten aan de binnenkant. Van buiten af is dit nog niet zichtbaar maar moet wel binnen korte termijn opgeknapt worden. De achter remblokken en schijven moeten vervangen worden op korte termijn. De CSL schijven en blokken voor zijn nog als nieuw (1jaar).
De wagen wordt verkocht op 18' style 135 velgen en niet de zwarte Vorsteiners welke ook te zien zijn op de foto's.
Voor liggen nu 1 jaar oude Continentals en achter Pirelli winterbanden.

Ik hoop dat ik iemand vind die met net zoveel passie mijn wagen wil overnemen en onderhouden. Daar onderscheiden de echte liefhebbers zich in. Uiteraard is de prijs onderhandelbaar. Bij vragen sta ik u met plezier te woord.

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bmw ... ousPage=lr

BMW E91 335I aut 2007 MHD Flash 1 :Mpower: pakket

Darudevampire
Moderator Team Leider
Moderator Team Leider

Re: BMW 330CI M-TechII

Bericht#2 » 17 Feb 2018, 22:18

Vragen en/of opmerkingen m.b.t. het product, graag per PB richten aan de Topicstarter. Houd dit topic schoon s.v.p.!
-Moderator Team

Terug naar “BMW's”