Napraten: Official BMW3SeriesForum Kart Event 2014

Post hier je foto's en verslagen van de events en meetings waar je bent geweest.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15843
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

De sterke verhalen en foto's kunnen hier geplaatst worden...

...wie trapt er af? :wink:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Onze teams:

76, 79, 81, 96, 97 & 98 :ja:

Link naar website CPB:
http://www.circuitparkberghem.nl/defaul ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Originelen:
https://www.wetransfer.com/downloads/33 ... 411/ad1dbc" onclick="window.open(this.href);return false;


Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
peke
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 806
Lid geworden op: 24 jun 2013, 16:11
Type Auto: BMW 330d E90, BMW Z3 1.9
Locatie: Rondom Veenendaal/Ede/Wageningen

Joop schreef:De sterke verhalen en foto's kunnen hier geplaatst worden...

...wie trapt er af? :wink:
Nou het ging zo... 001


Was gaaf mannen! Genoten van de heftige race en leuk de mensen achter de forumnamen eens live te zien!
De BMW is de Mercedes onder de auto's!!! ;)
Gebruikersavatar
highperformance
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 9970
Lid geworden op: 24 jul 2011, 14:59
Type Auto: F30 330E
Locatie: Den Haag

Het ging zo dat Arjan V, Danish en de bestuurder van de Ding hebben gewonnen. Zo, nu topic slotje graag.... :mrgreen:
Gebruikersavatar
Kenny
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4327
Lid geworden op: 14 aug 2011, 20:41
Type Auto: Ferrari FF
Locatie: Brabant

Was weer een gezellig middagje zo :Klappen:
335RiCK
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 5767
Lid geworden op: 25 aug 2011, 20:29
Type Auto: BMW E92 335i-501pk/717 nm
Locatie: Madurodam

highperformance schreef:Het ging zo dat Arjan V, Danish en de bestuurder van de Ding hebben gewonnen. Zo, nu topic slotje graag.... :mrgreen:
Jaja,wil wel ff bewijs daarvan he John :mrgreen:
MOSSEMANTURBOchipt. 501pk/717nm.GRUPPE M airint.MOSSELMANTURBO,S upgr.MOSSELMANN
interco.MOSSELMANDOWNPIPES.DINAN oliek.SPEC sportkop 900nm..QUAIFE sper.MILLTEK sportuitlaat.POWERFLEX rubb .WIECHERS v. :FORGE dumpv.BREYTON vlg .KW schroefs v. 2.
BREMBO
BBK.M-PAKKET+pp diff. 102 competion
Bartholometicus
Seriously addicted
Seriously addicted
Berichten: 1232
Lid geworden op: 02 jan 2012, 22:38
Type Auto: e91 '06 zwart
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Het lijkt me geslaagd evenement. Mag best nog een keer gedaan worden, maar dan met meer forum teams.

Het was een spannende strijd tussen de teams van het forum. Team Brabham 1983 hield zich netjes in om het spannend te maken tussen onze teams. Helaas wilden niet alle teams hieraan meedoen en de spelbreker uithangen :)
Wie heeft de komkommer eigenlijk uitgevonden?
Danishbmw
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1144
Lid geworden op: 14 mei 2012, 22:30
Type Auto: Squirtende M3
Locatie: Hoofdstad

highperformance schreef:Het ging zo dat Arjan V, Danish en de bestuurder van de Ding hebben gewonnen. Zo, nu topic slotje graag.... :mrgreen:
En ik had de snelste tijd van ons forum.. :Hosanna:

Nu mag die op slot :D
Team Motorsport, winners of the kart event 2014.
Drivers: Snodder John.. Trucker Arjan.. RHdriver me.
Weirdest combo evaaah

Afbeelding
Thys
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 16598
Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:39
Type Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Wat was die tijd Danish?
"He who shall be last, shall be sideways and smiling" - JC
peke
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 806
Lid geworden op: 24 jun 2013, 16:11
Type Auto: BMW 330d E90, BMW Z3 1.9
Locatie: Rondom Veenendaal/Ede/Wageningen

Wij (Bartholometicus, Leo en ik) waren als
Super team niet laatste.
Slotje graag nu!!

Even applaus voor mijn teammates:
-Bartholometicus is lang en groot, past amper in de kart. En hij jakkert de sterren van de hemel.
Niks dan lof.
-Leo: naar eigen zeggen oud en versleten. Starten als 25e en na 1 ronde al positie 14.

Ik speel de juichtrompet. Toppers!!

Briljante middag.
De BMW is de Mercedes onder de auto's!!! ;)
Danishbmw
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1144
Lid geworden op: 14 mei 2012, 22:30
Type Auto: Squirtende M3
Locatie: Hoofdstad

Thys schreef:Wat was die tijd Danish?
1:00.601 001
Team Motorsport, winners of the kart event 2014.
Drivers: Snodder John.. Trucker Arjan.. RHdriver me.
Weirdest combo evaaah

Afbeelding
arjanv6
Beyond salvation
Beyond salvation
Berichten: 2213
Lid geworden op: 21 apr 2012, 14:50
Type Auto: e92 325i

Deze afbeelding laat wel zien hoe makkelijk wij als dreamteam met de druk om konden gaan.... :| bedankt mannen voor de leuke middag was echt tof gaan we zeker nog een keer doen,daarna leuk voetbalfeestje gehad dus deze dag kan niet meer stuk maar nu ga ik toch echt slapen :mrgreen:

Afbeelding


jh eikol
If you want to be happy for a day,drink.
If you want to be happy for a year,marry.
If you want to be happy for a lifetime,drive a bmw.
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

Was die golden shower voor -of na de wedstrijd :Dubbel:
Gebruikersavatar
highperformance
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 9970
Lid geworden op: 24 jul 2011, 14:59
Type Auto: F30 330E
Locatie: Den Haag

Was voor de wedstrijd, zodoende had Arjan geen warming-up nodig :mrgreen:

18 man aan start in 6 teams met als teamnamen, in willekeurige volgorde :ja: :
- Bimmer (intro Adnan, intro Adnan en Joop)
- Motorsport (ArjanV, Danish, HP)
- BMW 3 Series Forum (Michiel, Adnan en Imran (intro Danish)
- Eisenach a.g. (Roland, Jurgen en Rogier)
- Rapp (Dejan, Thys & Thomas)
- Brabham 1983 (Leo, Bartolo en Peke)


Dag begon met een gezellige ontmoeting van de members en intro's. Aangezien het een berg bekende koppen waren was het gelijk gezellig. Peke was de enige die ik nog niet eerder gezien had. Hopelijk in het vervolg meer nieuwe koppen.

De teams werden d.m.v. lootjes ingedeeld. Een ieder trok een papiertje uit de schoen en zodoende ontstonden er de teams.

Omkleden en naar de rijdersbriefing. Daar wordt van alles verteld. Belangrijkste waren de verplichte tankstops. 2 stops moesten worden afgewerkt. Tussen de 25e en 40ste minuut de eerste en de 80ste en 90ste de tweede. Ideaal voor ons met 3 rijders per team. Want dan kon je ieder 40 minuten achter elkaar karren en wisselen tijdens de verplichte tankstops.

Er waren 25 teams in totaal. Dat zijn er veel, maar de baan is zo groot dat dat geen enkel probleem is en ook leuk omdat er bijna altijd wel karts bij elkaar in de buurt rijden. De kartbaan (Berghem) beschikt over de mogelijkheid om diverse lay-outs te maken. Vandaag was Euro Final de route die gereden diende te worden. http://www.kartbaanberghem.nl/includes/img.asp/id,967. Op zich een makkelijk, qua technisch rijden, parcours waar veel snelheid in zat. Laat je niet misleiden door de fantastische topsnelheden waar mee gepropageerd wordt door de uitbater. Max 60 km/h zal haalbaar zijn, veel hoger niet mogelijk. En dat ligt niet aan de lay-out van de baan, maar je merkt op het rechte eind dat de toerenbegrenzer wordt benaderd.

Allereerst de kwalificatie. Ik zat met Danish en Arjan V in het team. Via een goed doordacht en op grond van tactische overwegingen zou Arjan als eerste de race rijden. Zo had de zijde van de handschoen nu eenmaal aangegeven. Tijdens de kwali deed eerst Danish zijn rondjes en vervolgens Arjan. De tijd is te kort om een derde te laten instappen. Wij startte, volgens mij, op een 14e positie. Geen idee of wij daarmee de snelste waren. Wel vlak voor BMW 3 series Forum. Die begonnen op de 15e stek.

Arjan als eerste achter het stuur. Enigszins onwennig vanaf de start. Eerste rondje met doorkomst op de 20ste plek. Zou die dan toch die knop missen op het stuur, was het die overbodige maaltijd in het truckercafé laatst of reed hij, zoals gebruikelijk, als sms-end en over de vluchtstrook zijn race. Wij vroegen ons dat aan de zijlijn af.

Uiteindelijk kwam deze Henk Wijngaard van het forum op dreef, wij snapte het al. Die V. is een diesel. Langzaam maar zeker klom hij op richting hogere regionen om de 14e positie te bereiken bij het naar binnen gaan voor tankbeurt en rijderswissel. Ondergetekende was de 2e rijder. Ook hier zijn genoeg hoofdbrekens de grondslag geweest. Al hielp een vijandig teamgenoot de handschoen een handje door deze te toucheren alvorens deze op de grond viel.

Tanken is piece of cake. De organisatie is goed geregeld en je kan de tankplek dan ook niet missen. Je moet uitstappen en dan wordt r voor je getankt en je kan weer verder. Voor mij zat een dame op de tankplek en wij reden tegelijk weg (werd per 2 getankt). Frustrerend om te zien dat zij gelijk meters bij mij wegrijdt vanuit stilstand. Dat heeft niets te maken met eventueel verschil in gewicht. Wij hadden gewoon een trage kart :mrgreen: . Ik had de eerste 5 rondjes nodig om op gang te komen. De baan is, zoals geschreven, niet heel moeilijk. Maar wel met een paar plekken waar je veel snelheid kunt verliezen als je die niet goed aansnijdt. Ik bleef met 2 bochten de hele stint stoeien om deze lekker te nemen. Aan de rechterzijde van de baan kon ik veel tegenstanders benaderen en inhalen. En juist aan de andere zijde, geheel links dus, zat een bocht die ik maar moeilijk onder de knie kreeg. Wel een belangrijke omdat deze de aanzet is voor een heel lang recht stuk. Maar daar merkte ik steeds dat ik veel tijd verloor en zelfs na al mijn ronden heb ik deze niet lekker onder de knie gekregen.

In mijn stint heb ik veel gestoeid met Adnan. Lovely battle's. Veel verschil was er niet onderling. Het gaat volledig ten koste van de rondentijden, maar het was te leuk om dit gevecht te laten lopen. Maar ik wil wel graag vermeld hebben dat ik uiteindelijk voor hem eindigde. :mrgreen: :mrgreen: Maar zonder dollen, it was fun habibi. Dat laatste is echt het belangrijkste. Ik heb echt genoten van de rondjes.

Na 40 minuten ben je serieus gesloopt. Je handen kan je niet meer samenknijpen, je benen trillen en mijn rug is nu nog niet hersteld. Maar het was het waard.

Vervolgens ging de lichtste van ons zijn rondes doen. Je vraagt je af waarom ik in dit geval het gewicht aanhaal, maar dat komt omdat Danish de snelste was. En dat lag alleen aan het gewicht. Dat iedereen dat even weet. :mrgreen: Ik gaf het stokje over op de 10e plek. Wat leuk was omdat er geen forumteam voor ons zat.

Danish liet zijn talent niet onaangesproken. Reed zijn rondjes met groot gemak. Wil ook wel graag vermelden dat Danish een perfect geprepareerde kart mee kreeg. Banden netjes gespaard door Arjan en ondergetekende. En als deze rijders zo zuinig met de kart omgaan is het ook makkelijk hard gaan op het eind.

Ronden na ronden ging het tempo omhoog. Met als eindresultaat de 8ste plek. Toch een forumteam in de top 10. Dat is altijd goed. Zeker de top 5 van deze wedstrijd zijn teams die veel vaker rijden. Zowel in een kart als op deze baan.

Ik heb weinig meegekregen van de andere teams. Maar wat ik gezien heb is dat Leo (krijg het mijn stort bijna niet uit natuurlijk) en Thys ook rap hun rondes reden.

Na afloop is er een loterij van gesponsorde artikelen. Dat is een grappige bijkomstigheid. En ook hier waren forummembers die de aandacht opeisten en prijzen meenamen. Met als klapstuk een reuze VW aandenken voor onze knuffellimbo. Roland ging die niet met lege handen naar huis.

Heren, complimenten zijn op zijn plaats. Was een super gezellige middag en vroege avond. Kenny kwam nog gezellig buurten. Alles is heel gebleven en iedereen total loss richting de tv om onze leeuwen weer makkelijk over de tegenstander heen te walsen. "It's been emotional...." :autotje spelen:
Laatst gewijzigd door highperformance op 06 jul 2014, 13:24, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

highperformance schreef:Zou die dan toch die knop missen op het stuur, was het die overbodige maaltijd in het truckercafé laatst of reed hij, zoals gebruikelijk, als sms-end en over de vluchtstrook zijn race. Wij vroegen ons dat aan de zijlijn af.
:Dubbel: :Dubbel: :Dubbel:

Leuk mannen :ja:
Gebruikersavatar
highperformance
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 9970
Lid geworden op: 24 jul 2011, 14:59
Type Auto: F30 330E
Locatie: Den Haag

Arjan V, Kenny en Thys (respect voor Thys, boel km's terug moeten sturen, held)
Afbeelding
Jurgen (intro OGWL), Rogier (intro Danish), Dejan, Imra (intro Danish), Leo, Barto, Kenny, Thys en Adnan
Afbeelding
Leo (weggestuurd :mrgreen: ), ThomV, Thys, Joop, Dejan, Peke, Knuffellimbo, OGWL en Jurgen
Afbeelding
Hier rechts achterin (op de foto) voor mij het lastige deel. Daar kon je veel verliezen/winnen... helaas, ik verloor :duh:
Afbeelding

OGWL
Afbeelding
Joop
Afbeelding
Roland
Afbeelding
OGWL
Afbeelding
Joop
Afbeelding
Danish in pursuit
Afbeelding
Knuffellimbo houdt alles op :mrgreen:
Afbeelding
OGWL
Afbeelding
Joop
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Events / Meetings Verslagen”