Napraten: Official BMW3SeriesForum Kart Event 2014

Post hier je foto's en verslagen van de events en meetings waar je bent geweest.
Gebruikersavatar
Dejan
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 16246
Lid geworden op: 08 jan 2011, 09:21

Het enige sterke verhaal dat ik heb, is dat OGWL mij ramde en we samen in de zandbak belandden. Was toch een goeie reminder om het vizier niet op een kier te laten. Mijn rondetijd ging gepaard met blindheid door de modder, 10 seconden omhoog :Dubbel:

Gewicht is alles in deze sport, dat blijkt wel. Ze hebben mijn team (RAPP - Thomas, Thys en ik) de zwaarste kart gegeven volgens mij. Sabottage was overal te proeven...:

- een defecte transponder op kart 1
- een brandstofslangtoevoer dingetje op kart no.2

Door alle commotie hebben we 3 verschillende kartnummers gereden. Dit resulteerde in het feit dat Thomas het bordje dat ik omhoog hield voor de wissel, niet herkende (zegt ie...).

Het was een leuke dag, het weer heeft ons gespaard door niet helemaal los te gaan. De sfeer was goed, top!


Afbeelding

F30 330e (2016): viewtopic.php?f=66&t=20324 & E90N 318i (2010)
Past: F11 528i, E90 M3 (2010), F20 118i (2013), E92 330xD (2007), E46 318i (2005)
335RiCK
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 5767
Lid geworden op: 25 aug 2011, 20:29
Type Auto: BMW E92 335i-501pk/717 nm
Locatie: Madurodam

Zo te lezen heb ik niks gemist :cry: :cry:
MOSSEMANTURBOchipt. 501pk/717nm.GRUPPE M airint.MOSSELMANTURBO,S upgr.MOSSELMANN
interco.MOSSELMANDOWNPIPES.DINAN oliek.SPEC sportkop 900nm..QUAIFE sper.MILLTEK sportuitlaat.POWERFLEX rubb .WIECHERS v. :FORGE dumpv.BREYTON vlg .KW schroefs v. 2.
BREMBO
BBK.M-PAKKET+pp diff. 102 competion
335RiCK
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 5767
Lid geworden op: 25 aug 2011, 20:29
Type Auto: BMW E92 335i-501pk/717 nm
Locatie: Madurodam

Heb toch maar ff alles gelezen John,leuk stukje.
Volgende keer op Zondag he :Hosanna:
MOSSEMANTURBOchipt. 501pk/717nm.GRUPPE M airint.MOSSELMANTURBO,S upgr.MOSSELMANN
interco.MOSSELMANDOWNPIPES.DINAN oliek.SPEC sportkop 900nm..QUAIFE sper.MILLTEK sportuitlaat.POWERFLEX rubb .WIECHERS v. :FORGE dumpv.BREYTON vlg .KW schroefs v. 2.
BREMBO
BBK.M-PAKKET+pp diff. 102 competion
Gebruikersavatar
highperformance
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 9970
Lid geworden op: 24 jul 2011, 14:59
Type Auto: F30 330E
Locatie: Den Haag

335RiCK schreef:Heb toch maar ff alles gelezen John,leuk stukje.
Volgende keer op Zondag he :Hosanna:
Beetje afhankelijk van de beschikbare data van het kartcentrum. Als je exclusief wilt racen dien je echt met minimaal 15 teams moeten komen. Dus 45 man. En dat is echt het minimum.

Normaliter is de race ook iets later. Dan kan het ms worden ingepast in je openingstijd.
Gebruikersavatar
highperformance
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 9970
Lid geworden op: 24 jul 2011, 14:59
Type Auto: F30 330E
Locatie: Den Haag

peke schreef:Wij (Bartholometicus, Leo en ik) waren als
Super team niet laatste.
Slotje graag nu!!

Even applaus voor mijn teammates:
-Bartholometicus is lang en groot, past amper in de kart. En hij jakkert de sterren van de hemel.
Niks dan lof.
-Leo: naar eigen zeggen oud en versleten. Starten als 25e en na 1 ronde al positie 14.

Ik speel de juichtrompet. Toppers!!

Briljante middag.
Welk team (naam) was dit Peke?
peke
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 806
Lid geworden op: 24 jun 2013, 16:11
Type Auto: BMW 330d E90, BMW Z3 1.9
Locatie: Rondom Veenendaal/Ede/Wageningen

highperformance schreef:
peke schreef:Wij (Bartholometicus, Leo en ik) waren als
Super team niet laatste.
Slotje graag nu!!

Even applaus voor mijn teammates:
-Bartholometicus is lang en groot, past amper in de kart. En hij jakkert de sterren van de hemel.
Niks dan lof.
-Leo: naar eigen zeggen oud en versleten. Starten als 25e en na 1 ronde al positie 14.

Ik speel de juichtrompet. Toppers!!

Briljante middag.
Brabham 1983

Welk team (naam) was dit Peke?
De BMW is de Mercedes onder de auto's!!! ;)
Roland
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 12415
Lid geworden op: 31 jul 2010, 10:44
Type Auto: BMW F32 420i+

Pfff, net weer boven water hier na de voetbaltrillerafterparty....... 8)

Topdag gehad gisteren. Alhoewel mijn twee teamcollega's 1 x 40 minuten wilde rijden, ben ik toch maar voor 2 x 20 minuten gegaan. En niet voor niks. Wat zagen de mannen eruit zeg na 40 minuten karten haha :mrgreen:

Ik moet zeggen, mijn tweede 20 minuten stint was een stuk beter als de eerste. Die was dramatisch slecht. :oops: Pak je de bocht te ruim, moet je op de rem om niet eruit te schieten, waarna je dus te langzaam uit de bocht komt en iedereen je fluitend op het rechte stuk voorbij gaat. Neem je de curbs te veel, verlies je ook teveel tractie door het stuiteren van de kart. De oplossing ligt ergens in het midden, maar is toch wel moeilijk te vinden.

Top verhaal John, leuke foto's :ja:

Knuffellimbo houdt alles op
Trouwens, ik hield ze niet op, ik had ze net ingehaald :Dubbel:

Moest wel lachen toen Arjan mij inhaalde op het korte stuk voor de laatste bocht naar het rechte stuk. Het kon daar eigenlijk niet.... Lachend en zwaaiend ging hij mij voorbij, waarna ik de bocht naar rechts nam, en hij rechtdoor het gras op vloog. Lachend en zwaaiend reed ik langs :zwaai:

Echt een leuke dag, waar ik zeker nog tot dinsdag plezier van heb.......(auw) :silent:
Gebruikersavatar
highperformance
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 9970
Lid geworden op: 24 jul 2011, 14:59
Type Auto: F30 330E
Locatie: Den Haag

Tja, die Arjan V is gewend om over de vluchtstrook te rijden. Die kan nooit binnen de lijntjes blijven :mrgreen:
Gebruikersavatar
highperformance
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 9970
Lid geworden op: 24 jul 2011, 14:59
Type Auto: F30 330E
Locatie: Den Haag

arjanv6 schreef: Afbeelding


jh eikol
Het was toch Arjan van Pisseren?
Gebruikersavatar
highperformance
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 9970
Lid geworden op: 24 jul 2011, 14:59
Type Auto: F30 330E
Locatie: Den Haag

http://www.circuitparkberghem.nl/defaul ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;

https://www.wetransfer.com/downloads/33 ... 411/ad1dbc" onclick="window.open(this.href);return false;
peke
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 806
Lid geworden op: 24 jun 2013, 16:11
Type Auto: BMW 330d E90, BMW Z3 1.9
Locatie: Rondom Veenendaal/Ede/Wageningen

Foto's staan id online. Nice.

Grootste verbazing was gister toch wel Leo.
Door ons sympathieke karakter en sportiviteit besloten wij unaniem dat het wel zo eerlijk was dat wij als laatst startte, dat hebben we dan ook geregeld in de kwalificatie.

Zo gezegd zo gedaan, wij sloten de rij.
Echter had Leo andere plannen en jakkerde hij na de start al slalommend door de groep heen, om vervolgens de eerste ronde de nodige concurrenten te verslinden. Hij kwam na 1 ronde als 14e de finish over, een simpele rekensom leert hier een inhaalsessie van 11 man in 1 ronde.

Met het grootste gemak dat Bart en ik het stellig eens waren dat hij stiekem nonchalant een sigaretje zat te roken onder zijn helm. Want wat kan die Leo roken, blijkbaar drinkt de ene ambtenaar teveel koffie en de ander rookt teveel ;)
De BMW is de Mercedes onder de auto's!!! ;)
Gebruikersavatar
Dejan
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 16246
Lid geworden op: 08 jan 2011, 09:21

Foto's toegevoegd aan openingspost! :ja:
Afbeelding

F30 330e (2016): viewtopic.php?f=66&t=20324 & E90N 318i (2010)
Past: F11 528i, E90 M3 (2010), F20 118i (2013), E92 330xD (2007), E46 318i (2005)
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15843
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

Weer een erg lekker raceweekendje op de manier zoals het gisteren verliep...

...'s ochtends had het al lekker geregend, dus spektakel leek gegarandeerd. Eenmaal verzameld op de baan begon de baan al goed op te drogen en zag het er vooralsnog niet uit dat het nog nat werd. Eigenlijk wel jammer, want dat maakt het buiten rijden nou net zo leuk, zeker als je een beetje wisselvallig weer hebt vraagt ieder rondje mogelijk weer om een andere benadering. Bij droog zoveel mogelijk op de donkere (rubber) stukken blijven en bij nat er nou juist zoveel mogelijk vandaan blijven...

De loting van de teams werd verricht vanuit de op dat moment nog enigszins frisse race schoen van John, waarmee de 18 deelnemers van het forum en extra ingevlogen 'coureurs' vanuit de leden verdeeld werden over de karts. Ik was ingeloot bij de 'ingevlogen coureurs' van Adnan. Zoals bij vele van jullie wellicht even kijken waar je mee samen rijdt, maar achteraf een leuk snel clubje, gezien de mooi snelle (en vlakke) rondetijden.

De kwalificatie mocht ik aftrappen. Net na de teampresentatie begon het even lekker te regenen, waardoor de baan er lekker glibberig bij lag. Veel last van onderstuur, wat eigenlijk enkel op te lossen was om met insturen even krachtig de rem in te trappen om de kont om te gooien en zo te kunnen insturen. Na de ervaring van de laatste keer in maart, nu wel iets beheersder rondgereden, wat uiteindelijk resulteerde in een zesde tijd toen ik het stuur overgaf aan Martin. De baan begon op dat moment op te drogen, maar helaas had onze tweede man wat moeite om de kart recht vooruit te laten wijzen, waardoor we al snel wegzakte naar het achterveld ondanks de immer droger wordende baan. Om de derde man (even zijn naam kwijt, maar laten we hem even "De Lange" noemen) had ook nog ondanks de 15 minuten een paar rondjes om even het verloop van de baan in zich op te nemen, maar te kort om nog een snelle(re) tijd neer te zetten.

We mochten dus starten vanaf de 19e plek, ofwel werk aan de winkel als je weet dat je willicht in de top 10 had kunnen staan. Van te voren een strategie afgesproken dat ik de eerste stint van pak'm beet 40min. op me zou nemen inclusief een tankstop en dat de Marten en 'De Lange' het in stints van 20min. of net zoals het qua vorm zou gaan af zouden maken.

Vanaf m'n 19e plek had ik mooi zicht op de 14e plek van team "BMW 3series Forum" waar de kart van team "Motorsport" op een 13e plek naast stond, ofwel dat is waar ik me op ging focussen om de 'man in the white suit' zo snel mogelijk bij te halen. Start verliep goed en met het ingaan van de eerste hairpin had ik al snel drie, vier man te pakken. De witte vlek reed echt nog maar een enkele tiental meters voor me. Voorzichtigheid was overigens nog wel steeds geboden, want ondertussen had het nog een paar druppels geregend en was de baan nog redelijk onvoorspelbaar. Dat bleek ook wel in rondje drie waar ik op het punt stond, om wederom bij de hairpin, iemand uit te remmen, maar degene die achter me reed kreeg het niet meer bijgeremt en duwde mij vervolgens in de rondte door de toch te gladde baan. Aangezien we nog maar net onderweg waren zaten de achterliggers nog in een treintje achter elkaar, waardoor ik kostbare tijd en plaatsen verloor om ze allemaal voorbij te laten gaan en kon ik de race van bijna achteraf hervatten. Tijd om er eens serieus voor te gaan zitten en m'n achterliggers nog beter in de gaten te gaan houden.

Ronde naar ronde liep ik in op mijn voorgangers en op een zelfde wijze passeerde ik ze ook met enig gemak. Maar ja, dit gaat toch wel enigszins ten koste van snelle rondetijden, zeker als het passeren een keer toch iets makkelijker verloopt en je hier en daar toch een plaagstootje moet uitdelen om te kunnen passeren omdat je sneller bent. Dat bleef niet geheel ongemerkt bij de wedstrijdleiding, waardoor ik na een waarschuwing mijn rijstijl iets ging wijzigen. Dat vraagde even wat tijd om daar een goede balans in te vinden.
Na 25min. ging de tankplaats open, waarbij ik het eerste rondje daarna direct naar binnen ging voor een splash and dash om een rij voor te tankplaats en daarmee 'verspillen van kostbare tijd' te voorkomen. Dat lukte aangezien de kart voor mij nog voor een rijderswissel ging. Direct weer de baan op, waarbij ondanks de redelijke warme buitentemparatuur de bandjes toch best rap waren afgekoeld, die ik weer even een rondje moest geven om warm te worden. Zo gezegd tot de 40e/45e minuut doorgereden om het stokje over te geven aan Martin. Maar goed ook, begon een beetje een droge bek te krijgen... :wink: Met het binnenkomen had ik inmiddels een twaalfde stek bereikt, die de mannen mochten gaan verdedigen tot het einde van de race.

Martin draaide na mij de baan op en begon z'n rondjes te draaien en te wennen aan het circuit dat weer langzaam aan het opdrogen was, waarmee ook de rondetijden zakte naar de 1m02' 's. Volgens zijn collega "De Lange" had Martin wat minder goed gevoel voor lijnen-rijden, maar dat zagen we niet echt terug in de rondetijden, dus dat ging eigenlijk prima. Na een dikke 20min. tijd voor "De Lange" en ex-amateur-karter de tijd om het stuur over te nemen en zijn kunstje te laten zien. In de qualy had hij de minste tijd gekregen en moest nog even zoeken naar de ideale lijnen op de baan om snelle rondentijden te laten noteren. Door de wissels waren we inmiddels weer afgezakt naar de 16e plek. Het feit dat hij met zijn lengte en 20kg extra gewicht rond moest rijden t.o.v. Martin en ondergetekend ging het toch voorspoedig. De baan is eigenlijk wel zo eerlijk voor iedereen, dat iemand met die heel licht is niet gigantisch veel voordeel heeft. Eigenlijk allen uitkomend bij de langzame bochten zijn de lichteren sneller, maar de zwaarderen onder ons hebben het voordeel dat de kart, wanneer eenmaal op snelheid, beter door de lange doordraaiers op snelheid blijven gaan. Snel zakte de rondetijden weer naar de lage 1m02' 's en ekele hoge 1m01' (snelste tijd: 1m01'664) waardoor we weer inliepen op onze voorgangers. Na een dikke 20min gaf de Lange zelf aan om te wisselen. Inmiddels was de tankplaats weer geopend en Martin zou het vanaf hier over gaan nemen, maar toen ging het eigenlijk een beetje mis... Bij het verlaten van de pits hield hij rechts aan waardoor hij weer de baan op reed in plaats van te tanken, erg jammer, want dat betekende wederom binnenkomen. Die binnenkomst kwam hij te snel door de pits, maar kon wel tanken bij de tankplaats, maar betekende dat we nog een keer binnen mochten komen om een drive-through in te lossen. Kostbare tijd ging hiermee verloren, jammer maar helaas. Martin maakte dat echter toch weer op de baan goed door in heel relaxte houding een hele serie 1m01' 's neer te zetten. Waarmee hij toch constant gezien de snelste van ons trio bleek te zijn met een gemiddeld hoge 1m01' en een snelste rondetijd van 1m01'539". De laatste 20minuten zouden voor De Lange zijn, maar hij gaf aan dat ik het af mocht maken, dus de laatste 20minuten was het nog even alles of niets doortrappen, om te zien hoe hoog we konden eindigen. Met de 18e plek op dat moment was de 15e theoretisch nog goed te halen resultaat. Dat betekende wel dat ik de teams "Eisenach A.G." en "Brabham 1983" nog voorbij moest. Na twee rondjes 1m03' had ik het ritme te pakken en kon ik een mooi constante 1m02' blijven rijden met hier en daar nog het passeren van achterblijvers en de bewuste rijders van de forumteams. Met een 1m01'734" mocht ik mijn snelste rondetijd in de laatste stint rijden om op een 16e plek en daarmee als derde forumteam te eindigen.

Al met al weer heerlijk vermaakt op de buitenbaan waar het toch altijd spannend blijft met de weersomstandigheden... Dit uitje smaakt volgens mij bij ons allemaal naar een passend vervolg.


Was getekend team "Bimmer"

Afbeelding
Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
Bartholometicus
Seriously addicted
Seriously addicted
Berichten: 1232
Lid geworden op: 02 jan 2012, 22:38
Type Auto: e91 '06 zwart
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Hier dan ook even mijn ervaring in team Brabham 1983.

Tijdens de kwalificatieronde konden we even testen hoe de kart rijdt en stuurt. Het had vlak voor de eerste ronde geregend waardoor het (iets) gladder zou worden. Leo reed eerst zijn rondjes en kwam er redelijk zonder kleerscheuren vanaf. Daarna mocht ik aan de slag. Ik denk dat ik niet een bocht normaal heb genomen. Ik zag mezelf afremmen, de bocht nemen en doorrijden. Helaas dacht de kart dat ik bedoelde, afremmen, sturen maar rechtdoor rijden. Geen enkele grip in welke bocht dan ook. Het enthousiasme zag ik vervagen. Na twee rondjes had ik het wel even gezien en mocht Peke het proberen. Gelukkig was hij net iets beter dan Leo en mij, wat resulteerde in een 25e startplaats. Precies waar we op gemikt hadden!

Leo mocht ook bij de start als eerste beginnen van ons team. Bij de start dus op de 25e plaats, we zagen hem meteen al zigzaggend vooruit schuiven en voor de eerste bocht had hij er al 4 ingehaald. Na de eerste ronde al op de 14e plek. Peke en ik werden al bang, want die mooie rondes van Leo konden wij alleen maar verprutsen. Geheel volgens afspraak liet Leo zich weer wat terugzakken, 24e plek. Daarna kwam hij in zijn element, na een minuut of 10 zagen we Leo voorbij vliegen. Zijn overall open getrokken, armen relaxed langs zijn lichaam en ik dacht een peukie uit zijn helm te zien steken. De secondes vlogen van zijn rondetijden. Hij eindigde op een nette 19e plek.

Nu was het mijn beurt. Leo reed de pits in, rolde uit de kart en ik sprong erin. Helaas was mijn rugbeschermer gesaboteerd waardoor deze achter het stoeltje bleef hangen. Ik zat klemvast en moest mezelf eruit peuteren om de beschermer los te krijgen en daarna weer goed te gaan zitten. Kostbare seconden kostte dit, bleek achteraf. Bij de eerste ronde voelde ik meteen wat een verschil het was in vergelijking met de kwalificatieronden. Wat een grip! Ik voelde me alsof ik een Formule 1 wagen reed en minstens net zo goed was. Helaas bleek dit niet het geval aangezien ik vrij snel werd ingehaald door diverse rijders. Na een aantal rondes ploeteren kreeg ook ik een beetje handigheid. Helaas dat kart 81 zwaarder was dan de rest (aan mij lag het niet, ik ben een slanke god) anders had ik misschien nog wat plekjes kunnen veroveren. Ik heb onze 19e plek behouden en de kart aan Peke doorgegeven.

Peke moest direct tanken en kwam ook wat stroef op gang. Na twee rondes kon je zien dat hij wel wat snelheid gewend was. Nonchalant zwaaiend kwam hij voorbij de pits rijden. Mooie strijd had hij met een rijder in een rode overall, uiteindelijk reed hij na een lang gevecht weg van zijn rode belager. Hij pikte een plek en gaf de kart weer over aan Leo vanaf de 18e plek.

Leo en ik wisten de volgende beurten netjes ongeveer onze plek te behouden. De tijd vloog voorbij en voor je het wist was je aan de beurt en alweer klaar. Pas toen Peke weer aan de beurt was ging het echt hard. 20 minuten voor het eind lagen 4 forum teams op plaatsen 16, 17, 18 en 19. Wij lagen dus 19e op dat moment. Peke begon aan een inhaalrace. Met nog 5 minuten te gaan reed Peke 17e met een ronde (1 minuut) achterstand. Hij won ruim 5 sec per ronde op plek nr. 16 Eisenach ag. Helaas redde hij het net niet om hem in te halen, op minder dan 15sec kwam hij binnen. Desalniettemin waren wij de morele winnaars, vind ik. Helaas voelde ik me 's avonds in bed net een crash test dummy.

Het was echt een geweldige ervaring. Dit mogen we best vaker doen. John en Michiel, bedankt voor de organisatie!
Wie heeft de komkommer eigenlijk uitgevonden?
Gebruikersavatar
highperformance
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 9970
Lid geworden op: 24 jul 2011, 14:59
Type Auto: F30 330E
Locatie: Den Haag

Barto en Joop :Klappen: :Klappen: :Klappen: :Klappen:
Heerlijk om te lezen en geeft goed weer hoe zo'n dag verloopt. Maar ja, er kan maar één team de winnaar zijn :mrgreen:

Krijgen wij nu ook een extra vermelding? "Kart Champs" of zo? :Dubbel: :Dubbel: :Dubbel:
Plaats reactie

Terug naar “Events / Meetings Verslagen”