Driving the Alps 2014: "Viva Italia"

Post hier je foto's en verslagen van de events en meetings waar je bent geweest.
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

Mooie trip mannen :ja:

Blijft een waanzinnig land dat Italië, die passen zijn echt genieten. Ik heb zelf een keer of 10 de Fernpass gereden, maar daar is maar een klein stukje echt leuk. De rest is autoweg en bij de A12 naar Innsbruck rij je een stukje door de dorpjes. Aan de andere kant hebben ze de 7 vanaf Ulm een aardig stuk doorgetrokken, jaren terug moest je ook slingerend door de Oostenrijkse dorpjes door. De Fernpass is voor mij op vakantie slechts noodzaak, die rij ik altijd met de klapkar.

Italië barst van dit soort prachtige doorgangen, maar ook ritten naar echt oude dorpjes zijn vaak al een beleving omdat die simpelweg allemaal op een berg gebouwd zijn. Ook de eilanden Sicilië en Sardinië kan ik jullie echt aanbevelen, daar moet je niet alleen uitkijken voor tegenliggers maar ook kudde's koeien :wink:

Heerlijk verhaal :Hosanna:


Gebruikersavatar
Peet
BMWDriversforum Freak!
BMWDriversforum Freak!
Berichten: 6444
Lid geworden op: 12 jan 2011, 22:22
Type Auto: M4 Tansanitblau
Locatie: T mooie Drenthe ;-)

Fantastisch, wederom een hele mooie serie foto's en verslag van de Anual mountain trip :ja: , ja voor mij een een beetje zuur omdat ik t benodigde papiertje niet had voor mn 1er Coupe, maar stiekum denk ik dat je eerste rit met een 1M niet echt zomaar drie dgn de bergen doorploegen moet zijn hahaha, is niet een wagentje wat meteen vertrouwd voelt en erg vergevend is naar zn bestuurder toe :mrgreen:

Volgend jaar ( als de 1M er dan nog is :wink: ) maar weer mee natuurlijk, heb t gemist en zal weer een jaar moeten wachten....
Gebruikersavatar
Dejan
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 16246
Lid geworden op: 08 jan 2011, 09:21

Wederom een mooie rit jongens, mooi verslag, mooie foto's! :Klappen:
Afbeelding

F30 330e (2016): viewtopic.php?f=66&t=20324 & E90N 318i (2010)
Past: F11 528i, E90 M3 (2010), F20 118i (2013), E92 330xD (2007), E46 318i (2005)
angel335
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4221
Lid geworden op: 03 feb 2011, 21:22
Locatie: prov. utrecht

Mooie rit :Klappen: :ja:
Zelf ook net terug uit Italië , ook lekker wat passen gereden .
Op terugweg gothard pass gereden ipv tunnel,rijd altijd makkelijk deze pass en je komt mooi speelgoed tegen,helaas geen foto's .

Vindt rijden in Italië altijd verademing ipv dat ikke ikke in Nederland .
F10 535IX
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15845
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

De Gotthardpass rijdt over het algemeen beter door dan de tunnel en is nog veel leuker ook nog...
...zelfde geldt eigenlijk voor de Brennerpass, maar in ons geval verkies ik de Timmelsjoch wel boven de Brenner ondanks de tol.
Peet schreef:Fantastisch, wederom een hele mooie serie foto's en verslag van de Annual mountain trip :ja: , ja voor mij een een beetje zuur omdat ik t benodigde papiertje niet had voor mn 1er Coupe, maar stiekum denk ik dat je eerste rit met een 1M niet echt zomaar drie dgn de bergen doorploegen moet zijn hahaha, is niet een wagentje wat meteen vertrouwd voelt en erg vergevend is naar zn bestuurder toe :mrgreen:

Volgend jaar ( als de 1M er dan nog is :wink: ) maar weer mee natuurlijk, heb t gemist en zal weer een jaar moeten wachten....
Is over het algemeen heel bescheiden gegaan hoor Peet; vaak kon het ook niet anders i.v.m. de drukte of dat de wegen wel zo smal waren dat het gewoon onverantwoord is om hard de bocht door te komen zeilen...

...dan zal ik waarschijnlijk nog een ander kleurtje moeten gaan uitzoeken. :wink:
Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15845
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

Arjan schreef:Mooie trip mannen :ja:

Blijft een waanzinnig land dat Italië, die passen zijn echt genieten. Ik heb zelf een keer of 10 de Fernpass gereden, maar daar is maar een klein stukje echt leuk. De rest is autoweg en bij de A12 naar Innsbruck rij je een stukje door de dorpjes. Aan de andere kant hebben ze de 7 vanaf Ulm een aardig stuk doorgetrokken, jaren terug moest je ook slingerend door de Oostenrijkse dorpjes door. De Fernpass is voor mij op vakantie slechts noodzaak, die rij ik altijd met de klapkar.

Italië barst van dit soort prachtige doorgangen, maar ook ritten naar echt oude dorpjes zijn vaak al een beleving omdat die simpelweg allemaal op een berg gebouwd zijn. Ook de eilanden Sicilië en Sardinië kan ik jullie echt aanbevelen, daar moet je niet alleen uitkijken voor tegenliggers maar ook kudde's koeien :wink:

Heerlijk verhaal :Hosanna:
Die A7 stopt nu idd. bij de grens, dat was anders. Moet wel zeggen dat dan lekker opschiet. Met de wintersport blijft het altijd wel een drama bij de tunnel Oostenrijk in, maar als je op een doordeweekse dag gaat valt het wel mee en dan is de Fernpass ook nog goed te doen. Nadat je de A12 naar Innsbruck op kan worden de twee wegen die vanaf daar doorlopen een heel stuk rustiger en rij je vrij snel naar de Italiaanse grens.

De drie eilanden (Corsica, Sardinië en Sicilië) staan ook nog op de schraplijst; erg mooi daar.

...maar dat staan Noorwegen, Schotland en Wales ook nog. Bij de laatste twee uitkijken voor schaapjes op de weg... :D

Kortom nog veel te veel mooie wegen voor een stevige roadtrip in Europa...
Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
arjanv6
Beyond salvation
Beyond salvation
Berichten: 2213
Lid geworden op: 21 apr 2012, 14:50
Type Auto: e92 325i

Thys schreef:Jonguh ouwe zeeuw, 1x een bericht plaatsen is genoeg. :mrgreen:
internet van upc..topkwaliteit :|
If you want to be happy for a day,drink.
If you want to be happy for a year,marry.
If you want to be happy for a lifetime,drive a bmw.
navimo
Just getting started
Just getting started
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 feb 2015, 13:07

Zeer mooie foto's van deze reis. Hoop dat dit jaar de reis zal ook zo interessant zijn.
truck1.nl
Gebruikersavatar
kevin78
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1814
Lid geworden op: 21 jun 2014, 18:13
Type Auto: BMW 535D M-Sport (F11)

Nu eigenlijk pas dit topic tegen gekomen. En van begin tot eind gelezen en de fantastische foto's bekeken.
Bedankt hiervoor :ja:
:Mpower:

535D M-Sport (F11)
225D M-Sport (F22) sold
320D M-Sport (E91) sold
Gebruikersavatar
haroldje
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 931
Lid geworden op: 09 aug 2009, 12:21
Type Auto: BMW 430i g23
Locatie: brabant

wat we missen in dit verslag is een filmpje,snap er niks van :fylol:
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15845
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

Beetje bewegend beeld kan inderdaad geen kwaad Harold... :wink:
Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
Gebruikersavatar
Michiel
Administrator
Administrator
Berichten: 13592
Lid geworden op: 01 jun 2010, 19:52
Type Auto: E46 330Ci Cabrio M-tech II

Huh?
Drive it like you stole it...

E46 316i Black & Silverline - zwart 2004-2007
E90 318i 2010 - 2015
E39 Touring 540i Executive 2015 - 2017
F30 316i High Exe. M-sport 2015 -2020.
E46 330Ci Exe. M-tech II 2020 -
Gebruikersavatar
Ottokar
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 121
Lid geworden op: 15 apr 2015, 11:45
Type Auto: F15 X5 40e
Locatie: Kuala Lumpur, Maleisië

Kijk, dit zijn mooie routes. Ze staan genoteerd, volgende maand is het zo ver! :autotje spelen: :cool:
6 in line, it's all fine.
Gebruikersavatar
haroldje
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 931
Lid geworden op: 09 aug 2009, 12:21
Type Auto: BMW 430i g23
Locatie: brabant

De filmjes zijn goed gelukt! Zal van het weekend eens kijken of ik wat aan elkaar kan monteren :mrgreen:[/quote]

filmpjes zeker vergeten te plaatsen :lol:
Gebruikersavatar
Michiel
Administrator
Administrator
Berichten: 13592
Lid geworden op: 01 jun 2010, 19:52
Type Auto: E46 330Ci Cabrio M-tech II

oops... ik kan overigens weer geheel opnieuw beginnen, PC crash...
Drive it like you stole it...

E46 316i Black & Silverline - zwart 2004-2007
E90 318i 2010 - 2015
E39 Touring 540i Executive 2015 - 2017
F30 316i High Exe. M-sport 2015 -2020.
E46 330Ci Exe. M-tech II 2020 -
Plaats reactie

Terug naar “Events / Meetings Verslagen”