Driving the Alps 2014: "Viva Italia"

Post hier je foto's en verslagen van de events en meetings waar je bent geweest.
Gebruikersavatar
psycholander
Beyond salvation
Beyond salvation
Berichten: 2055
Lid geworden op: 13 aug 2013, 16:18
Type Auto: BMW X5 50e

Heel gaaf verslag!

Dat zijn nog eens de roadtrips zeg!


Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15843
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

E92fan schreef:Mooi verslag! Ik wacht op de foto's van de twee gereserveerde auto's op BMW Welt.
Moet nog even een verhaaltje dichten... :wink:
Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15843
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

Michiel schreef:Joop! Niks meer aan toe te voegen :ja: Het was super gezellig en een heerlijke tocht, weer erg genoten van de auto en het rijden. Heb op de terugweg de Timmelsjoch weer genomen, was ook weer erg lekker.

De filmjes zijn goed gelukt! Zal van het weekend eens kijken of ik wat aan elkaar kan monteren :mrgreen:
Benieuwd naar de bewegende beelden...

...je had er goed weer bij volgens mij toen je de Timmelsjoch gepakt heb. Was het nu ook bij hetzelfde punt betalen of niet?

Blijft in ieder geval een hele mooie route als alternatief op de Brenner Autobahn of Brennerpass als je naar Italië moet via Oostenrijk.
Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
Gebruikersavatar
Michiel
Administrator
Administrator
Berichten: 13592
Lid geworden op: 01 jun 2010, 19:52
Type Auto: E46 330Ci Cabrio M-tech II

idd zelfde punt weer betalen. Halverewge de top en bovenaan zag je geen hand voor je ogen meer door de bewolking... heb het gefilmd ook, je kon één auto voor je zien, daarna niks... Daarna was het weer mooi :)

Ik ga er dit weekend mee aan de slag :ja:
Drive it like you stole it...

E46 316i Black & Silverline - zwart 2004-2007
E90 318i 2010 - 2015
E39 Touring 540i Executive 2015 - 2017
F30 316i High Exe. M-sport 2015 -2020.
E46 330Ci Exe. M-tech II 2020 -
Gebruikersavatar
Leo335ci
Seriously addicted
Seriously addicted
Berichten: 1095
Lid geworden op: 04 feb 2014, 20:21
Type Auto: 335iA; 2010; E92; DCT; LCI; High Exe; M-pakket, PP uitlaat.
Locatie: Arnhem

Vraagje: Kan ik die routes op de één of andere simpele manier in m'n navigatie (professional) zetten, want het verslag klinkt erg mooi en de foto's zien en geweldig uit? :ja:

(Ik weet trouwens niet eens of d'r nou een CIC of CCC navigatiesysteem in de auto zit :oops: )
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15843
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

Je hebt het gefacelift CIC systeem Leo (dus met harde schijf en USB aansluiting).

In principe zou je de route moeten kunnen uploaden, maar ik kreeg het bij Harold's auto op de een of andere manier niet voor elkaar ondanks de goede video-handleiding op http://www.bmw-routes.de" onclick="window.open(this.href);return false; ...

Ik ga nog wel even kijken of ik het juiste bestandsformaat weet te vinden; of als andere mensen het toevallig weten, geef het hier even door... :wink:
Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15843
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

Joop schreef:
E92fan schreef:Mooi verslag! Ik wacht op de foto's van de twee gereserveerde auto's op BMW Welt.
Moet nog even een verhaaltje dichten... :wink:
Done! :wink:

http://www.bmw3seriesforum.com/viewtopi ... 54&t=13781
Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
Gebruikersavatar
Leo335ci
Seriously addicted
Seriously addicted
Berichten: 1095
Lid geworden op: 04 feb 2014, 20:21
Type Auto: 335iA; 2010; E92; DCT; LCI; High Exe; M-pakket, PP uitlaat.
Locatie: Arnhem

Joop schreef:Je hebt het gefacelift CIC systeem Leo (dus met harde schijf en USB aansluiting).

In principe zou je de route moeten kunnen uploaden, maar ik kreeg het bij Harold's auto op de een of andere manier niet voor elkaar ondanks de goede video-handleiding op http://www.bmw-routes.de" onclick="window.open(this.href);return false; ...

Ik ga nog wel even kijken of ik het juiste bestandsformaat weet te vinden; of als andere mensen het toevallig weten, geef het hier even door... :wink:
Ik ga het gewoon eens op de site na lezen en proberen Joop, dan zie ik wel wat er gaat gebeuren. Thnx :ja:
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15843
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

Als ik even snel kijk is het fout gegaan bij het op de USB-stick zetten van de bestanden. Die moeten zo te zien in een specifieke map staan om door het systeem terug gevonden te worden.

X:\bmwdata\nav\routebestand.xml

Met X als stationsletter en de map BMWDATA met de submap NAV om het routebestand in te plaatsen.

Voor de E9x modellen kun je enkel de USB aansluiting in je dashboardkastje gebruiken (en niet degene onder de armsteun). Voor de F3x de USB aansluiting onder de armsteun.

Vervolgens ga je naar het navigatiescherm in je iDrive en selecteer je de optie "opgeslagen routes" en vervolgens importeren van USB.
Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
Gebruikersavatar
cajo
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 841
Lid geworden op: 26 feb 2010, 20:20
Type Auto: G20 330i (High Executive)

WOW... wat een reis :ja: zit echt te genieten van je verslag Joop en de schitterende foto's...werkelijk :Hosanna: af hoor!!

Ben echt jaloers ondanks het feit dat ik nog een week Z- Frankrijk te goed heb :mrgreen:
Thys
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 16597
Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:39
Type Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Vet man.. Dergelijke routes rijden met de MX-5 lijkt mij ook geweldig. :autotje spelen:
"He who shall be last, shall be sideways and smiling" - JC
335RiCK
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 5767
Lid geworden op: 25 aug 2011, 20:29
Type Auto: BMW E92 335i-501pk/717 nm
Locatie: Madurodam

haroldje schreef:een geweldig verslag joop,van een geweldige week,zag vandaag wel wat steenslag op m;n bolide :nee:
Idd een geweldig verslag,moet de helft nog lezen :mrgreen:
Harold,wat zag ik nou ,een dubbel uitlaatsysteem ,staat errug goed ,mooie mod :ja:
MOSSEMANTURBOchipt. 501pk/717nm.GRUPPE M airint.MOSSELMANTURBO,S upgr.MOSSELMANN
interco.MOSSELMANDOWNPIPES.DINAN oliek.SPEC sportkop 900nm..QUAIFE sper.MILLTEK sportuitlaat.POWERFLEX rubb .WIECHERS v. :FORGE dumpv.BREYTON vlg .KW schroefs v. 2.
BREMBO
BBK.M-PAKKET+pp diff. 102 competion
arjanv6
Beyond salvation
Beyond salvation
Berichten: 2213
Lid geworden op: 21 apr 2012, 14:50
Type Auto: e92 325i

Simpelweg briljant verslag en mega foto's Joop,wat een supertrip! zoiets staat al lang op mijn verlanglijstje maar komt er telkens niet van...volgend jaar ga ik het zeker doen samen met mn lief,dat staat vast dus vraag je nog wel om tips tzt... :ja:
Laatst gewijzigd door arjanv6 op 09 aug 2014, 16:51, 1 keer totaal gewijzigd.
If you want to be happy for a day,drink.
If you want to be happy for a year,marry.
If you want to be happy for a lifetime,drive a bmw.
Thys
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 16597
Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:39
Type Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Jonguh ouwe zeeuw, 1x een bericht plaatsen is genoeg. :mrgreen:
"He who shall be last, shall be sideways and smiling" - JC
Roland
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 12415
Lid geworden op: 31 jul 2010, 10:44
Type Auto: BMW F32 420i+

Tja, blijft behelpen dat inbellen 001
Plaats reactie

Terug naar “Events / Meetings Verslagen”