Napraten: Roadtrip - Zaterdag 20 September 2014

Post hier je foto's en verslagen van de events en meetings waar je bent geweest.
Gebruikersavatar
highperformance
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 9970
Lid geworden op: 24 jul 2011, 14:59
Type Auto: F30 330E
Locatie: Den Haag

Onbegrijpelijk dat jullie dit zo leuk vinden... zal wel aan mij liggen. :? :?:


Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15843
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

Mijn verslag van de dag...

...'s ochtends om 8u in Heteren afgesproken met de mannen van de 1M's in het gezelschap van de dag. Dat ging al bijna de mist in om op tijd daar te zijn, omdat ik een stuk moest omrijden, daar ik een relaxed ritje had gepland, maar met een beetje doorrijden was ik alsnog pünktlich om 8u op de afgesproken plek. Vanaf daar richting Venlo gereden waar we iets voor Venlo nog snel even een bakkie hebben gedaan. Laten we daar nou net even wat tijd verloren hebben... :wink:

8 minuutjes later dan gepland kwamen we in Venlo aan waar de club al compleet was en klaar om te vertrekken naar de Eifel voor ons reguliere bezoek aan de Ring en onze 'sportliche' roadtrip door de Eifel.
Na nog even bijgekletst te hebben loopt natuurlijk de planning al volledig in de soep, maar ach, dat hoort ook bij deze trip. Het is ook vooral lekker met elkaar ouwehoeren tijdens de stops en proberen er een leuk trip van te maken met sportieve inslag om zo ook je auto wat beter te leren kennen en te zien waar zo'n Bimmer voor gemaakt is: lekker rijden!.

Onderweg hebben we vaak twee opties: of over Bad Münstereifel (hometown van Heino 8) ) of via Altenahr, waarbij de laatste toch het vaakst gekozen wordt, waarbij een bakkie doen bij Zum Ahrbogen niet uit kan blijven en laat het nou op dat moment de lucht helemaal open trekken waardoor we in het zonnetje kunnen zitten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Na de koffie op naar de Ring. De gebruikelijke tussenstop bij de Aral in Adenau kon nu overgeslagen worden, aangezien de mannen die nog (graag) Ultimate 102 moesten/wilden tanken dit onderweg al hadden gedaan. Eenmaal op de parkeerplaats bij de bocht Brünnchen aangekomen was het ondanks het mooie weer erg rustig. Uiteraard had dit een welbekende reden: de baan was weer eens dicht vanwege een ongeval op de baan. Zoals zo vaak de laatste jaren zit de baan voor langere tijd dicht wegens het eigen succes van de Ring. Op dat moment zit er niets anders op dan vroegtijdig de lunch te pakken in de vorm van een welverdiende Currywurst Pommes. Na driekwartier blijft de actie op het circuit nog steeds uit en krijgen we eigenlijk het idee om dan maar te beginnen aan de rit door de Eifel tot op een gegeven moment de eerste GT3's de berg af komen zetten... De baan is weer geopend. De aandacht voor de rit verdwijnt direct en de mannen schieten naar kijkplek om toch nog even te kunnen genieten van de actie op de baan. Niet heel veel later stuitert er een BMW 3er Compact tegen de vangrail en even krijg ik het idee dat het weer snel afgelopen is. De bestuurder weet zijn auto nog wel op een veilige plek in de bochtencombinatie te parkeren. De Streckensicherung is snel ter plaatse, maar de baan blijft wonderwel open...

Na 15 minuten (vaak toch een omslagpunt in het wel of niet open blijven) is er nog steeds activiteit op de baan en begint het toch te kriebelen, ondanks ons voornemen om te vertrekken. Toch de stoute rijschoenen maar aangetrokken en samen met Harold (Ibinco) en de combinatie Adnan/Danish de koers richting de ingang ingezet.
Bij de koffie had ik Niekos al 'beloofd' dat hij mee mocht als ik de baan op zou gaan, dus na hem opgespoord te hebben was de Ringclub compleet. Eenmaal bij de ingang de welbekende file tot ver voor de rotonde. Toch maar omdraaien? Toen de rij een paar minuten later toch begon op te lossen zijn we in de stroom meegereden. Ervaring leert toch dat het niet al te lang meer kan duren voordat er weer iemand de vangrail induikt, hoe spijtig dan ook, dus bij de ingang doe ik toch nog even een belletje naar Harold dat hij mijn tweede rondje op de kaart mag gebruiken zodat we direct door kunnen naar de slagbomen, aangezien Danish ook nog een ronde op zijn kaart had staan. Iedere minuut telt op zo'n moment. :wink:

Het idee was dat de mannen mij enigszins zouden volgen, maar een vier, vijf bochten verder was ik ze al min of meer uit mijn spiegel kwijt en moest ik even goed opletten op een Megane RS die mij voorbij wilde. Geheel met het idee om het nog even rustig aan te doen liet ik 'm passeren in de tweede bocht van Hatzenbach om daarna de draad weer op te pakken, alleen het oranje monster was ik al kwijt. Aangezien mijn passagier comfortabel leek te zitten besloten om dan maar serieuzer gas te geven. Een paar honderd meter later begon het in Quidelbacher Höhe al lichtjes te druppelen, waarna het richting Schwedenkreuz al overging in serieuze regen. Oppassen geblazen dus. Eenmaal door Schwedenkreuz om Fuchsröhre door te gaan was het al direct raak. Blijkbaar was iets daarvoor dit listige en technische hoge snelheidsdeel van de baan voor sommige al te veel en twee auto's stonden hier in de vangrail. In een flits te zien zou dit voor mijn gevoel ook zo zijn, dat dit ook direct ons laatste rondje zou zijn die dag. In Adenauer Forst snij ik de bocht erg laat in om de auto niet te laten schuiven en volgas richting het listige stuk bij Kallenhard te schieten. Kallenhard is droog al een listige bocht, maar met regen naar een tijd van droog en veel rubber op de baan is deze bocht steevast spekglad, zo ook vandaag. Ik duik er al met veel reserve in, maar toch begint te auto licht over de voorwielen te glijden, waarna de auto na een ferme trap op de rem achterom komt en 'm zo weer in het spoor te zetten. De twee Porsche GT3 die iets achter me zaten kwamen bijna synchroon driften door deze bocht en hadden beter de snelheid er in zitten en waren ook vrij snel voorbij. Wat oplettend op de langzamere deelnemers kon ik toch een hele reeks veilig voorbij zetten om richting Breidscheid, door Kesselchen richting de Karoussel te gaan. Een welbekend ervaringsmomentje voor mijn bijrijder, wanneer de bocht op de derde betonplaat ingestuurd wordt, de kombocht volgend en al schuddend op de twee na laatste betonplaat de bocht weer uit te accelereren... :ja: De rest van de ronde wordt met reserve gereden, het is en blijft verraderlijk in de regen. Eenmaal het rechte stuk opdraaien is het wel erg druk. En ja hoor, het vermoeden wordt bevestigd: de baan zit wederom dicht en we kunnen aansluiten in de lange dubbele rij op het rechte stuk. Schluß voor vandaag.
De mannen weer opgezocht te hebben bij Brünnchen zijn we maar direct aan de rit begonnen, het was nu wel tijd om met z'n allen lekker te sturen.

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Tegen vijven besluiten Johan, Harold en Peter op huis aan te gaan en laat Harold nog even zien hoe je als BMW rijder je auto parkeert op de weg :mrgreen: Gelukkig is een groot deel van de Eifel vaak uitgestorven, ook op een vrije zaterdag. Een deel neemt afscheid en wij zetten de navigatie op het einddoel Ernst. Onderweg moest nog even getankt worden, aangezien de tank sneller leeg was dan ik gedacht had. De eerst pomp die ik invoerde was uiteindelijk de verkeerde kant op, zo bleek na een paar kilometer, dus snel een andere pomp opgezocht die meer op de route lag. Dit leidde ons toch over een paar leuke weggetjes die ik voor een volgende rit in gedachte houdt, zo ook het stuk vanuit Kröv naar Ernst over de 'heuvel' in plaats van de op deze dag drukke wijndorpjes vermijdend.

Na een dag sturen is een maaltijdje aan de Moezel erg welkom. Buiten zitten lukt nog net, maar na ons voorgerecht begint het toch serieus hard te regen. We verkassen naar binnen om daar het vervolg van onze ervaringen van de dag uit te wisselen. Na het eten wordt het toch echt tijd om huiswaarts te gaan en daarmee sluiten we onze dag en gaat een ieder zijn eigen weg naar huis. Het eerste deel regent het nog stevig, maar eenmaal op de A61 begint het op te klaren en kunnen we toch nog relaxed op huis aan.

Het was weer gezellig en leuk om ook weer een paar nieuwe gezichten te zien tijdens deze trip. Uiteraard plannen we volgend jaar weer een tweetal ritten om de sportieve rijder op het forum tegemoet te komen...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15843
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

highperformance schreef:Onbegrijpelijk dat jullie dit zo leuk vinden... zal wel aan mij liggen. :? :?:
Als je ouder wordt en een Ster koopt, spreekt je dergelijke trips ook niet meer aan... Begrijpelijk! :mrgreen:
Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
Gebruikersavatar
highperformance
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 9970
Lid geworden op: 24 jul 2011, 14:59
Type Auto: F30 330E
Locatie: Den Haag

Joop schreef:
highperformance schreef:Onbegrijpelijk dat jullie dit zo leuk vinden... zal wel aan mij liggen. :? :?:
Als je ouder wordt en een Ster koopt, spreekt je dergelijke trips ook niet meer aan... Begrijpelijk! :mrgreen:
:Dubbel: :Dubbel:

Lekker stukje tekst en foto's weer Joop. Plezierig om te lezen. Mijn eerst ervaring op de NS was in het najaar met vorst aan de grond. Ging zelfs een uur later open. Je begrijpt, de snelheid heeft ie dag er niet meer in gezeten. Alle systemen weer volledig aan na 2 bochten.
Gebruikersavatar
cajo
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 841
Lid geworden op: 26 feb 2010, 20:20
Type Auto: G20 330i (High Executive)

WOW Joop...weer top foto's zoals gewoonlijk :ja:

Mijn zoon heeft onderweg nog twee keer overgegeven! zal het iets te maken kunnen hebben met de bochten
snelheid :mrgreen:

Wat het motor geluid betreft ..volgende keer komen Harold en ik met een I8 zijn we gelijk verlost van alle
kritiek :nou:
Gebruikersavatar
ibinco
BMWDriversforum Freak!
BMWDriversforum Freak!
Berichten: 3484
Lid geworden op: 15 sep 2010, 11:48
Type Auto: BMW I/\/\

Joop! :ja: Top verslag en super fotos! :ja:
Roland
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 12415
Lid geworden op: 31 jul 2010, 10:44
Type Auto: BMW F32 420i+

leuk verslag en mooie pics, Joop :ja:

Ook leuk dat er nog een paar 3 series meegegaan zijn :mrgreen:
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15843
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

cajo schreef:WOW Joop...weer top foto's zoals gewoonlijk :ja:

Mijn zoon heeft onderweg nog twee keer overgegeven! zal het iets te maken kunnen hebben met de bochten
snelheid :mrgreen: ...
Oh boy... Volgende keer spuugzakjes mee... :wink: Dit soort ritjes zijn voor de bijrijders meestal niet echt geschikt, tenzij deze beschikken over een sterke maag. :mrgreen:
cajo schreef: Wat het motor geluid betreft ..volgende keer komen Harold en ik met een I8 zijn we gelijk verlost van alle
kritiek :nou:
...laat die i8 nou wel lekker klinken. Toch maar aan de hybride turbo dan maar... Afbeelding :mrgreen:

Ik zit nog in mijn ontkenningsfase zoals je weet... :wink:

Er bestaat zelfs een medische term voor: cognitieve dissonantie... :mrgreen:
Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
Gebruikersavatar
cajo
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 841
Lid geworden op: 26 feb 2010, 20:20
Type Auto: G20 330i (High Executive)

Harold en ik geven je wel het laatste zetje .....bij thuiskomst een gemiddeld verbruik van 1 op 11 bij een gemiddelde snelheid van 100 km/h :mrgreen:
Gebruikersavatar
Dejan
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 16246
Lid geworden op: 08 jan 2011, 09:21

Mooi verslag Joop! Voor diegenen die weleens mee zijn geweest, kunnen zo'n dag redelijk goed visualiseren :ja: :ja:
Afbeelding

F30 330e (2016): viewtopic.php?f=66&t=20324 & E90N 318i (2010)
Past: F11 528i, E90 M3 (2010), F20 118i (2013), E92 330xD (2007), E46 318i (2005)
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15843
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

cajo schreef:Harold en ik geven je wel het laatste zetje .....bij thuiskomst een gemiddeld verbruik van 1 op 11 bij een gemiddelde snelheid van 100 km/h :mrgreen:
...hmmm :nou:

:mrgreen:
Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15843
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

Roland schreef:leuk verslag en mooie pics, Joop :ja:

Ook leuk dat er nog een paar 3 series meegegaan zijn :mrgreen:
Merendeel was gelukkig nog drie...

...nare mensen daar in München om de 3er coupe ineens 4er te gaan noemen.

En die twee hangbuikzwijntjes? Die kun je eigenlijk ook niet in een stoffig hoekje laten staan... :wink:
Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
Danishbmw
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1144
Lid geworden op: 14 mei 2012, 22:30
Type Auto: Squirtende M3
Locatie: Hoofdstad

De Eifelrit was the bomb! Leuke route uitgezet Joop :ja: . Het was weer erg gezellig jongens.

Iedereen had goed de vaart er in en zo hoort het 001. De 4 serie's waren erggg pittig merkten we in 330 d.
De auto van Adnan heeft het goed gehouden.
Dat koppel is heerlijk om tot je beschikking te hebben.

Die haarspeldbochten moeten we ook in NL hebben!! :In love:

Rondje over de ring met Adnan was een leuke enge ervaring.. Eerste paar bochten droog, daarna glad poeeeh.. Joop was al gauw uit het zicht en Ibinco verdween verder op ook. Heb me best moeten doen om Adnan te temmen, kon zich moeilijk inhouden. Ook hij ging dan op Knallenhard dwars zoals alle fwd voor en achter ons.
But we survived en dat was het belangrijkst!

The 1M experience... Die van Peet klinkt zoooo goed in de tunnels :Klappen: . Het zag er telkens goed uit als er een van de 1M's in je buitenspiegel te zien was.
Wat een machtig apparaat zeg. Dat die gebruik maakt van turbos? Hard to believe!
Ibinco, i've enjoyed! :ja: . Heerlijke sportieve en lekker stugge bak! Thats how i like it. Nothing beats a manual!

Met vrees voor eigen leven zijn sommige fotos genomen:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Team Motorsport, winners of the kart event 2014.
Drivers: Snodder John.. Trucker Arjan.. RHdriver me.
Weirdest combo evaaah

Afbeelding
Gebruikersavatar
highperformance
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 9970
Lid geworden op: 24 jul 2011, 14:59
Type Auto: F30 330E
Locatie: Den Haag

Hahaha, ik zie Adnan en Danish al zitten met zijn 2-en... het wegdek afspeurend naar plekken met grip... Wat kan de NS dan extreem griezelig zijn....
335RiCK
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 5767
Lid geworden op: 25 aug 2011, 20:29
Type Auto: BMW E92 335i-501pk/717 nm
Locatie: Madurodam

Mooie samenvatting Joop :ja:
MOSSEMANTURBOchipt. 501pk/717nm.GRUPPE M airint.MOSSELMANTURBO,S upgr.MOSSELMANN
interco.MOSSELMANDOWNPIPES.DINAN oliek.SPEC sportkop 900nm..QUAIFE sper.MILLTEK sportuitlaat.POWERFLEX rubb .WIECHERS v. :FORGE dumpv.BREYTON vlg .KW schroefs v. 2.
BREMBO
BBK.M-PAKKET+pp diff. 102 competion
Plaats reactie

Terug naar “Events / Meetings Verslagen”