Napraten: BMW Drivers Forum Roadtrip Eifel 31-05-2015

Post hier je foto's en verslagen van de events en meetings waar je bent geweest.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Darudevampire
Administrator
Administrator
Berichten: 5088
Lid geworden op: 19 okt 2012, 21:42
Locatie: N.W. Brabant

Heerlijke dag gehad, de weergoden waren ons ook goed gezind :ja:. Foto's volgen later vandaag...

Ritje terug autobahn viel ook niet tegen :autotje spelen:. Marc ook nog geregeld voorbij zien komen :mrgreen:


335RiCK
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 5767
Lid geworden op: 25 aug 2011, 20:29
Type Auto: BMW E92 335i-501pk/717 nm
Locatie: Madurodam

Ook Paul nog voorbij zien vliegen :Dubbel:
MOSSEMANTURBOchipt. 501pk/717nm.GRUPPE M airint.MOSSELMANTURBO,S upgr.MOSSELMANN
interco.MOSSELMANDOWNPIPES.DINAN oliek.SPEC sportkop 900nm..QUAIFE sper.MILLTEK sportuitlaat.POWERFLEX rubb .WIECHERS v. :FORGE dumpv.BREYTON vlg .KW schroefs v. 2.
BREMBO
BBK.M-PAKKET+pp diff. 102 competion
Gebruikersavatar
DvG
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 430
Lid geworden op: 22 jun 2013, 12:13
Type Auto: 335i E90. - F21 118i Msport Shadowline
Locatie: Rotterdam

Hier een link waar foto's te vinden zijn. Ik heb al even snel gekeken en heb al wat mooie shots gevonden.

http://www.ringportal.nl/fotografie

Was pas na half 12 thuis ondanks de rit terug achter Kenny en Paul... :Hosanna:
Dave E90 335i -M Paddle shifter - AFS - Ohlins / m3 suspension - Style 269 19" performance - M4 380mm brakes,
Gebruikersavatar
Kenny
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4327
Lid geworden op: 14 aug 2011, 20:41
Type Auto: Ferrari FF
Locatie: Brabant

Nog best vlotjes tog we maakten de 170km in dld in een uurtje dus :lol: 8)

Maar goed leuke dag geweest zeg, joop top geregeld !

Faf nog toevallig bij de ring tegengekomen die racer ! Zit daar natuurlijk ieder weekend.
Gebruikersavatar
performance
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4575
Lid geworden op: 16 okt 2011, 21:09
Type Auto: F82 M4 CS

335RiCK schreef:Ook Paul nog voorbij zien vliegen :Dubbel:
Ha ha nee, ben achter Kenny gaan rijden, was inmiddels nat geworden op de weg en die gast heb stalen ballen man. Eerst een berg afgevlogen waarbij ik 1x de boel voelde glijden. Het was dus een kunst hem in het vizier te houden en je auto op de weg.
Maar wel leuk :ja:
320-E21>635csi-E27>320d-E46>330d-E46>3.0Z4-E85>335i-E91> :Mpower: E92> :Mpower: F82> :Mpower: F82 CS
Gebruikersavatar
FAF
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 7332
Lid geworden op: 08 jul 2008, 19:06
Type Auto: F36 420i Grancoupe M-sport

Kenny schreef:Nog best vlotjes tog we maakten de 170km in dld in een uurtje dus :lol: 8)

Maar goed leuke dag geweest zeg, joop top geregeld !

Faf nog toevallig bij de ring tegengekomen die racer ! Zit daar natuurlijk ieder weekend.
:lol:

Met de nadruk op "zit" ja......
BMW freak
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 3260
Lid geworden op: 29 okt 2008, 21:34
Type Auto: F 32 435i

Ha ha die Maichel , maar het was wel gezellig en het eten smaakte geweldig maarja als je trek hebt :D

Ik en Rudy ook tegen 170 over de duitse autobaan dan kwam hij weer voorbij dan kwam ik hem weer tegen maar goed Rudy ging er in Venlo af en wie kwam ik toen tegen Die witte M3 3 van Paul en de 335 van Dave, Paul is er volgens mij in Eindhoven afgegaan maar Dave heeft volgens mij tot ik van de snelweg ging achter me gezeten. Man was was dat laatste stuk klote met die regen :?

paar foto's

Wachten in Venlo
Afbeelding
Afbeelding
koffiepauze
Afbeelding
Afbeelding

op de ring
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hier waren de weg een beetje kwijt :( :D :D :D Ohnee het lag aan de wedstrijd
Afbeelding
Afbeelding


Oja Paul en Leo bedankt voor de drank :ja: :ja: :ja: :ja: :ja: :ja:
Nooit harder rijden dan je beschermengel kan vliegen die van mij kan snel vliegen .

DE :Mpower: 3 Verkocht :-(
http://bmw3seriesforum.nl/viewtopic.php?f=61&t=1525" onclick="window.open(this.href);return false;

335i performance

http://bmw3seriesforum.nl/viewtopic.php?f=3&t=9863" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Darudevampire
Administrator
Administrator
Berichten: 5088
Lid geworden op: 19 okt 2012, 21:42
Locatie: N.W. Brabant

Idd, beide heren bedankt voor de koffie/thee. Had niet gehoeven :ja: :ja:

"Paar" kiekjes van onze kant;

Eerste tussenstop;
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Weer on tour;
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Aankomst Ring;
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Joop am Ring;
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Danish am Ring;
Afbeelding
Afbeelding

Bart am Ring (net te laat gezien);
Afbeelding

Kenny am Ring;
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hierna begon de tourtocht door de eifel;
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Tussenstop;
Afbeelding

Laatste stukje solo;
Afbeelding
Afbeelding

En wachten tot de brug opengesteld werd ivm autoloze zondag :wtf:;
Afbeelding
Afbeelding

Aankomst bij de eindbestemming voor een verdiend maal :ja:
Afbeelding
Afbeelding
Thys
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 16597
Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:39
Type Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Een aantal weken geleden had ik me ingeschreven voor de Eifelrit. Een aantal dagen later appt Arie (m'n neef) me of ik het weekend van 30/31 mei mee wilde naar de Ring. 1+1=2 dus dit konden we perfect combineren!

Vrijdagmiddag rond 15u zijn we vertrokken richting Adenau. Lekker rustig die kant op gereden om rond 20u bij ons hotel (Hotel an der Nordschleife, aanrader!) aan te komen. Ingecheckt en naar de kamer gegaan. Toen we ons balkon opgingen, kwamen we erachter dat we uitzicht hadden op de Nordschleife bij Breidscheid, hoe gaaf! De Ring was toen al gesloten, dus er reed niks meer. De volgende ochtend ging de ring echter om 8u open. Gewekt worden door de vele M3's en GT3's, onzettend gaaf!

Afbeelding

Afbeelding

Vrijdagavond snel naar Pinoccio's gereden om een veel te grote, maar heerlijke pizza naar binnen te werken. De avond was nog niet om, dus hebben we alvast wat leuke plekken opgezocht om bij de ring te gaan kijken. Dit omdat zaterdag in het teken van de ring zou gaan staan. Zogezegd zogedaan vrijwel de hele dag naast de baan gestaan. Helaas ook een afsluiting van een tweetal uren, maar dat mocht de pret niet drukken. Twijfelend over waar we zouden gaan dineren, besloten om naar Bad Breisig te rijden. Een aantal jaar geleden deze prachtige boulevard aan de Rijn ontdekt.

Onderweg naar Bad Breisig:

Afbeelding

Afbeelding

Na het lekkere eten teruggekeerd naar Adenau om een goede nacht te draaien voor de toerrit van zondag die op het programma stond!

De zondag lekker relaxed begonnen met een lekker ontbijtje in het hotel en lekker douchen. We waren echt zo relaxed dat we wat later dan gepland richting 'Zum Ahrbogen' vertrokken om daar de andere heren te ontmoeten. Toen we echter aan kwamen rijden, kwam de rest ook net aanrijden: Perfecte timing!

Afbeelding

Na een lekker bakje koffie naar Brünnchen vertrokken om even bij de ring te kijken. Dit was ook de mogelijkheid voor de ringgangers om het asfalt zelf te temmen. En dat hebben een aantal gedaan:

Danish:
Afbeelding

Afbeelding

Bart:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kenny:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dave:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Joop:
Afbeelding

Afbeelding
Wellicht zijn er nog meer foto's gemaakt, maar deze heb ik kunnen vinden!

Vanaf dit moment zijn we de rit gaan rijden. Hier heb ik helaas geen foto's meer van gemaakt. Arie wel, deze zal ik in de loop van de dag (of week) hier ook posten.

De rit kan ik kort over zijn: fantastisch, topwegen, -omgeving en -auto's! Wat klinken ze toch allemaal heerlijk!
We hadden een erg gezellige groep. Soms zelfs zo gezellig dat we vergaten om weer verder te rijden. :wink: :mrgreen:

Joop, erg bedankt voor de geweldige dag! :Hosanna: :autotje spelen:

*Edit: Voor foto's, zie DarudeVampire z'n bericht! :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Darudevampire op 01 jun 2015, 14:09, 1 keer totaal gewijzigd.
"He who shall be last, shall be sideways and smiling" - JC
Gebruikersavatar
Darudevampire
Administrator
Administrator
Berichten: 5088
Lid geworden op: 19 okt 2012, 21:42
Locatie: N.W. Brabant

Heb de overige ringfoto's ook even zichtbaar gemaakt Thys :ja:
Thys
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 16597
Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:39
Type Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Echt niet :lol: :lol:
"He who shall be last, shall be sideways and smiling" - JC
Gebruikersavatar
Darudevampire
Administrator
Administrator
Berichten: 5088
Lid geworden op: 19 okt 2012, 21:42
Locatie: N.W. Brabant

Vreemd, ik kan ze zien hoor, moest alleen de *.jpg extensie van de ross219uk websitefoto's pakken voor in je IMG tags
Danishbmw
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1144
Lid geworden op: 14 mei 2012, 22:30
Type Auto: Squirtende M3
Locatie: Hoofdstad

Joop & Ruud goed georganiseerd! :ja: Paul en Leo eveneens bedankt :ja:

Het was weer erg gezellig. Veel moois gezien en gehoord :Klappen:
Team Motorsport, winners of the kart event 2014.
Drivers: Snodder John.. Trucker Arjan.. RHdriver me.
Weirdest combo evaaah

Afbeelding
Gebruikersavatar
Z4tje
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1763
Lid geworden op: 05 mar 2015, 07:36

Ziet er allemaal leuk uit, zijn jullie allemaal de baan op geweest? :ja:
mijn huidige auto's: bmw M3 e92 en bmw 340i F30 318ti E36 en E46 330i tracktool

Mijn vorige auto's: 328i F30 Bmw X1 2.0d / bmw Z 4 E 85/bmw 118i/ bmw 735i/bmw 320d touring bmw 525i/ bmw 316i/ bmw 520i/ bmw 325i E30/ bmw 316 e30/ bmw316e30
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15843
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

De helft van het groepje Z4tje, zoals je wellicht uit bovenstaande foto's kunt opmaken: Kenny, BartB, Dave (DvG), Danish en ik zei de gek...

...we hadden het gisteren geloof ik niet beter kunnen treffen met het weer en bijna alle buien zijn bovenlangs ons gebied heen getrokken op de (stevige) buien op de terugweg naar huis toe na dan. Op de weg terug samen op gereden met Leo en lekker rustig aan gedaan. Maar belangrijkste dat we onderweg en bij de Ring het lekker droog hadden. Bij alle koffiestops en uiteindelijk bij het afsluitende maal aan de Moezel eigenlijk buiten kunnen zitten ondanks een soms iets fris briesje. Dat had ik zelfs niet verwacht. Ook hier nog bedankt voor de drankjes Paul en Leo. :ja:

Na de stop bij Zum Ahrbogen was het tijd om naar de Ring te gaan, waar Faf ook nog even aansloot om samen richting Brünnchen, aka Show-off-corner te gaan.

Het droge weer voor de obligate rondjes op de Ring ook niet verkeerd. Sterker nog het weer was nagenoeg perfect, al had het voor de grip van de bandjes nog een paar graadjes warmer mogen wezen. De 335i coupe heeft zijn Ringdoop sinds gisteren ook gehad en ik moet zeggen dat ik niet ontevreden ben over de performance. Met Thys op de bijrijdersstoel, die inmiddels wel wat gewend is, lekker stevig twee rondjes kunnen rijden. Als je denkt dat je lekker onderweg bent, komt er net in de eerste rondje al vrij snel een groepje snelle jongens voorbij zetten. Dat was voor deze dag wel kenmerkend. Niet druk, maar wel goed in de spiegels blijven kijken voor het echte snelle werk, wat ook niet heel veel meer met een 'normale straatauto' van doen heeft, of een Cayman GT4, een GT3 (RS) en stevig gemodificeerde RS'en van Renault moeten dat wel zijn... :wink: Lekker laten gaan en vooral daarna weer snel mijn eigen rondje opgepakt.
Verschil met de 330i coupe is in ieder geval goed merkbaar, zowel ten goede als ten kwade. De turbo zorgt er in positieve zin voor, dat met name de stukken bergopwaarts een stuk vlotter en lekkerder verlopen dan met de 330i, daar moest je echt in de goede versnelling zitten en proberen zoveel mogelijk snelheid mee te nemen. Met diezelfde instelling, geholpen door het kleine turbootje zorgt het er wel voor dat het plezieriger omhoog gaat en dat is vooral te merken bij Ex-Mühle, Kesselchen en door Mutcurve, Klostertal, Steilstrecke en het deel Hohe Acht na de Karussel. Ook liet de perfomance zich goed merken in het tweede rondje toen een strakker sturende E36 M3 net voorbij Flugplatz voor bij kwam, waarna ik redelijk moeiteloos accelererend weer aan kon haken. Alleen zogezegd was het onderstel van de E36 M3 wel goed aangepakt, want dan kun je bij de 335i wel merken dat er stevig wat roll in de koets zit en dat de auto op de snelle oneffen stukken ook flink uit z'n veren komt en de auto ook even flink laat werken. Echter de ingrepen door het DSC bleven nagenoeg uit, waar ik ze hier en daar toch wel had verwacht. Een keer een positief verhaal over de DSC. :wink:
Die beweeglijkheid van de auto, wat voor mijn gevoel meer is dan bij de 330i met meer kilometers op de teller het geval was, zorgde ervoor dat ik op sommige volgas stukken met de 330i ik toch iets moest liften met de 335i. Zal waarschijnlijk wel met wat vertrouwen te maken hebben of toch stiekem het toch meer snelheid meenemen met de 335i. Ben daar nog niet helemaal achter, maar op bijvoorbeeld het kleine kinkje in het 'rechte stuk' van Kesselchen was het wel merkbaar en hetzelfde gold voor het stuk door Pflanzgarten II ricting Schwalbenschwanz en het 'rechte stuk' door Fuchsröhre. Die ik het tweede rondje voor insturen naar Adenauer Forst iets te hard door kwam zetten en daardoor de bochtencombinatie bij Adenauer Forst met flink aangepaste snelheid door moest. Netjes opgelost, maar ver van de ideale lijn. :duh: 001 Op dat punt lieten de remmen wel van hun beste kant zien.
De remmen houden ze ook erg goed na wat stevig boenderen, maar ik mis wel de bite van de remmen die de remmen onder de 330i wel had. Dat zorgt er toch voor dat je het idee hebt dat je aan het remmen bent en voelt daarmee wat zekerder aan, al is de remkracht van de 335i dik in orde als je het pedaal maar goed en stevig intrapt.
De gewichtsverdeling is ook wel merkbaar anders, met name bij de krappere en langzamere bochten waar je met hoge snelheid op af komt. Dan merk je toch wel het extra gewicht van de turbogeblazen 335i boven de 325i en 330i coupe in de vorm van knap wat onderstuur. Enige wat je daar aan kan doen is de snelheid er iets meer uithalen om toch (zo) goed (en zo kwaad als kan) de apex te pakken en dan maar op koppel de bocht uit knallen. Ook geen straf overigens, maar wel iets om qua techniek nog wat bij te schaven. Maar dat blijft nog wel even, ongeacht de auto, want iedere keer als je er over heen gaat lijkt de Ring weer anders te zijn qua situatie en omstandigheden, maar dat maakt het rondrijden (met enige reserve) wel erg leuk en vermakelijk.
Wat me ook opviel was dat de olietemperatuur eerder naar beneden liep dan op, wat bij de 325i/330i net andersom was. Na het einde van het tweede rondje stond de meter op 110gr en ik kan geloof ik niet zeggen dat ik rustig aan gedaan heb. Echter na het rustig terughobbelen richting Brünnchen liep de temperatuur wel weer op naar de meer gebruikelijke 120gr, maar dat is een teken dat de koeling en luchtgeleiding in de voorbumper richting de radiateur en ducts naar de remmen wel z'n werk doen.

Na de rondjes weer het 'verplichte' Pommes mit Currywurst und Mayo recept besteld en goed laten smaken om vervolgens gezamenlijk aan de rit te beginnen. De route liep in het begin wat beroerd, omdat ik deze iets te laat had aangezet, vond de auto het nodig om weer terug naar de Ring te gaan. Blijkbaar vond hij het ook lekker gaan.. :autotje spelen:

Dus na Nürburg nog even van de andere kant gezien te hebben door het extra rondje, toch maar echt aan de route begonnen die verder wel vlekkeloos verliep, tot het laatste deel waar de Moezel nog even moesten oversteken en waar net het tweejaarlijkse "Happy Mosel" ervoor zorgde dat ze de weg langs de Moezel hadden afgesloten voor gemotoriseerd verkeer...

Zoals Rudy al zei, was het kleine half uurtje wachten nog de enige mogelijkheid om bij de eindbestemming in Ernst te komen, waar immer dezelfde gastvrijheid er voor zorgde dat we daar aan konden schuiven voor het welverdiende eten en onze bolides even de tijd gegund werd om rustig af te koelen van de Eifeltrip van voorjaar 2015.

Hij was voor mij geslaagd en ik hoop dat jullie dat ook vonden.

De enige twee foto's die ik nog heb gemaakt vanaf het terras in Ernst, wil ik jullie niet onthouden, maar dat zijn niet de beste plaatjes (Marc's auto staat er maar half op zie ik :duh: :nou: ). Gelukkig hebben de andere deelnemers nog een paar :coolpics: gemaakt. :ja:

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
Plaats reactie

Terug naar “Events / Meetings Verslagen”