Napraten: BMW Drivers Forum Roadtrip - Zondag 20 September 2015

Post hier je foto's en verslagen van de events en meetings waar je bent geweest.
Gebruikersavatar
cajo
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 841
Lid geworden op: 26 feb 2010, 20:20
Type Auto: G20 330i (High Executive)

Ook ik vond het gezellig :ja: hoewel het jammer was dat ik de dag niet vol kon maken ivm een andere race
dan de bedoeling was :mrgreen:
Wel blij dat ik nog even was meegegaan naar de ring..nog even leuk kunnen keuvelen met wat mensen daar :D


Gebruikersavatar
Driver70
Beyond salvation
Beyond salvation
Berichten: 2032
Lid geworden op: 28 jun 2015, 12:30
Type Auto: BMW 330i
Locatie: Amersfoort

Hier staan de foto's van mijn passagier:

http://s1369.photobucket.com/user/drive ... lrit/story
Laatst gewijzigd door Driver70 op 22 sep 2015, 00:41, 1 keer totaal gewijzigd.
G20 330i Executive Luxury Saphirschwartz
E89 Z4 28i M Saphirschwartz
F10 528i High Executive Luxury Sophistograu
F30 335i High Executive Luxury Imperialblau
E89 Z4 18i Pure Balance Alpinweiss III
E60 523i M Edition Tiefseeblau
E38 730i Individual
Gebruikersavatar
BartB
Facebook moderator
Facebook moderator
Berichten: 6582
Lid geworden op: 05 apr 2011, 21:40
Type Auto: E87 130i LCI

Ziet er uit als een geslaagde dag mannen :ja:
:Mpower: . Der schönste Buchstabe der Welt.
Gebruikersavatar
Michiel
Administrator
Administrator
Berichten: 13592
Lid geworden op: 01 jun 2010, 19:52
Type Auto: E46 330Ci Cabrio M-tech II

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

kleine selectie via bovenstaande link :)
Drive it like you stole it...

E46 316i Black & Silverline - zwart 2004-2007
E90 318i 2010 - 2015
E39 Touring 540i Executive 2015 - 2017
F30 316i High Exe. M-sport 2015 -2020.
E46 330Ci Exe. M-tech II 2020 -
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15843
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

Heb ze allemaal maar even in de post geplakt... :wink: :D
Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
NickB
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 6809
Lid geworden op: 20 mei 2011, 10:14
Locatie: NH

Gave foto's jongens goed gedaan :ja:
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15843
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

Nog een paar welbekende Touristenfahrt fotootjes...

...rondjes over de Schleife gingen best lekker. Eerste rondje wel wat verkeer waardoor je niet overal de bochten lekker kon aansnijden of uit kon komen, tweede rondje wat meer ruimte. Al zaten er in het tweede rondje nog wel wat schoonheidsfoutjes, met name Brünnchen in waar ik even de curbstone iets mee pakte en iets te veel op het gas bij het opdraaien van het laatste rechte stuk, waardoor ik iets te veel onderstuur had. Bij Flugplatz ging ik het tweede rondje toch iets te enthousiast de heuvel over zetten en moest toen toch aardig uit volle macht mijn remmen aanspreken. Maar ja remmen kun je pas als je goede wieldruk te pakken heb en dan heb je toch in een keer een stuk minder ruimte dan op een modern circuit...

...nu met Dave samen iets steviger over de Ring geknald, maar zeker als het harder gaat krijgt het onderstel het wel steeds lastiger om alle bewegingen gecontroleerd op te vangen. Er zit toch wel veel beweging in de koets, met name in de uitgaande slag waar de auto in een lange doordraaier en wat hobbels toch knap aan het bewegen is als in een rondgaande beweging rond de lengteas. De Michelin's zorgen dan wel voor voldoende grip om toch geen grip- en tractieproblemen te krijgen bij deze beweging, al krijgen die het dan ook best zwaar voor hun kiezen. Voor het mooie weer een tandje langzamer rond, dan ronden we het rondje toch net iets vloeiender zonder echt heel veel aan snelheid in te boeten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
Gebruikersavatar
Driver70
Beyond salvation
Beyond salvation
Berichten: 2032
Lid geworden op: 28 jun 2015, 12:30
Type Auto: BMW 330i
Locatie: Amersfoort

Ik had vooral last van het comfortabele onderstel en te weinig grip door de Bridgestones. Maar dat maakte het soms ook wel spannend 001

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
G20 330i Executive Luxury Saphirschwartz
E89 Z4 28i M Saphirschwartz
F10 528i High Executive Luxury Sophistograu
F30 335i High Executive Luxury Imperialblau
E89 Z4 18i Pure Balance Alpinweiss III
E60 523i M Edition Tiefseeblau
E38 730i Individual
Gebruikersavatar
DvG
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 430
Lid geworden op: 22 jun 2013, 12:13
Type Auto: 335i E90. - F21 118i Msport Shadowline
Locatie: Rotterdam

Genieten hoor die foto's. Top.
Ik was voor de 2e keer mee dit jaar en het was weer geweldig. Dank Joop voor de organisatie. Heerlijk gereden in mijn pre lci E90. :zwaai:

De 335i met active front steering en de Bilstein schroefset deed het wederom geweldig. Er zat af en toe goed tempo in. Lekkere tocht met voldoende afwisseling.
Op de Nordschleife heb ik 2 rondjes met Joop in zijn E92 335i meegereden. Ik ken de Nordschleife aardig maar op hoog tempo overal de juiste lijn, clipping point en apex realiseren blijft een aardige job. De baan is snel en heeft vele bochten (160). Echter de hobbels maken het echt spannend. De 335 van Joop heeft dan ook echt moeten werken. De ideale lijn zat er soms erg zuiver in en dan is het absoluut genieten. Ik denk dat er menig bijrijder wit zal uitstappen na een rondje Nordschleife bij Joop in zijn coupe. :oops:
Hij kent de baan goed en gaat per rondje steeds rapper rond. Vrees dat hij niet te houden is op bv sport cup 2..
Al met al was het erg leuk en ook leerzaam om nu eens niet zelf achter het stuur te zitten. Volgende rit nodig ik Joop graag uit als mijn bijrijder op de ring.

Thanks Dave
Dave E90 335i -M Paddle shifter - AFS - Ohlins / m3 suspension - Style 269 19" performance - M4 380mm brakes,
Gebruikersavatar
Roel76
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 404
Lid geworden op: 14 jun 2015, 03:30

performance schreef:Iemand terug over de A61 gegaan ? volgens de radio en mijn Navi was de weg bij Mendig afgesloten door een baustelle dus ik heb de navi omleiding genomen . Over B- wegen door bossen :wtf: pikkedonker plaatsnaam Bell nog onthouden :wtf:
Sneller is om via blankenheim de A1 te nemen richting de 61. Stuk sneller 005
:Mpower: 3 DCT
arjanv6
Beyond salvation
Beyond salvation
Berichten: 2213
Lid geworden op: 21 apr 2012, 14:50
Type Auto: e92 325i

Mooi mannen,jullie hebben het ook getroffen met het weer! was er zondagmiddag ook nog even
If you want to be happy for a day,drink.
If you want to be happy for a year,marry.
If you want to be happy for a lifetime,drive a bmw.
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15843
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

...heb je die baansluiting 's middags ook nog meegekregen Arjan? Filmpje even via BtG.com terug gekeken, maar dat was wel een flinke klapper...

...blijkt ook maar weer, dat je ook tijdens een TF niet altijd 100% controle heb over de gebeurtenissen (van anderen) op de baan.
Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15843
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

DvG schreef:Genieten hoor die foto's. Top.
Ik was voor de 2e keer mee dit jaar en het was weer geweldig. Dank Joop voor de organisatie. Heerlijk gereden in mijn pre lci E90. :zwaai:

De 335i met active front steering en de Bilstein schroefset deed het wederom geweldig. Er zat af en toe goed tempo in. Lekkere tocht met voldoende afwisseling.
Op de Nordschleife heb ik 2 rondjes met Joop in zijn E92 335i meegereden. Ik ken de Nordschleife aardig maar op hoog tempo overal de juiste lijn, clipping point en apex realiseren blijft een aardige job. De baan is snel en heeft vele bochten (160). Echter de hobbels maken het echt spannend. De 335 van Joop heeft dan ook echt moeten werken. De ideale lijn zat er soms erg zuiver in en dan is het absoluut genieten. Ik denk dat er menig bijrijder wit zal uitstappen na een rondje Nordschleife bij Joop in zijn coupe. :oops:
Hij kent de baan goed en gaat per rondje steeds rapper rond. Vrees dat hij niet te houden is op bv sport cup 2..
Al met al was het erg leuk en ook leerzaam om nu eens niet zelf achter het stuur te zitten. Volgende rit nodig ik Joop graag uit als mijn bijrijder op de ring.

Thanks Dave
Thx Dave...

Ben denk ik wel een hele slechte passagier... :oops: Maar lijkt me wel aardig om idd. ook eens van de andere kant de baan mee te krijgen.

...op de IAA in Frankfurt al wat nieuws bij de stand van Michelin meegekregen. De Pilot Sport 3, wordt in januari vervangen voor de Pilot sport 4. Volgens de heren bij Michelin moeten die heel dicht in de buurt van de Pilot Super Sport komen.

Echter de Pilot Super Sport is vanaf komend jaar (januari of februari 2016) ook leverbaar in de maat 255/35R18 als speciale maat voor Cadillac, dus ik zou v.w.b. de volgende set ook rondom ook de Super Sports in de juiste maat kunnen monteren. Nu is de SS alleen nog in 245/35R18 (voor de M135i/M235i) of een maatje breder 265/35R18 verkrijgbaar (helaas te breed voor mijn 8,5J velg).

AfbeeldingIMG_9406 by Joop van Brummelen

AfbeeldingIMG_9407 by Joop van Brummelen
Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
arjanv6
Beyond salvation
Beyond salvation
Berichten: 2213
Lid geworden op: 21 apr 2012, 14:50
Type Auto: e92 325i

Joop schreef:...heb je die baansluiting 's middags ook nog meegekregen Arjan? Filmpje even via BtG.com terug gekeken, maar dat was wel een flinke klapper...

...blijkt ook maar weer, dat je ook tijdens een TF niet altijd 100% controle heb over de gebeurtenissen (van anderen) op de baan.
Heb het filmpje gezien ja! Bestuurder is alleen een vinger kwijtgeraakt begreep ik..
If you want to be happy for a day,drink.
If you want to be happy for a year,marry.
If you want to be happy for a lifetime,drive a bmw.
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15843
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

En dan mag hij nog van geluk spreken...
...had echt heel anders af kunnen lopen.
Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
Plaats reactie

Terug naar “Events / Meetings Verslagen”