Driving the Alps 2019

Post hier je foto's en verslagen van de events en meetings waar je bent geweest.
Plaats reactie
VroemE91
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 417
Lid geworden op: 09 nov 2010, 14:33
Type Auto: BMW G20 318i M Sport Tansanitblauw

Wat leest dat heerlijk weg, zo op een vrijdagmiddag! En zeer herkenbaar, zelfde gebied 4 jaar geleden met een 328i M Sport Touring gereden, in ons geval in 6 dagen.
Dit moet eigenlijk op de bucketlist van iedere petrolhead staan! De foto's zijn ook geweldig!


:Mpower: F31 320i LCI 2018 M Sport Shadow Sapphirschwarz, 403M
:Mpower: M4 Competion Cabrio 2020 voor een week
:Mpower: G20 318i M Sport 2021 Tansanitblau II
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

Mooi verslag weer Joop, Italië is geweldig!
Gebruikersavatar
CornelisJ90
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 373
Lid geworden op: 26 mei 2019, 18:26
Type Auto: BMW F31 330D ///M-Sport

Super leuk om te lezen! Toevallig de Gaviapass ook nog meegepakt?
Gebruikersavatar
CreativeS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1834
Lid geworden op: 30 nov 2017, 11:30
Type Auto: E90 325iA VFL

Gaviapas... mooie pas. Lekker rustig, alleen vriendin was het niet eens met de afgrond. Ze is echt niet bang bij mij in de auto... ook op de Nordschleife geniet ze, maar ik moest op de Gaviapas even gas terugnemen :roll:

Afbeelding

En verder... Joop? Je inspireert mensen :mrgreen:
Geweldig verslag weer.

Wij zijn vorig jaar (onder andere) bij Riva omhoog gegaan, richting het westen en daar weer naar het zuiden tot de vlakte en weer terug. In het zuidelijke deel (rond het Gardameer) moet je niet zijn. Behalve als je richting Verona, Sant'Agata Bolognese en/of Maranello rijdt :mrgreen: Veel regen die dag, maar ooh wat lekker die wegen daar.
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15843
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

CornelisJ90 schreef: 17 aug 2019, 15:35 Super leuk om te lezen! Toevallig de Gaviapass ook nog meegepakt?
Nog wel even door het hoofd geschoten, maar de Gaviapass dit keer niet gepakt, maar soort van langsop gereden. Zuidkant is inderdaad lekker smal zonder noemenswaardige afgrondbeveiliging. Leuk als je even voor iemand aan de kant moet als je bergaf gaat... :wink:

Die pass al wel vaker gereden, in bijna alle weersomstandigheden behalve sneeuw... Hevige mist is wel een hele nare aan de zuidkant.
CreativeS schreef: 17 aug 2019, 15:52 ...
Behalve als je richting Verona, Sant'Agata Bolognese en/of Maranello rijdt :mrgreen: Veel regen die dag, maar ooh wat lekker die wegen daar.
Vorig jaar al die kant op geweest, incl bezoekje aan de Ferrari musea in Modena en Maranello (Lamborghini en Pagani doe ik nog een keertje). De vallei (car valley) zelf is overigens niet echt heel spannend. Je moet het echt noordelijk en zuidelijk ervan opzoeken.

Toen vanuit Bolango naar Monaco via Genua, de Morandi brug over, die een dikke week later instortte. Dit keer nog geen gek nieuws gehoord over stukken waar we langs of overheen gereden zijn.
Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
Gebruikersavatar
CreativeS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1834
Lid geworden op: 30 nov 2017, 11:30
Type Auto: E90 325iA VFL

Ik zei dan ook dat ik persoonlijk het zuiden van het Gardameer niets vind en daar liever ook niet ben, tenzij je in het zuiden bent op doorreis naar de autofabrikanten. Anyway... weer genoeg ideeën voor volgend jaar.
BartM3
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2371
Lid geworden op: 23 nov 2008, 16:05
Type Auto: E93 M3 - Rubinschwarz
Locatie: Noord-Brabant

Mooi verslag Joop!! Ik kom het nu pas tegen, maar echt prachtig vastgelegd!! Hier ga ik binnenkort zeker nog eens uit putten voor een roadtrip richting Zuid Duitsland en Italië.
Een M3 rijden door de hele dag papieren tijgers te temmen... Kan het nog beter?
Plaats reactie

Terug naar “Events / Meetings Verslagen”