gaan we volgende keer doen harold,ga ik wel op je z4 staanibinco schreef:We hadden ook de BMW3seriesforum Harlem shake moeten organiseren
[youtube][/youtube]
[youtube][/youtube]
Napraten BAR rollenbankdag
-
- Beyond salvation
- Berichten: 2213
- Lid geworden op: 21 apr 2012, 14:50
- Type Auto: e92 325i
If you want to be happy for a day,drink.
If you want to be happy for a year,marry.
If you want to be happy for a lifetime,drive a bmw.
If you want to be happy for a year,marry.
If you want to be happy for a lifetime,drive a bmw.
-
- Getting the hang of it
- Berichten: 614
- Lid geworden op: 20 okt 2009, 13:08
- Type Auto: F10 523I
- Locatie: Leeuwarden
Ik was graag wat langer gebleven maar ik moest nog wat dingen regelen ivm dat mijn motor gestolen was die avond daarvoor. Maar nu afwachten op de verzekering. Maar de auto had 9 pk verloren in de loop van de jaren van fabrieks moest die 218pk hebben maar op de rollerbank kwam er maar 209pk uit.
-
- BMWDriversforum Freak!
- Berichten: 5795
- Lid geworden op: 21 feb 2011, 23:22
- Type Auto: BMW 120D
- Locatie: 's-Hertogenbosch
- Contacteer:
Nog even de uitslag posten....
Iets wat rare uitslag omdat die vanaf 5000 toeren iedere keer een foutmelding geeft en niet meer vermogen gaf en vervolgens liep die in noodloop... Vermogen kwam wel stuk hoger maar viel steeds terug en dus niet lang genoeg om te kunnen meten.... Met straat gebruik merk je het niet en heeft hij gewoon vol vermogen doordat je hem niet zo lang zo zwaar belast.... aldus BAR.
De oorzaak is de powerbox... Volgende week even bellen met BAR om een afspraak te maken
Iets wat rare uitslag omdat die vanaf 5000 toeren iedere keer een foutmelding geeft en niet meer vermogen gaf en vervolgens liep die in noodloop... Vermogen kwam wel stuk hoger maar viel steeds terug en dus niet lang genoeg om te kunnen meten.... Met straat gebruik merk je het niet en heeft hij gewoon vol vermogen doordat je hem niet zo lang zo zwaar belast.... aldus BAR.
De oorzaak is de powerbox... Volgende week even bellen met BAR om een afspraak te maken
-
- VIP Driver
- Berichten: 12415
- Lid geworden op: 31 jul 2010, 10:44
- Type Auto: BMW F32 420i+
Ik snap je niet
Ik las hier: http://nl.wikipedia.org/wiki/Chiptuning" onclick="window.open(this.href);return false;
En wat mij vooral opviel was deze zin:
Misschien dat de auto daarom op noodloop gaat?
Ik las hier: http://nl.wikipedia.org/wiki/Chiptuning" onclick="window.open(this.href);return false;
En wat mij vooral opviel was deze zin:
Daarom is chiptuning altijd een veilige methode tov een powerbox. Een powerbox kan dus niet gezien worden als een uitgebalanceerd professioneel product op maat.
Misschien dat de auto daarom op noodloop gaat?
-
- BMWDriversforum Freak!
- Berichten: 5795
- Lid geworden op: 21 feb 2011, 23:22
- Type Auto: BMW 120D
- Locatie: 's-Hertogenbosch
- Contacteer:
Deze resultaten bevestigen zijn mening weer eens ...Roland schreef:Wat is de mening van Klaas eigenlijk over zo'n powerbox, Mikie?
Hij werkt wel degelijk met 532nm maar wat er gebeurde (even in jip en Janneke taal ) : de powerbox liet de auto denken bij 5000 toeren dat die meer lucht wou hebben maar een andere sensor(niet powerbox maar van de auto) zat al op maximaal waardoor de auto zelf bedacht dat dat niet gaat lukken en vervolgens het vermogen kneep/begrensde op 345pk (zie grafiek) dat hield die even en vervolgens viel die in noodloop...
M.a.w. Hij fopt de auto op bepaalde waardes maar daardoor kunnen andere sensoren weer niet gelijk lopen....
Echt software remappen pakken ze alle parameters dus dat is beter...
Echter is het mij wel duidelijk geworden dat dit ook niet zonder risico's is en dat je het absoluut niet moet laten doen door een hobbyist of zonder meting achteraf....
Er was een 335i welke getuned was maar niet helemaal juist met als gevolg dat de motor "pingelt" een te vroege of late verbranding waardoor er een ongecontroleerde verbranding ontstaat in de cilinder... Werd meteen van de bank gehaald en advies was om er niet meer mee te rijden
-
- VIP Driver
- Berichten: 968
- Lid geworden op: 13 nov 2011, 13:31
- Type Auto: F33-440i M-Sport Performance LCI
Roland schreef:Ik snap je niet
Ik las hier: http://nl.wikipedia.org/wiki/Chiptuning" onclick="window.open(this.href);return false;
En wat mij vooral opviel was deze zin:
Daarom is chiptuning altijd een veilige methode tov een powerbox. Een powerbox kan dus niet gezien worden als een uitgebalanceerd professioneel product op maat.
Ik loop te dollen , maar ik heb idd nog niet veel positiefs gehoord/gelezen over een powerbox, maar heb er zelf geen ervaring mee, dus ik heb geen idee of het goed werkt of niet.
Mooier wordt het niet.
-
- BMWDriversforum Freak!
- Berichten: 5795
- Lid geworden op: 21 feb 2011, 23:22
- Type Auto: BMW 120D
- Locatie: 's-Hertogenbosch
- Contacteer:
Gaan we ook doenRoland schreef:Dat bedoel ik.
Als je het doet, doe het meteen goed.
Ik zou de powerbox eruit halen en de 135i door Klaas laten chippen Mikie.
Maar da's mijn mening he
Hij werkt op straat wel gewoon goed volgens smiley (wat is zijn naam ook al weer? G.....).
Ik kon het probleem nabootsen door op de autobahn hem in zijn 6 te zetten met 2000 toeren en vol gas blijveeeeereeeeeeeen geven.... Over de 5000 toeren moet het dan gebeuren.... Moet ik wel wat ruimte hebben hahahaha
-
- VIP Driver
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: 29 okt 2008, 21:34
- Type Auto: F 32 435i
Mikie schreef:Deze resultaten bevestigen zijn mening weer eens ...Roland schreef:Wat is de mening van Klaas eigenlijk over zo'n powerbox, Mikie?
Hij werkt wel degelijk met 532nm maar wat er gebeurde (even in jip en Janneke taal ) : de powerbox liet de auto denken bij 5000 toeren dat die meer lucht wou hebben maar een andere sensor(niet powerbox maar van de auto) zat al op maximaal waardoor de auto zelf bedacht dat dat niet gaat lukken en vervolgens het vermogen kneep/begrensde op 345pk (zie grafiek) dat hield die even en vervolgens viel die in noodloop...
M.a.w. Hij fopt de auto op bepaalde waardes maar daardoor kunnen andere sensoren weer niet gelijk lopen....
Echt software remappen pakken ze alle parameters dus dat is beter...
Echter is het mij wel duidelijk geworden dat dit ook niet zonder risico's is en dat je het absoluut niet moet laten doen door een hobbyist of zonder meting achteraf....
Er was een 335i welke getuned was maar niet helemaal juist met als gevolg dat de motor "pingelt" een te vroege of late verbranding waardoor er een ongecontroleerde verbranding ontstaat in de cilinder... Werd meteen van de bank gehaald en advies was om er niet meer mee te rijden
Nee Mikie het zit zo doordat hij geremapt is en heel de tijd warm had staan draaien was hij wel erg warm
en doordat de grote intercooler erwas afgehaald kreeg ie ook nog warme lucht binnen een n54 n55 staat bekend dvoor de aankoeking van koolstof in het inlaatspruitstuk door de hitte gaat deze gloeien en krijg je een valse ontsteking het zogenaamde pingelen plus dat de rollenbank bij Beek al een paar jaartjes oud is en de auto niet veel koellucht krijgt is het plus plus en daarom begon die van mij te pingelen. Hij heeft een half jaar geleden bij
Mosselman op de bank gestaan zonder enig probleem en met 370 pk .
Dus hoe nu verder eerst ga ik de aankoeking laten verwijderen door middel van walnut blaster,dit is een app. waarmee je die inlaatkanalen / kleppen zuiver straalt, en tegelijk het vuil opzuigt met een stofzuiger.
en als ik dan nog een geld over heb een grote intercooler erop dus we blijven gewoon aan de gang
Nooit harder rijden dan je beschermengel kan vliegen die van mij kan snel vliegen .
DE 3 Verkocht
http://bmw3seriesforum.nl/viewtopic.php?f=61&t=1525" onclick="window.open(this.href);return false;
335i performance
http://bmw3seriesforum.nl/viewtopic.php?f=3&t=9863" onclick="window.open(this.href);return false;
DE 3 Verkocht
http://bmw3seriesforum.nl/viewtopic.php?f=61&t=1525" onclick="window.open(this.href);return false;
335i performance
http://bmw3seriesforum.nl/viewtopic.php?f=3&t=9863" onclick="window.open(this.href);return false;
- Joop
- Moderator
- Berichten: 15843
- Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
- Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport
...toch even bang dat er niets meer aan te modden viel.
Mooi dat de oorzaken duidelijk liggen, anders zou het gewoon erg vervelend geweest zijn.
Mooi dat de oorzaken duidelijk liggen, anders zou het gewoon erg vervelend geweest zijn.
- Dejan
- VIP Driver
- Berichten: 16246
- Lid geworden op: 08 jan 2011, 09:21
Goed nieuws dus, ik vreesde ook even dat er wat mis was gegaan
F30 330e (2016): viewtopic.php?f=66&t=20324 & E90N 318i (2010)
Past: F11 528i, E90 M3 (2010), F20 118i (2013), E92 330xD (2007), E46 318i (2005)
- Peer
- VIP Driver
- Berichten: 14956
- Lid geworden op: 04 jan 2011, 08:32
- Type Auto: G20 330e HE M-Sport Performance
Eigenlijk wat je dacht dat het was, is het dus ook.
Alleen jammer dat die intercooler zoveel geld kost.
Alleen jammer dat die intercooler zoveel geld kost.
G20 330e
G30 520i
F39 Sdrive 2.0i
F20 LCI 118i
F30 328i
E60 535d (te vinden op dit forum)
E90 LCI 325i (te vinden op dit forum)
E91 330d (te vinden op dit forum)
E46 320d
E30 316
E21 320
E21 320i
G30 520i
F39 Sdrive 2.0i
F20 LCI 118i
F30 328i
E60 535d (te vinden op dit forum)
E90 LCI 325i (te vinden op dit forum)
E91 330d (te vinden op dit forum)
E46 320d
E30 316
E21 320
E21 320i