Napraten BAR rollenbankdag

Post hier je foto's en verslagen van de events en meetings waar je bent geweest.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
hennep
WaxWizard
WaxWizard
Berichten: 2167
Lid geworden op: 07 jul 2008, 22:59
Type Auto: BMW E46 318i
Locatie: Brabant
Contacteer:

Prachtige fotos Joop


Gebruikersavatar
hennep
WaxWizard
WaxWizard
Berichten: 2167
Lid geworden op: 07 jul 2008, 22:59
Type Auto: BMW E46 318i
Locatie: Brabant
Contacteer:

Ons ritje met de MH5 met Joop en Ibinco

" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
performance
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4575
Lid geworden op: 16 okt 2011, 21:09
Type Auto: F82 M4 CS

ThomV schreef:Wij zijn inmiddels ook weer thuis. Was een topdag! Eerst vanmorgen bij BaanVelgen in Rotterdam mijn nieuwe wieltjes opgehaald 001 en daarna nog even op de koffie bij BAR in Den Haag. Was inderdaad top verzorgd! :ja:

Eindelijk ook eens wat forumleden ontmoet. In het echt vallen ze allemaal best mee. Veel mooi spul gezien. De M5 van Frank is gewoon schitterend, zelfs met wintersetup. De KKS dempers van Harold klinken zooo dik (echt mooi vol en rond!) en die PP van hans wil ik ook!

Ik heb gehoord dat de M5 van Frank momenteel bij MH staat. Zou wel eens nog meer vermogen uitgehaald kunnen gaan worden als de MH M5 waar jullie mee gereden hebben. is mij verteld dat dit bericht op driving fun staat maar heb er zelf niet naar gezocht.
320-E21>635csi-E27>320d-E46>330d-E46>3.0Z4-E85>335i-E91> :Mpower: E92> :Mpower: F82> :Mpower: F82 CS
Gebruikersavatar
Dejan
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 16246
Lid geworden op: 08 jan 2011, 09:21

Nóg meer? :shock:
Afbeelding

F30 330e (2016): viewtopic.php?f=66&t=20324 & E90N 318i (2010)
Past: F11 528i, E90 M3 (2010), F20 118i (2013), E92 330xD (2007), E46 318i (2005)
Gebruikersavatar
performance
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4575
Lid geworden op: 16 okt 2011, 21:09
Type Auto: F82 M4 CS

Dejan schreef:Nóg meer? :shock:
Ja schijnt dat deze M5 een van de eerste is DWZ iets andere hardware en + 60 pk als de latere definitieve versie
320-E21>635csi-E27>320d-E46>330d-E46>3.0Z4-E85>335i-E91> :Mpower: E92> :Mpower: F82> :Mpower: F82 CS
Gebruikersavatar
Dejan
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 16246
Lid geworden op: 08 jan 2011, 09:21

De M5 van MH heeft 710pk als ik mij niet vergis, en tikt de 900Nm koppel aan....nu wil Frank daar overheen?

Gekkenwerk :Dubbel:
Afbeelding

F30 330e (2016): viewtopic.php?f=66&t=20324 & E90N 318i (2010)
Past: F11 528i, E90 M3 (2010), F20 118i (2013), E92 330xD (2007), E46 318i (2005)
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15843
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

Hier is alles terug te lezen over Frank's M(H) 5S...: http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... &start=175" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
Mikie
BMWDriversforum Freak!
BMWDriversforum Freak!
Berichten: 5795
Lid geworden op: 21 feb 2011, 23:22
Type Auto: BMW 120D
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Wat een gekkenwerk hahaha

Bij beek hoorde ik al dat er iemand van het forum in gesprek was met mnh maar ze wisten niet meer wie...
ThomV
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 939
Lid geworden op: 25 okt 2012, 09:27
Type Auto: F11 530D, E61 525d

performance schreef:
ThomV schreef:Wij zijn inmiddels ook weer thuis. Was een topdag! Eerst vanmorgen bij BaanVelgen in Rotterdam mijn nieuwe wieltjes opgehaald 001 en daarna nog even op de koffie bij BAR in Den Haag. Was inderdaad top verzorgd! :ja:

Eindelijk ook eens wat forumleden ontmoet. In het echt vallen ze allemaal best mee. Veel mooi spul gezien. De M5 van Frank is gewoon schitterend, zelfs met wintersetup. De KKS dempers van Harold klinken zooo dik (echt mooi vol en rond!) en die PP van hans wil ik ook!

Ik heb gehoord dat de M5 van Frank momenteel bij MH staat. Zou wel eens nog meer vermogen uitgehaald kunnen gaan worden als de MH M5 waar jullie mee gereden hebben. is mij verteld dat dit bericht op driving fun staat maar heb er zelf niet naar gezocht.
Wat een project zeg, en wat een bizarre waarden! Van 100 naar 200 sneller dan een Enzo en een Aventador :ja:
Wat een begerenswaardige wagen..

Thanks for sharing Paul/Joop!
Gebruikersavatar
JMM58
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 338
Lid geworden op: 13 sep 2011, 01:57
Type Auto: BMW E92 335d
Locatie: België

NOAN335i schreef:
Bobpotnepo schreef:Ben inmiddels weer thuis. Mijn oren tuiten nog na. Was geweldig geregeld en zeer goed verzorgd :Hosanna:

Het resultaat van de meting zie je hieronder:

Afbeelding

Na 4 jaar en 85.000km gaat de :Mpower: Power still strong :Klappen:
Mooie lineaire curve :ja: en 431 is geweldig; 11pk meer. Heb je een ander uitlaat of tuning?

Hierbij mijn grafiek ter vergelijking. Bij 6K toeren daalt de koppel en bij de M3 gaat het door :Klappen:
Afbeelding
Het is duidelijk te zien op deze vermogensgrafieken dat de getunede 335i van noan spaanplaat maakt van de M3.
Bij bijv. 6000tr/m produceert de 335i reeds meer dan 430pk en de M3 een dikke 350pk.

Leuke topic, volgend jaar (Volgende keer) ben ik ook van de partij. 8)

Wat ik wel vreemd vond is dat bij de verschillende runs, op de youtube filmpjes toch, het top vermogen blijkbaar niet werd gemeten met constant plankgas maar met regelmatig "releasen" van het gaspedaal , het leek dus of het met tussenpozen ging??
Vreemd, of ligt dat aan mij? 002
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

JMM58 schreef: Wat ik wel vreemd vond is dat bij de verschillende runs, op de youtube filmpjes toch, het top vermogen blijkbaar niet werd gemeten met constant plankgas maar met regelmatig "releasen" van het gaspedaal , het leek wel of het met tussenpozen ging??
Vreemd, of ligt dat aan mij? 002
Dat vond ik ook vreemd, mijn auto is er niet gemeten omdat dit al eerder is gedaan, maar dat gebeurde met een keer gas geven tot 4000 RPM en dan uit laten rollen, de meting bij BAR vond ik ook ontzettend zenuwachtig overkomen en daarnaast werden sommige auto'hierdoor dermate warm dat niet het juiste vermogen werd weergegeven.

Blijkbaar zijn er meerdere manieren van meten.
Gebruikersavatar
JMM58
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 338
Lid geworden op: 13 sep 2011, 01:57
Type Auto: BMW E92 335d
Locatie: België

Vond het zowiezo vreemd omdat ik al behoorlijk wat ervaring heb met het meemaken van rollenbank metingen en dit is de eerste keer dat ik zoiets dergelijks zie.

Misschien dat Bar daar een plausibele uitleg voor heeft?
Ben in ieder geval blij dat je dat ook is opgevallen want ik zat al een beetje aan mezelf te twijfelen. 002
Mikie
BMWDriversforum Freak!
BMWDriversforum Freak!
Berichten: 5795
Lid geworden op: 21 feb 2011, 23:22
Type Auto: BMW 120D
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Op de rollerbank wezen rollen en bij tuning wezen rollen. Ook daar zit verschil in.

Bij beek houden ze alles nauwlettend in de gaten en zodra de temperatuur te hoog wordt stoppen ze even om vervolgens weer door te gaan waar ze gebleven waren. Ze zetten de auto op bepaalde toeren en verhogen dan de weerstand op de rollen. Vaak verschillende keren en verschillend toerental om een goed gemiddelde te krijgen en temperatuur houden ze goed in de gaten zodat warmte niet teveel effect heeft op het vermogen. Ow en vastlopers natuurlijk 008
Gebruikersavatar
JMM58
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 338
Lid geworden op: 13 sep 2011, 01:57
Type Auto: BMW E92 335d
Locatie: België

Ja misschien wel maar volgens mij kun je beter in één keer naar het max. toerental gaan dan te liggen stunten met het gaspedaal (Extra warmte, lijkt mij toch?)...Als je motortemp. een 80 gr. is zal het direct accelereren naar het topvermogen nu niet echt van negatieve invloed zijn, lijkt mij toch.

Bedoel, als je met een gloeiend hete motor gelijk op de rollen gaat kan ik mij wel indenken dat er truukjes worden gebruikt om alsnog een juiste meting te krijgen maar kan mij moeilijk voorstellen dat jullie allemaal met een "hete" motor de rollen zijn opgegaan. 008

Trouwens, als ik Arjan zijn uitleg lees is dat "tussenpozen" gas geven niet echt bevorderlijk voor de temperaturen, wat ik mij wel iets bij kan voorstellen, eerlijk gezegd.
Mikie
BMWDriversforum Freak!
BMWDriversforum Freak!
Berichten: 5795
Lid geworden op: 21 feb 2011, 23:22
Type Auto: BMW 120D
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

JMM58 schreef:Ja misschien wel maar volgens mij kun je beter in één keer naar het max. toerental gaan dan te liggen stunten met het gaspedaal...Als je motortemp. een 80 gr. is zal het direct accelereren naar het topvermogen nu niet echt van negatieve invloed zijn, lijkt mij toch.

Bedoel, als je met een gloeiend hete motor gelijk op de rollen gaat kan ik mij wel voorstellen dat er truukjes worden gebruikt om alsnog een juiste meting te krijgen maar kan mij moeilijk voorstellen dat jullie allemaal met een "hete" motor de rollen zijn opgegaan. 008
Ik heb er bij gezeten laatste keer en temperatuur meter op de computer liep toch echt heeeel snel op hoor! Als ik het goed begrepen heb meten ze de temperatuur van de cilinders en die ging bijna richting de 100 graden! Afkoelen naar onder de 90 en opnieuw zo lang mogelijk rollen tot de temperatuur weer te hoog komt.

Maar e wil geen toeval treffer maar een gedegen meting. Dus doe je er meerdere. Daarbij komt dat ze de motor op max toeren zetten in zijn 4 (1:1 verhouding bak) en dan weerstand op de rollen zetten... Dat gebeurt gelijkelijk dus als je 60kw hebt zullen ze eerder een meting hebben dan helemaal opvoeren naar 210kw.... + even volhouden op max vermogen = snel heel warm. Even afkoelen.... En opnieuw...
Plaats reactie

Terug naar “Events / Meetings Verslagen”