De garantie van BMW is volgens mij 2 jaar. Ik weet niet van welke bouwjaar je BMW is?
Maar het gaat er meer om hoe je er mee om gaat. Ik zal lekker eerst genieten van de power en na de winter zal ik hem wel tunen maar dat is natuurlijk jou keuze!
Driver van December 2015: De F22 M235i van Ray
- RPT
- Getting the hang of it
- Berichten: 288
- Lid geworden op: 16 nov 2015, 18:38
- Type Auto: Sinds 3-12-2015 weer BMW, een M235i
- Locatie: Regio Rotterdam Rijnmond
@Danny,
Standaard garantie 2 jaar, mijne nog 7 maanden, en te verlengen met 2-3 jaar in de laatste maand van de standaard garantie.
Mijn 235 heeft nog geen service gehad, km. stand pas 4420 bij aankoop, een onderhoudsabonnement voor 3 of meer jaar is ook nog mogelijk, beide ga ik doen en wil nooit garantiegezeur door chiptuning.
Chiptuning is in jouw geval, diesel, een echte + en serieus merkbaar, heb je al laten doen toch?.
Voor mijn 235i voegt het te weinig toe gezien de toch al meer dan respectabele acceleratietijden t.o.v. een M2, de huidige M4 is van 0-100 0.7 sec. sneller.
M235i vs M2
M2:
272 kW (370 pk) en een maximum koppel van 465 Nm plus 35 Nm overboost tussen 1.350 en 4.500 t/min. Daarmee versnelt de turbobenzinemotor de BMW M2 Coupé in een adembenemende 4,5 seconden van 0 naar 100 km/h en naar een topsnelheid van 250 km/h.
M235i:
Max. vermogen / toerental in kW (pk) 240 (326)/5800.
Max. koppel / toerental in Nm 450/1300-4500
Met deze M Performance TwinPower Turbo 6-cilinder-in-lijn benzinemotor accelereert de BMW 2 Serie Coupé in slechts 4,8 seconden van 0 naar 100 km/h
Het minieme verschil is in het Nederlandse verkeer amper merkbaar op een circuit zal je mij niet tegenkomen.
Groet,
Ray
Standaard garantie 2 jaar, mijne nog 7 maanden, en te verlengen met 2-3 jaar in de laatste maand van de standaard garantie.
Mijn 235 heeft nog geen service gehad, km. stand pas 4420 bij aankoop, een onderhoudsabonnement voor 3 of meer jaar is ook nog mogelijk, beide ga ik doen en wil nooit garantiegezeur door chiptuning.
Chiptuning is in jouw geval, diesel, een echte + en serieus merkbaar, heb je al laten doen toch?.
Voor mijn 235i voegt het te weinig toe gezien de toch al meer dan respectabele acceleratietijden t.o.v. een M2, de huidige M4 is van 0-100 0.7 sec. sneller.
M235i vs M2
M2:
272 kW (370 pk) en een maximum koppel van 465 Nm plus 35 Nm overboost tussen 1.350 en 4.500 t/min. Daarmee versnelt de turbobenzinemotor de BMW M2 Coupé in een adembenemende 4,5 seconden van 0 naar 100 km/h en naar een topsnelheid van 250 km/h.
M235i:
Max. vermogen / toerental in kW (pk) 240 (326)/5800.
Max. koppel / toerental in Nm 450/1300-4500
Met deze M Performance TwinPower Turbo 6-cilinder-in-lijn benzinemotor accelereert de BMW 2 Serie Coupé in slechts 4,8 seconden van 0 naar 100 km/h
Het minieme verschil is in het Nederlandse verkeer amper merkbaar op een circuit zal je mij niet tegenkomen.
Groet,
Ray
Laatst gewijzigd door RPT op 06 dec 2015, 21:59, 1 keer totaal gewijzigd.
- Z4tje
- VIP Driver
- Berichten: 1763
- Lid geworden op: 05 mar 2015, 07:36
Hogere slijtage door tuning? Ook een ongetunde motor slijt als je er niet goed mee om gaat.
Bij een 235i kan je makkelijk 50 PK toevoegen zonder dat de boel stuk kan draaien.
De dealer kan zo'n aanpassing niet waarnemen en daarnaast doet bv. Ziptipuning er motorgarantie bij.
En of je 50 pk erbij kan merken? Dat is relatief, als je naast een "concurent" staat dan zal het zeker uitmaken.
De andere kant is ook waar, de 235i is al lekker snel, en als jij er genoeg aan hebt is het toch prima.
Voor veel mensen hier op het forum is dat hun hobby, kijken wat er uit te halen is, vandaar dat iedere nieuwe autobezitter die vraag krijgt
335i's met 450, 580 en zelfs 800 PK zitten hier op het forum, dus daar komt die interresse vandaan
Bij een 235i kan je makkelijk 50 PK toevoegen zonder dat de boel stuk kan draaien.
De dealer kan zo'n aanpassing niet waarnemen en daarnaast doet bv. Ziptipuning er motorgarantie bij.
En of je 50 pk erbij kan merken? Dat is relatief, als je naast een "concurent" staat dan zal het zeker uitmaken.
De andere kant is ook waar, de 235i is al lekker snel, en als jij er genoeg aan hebt is het toch prima.
Voor veel mensen hier op het forum is dat hun hobby, kijken wat er uit te halen is, vandaar dat iedere nieuwe autobezitter die vraag krijgt
335i's met 450, 580 en zelfs 800 PK zitten hier op het forum, dus daar komt die interresse vandaan
mijn huidige auto's: bmw M3 e92 en bmw 340i F30 318ti E36 en E46 330i tracktool
Mijn vorige auto's: 328i F30 Bmw X1 2.0d / bmw Z 4 E 85/bmw 118i/ bmw 735i/bmw 320d touring bmw 525i/ bmw 316i/ bmw 520i/ bmw 325i E30/ bmw 316 e30/ bmw316e30
Mijn vorige auto's: 328i F30 Bmw X1 2.0d / bmw Z 4 E 85/bmw 118i/ bmw 735i/bmw 320d touring bmw 525i/ bmw 316i/ bmw 520i/ bmw 325i E30/ bmw 316 e30/ bmw316e30
-
- VIP Driver
- Berichten: 5767
- Lid geworden op: 25 aug 2011, 20:29
- Type Auto: BMW E92 335i-501pk/717 nm
- Locatie: Madurodam
van harte met deze benoeming
MOSSEMANTURBOchipt. 501pk/717nm.GRUPPE M airint.MOSSELMANTURBO,S upgr.MOSSELMANN
interco.MOSSELMANDOWNPIPES.DINAN oliek.SPEC sportkop 900nm..QUAIFE sper.MILLTEK sportuitlaat.POWERFLEX rubb .WIECHERS v. :FORGE dumpv.BREYTON vlg .KW schroefs v. 2.
BREMBO BBK.M-PAKKET+pp diff. 102 competion
interco.MOSSELMANDOWNPIPES.DINAN oliek.SPEC sportkop 900nm..QUAIFE sper.MILLTEK sportuitlaat.POWERFLEX rubb .WIECHERS v. :FORGE dumpv.BREYTON vlg .KW schroefs v. 2.
BREMBO BBK.M-PAKKET+pp diff. 102 competion
-
- VIP Driver
- Berichten: 16598
- Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:39
- Type Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Gave wagen hoor, dat had ik nog niet gezegd!
Je gaat in de sneeuw overigens niet merken of je een sper hebt of niet hoor. In de sneeuw is het dusdanig glad dat hij sowieso direct omkomt, zeker met het electronische 'sperdifferentieel,' welke het doorslippende wiel afremt dmv de remmen.
Je gaat in de sneeuw overigens niet merken of je een sper hebt of niet hoor. In de sneeuw is het dusdanig glad dat hij sowieso direct omkomt, zeker met het electronische 'sperdifferentieel,' welke het doorslippende wiel afremt dmv de remmen.
"He who shall be last, shall be sideways and smiling" - JC
- RPT
- Getting the hang of it
- Berichten: 288
- Lid geworden op: 16 nov 2015, 18:38
- Type Auto: Sinds 3-12-2015 weer BMW, een M235i
- Locatie: Regio Rotterdam Rijnmond
@Thys thx, ook voor de sper uitleg, had onder mijn 1e en 2e 350Z wel een sper. Was in de winter met sneeuw en ijzel een ramp en niet mee vooruit te komen op minieme glooiingen zonder uit te breken.
M.a.w. zit er geen sper onder is het zinloos met al die Pk's er 1 te bestellen, heb vandaag traction c uitgezet geen probleem om 'm te laten uitbreken, nu nog lichtjes binnen de 30graden.
Voorlopig is het herfst, vandaag een trip gemaakt m'n M235i is imo erg zijwindgevoelig wat mij een beetje tegenvalt. Enig idee of dit BMW typisch is of exemplarisch?
Stond in de comfortstand, snelheid 180 km. reed over de Moerdijkbrug richting Breda met harde wind van links, heb gelezen dat bij harde wind de sportstand beter is.
Grt,
Ray
M.a.w. zit er geen sper onder is het zinloos met al die Pk's er 1 te bestellen, heb vandaag traction c uitgezet geen probleem om 'm te laten uitbreken, nu nog lichtjes binnen de 30graden.
Voorlopig is het herfst, vandaag een trip gemaakt m'n M235i is imo erg zijwindgevoelig wat mij een beetje tegenvalt. Enig idee of dit BMW typisch is of exemplarisch?
Stond in de comfortstand, snelheid 180 km. reed over de Moerdijkbrug richting Breda met harde wind van links, heb gelezen dat bij harde wind de sportstand beter is.
Grt,
Ray
Laatst gewijzigd door RPT op 21 dec 2015, 22:32, 2 keer totaal gewijzigd.
- Z4tje
- VIP Driver
- Berichten: 1763
- Lid geworden op: 05 mar 2015, 07:36
RPT schreef:@Thys thx, ook voor de sper uitleg, had onder mijn 1e en 2e Z wel een sper was in de winter met sneeuw en ijzel een ramp niet mee voorruit te komen al helemaal niet op minieme glooiingen omhoog zonder uit te breken.
M.a.w. zit er geen sper onder is het zinloos met al die Pk's er 1 te bestellen, heb vandaag traction c uitgezet geen probleem om 'm te laten uitbreken, nu nog lichtjes binnen de 30graden.
Ach voorlopig is het qua weer gewoon herfst, vandaag een trip gemaakt m'n M235i is wel erg zijwindgevoelig wat mij een beetje tegenvalt. Enig idee of dit BMW typisch is of exemplarisch?
Stond in de comfortstand, snelheid 180 km. reed over de Moerdijkbrug richting Breda met harde wind van links, heb gelezen dat bij harde wind de sportstand beter is.
Grt,
Ray
Dat probleem met een mechanisch platensper in de winter is inderdaad wel een punt, het is dan misschien beter om een opzet te hebben die die door het hele jaar meer voor grip zorgt.
Ik heb afgelopen week ook meermalen over de moerdijkbrug gereden en daar is de zijwind altijd al stevig, afgelopen week toen het stormde was het zelfs gevaarlijk. Lijkt me geen probleem van je auto maar gewoon de rotste plek om op dat moment te rijden
mijn huidige auto's: bmw M3 e92 en bmw 340i F30 318ti E36 en E46 330i tracktool
Mijn vorige auto's: 328i F30 Bmw X1 2.0d / bmw Z 4 E 85/bmw 118i/ bmw 735i/bmw 320d touring bmw 525i/ bmw 316i/ bmw 520i/ bmw 325i E30/ bmw 316 e30/ bmw316e30
Mijn vorige auto's: 328i F30 Bmw X1 2.0d / bmw Z 4 E 85/bmw 118i/ bmw 735i/bmw 320d touring bmw 525i/ bmw 316i/ bmw 520i/ bmw 325i E30/ bmw 316 e30/ bmw316e30
-
- Beyond salvation
- Berichten: 1735
- Lid geworden op: 18 okt 2015, 11:39
- Type Auto: bmw 335i e92 dct
- Locatie: prov groningen
foto`s en overige info is hier te vinden: http://www.bmwdriversforum.nl/viewtopic.php?f=1&t=16524RPT schreef:Weet niet dat jij al een bimmer hebt kan dit niet zien bij jou als ik op je avatar klik en heb als newbe hier nog niet alles van A-Z uitgevlooid.stefankrol schreef:haha goed aangeboden maar ik ga mijn 335i dct e92 niet omruilen voor een 120i..
Begrijpelijk dat je qua formaat niet wil downgraden dan. helaas maar waar, gewoon doorsparen totdat!. Gelukkig blijft er nog wat te wensen over, fijn gevoel toch?.
Enne een 335i/E92 is toch ook toppie, heb je hier foto's van je mooie E92?.
Groet,
Ray
En ik heb nog zo veel wensen dat een andere bmw hem eerst niet meer wordt. althans geen bmw auto
BMW 335i e92 DCT JB4 G5 iso + MHD backend flash + vrsf chargepipe + vrsf catless downpipes + 5inch vrsf stepped FMIC
VW Golf 1 cabrio 1.8 2h 142.8pk
Vw lupo 3L handbak
Voorstellen: http://www.bmwdriversforum.nl/viewtopic.php?f=1&t=16524
VW Golf 1 cabrio 1.8 2h 142.8pk
Vw lupo 3L handbak
Voorstellen: http://www.bmwdriversforum.nl/viewtopic.php?f=1&t=16524
- RPT
- Getting the hang of it
- Berichten: 288
- Lid geworden op: 16 nov 2015, 18:38
- Type Auto: Sinds 3-12-2015 weer BMW, een M235i
- Locatie: Regio Rotterdam Rijnmond
@Stefan,
wagen jouw 335i E92, feitelijk een M335i
Ook gaaf je bijna retro golf cabrio zonder 'sjoemelsoftware', vast nog ouderwets zelf aan te sleutelen
Grt,
Ray
wagen jouw 335i E92, feitelijk een M335i
Ook gaaf je bijna retro golf cabrio zonder 'sjoemelsoftware', vast nog ouderwets zelf aan te sleutelen
Grt,
Ray
Laatst gewijzigd door RPT op 21 dec 2015, 22:35, 1 keer totaal gewijzigd.
- RPT
- Getting the hang of it
- Berichten: 288
- Lid geworden op: 16 nov 2015, 18:38
- Type Auto: Sinds 3-12-2015 weer BMW, een M235i
- Locatie: Regio Rotterdam Rijnmond
@Thys,
Grappig dat jij hetzelfde ervaart op de MD brug, mijn buren hebben sinds 2014 een BMW, 3serie GT 2.0i, rijden vaak over de Moerdijkbrug ook afgelopen zondag en ook last van zijwindgevoeligheid.
Ben de laatste 10 jaar verwend geweest met 2 wagens die amper reageerden op harde zijwind, enige was een duwtje middenin zonder enig effect op de voortrein. Wordt een kwestie van wennen en anticiperen, wel de bandenspanning lager gezet was v/a 2.7-2.8 nu V/A 2.4-2.5 reageert rustiger op oneffenheden in/op de weg, zijwind ff afwachten.
Thx voor je adviezen.
Grt,
Ray
Grappig dat jij hetzelfde ervaart op de MD brug, mijn buren hebben sinds 2014 een BMW, 3serie GT 2.0i, rijden vaak over de Moerdijkbrug ook afgelopen zondag en ook last van zijwindgevoeligheid.
Ben de laatste 10 jaar verwend geweest met 2 wagens die amper reageerden op harde zijwind, enige was een duwtje middenin zonder enig effect op de voortrein. Wordt een kwestie van wennen en anticiperen, wel de bandenspanning lager gezet was v/a 2.7-2.8 nu V/A 2.4-2.5 reageert rustiger op oneffenheden in/op de weg, zijwind ff afwachten.
Thx voor je adviezen.
Grt,
Ray