Driver van April 2016 : De F31 340i van LoLa

In dit forum wordt elke maand een BMW gekozen tot driver van de maand.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kenny
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4327
Lid geworden op: 14 aug 2011, 20:41
Type Auto: Ferrari FF
Locatie: Brabant

Driver van de Maand April, LoLa

Om de lente te verwelkomen is de keuze deze maand gevallen op de prachtige F31 340i van LoLa. Op 10 december 2015 was het dan zover, de zelfsamengestelde Carbonzwarte 340i stond klaar voor levering. En dan sta je voor een dilemma... 4 weken wachten om de BMW een kenteken te geven van 2016 of direct ophalen en knallen maar! Hier hoefde LoLa niet lang over na te denken.... een echte driver dus!

De auto heeft bijna alle beschikbare opties. En na levering is er ook nog een set M performance remschijven gemonteerd omdat deze net wat beter functioneren 8)

op het modlijstje staat nog een Performance Power and Sound Kit. De auto gaat dan naar 360 pk en 500 Nm.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Spoiler
M Sport Edition:
2TB sporttransmissie met stuurschakeling: de automaat lijkt nog fijner te schakelen dan in onze pre-LCI 330d. Met het gaspedaal kan je verrassend goed sturen wanneer de bak schakelt. Vanwege de inrijperiode (max 4500 rpm) hebben we de sportstand nog niet geprobeerd. De schakelpaddels zijn in ieder geval erg handig. Niet voor dagelijks gebruik, maar in de bergen wil je niet zonder en het maakt het wat gemakkelijker op de motor af te remmen als je dat wil.
2VL Variable Sport Steering: de optie waar ik mij zorgen over maakte. Verplicht onderdeel van de M Sport Edition, en zeer kritisch getest in de bladen. Maar het valt 100% mee (zonder de sportstand al gebruikt te hebben). Het stuurt redelijk licht, maar wel precies. Beter dan de pre-LCI wat mij betreft. Sowieso is het stuurkarakter anders dan de pre-LCI. De auto reageert sneller en scherper op het stuur, meer kwikzilverig. Aan de ene kant fijn omdat je een BMW rijdt omdat hij goed stuurt, nietwaar. Maar met dwarswind is het ook wel een beetje onrustig.
481 sportstoelen: altijd doen. Zitten veel beter dan de standaardstoelen, breedte is instelbaar en kniesteunen uitschuifbaar.
492 opbergpakket: handig, wat netjes om spullen achter te stoppen en een systeem voor in de bagageruimte om bagage vast te zetten. Een bagagenetje voor de vloer van de bagageruimte bleek er niet bij te zitten.
494 elektrisch verwarmde voorstoelen: fijn bij koude dagen. Of een beetje koude dagen, nu we geen koude dagen hebben.
508 Park Distance Control voor/achter: als het één tik voorkomt heb je de kosten er al weer uit
552 adaptieve LED-koplampen: nieuw in de LCI. Geen klachten, mooi helder wit licht. Maar nou ook weer geen revolutie ten opzichte van xenon. Het meedraaien in de bochten is handig als het wat donkerder is. De grootlichtassistent ZH4 werkt goed, van Terneuzen naar Den Haag gereden met groot licht aan, en maar één keer een lichtsignaal van de andere kant. Het voortdurende regelen moet je wel van houden, ik kan mij voorstellen dat mensen de heen en weer schuivende lichtbundel onrustig vinden.
563 lichtpakket: met die leuke lampjes in de portiergrepen. Een vooruitgang in het interieur is de verlichting rond het middencluster en in de deuren. Sfeervol. En de kleur is nog steeds in te stellen in oranje of wit (mits de auto een M-pakket heeft)
5DF Active Cruise Control: als je het hebt gehad wil je niet meer zonder. In ieder geval: ik niet. Omdat de auto het afstand houden en file rijden van je overneemt is het rijden een stuk minder inspannend. Nadeel op een wat rustiger snelweg is dat de auto inhoudt als je bij inhalen iets te kort op de in te halen auto komt. Maar dat is op te lossen door de radar uit te zetten en dan is het een gewone cruisecontrol.
6AK ConnectedDrive services: hebben we voorzien van 6AM, RTTI. Lijkt goed te werken, eindelijk wordt je niet meer van de file op de snelweg de file op het onderliggende wegennet opgestuurd. Dat je vanuit huis bestemmingen of routes naar de auto kan sturen is handig.
609 Navigatiesysteem Professional: een TomTom is goedkoper, en meestal ook actueler. Maar dat het vast in de auto zit is wel erg mooi. De veranderingen lijken beperkt. Wel bijzonder zijn in EcoPRO de aanwijzingen om het gas los te laten omdat er een bocht aan komt, dat is dan weer het aardige van een geïntegreerd systeem. Merkwaardig genoeg zitten er wel nog een paar bugs in. De auto onthoudt het volume van de verkeersinformatie niet, zodat dat ieder keer weer op hoog volume door de auto schalt. En de toelichting bij files of werkzaamheden is in het Engels. Apart: als je de auto overzet naar Duits wordt het wel Duits. Zal wel een update voor komen.
704 M Sportonderstel: geen adaptief onderstel. De 330d vonden we in comfort te week, de 340i wilden we dus in alle standen met sportonderstel hebben. En het scheelt geld en tzt de vervanging van dure dempers. Het blijkt een goede keuze, de auto is strak zonder hard te zijn. Prima comfort eigenlijk.
710 M Sportstuurwiel: erg fijn stuurwiel vind ik. Goede grip en lekker dik.
775 Individual hemelbekleding antraciet: brengt rust in het interieur en doet het mooi met het panoramadak

Innovation Pack (voordeel: 10% korting op de premie bij de BMW-verzekering):
3AG achteruitrijcamera: als je het hebt wil je niet meer zonder. Vooral dat je bij diagonale parkeerplaatsen om die hinderlijke bestelwagen naast je heen kan kijken bevalt goed.
430 automatisch dimmende binnen/buitenspiegels: werken goed, doen gewoon wat ze moeten doen
5AG Lane Change Warning: als je boven een bepaalde snelheid het knipperlicht aan doet en er zit een auto in de dode hoek trilt het stuur en knippert er een lampje in de spiegel. Je denkt dat kan ik zelf ook wel, maar toch al een keer heeft het systeem voorkomen dat ik te snel naar links ging. Het is wel erg aan de veilige kant afgesteld: als je op de snelweg bij het inhalen wacht tot het lampje in de spiegel uit is om weer naar rechts te gaan zit je al een eind voor die andere auto.
5DL surround view: briljant! Dankzij twee camera's onderin de spiegels nooit meer per ongeluk scheef in een vak of met een velg tegen de stoeprand. Althans: het risico wordt kleiner. Sukkeligheid is niet met technologie te compenseren.
610 BMW Head Up display: snelheid, navigatieaanwijzingen en eventuele andere meldingen in de voorruit geprojecteerd. Zorgt dat je blik meer op de weg gericht blijft. Erg prettig! Het beeld lijkt vooral voor de navigatieaanwijzingen wat mooier dan pre-LCI.
8TH Speed Limit Info: vooral handig in Duitsland waar minder portalen zijn dan in Nederland. Werkt in het algemeen goed.

En verder:
2NH M-Sportremmen: omdat we onze 330d na een ongeval weg hebben moeten doen willen we de beste remmen. En die blauwe klauwen staan hem goed.
248 stuurwielrand verwarmd: comfortoptie, en best wel lekker om te hebben zo blijkt
3AC trekhaak met elektrisch wegklapbare kogel: geen vuile handen, en het ziet er mooi uit zoals de haak te voorschijn komt en weer verdwijnt
402 glazen panoramadak: licht en lucht in het interieur
420 extra getint glas achter: om bagage minder in het zicht te hebben liggen, en ziet er met de carbonzwarte lak en shadow line raamlijsten mooi uit
459 elektrisch verstelbare voorstoelen: omdat we met z'n tweeën rijden, en zodat we altijd weer snel de juiste stand vinden als een monteur in de auto heeft gereden
488 elektrisch verstelbare lendensteun: zonder vinden onze ruggen niet fijn. Zit helaas niet in het stoelgeheugen.
5AL Active Protection: de vermoeidheidsassistent werkt redelijk en zet je in ieder geval even aan het denken. Dat de auto bij een ongeval de remmen vast zet om niet verder gecaramboleerd te worden lijkt mij ook nuttig.
5AS Driving Assistant: stuur trilt als je buiten de lijntjes dreigt te raken. Het werkt ook 's avonds nog opvallend goed, wellicht helpen de witte LED-koplampen mee. De reden om het te kopen is de city/pedestrian safety-functie waarbij de auto alvast begint te remmen als het mis dreigt te gaan. Om later niet "had ik maar" hoeven te zeggen....
5DC buitenste hoofdsteunen neerklapbaar: voor meer zicht
654 DAB-tuner: omdat er steeds meer digitale radio is, en de komende jaren zal komen
688 Harman Kardon Surround systeem: erg mooi en vol geluid, en mbv de equilizer precies naar behoefte af te stellen
en: levering zonder typeaanduiding.

Af dealer hebben we nog toegevoegd:
- Modern Line grille. Staat goed met de alu dakdragers, en een 6 cylinder BMW moet toch eigenlijk metaalkleurige spijltjes in de grille hebben :)
- M Performance remschijven voor/achter: remt nog net wat beter dan met de standaard-remmen omdat, naar ik heb begrepen, de schijven meer warmte aankunnen waardoor de ABS anders gaat regelen. Voor de geinteresseerde: de originele schijven zijn te koop (voor F30/21/23/33/34 met M-sportremmen)

Wat hebben we niet genomen:
- adaptief onderstel (zie bij M-onderstel)
- Comfort Access: ik heb teveel artikelen gezien over de diefstalgevoeligheid, en gewoon met de sleutel de auto openen werkt ook prima
- verwarmde achterbank: vanwege gebrek aan passagiers aldaar
- individual leren dashboard: wel over nagedacht, maar met het contrasterende stiksel werd het druk en too much. Blij dat we het niet hebben gedaan, alleen de individual stoelbekleding (en armsteunen en deurbekleding) is prachtig.
- parkeerassistent: omdat het systeem een dusdanige veiligheidsmarge schijnt te nemen dat je het toch niet gebruikt. Inmiddels is aan de parkeerassistent toegevoegd dat de park distance control voor automatisch aangaat, dat zou best handig kunnen zijn.


Gebruikersavatar
Michiel
Administrator
Administrator
Berichten: 13592
Lid geworden op: 01 jun 2010, 19:52
Type Auto: E46 330Ci Cabrio M-tech II

Gefeliciteerd! Die contractstiksels in je bekleding zijn echt :In love: Je hele auto trouwens :mrgreen:
Drive it like you stole it...

E46 316i Black & Silverline - zwart 2004-2007
E90 318i 2010 - 2015
E39 Touring 540i Executive 2015 - 2017
F30 316i High Exe. M-sport 2015 -2020.
E46 330Ci Exe. M-tech II 2020 -
Gebruikersavatar
Kenny
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4327
Lid geworden op: 14 aug 2011, 20:41
Type Auto: Ferrari FF
Locatie: Brabant

congrats, erg gave bmw :In love: :In love:
Gebruikersavatar
Darudevampire
Administrator
Administrator
Berichten: 5088
Lid geworden op: 19 okt 2012, 21:42
Locatie: N.W. Brabant

Fraaie (en snelle) touring, gefeliciteerd met de verkiezing :ja:
Gebruikersavatar
Andre325d
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 268
Lid geworden op: 19 jul 2008, 22:12
Type Auto: BMW F31 320da M sport - M Performance Power Kit
Locatie: Achterhoek

Mooie auto!

Neem aan dat dit je winterwielen zijn? Zijn namelijk zover ik kan zien non M wielen op een M sport versie.
BMW 320Da M sport - M Performance Power Kit - M Performance Brembo remmen - 20" Kelleners Munchen
dannyvdberg
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 3391
Lid geworden op: 13 okt 2014, 11:24

Van harte gefeliciteerd! Erg strakke BMW! :ja:
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

Mooi hoor, met een touring zit je altijd goed :cool:
Gebruikersavatar
ejt
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 11494
Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
Type Auto: BMW

Gefeliciteerd met de maand april. :Klappen:
heden G21 330iA

2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
angel335
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4221
Lid geworden op: 03 feb 2011, 21:22
Locatie: prov. utrecht

Gefeliciteerd , dikke touring


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
F10 535IX
Gebruikersavatar
Driver70
Beyond salvation
Beyond salvation
Berichten: 2032
Lid geworden op: 28 jun 2015, 12:30
Type Auto: BMW 330i
Locatie: Amersfoort

Gefeliciteerd :ja:
G20 330i Executive Luxury Saphirschwartz
E89 Z4 28i M Saphirschwartz
F10 528i High Executive Luxury Sophistograu
F30 335i High Executive Luxury Imperialblau
E89 Z4 18i Pure Balance Alpinweiss III
E60 523i M Edition Tiefseeblau
E38 730i Individual
Gebruikersavatar
EPK91
Beyond salvation
Beyond salvation
Berichten: 1618
Lid geworden op: 08 sep 2015, 10:23
Type Auto: BMW E87M

Mooie bak! :ja:

(enige minpuntje... dat vierkantje van je acc/aas is echt spuuglelijk...)
Het maakt mij geen bal uit welk merk auto ik rij... als het maar een BMW is.
Gebruikersavatar
Qositaon
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 609
Lid geworden op: 25 jan 2015, 12:41
Type Auto: BMW 335i e93
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Mooie Touring, gefeliciteerd dat je deze keer de auto van de maand hebt :ja:
Qositaon = Quality Of Sound Is The Art Of Noise
It's just a nick, call me Roland

Huidige auto's
BMW335i e93 03-2011 (Mijn Speelgoed)
Fiat 500 (van mijn meissie)

Vorige auto
BMW 335i e93 12-2006 (Vorig speelgoed)
NickB
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 6809
Lid geworden op: 20 mei 2011, 10:14
Locatie: NH

gefeliciteerd wel verdient dikke touring :In love: :ja:
Adnan
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1570
Lid geworden op: 29 sep 2009, 09:15
Type Auto: Porsche 911 991.2, BMW 540i G30 (M Performance & Sound)
Locatie: Amsterdam

Nice hoor......sexy wagen......

Congratzzz met de ride en de titel....

Deserved victory !

Greetzzz
Adnan

:Mpower: rulezz
______________________________________________________________________
“I spent 90% of my money on women, drink and fast cars. The rest I wasted.”

Afbeelding
Gebruikersavatar
psycholander
Beyond salvation
Beyond salvation
Berichten: 2055
Lid geworden op: 13 aug 2013, 16:18
Type Auto: BMW X5 50e

Heule dikke touring!

Gefeliciteerd :ja:
Plaats reactie

Terug naar “Driver van de maand”