Crash M4

Filmpjes en interessante link`s, BMW gerelateerd.
Plaats reactie
Thys
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 16597
Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:39
Type Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

NickB schreef:Mwa ja, eens met die meeting maar ik hoop wel dat die filmert netjes toestemming heeft gevraagd alvorens het op permanent op internet te smijten (ongeblurde gezichten, kentekens etc), hij verdient er overigens ook gewoon poen mee (media reposts ,views etc)
Wat denk je zelf :)


"He who shall be last, shall be sideways and smiling" - JC
Yizu
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 852
Lid geworden op: 20 feb 2014, 12:12
Type Auto: G01 X3 2.0D M-Sport HE Saphirschwarz
Locatie: Spijkenisse

h3b schreef:Ik verwacht dat de auto dus inderdaad in de lease zit en kosten voor de berijder zullen dan hooguit de afgesproken eigen risico zijn. Tja, dan kun je er best wel om lachten ja.
En ja, ik verwacht inderdaad dat de meeste leaserijders het geen r##t interesseert wat reparatie kosten aan een auto zullen zijn, uitgezonderd een klein deel liefhebbers. Maar van die liefhebbers verwacht ik dat ze normaal omspringen met een auto waarvan de leasemaatschappij de eigenaar is. Dus zeker niet de openbare weg gebruiken als circuit.
En dan hebben we het nog niet gehad over de veiligheid m.b.t. het overige verkeer en personen door op de snelweg (afrit) te lopen en tegen het verkeer inrijden. :nee:
Een liefhebber gaat anders met z'n auto om dan het filmpje in dit topic demonstreert. Maar dat is mijn subjectieve mening.
Dus zakelijk is direct leaserijder?
Er zijn maar heel weinig leaserijders die een auto van uur 147K zullen leasen, maar het kan inderdaad een leaserijder zijn.

Ach ik laar het maar hierbij. :duh:
NickB
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 6809
Lid geworden op: 20 mei 2011, 10:14
Locatie: NH

Thys schreef:
NickB schreef:Mwa ja, eens met die meeting maar ik hoop wel dat die filmert netjes toestemming heeft gevraagd alvorens het op permanent op internet te smijten (ongeblurde gezichten, kentekens etc), hij verdient er overigens ook gewoon poen mee (media reposts ,views etc)
Wat denk je zelf :)
Wat ik zelf denk? Ik denk dat de filmer dikke schijt heeft gehad. Het is wel iets om over na te denken qua wet- en regelgeving. In dit geval heb je het over een meeting en dan weet je natuurlijk dat dat direct online staat, maar neem bijvoorbeeld dat schijnheilige rubriek van de telegraaf met die dashcamfilmpjes, het gaat soms helemaal nergens over maar je word wel am publiek compleet voor lul gezet. Je kunt een fractie van de beelden opsturen en er je verhaal bijtikken en het wordt gepubliceerd, de tegenpartij heeft geen kans op tegenspraak. Die filmpjes hebben vaak ook titels als 'Dikke BMW denkt dat weg van hem is'. Het ergste is nog wetende dat menigeen met harde plasser zit te klikken op die goedkope clickbaitmeuk. Zie ook steeds vaker dat de Politie gewoon trots twittert dat ze bijv een Ferrari (+ locatie en foto's van de auto) wegslepen. Het is goed dat zij hun werk doen, maar is dat nou de manier om respect proberen af te dwingen bij de massa?

En steeds meer mensen hebben smartphones/dashcams
h3b
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 374
Lid geworden op: 21 apr 2011, 19:14
Type Auto: F20 116i

Yizu schreef:Dus zakelijk is direct leaserijder?
Er zijn maar heel weinig leaserijders die een auto van uur 147K zullen leasen, maar het kan inderdaad een leaserijder zijn
147K voor de gemiddelde leaserijder is inderdaad heel veel geld, maar die zullen niet rondrijden in een M4 van 147K maar in een doorsnee middenklasse auto van +- 40K. Maar een directeur van een bedrijf zal hiervoor z'n hand niet omdraaien, ook niet voor de bijtelling. Of hij moet nog binnen zijn 500km prive grens zitten mocht die kilometers schrijven. 001
Daarnaast kan zakelijk natuurlijk ook betekenen dat de auto gekocht is door het bedrijf zelf. waardoor je geen leaseconstructie hebt. Maar ik verwacht ook hier dat de verzekering in dat geval benaderd wordt voor de reparatiekosten n.a.v. een eenzijdig ongeluk.
Dat gezegd hebbende vind ik nog steeds dat, als de auto prive gekocht was, de berijder en omstanders hier niet zo lachwekkend over gedaan hadden.
F20 116i 2012 (2017- )Afbeelding
E83 2.0d 2007 (2016-2017)
E90 320i 2005 (2011-2016)
E46 320d Touring 2001 (2006-2011)
dannyvdberg
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 3391
Lid geworden op: 13 okt 2014, 11:24

Die gasten hebben geld teveel, de Lamborghini is ook van dezelfde eigenaar als de M4. Dus die lachen er waarschijnlijk om, leggen paar duizend euro neer voor het fixen van de M4 en doen het waarschijnlijk weer lachend opnieuw..
Gebruikersavatar
Jordan
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 197
Lid geworden op: 10 nov 2017, 15:56
Type Auto: BMW E91

Jammer eigenlijk dat dat soort gasten met zulke auto's omgaan alsof het hun verroeste stationfiets is. Geef mij maar eens een M4, dan zal ik hem behandelen als een dame :lol:
Afbeelding
Thys
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 16597
Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:39
Type Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Lol behandel m dan maar gewoon als een auto :)
"He who shall be last, shall be sideways and smiling" - JC
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

NickB schreef:Het ergste is nog wetende dat menigeen met harde plasser zit te klikken op die goedkope clickbaitmeuk.
Wat is daar mis mee :Hammertime:

:Dubbel: :Dubbel:
Yizu
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 852
Lid geworden op: 20 feb 2014, 12:12
Type Auto: G01 X3 2.0D M-Sport HE Saphirschwarz
Locatie: Spijkenisse

Maar wie zijn ‘wij’ om die man te veroordelen hoe hij met zijn M4 omgaat!!

Al wilt hij hem als botsauto gebruiken, dat is toch zijn keuze. Hij kan het zich veroorloven dus waarom het probleem.

Ik zou de overigens de schade helemaal niet bij de verzekering zal melden, verzekeringspremie knalt direct omhoog. Zou de schade zelf betalen.
Yizu
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 852
Lid geworden op: 20 feb 2014, 12:12
Type Auto: G01 X3 2.0D M-Sport HE Saphirschwarz
Locatie: Spijkenisse

h3b schreef:Daarnaast kan zakelijk natuurlijk ook betekenen dat de auto gekocht is door het bedrijf zelf. waardoor je geen leaseconstructie hebt. Maar ik verwacht ook hier dat de verzekering in dat geval benaderd wordt voor de reparatiekosten n.a.v. een eenzijdig ongeluk.
Zolang hij zijn verzekeringspremie netjes heeft betaald mag hij de schade gewoon claimen of de verzekering zou dit als racen moeten zien.

Maar ‘klaag’ je ook over mensen die bv roken of alcohol drinken?
Die maken als zij ziek worden ook gebruik van het ziektekostenstelsel!! En dan hebben enkele, in mijn ogen, ook nog het lef om de sigarettenfabrikant aansprakelijk te stellen omdat zij verslaafd zijn aan nicotine :duh:

Dan zouden enkele hier BMW aanklagen omdat zij de topsnelheid te hoog hebben gesteld.
Gebruikersavatar
Jordan
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 197
Lid geworden op: 10 nov 2017, 15:56
Type Auto: BMW E91

Yizu schreef:Maar wie zijn ‘wij’ om die man te veroordelen hoe hij met zijn M4 omgaat!!

Al wilt hij hem als botsauto gebruiken, dat is toch zijn keuze. Hij kan het zich veroorloven dus waarom het probleem.
Er wordt niemand veroordeeld. Het is alleen zonde om te zien dat zo'n ventje een M4 vernacheld en het hem geen reet interesseert.
Afbeelding
NickB
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 6809
Lid geworden op: 20 mei 2011, 10:14
Locatie: NH

Maar wat moet hij dan doen? Al helemaal wetende dat je gefilmd wordt ondertussen, het is wss gewoon lachen met kiespijn op dat moment, hij zal ongetwijfeld balen, hij staat natuurlijk ook nog eens voor lul op de camera
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

Yizu schreef:
h3b schreef:Daarnaast kan zakelijk natuurlijk ook betekenen dat de auto gekocht is door het bedrijf zelf. waardoor je geen leaseconstructie hebt. Maar ik verwacht ook hier dat de verzekering in dat geval benaderd wordt voor de reparatiekosten n.a.v. een eenzijdig ongeluk.
Zolang hij zijn verzekeringspremie netjes heeft betaald mag hij de schade gewoon claimen of de verzekering zou dit als racen moeten zien.

Maar ‘klaag’ je ook over mensen die bv roken of alcohol drinken?
Die maken als zij ziek worden ook gebruik van het ziektekostenstelsel!! En dan hebben enkele, in mijn ogen, ook nog het lef om de sigarettenfabrikant aansprakelijk te stellen omdat zij verslaafd zijn aan nicotine :duh:

Dan zouden enkele hier BMW aanklagen omdat zij de topsnelheid te hoog hebben gesteld.

Hoho


Wat is er mis met een lekker wijntje of speciaslbiertje?
Ik stoor mij eerder aan vatzige vrouwen die elke dag voor de tv zich vol vreten. Ook die maken gebruik van ons stelsel. Het zou verboden moeten worden.. bah.
Nobody said it was easy....
NickB
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 6809
Lid geworden op: 20 mei 2011, 10:14
Locatie: NH

Ivm drank en sigaretten kun je nog zeggen dat er accijnzen op worden geheven, waar de overheid heerlijk van smult. Drank en sigaretten worden toch steeds meer de taboesfeer in gedrukt en steeds minder mensen drinken (veel) en roken. Daarintegen staat er wel elke dag een rij bij de Febo, waar je je binnen 10 minuten voor 6 euro vol kan proppen, hart en vaatziekten als doodsoorzaak zijn stijgende dus daar moet ook maar eens naar gekeken worden..

Maar ja, dan heb je als overheid zo'n beetje de halve wereldeconomie als lobby tegenover je staan. Het is natuurlijk ook niet de bedoeling dat wij allemaal 110 worden want dat kost pas geld, dan lever je de laatste 40 jaar van je leven dus geen reet op en je kost bakken met geld aan verzorging.
Plaats reactie

Terug naar “Video's & Links”