BMW Ring Guide / Info m.b.t. het rijden op de Ring

Filmpjes en interessante link`s, BMW gerelateerd.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15845
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

...een wieltje naast de baan kan je in een ongelukkig geval ook in de Leitplancke terecht laten komen...

...ongeluk zit in een klein hoekje, maar je moet je proberen te realiseren dat alhoewel je op een circuit zit je niet bezig bent met een race. Die laatste paar tienden van seconden hoef je niet uit een rondje te persen, al zijn er zat die dat wel denken te moeten.

Lekker proberen netjes de ideale lijnen te rijden zal er al voor zorgen dat je steeds iets harder gaat zonder dat je hoeft te pushen en bovendien hou je er veel meer voldoening uit als de auto bocht na bocht precies reageert zoals jij wilt (dus zonder excessief onder- of overstuur).


Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
largeproject
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4723
Lid geworden op: 12 okt 2011, 18:30
Type Auto: E91 320d aut. high ex

Joop schreef:...een wieltje naast de baan kan je in een ongelukkig geval ook in de Leitplancke terecht laten komen...

Meer een kwestie van een met een 320d, een porsche 911 inhalen :mrgreen:
Op hocheichen, binnenkant bocht, niet naat buiten kunnen gaan ivm die Porsche die daar reed, 2 dagen vln, natte baan dus lekker veel glad rubber, rechterschokdemper voor niet perfekt, tja dan wil de achterkant wel uitbreken.
Nog mazzel gehad dat de achterkant net langs de Leitplancke voorbij gleed en door draaide, zodat de voorkant de Leitplancke schampte.
Schade xenon kolamp stuk(zat er net 1 dag in),spatbord stuk, bumper en onderbumper haaks opgevouwen, kleine deuk in de motokap.
Koste Leitplancke €440, koste afsleep €180 en de auto wil ik niet weten. :mrgreen:

Wat het meeste indruk gemaakt heeft is destijds de crash van de motorrijder achterin een Porsche op Fuchsrohre.
Baan uren lang dicht geweest en tijdens de kurryworst met pommes de lijkenwagen naast je de baan zijn verlaten, daar word je dan wel stil van.
We are just 2 lost souls swimming in a fishbowl, year after year.
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15845
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

Dan toch nog relatief veel schade als het in Hocheichen gebeurd is, maar goed: geen persoonlijk letsel.

Zeker persoonlijk letsel en af te voeren opgevouwen auto's maken zeker indruk, als je een dagje daar rond loopt te stappen. Ook met dat in het achterhoofd ga je vaak met diep ontzag voor de Ring rond, al ben je dat ook weer vrij snel vergeten als je een paar bochten met rood-witte curbs gehad hebt.
Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
Gebruikersavatar
highperformance
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 9970
Lid geworden op: 24 jul 2011, 14:59
Type Auto: F30 330E
Locatie: Den Haag

largeproject schreef:Wat het meeste indruk gemaakt heeft is destijds de crash van de motorrijder achterin een Porsche op Fuchsrohre.
Baan uren lang dicht geweest en tijdens de kurryworst met pommes de lijkenwagen naast je de baan zijn verlaten, daar word je dan wel stil van.
Dat wil je niet meemaken, nog niet eens zoals jij nu hebt beleefd. Moet er niet aan denken. De motorrrijders horen er ook niet thuis wanneer er auto's rijden. Levensgevaarlijk die andere lijnen en snelheidsverschillen.
largeproject
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4723
Lid geworden op: 12 okt 2011, 18:30
Type Auto: E91 320d aut. high ex

Joop schreef:Dan toch nog relatief veel schade als het in Hocheichen gebeurd is, maar goed: geen persoonlijk letsel.

Ook met dat in het achterhoofd ga je vaak met diep ontzag voor de Ring rond, al ben je dat ook weer vrij snel vergeten als je een paar bochten met rood-witte curbs gehad hebt.

Precies, ook als je een ongeval gepaseerd ben, meteen daarna gaat het gas er vol op.
Bij die 2 bochten voor Flugplatz (of is het Flugpltz) die werd met 180/190 genomen op de motor en knietje aan de grond, bizar gewoon als je der over nadenkt, ik wist nooit hoe hard ik daar ging, tot ik ooit een glim van de snelheismeter opving, dan slik je wel ff, zeker als je ziet hoeveel marge je daar hebt kwa uitloop,als je gaat met die snelheid is het over.
Maar goed de volgende ronde ga je der weer net zo hard door.
Met de motor zeker wel momenten gaat dat alles aan het glijden was op olie of koelvoeoistof, maar het op 1 of anderen manier met stront veel geluk altijd kunnen opvangen.(of is het dom geluk)
We are just 2 lost souls swimming in a fishbowl, year after year.
Gebruikersavatar
E92fan
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2110
Lid geworden op: 02 jan 2012, 15:39

Ik had voor 1 lap wel meer verwacht dan 26 euro. Mooi prijsje voor iemand die het wil proberen...
Syfodias
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 629
Lid geworden op: 13 sep 2011, 20:45
Type Auto: F36 4-serie Gran Coupe
Locatie: Den Haag

iemand aanstaande vrijdag/zaterdag nog op/rond de ring?? Ik ga deze dagen even richting de Eifel, en gelijk een mooie gelegenheid om mijn nieuwe GoPro eens te testen op de Ring!
Gebruikersavatar
JzAero
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 110
Lid geworden op: 07 jul 2012, 23:01
Type Auto: BMW E46 328i Sedan
Locatie: Prov. Utrecht

Hoi,

Ik kom er niet meer aan toe om naar de Ring te gaan, iets te ver voor mij om in korte tijd weer te gaan :( Ik heb nog kaarten over voor de Ring, 4 rondjes, ik verkoop ze voor 60 euro totaal (dus 15 per rondje) verdeeld over twee kaarten (2 per kaart, dus je kan met iemand anders samen tegelijk de baan op), als je ze wilt hebben PM me maar even :)


OT: Ik was er afgelopen zomer, mijn eerste twee rondjes gereden :) Erg tof maar ook heel spannend. Ik heb wel de fout gemaakt in een aantal bochten om in een lagere versnelling te rijden dan ik eigenlijk hoorde te rijden. Echter in zijn drie kwam ik koppel en power tekort vanwege het extra gewicht van twee passagiers, cameragear en ander spul dat je op een dagje uit meeneemt ;) Al met al wel heel de auto teruggebracht en wat een ervaring zeg!
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15845
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

De Ring is volgend jaar ook gewoon weer open...

...bovendien is een rondje op de Ring inwisselbaar voor 15min tracktime op het F1 circuit.

Prijs gaat overigens weer met een eurootje per rondje omhoog:

Good news today, as the Nürburgring management have officially announced the 2014 ticket prices for the Nordschleife's famous tourist sessions. As the track is still officially in the process of being sold, I see this as a very positive (or at worst, optimistic) manouvre by the current management. It shows their support for the current format of arrive-and-drive touristenfahrten.

The news gets even better, as from November 1st until December 31st you can still buy tickets for next year at last year's prices.
1 lap of the Nordschleife = 15 minutes on the GP track

A new restructuring of the price system will mean laps of the Nordschleife and 15-minutes sessions on the famous Nürburgring F1 course will be interchangeable. Starting a lap of the Nordschleife or entering one 15-minute session on the GP track will both remove one €27 lap from your ticket. For Jahreskarte holders, limitless access to both the Nordschleife and the GP track will be included in the price.
Those 2014 ring-ticket prices in full:

Code: Selecteer alles

Ticket 	2013 Price* 	2014 Price 	% year on year 	€/lap
1 lap      €26 	€27 	+3.8% 	€27
4 laps     €97 	€100 	+3.1% 	€25
9 laps    €202 	€209 	+3.5% 	€23.22
25 laps   €499 	€518 	+3.8% 	€20.72
JK 	   €1475 	€1650 	+11.9% 	€???
(break-even at 79 laps)
*these prices are available until December 31st 2013

PLEASE NOTE: Don't read this article and presume the GP track is open all the time. Generally speaking it might be open for public sessions once or twice a month. In previous years the management have made an effort to open the track for public driving on a Wednesday night from 1800 to 2000. There are no 2014 opening times released yet for either the Nordschleife or the GP track. I don't expect either to arrive in the next couple of months.
Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
Syfodias
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 629
Lid geworden op: 13 sep 2011, 20:45
Type Auto: F36 4-serie Gran Coupe
Locatie: Den Haag

Ja! Goed nieuws. Lees ook net dat ze de achtbaan nieuw leven hebben ingeblazen. Niet dat dat zo schrikbarend is maar volgens mij wel een teken dat er weer een iets langere termijn visie is!
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15845
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

Informatie uit het boekje op pagina 1 in een overzicht:

Afbeelding
Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15845
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

Sabine laat nog even zien hoe het moet, nadat ze achteraan moest starten en de langzamere GT3 deelnemers tijdens een VLN race moest inhalen... :wink:

[youtube][/youtube]
Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
Danishbmw
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1144
Lid geworden op: 14 mei 2012, 22:30
Type Auto: Squirtende M3
Locatie: Hoofdstad

Bizarre rijkunsten hoor! Zelfs in wet zo smijten.. Respect en lef :Klappen:

Maar waar rijdt zij in? Kan het niet zien.
Team Motorsport, winners of the kart event 2014.
Drivers: Snodder John.. Trucker Arjan.. RHdriver me.
Weirdest combo evaaah

Afbeelding
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15845
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

Dat is de 'Frikadelli Porsche', een 997 GT3 R: specs


Afbeelding
Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
Danishbmw
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1144
Lid geworden op: 14 mei 2012, 22:30
Type Auto: Squirtende M3
Locatie: Hoofdstad

Thanks! Kon het er niet uit opmaken van de onboard camera.
Team Motorsport, winners of the kart event 2014.
Drivers: Snodder John.. Trucker Arjan.. RHdriver me.
Weirdest combo evaaah

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Video's & Links”