BMW Ring Guide / Info m.b.t. het rijden op de Ring

Filmpjes en interessante link`s, BMW gerelateerd.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
FAF
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 7332
Lid geworden op: 08 jul 2008, 19:06
Type Auto: F36 420i Grancoupe M-sport

Bartholometicus schreef:Lijkt me geweldig om hier een keer een rondje te rijden... maar ben bang dat ik dan te competitief word en mijn auto de berm in rijd 001

Denk dat ik dat ook zou hebben Bart. :mrgreen:

Maar ik denk net als HP dat het respect dat deze baan afdwingd (zeker het eerste rondje) voldoende is.


Night
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 103
Lid geworden op: 05 sep 2012, 00:34
Type Auto: E30 335I / E91 320I
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Echt niet normaal meer die prijzen, wat mij wel verbaasd is.
Dat ze bijna tot niet stijgen dit jaar..
E91 320I @ 75% Linkie
E30 335I Touring M-technic II '92 Project @ 65.5% Linkie
Renault Grand Scenic II Family car :shock:
Gebruikersavatar
Febiunz
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 170
Lid geworden op: 13 sep 2012, 11:26
Type Auto: U11 iX1 xDrive30 M-Sport

Tsja, dat de prijzen niet stijgen is misschien een gevolgd van dat het dit jaar niet zo goed is gegaan met de hele Nurburgring volgens mij toch? Hadden ze niet iets van verlies geleden, of net niet?

En in 2010 heb ik dus ook een rondje met mijn eigen auto gereden, en zodra je op de baan zit, wordt je meteen ingehaald door die kooien, dus dan wordt je ook wel voorzichtig...enorme leuke ervaring overigens. Echter zal ik het niet nog een keer doen met mijn lease-auto :-)
Gebruikersavatar
highperformance
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 9970
Lid geworden op: 24 jul 2011, 14:59
Type Auto: F30 330E
Locatie: Den Haag

Febiunz schreef:Tsja, dat de prijzen niet stijgen is misschien een gevolgd van dat het dit jaar niet zo goed is gegaan met de hele Nurburgring volgens mij toch? Hadden ze niet iets van verlies geleden, of net niet?

En in 2010 heb ik dus ook een rondje met mijn eigen auto gereden, en zodra je op de baan zit, wordt je meteen ingehaald door die kooien, dus dan wordt je ook wel voorzichtig...enorme leuke ervaring overigens. Echter zal ik het niet nog een keer doen met mijn lease-auto :-)
De Ring op zich is niet eens het grootste probleem, wel de grootheidswaanzin bij een aantal bestuurders van afgelopen jaren. Die wilde een heel auto pretpark eromheen bouwen. Jammerdepammer, maar dat liep niet echt. Toen weer tussenkomst van de provincie en nu weer doorstarten. Hopelijk gaat het nu beter.
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15845
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

Dat het volgend jaar nog gewoon open is mag al een licht wonder heten...
...prijzen gelukkig niet al te dramatisch gestegen, al blijft het een dure onderneming die rondjes.

Een gemiddelde trackday is inmiddels goedkoper en met meer tracktime.
Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
Gebruikersavatar
BartB
Facebook moderator
Facebook moderator
Berichten: 6582
Lid geworden op: 05 apr 2011, 21:40
Type Auto: E87 130i LCI

Joop schreef:Dat het volgend jaar nog gewoon open is mag al een licht wonder heten...
...prijzen gelukkig niet al te dramatisch gestegen, al blijft het een dure onderneming die rondjes.

Een gemiddelde trackday is inmiddels goedkoper en met meer tracktime.
je moet er wat voor over hebben Joop. :ja:
:Mpower: . Der schönste Buchstabe der Welt.
Fedde
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2068
Lid geworden op: 01 aug 2011, 23:00
Type Auto: Superb

Gewoon met DF gaan he Joop ;-). Of een BMW3Series day origaniseren, maar denk niet dat er genoeg animo voor is.
Gebruikersavatar
highperformance
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 9970
Lid geworden op: 24 jul 2011, 14:59
Type Auto: F30 330E
Locatie: Den Haag

BMW Drivers Day schijnt het beste te zijn in Trackday's. Daar ga ik volgend jaar meer op letten. DF en BCC zijn erg leuk, maar een idioot wordt niet snel aangesproken op zijn rijgedrag. Bij BDD kan je vertrekken na negeren van een waarschuwing en je hoeft ook niet meer te komen.
PjV
Seriously addicted
Seriously addicted
Berichten: 761
Lid geworden op: 16 nov 2010, 14:49
Type Auto: BMW E36 325i, Mini Cooper Coupé S, Noble M12
Locatie: GLD * 2 (GeLDerland & Greater LonDon)

Joop schreef:Dat het volgend jaar nog gewoon open is mag al een licht wonder heten...
...prijzen gelukkig niet al te dramatisch gestegen, al blijft het een dure onderneming die rondjes.

Een gemiddelde trackday is inmiddels goedkoper en met meer tracktime.
Nou, ik kan je hele verhalen vertellen over de kosten van transport van een racert :mrgreen:
(haha, uiteindelijk valt het wel mee, als je het zelf doet.)

Ook hangt het af van de hoeveelheid rondjes die je doet.
Ik hou wel van rijden en wil dus vooral op de baan zijn. Ik denk altijd dat ik na afloop wel bij kan praten.
Er zijn ook mensen die het sociale aspect belangrijker (lijken te) vinden, die zijn eerder gebaat bij sessie's van een half uur ofzo.
I HAVE SEXDAILY.
I MEAN, DYSLEXIA.
FCUK!
Gebruikersavatar
highperformance
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 9970
Lid geworden op: 24 jul 2011, 14:59
Type Auto: F30 330E
Locatie: Den Haag

PjV schreef: Nou, ik kan je hele verhalen vertellen over de kosten van transport van een racert :mrgreen:
(haha, uiteindelijk valt het wel mee, als je het zelf doet.)
"Wie lui wil zijn moet diep tasten." Oud-Hollandsche gezegde :mrgreen:
Bartholometicus
Seriously addicted
Seriously addicted
Berichten: 1232
Lid geworden op: 02 jan 2012, 22:38
Type Auto: e91 '06 zwart
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

highperformance schreef:
Haha, de terughoudend krijg je vanzelf als je er bent. En anders koop je een raghok met kooi voor € 1000,00. Is die dubbel dan maakt het niet uit. :autotje spelen:
Ja dat is ook een optie :D eerst maar even het huisje afmaken en dan kijken... maar als jullie weer eens ergens gaan racen kom ik weer kijken!!! Ik was net als de dochter van Reinier alle indrukken nog aan het verwerken dat ik thuis kwam :P
FAF schreef:
Denk dat ik dat ook zou hebben Bart. :mrgreen:

Maar ik denk net als HP dat het respect dat deze baan afdwingd (zeker het eerste rondje) voldoende is.
Ik denk dat ik ook wel een beetje in mijn broek schijt het eerste rondje 003 met mijn geluk zou ik mijn motor opblazen bij de eerste de beste volgas :evil:
Wie heeft de komkommer eigenlijk uitgevonden?
Gebruikersavatar
highperformance
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 9970
Lid geworden op: 24 jul 2011, 14:59
Type Auto: F30 330E
Locatie: Den Haag

@Bart: 4 november op Spa.... tis ff rijden, maar wel erg leuk om te zijn... en de auto's te zien rijden. Anders weer volgend seizoen. Als het een beetje meezit gaat nog een forumlid de eerste meters maken met zijn racelicentie.
Bartholometicus
Seriously addicted
Seriously addicted
Berichten: 1232
Lid geworden op: 02 jan 2012, 22:38
Type Auto: e91 '06 zwart
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

4 November klinkt leuk... gaan er meer mensen vanuit Zuid Holland die kant op? 008
Wie heeft de komkommer eigenlijk uitgevonden?
Gebruikersavatar
highperformance
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 9970
Lid geworden op: 24 jul 2011, 14:59
Type Auto: F30 330E
Locatie: Den Haag

Bartholometicus schreef:4 November klinkt leuk... gaan er meer mensen vanuit Zuid Holland die kant op? 008
Danish volgens mij, PjV sws en ms Joop (Joop?). En ondergetekende dus, met passagiersstoel. Dus helm mee en instappen :mrgreen:
largeproject
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4723
Lid geworden op: 12 okt 2011, 18:30
Type Auto: E91 320d aut. high ex

Bartholometicus schreef:Lijkt me geweldig om hier een keer een rondje te rijden... maar ben bang dat ik dan te competitief word en mijn auto de berm in rijd 001

Jezus wat een geld :shock: , mijn eerste jaarkaart koste €650.

De berm is niet zo erg, de leiplancke zoals ik dat deed is erger. :oops:
We are just 2 lost souls swimming in a fishbowl, year after year.
Plaats reactie

Terug naar “Video's & Links”