Stuurslot vast na accu wissel

Als je niet weet waar je het moet plaatsen? Gebruik eerst de zoekfunctie
Adriaank
Just getting started
Just getting started
Berichten: 19
Lid geworden op: 13 dec 2015, 12:38

Goedemorgen,

Vanmorgen deze variant geprobeerd, zelfde probleem.

Mijn BMW man gebeld, die kan er niks mee.

BMW garage gebeld Jan de Jong, die geeft telefonisch aan dat ze de storing niet kunnen resetten en dat ze alleen de gehele stuurkolom kunnen vervangen. Ze denken dat stuurslot " toevallig" ook is stuk gegaan tijdens mijn accu gepriegel.
Dit ga ik natuurlijk niet zomaar laten vervangen.
Ze sturen zo iemand langs om wat storingen uit te meten.

Aangezien ik op diverse youtube kanalen filmpjes heb gevonden waar mensen wel de stuurslot melding, en het stuurslot zelf, kunnen resetten ga ik dit eerst proberen.

Wordt vervolgd..

Gr, Adriaan.


jhis5h
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1839
Lid geworden op: 06 mar 2014, 17:51
Type Auto: E93 325iA Cabrio
Locatie: Gelderland-zuid

Jammer, was een snelle oplossing geweest.
Het stuurslot is in bijna alle gevallen te resetten, behalve natuurlijk als er een mechanische blokkade is, dus laat je alleen in dat geval een nieuwe stuurkolom aansmeren.
BMW beweert ook dat FRM modules vervangen moeten worden als een uitgang geblokkeerd is, terwijl dat ook zo te resetten is, dealers kunnen niet out-of-the-box denken.
NickB
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 6809
Lid geworden op: 20 mei 2011, 10:14
Locatie: NH

Kunnen ze wel alleen doen ze niet, waarom zou je moeite doen voor uitzonderlijke gevallen als je toch je 'steady' inkomen hebt'

Ze durven mij 2000 eu te vragen voor een lamp(!), die ik voor 200 bij de specialist heb laten vervangen.. want "moeilijk, complex, uitzonderlijk blabla"
Adriaank
Just getting started
Just getting started
Berichten: 19
Lid geworden op: 13 dec 2015, 12:38

Nou,

Net BMW monteur aan de deur.
Sluit mijn min-pool weer aan en probeert de startknop: niks, zelfde error als ik.
Had geen uitlees apparaat bij zich, kon em alleen weg laten slepen en in de werkplaats uitlezen. Dat viel dus al tegen! Ben benieuwd wat die 5 minuten mij gaat kosten.
Vertelde wel dat stuurkolom vaak de oorzaak is bij dit type en in 99% vervangen wordt.
Ik heb gezegd dat ik ze bel als ze em weg moeten slepen. Hij weer weg.
Ik heb tevens iemand gevonden op marktplaats die storingen zou kunnen reseten/ verwijderen/uitlezen. Net gebeld en voicemail ingesproken. Dat is mijn optie 2.

Optie 3: Net INPA + EDIABAS software gevonden. Eens kijken of ik een windows laptop kan vinden en of de software werkt. Dan evt kabel bestellen en dan zien we verder. Zelf met software aan de gang ben ik een beetje huiverig voor, maar nu kan ik ook niks.
Anders stuurslot demonteren.

to be continued..

Gr, Adriaan
Switch
Seriously addicted
Seriously addicted
Berichten: 938
Lid geworden op: 16 okt 2014, 15:53

Zo! Kun je je dan inhouden als zo'n gast er is zonder ook maar wat meegenomen te hebben?? Komt ie precies hetzelfde doen wat jij ook al gedaan hebt, en niet werkt :shock: Neem tenminste aan dat je het uitgelegd hebt :P Dit valt voor mij in dezelfde categorie dat als je met een klacht komt ze de auto aan de computer hangen en zeggen dat er geen storingen zijn. Okay, dan is het goed... :duh:
Nog een andere dealer in de buurt?
:koffie:
HJe91
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 258
Lid geworden op: 14 okt 2012, 19:52
Type Auto: 130i

Zou inderdaad nog even een andere dealer/specialist proberen. Leg je verhaal uit, en als ze een beetje redelijk zijn zullen ze wel mee werken zou je zeggen.
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13927
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Adriaank schreef:Nou,

Net BMW monteur aan de deur.
Sluit mijn min-pool weer aan en probeert de startknop: niks, zelfde error als ik.
Had geen uitlees apparaat bij zich, kon em alleen weg laten slepen en in de werkplaats uitlezen. Dat viel dus al tegen! Ben benieuwd wat die 5 minuten mij gaat kosten.
Vertelde wel dat stuurkolom vaak de oorzaak is bij dit type en in 99% vervangen wordt.
Ik heb gezegd dat ik ze bel als ze em weg moeten slepen. Hij weer weg.
Ik heb tevens iemand gevonden op marktplaats die storingen zou kunnen reseten/ verwijderen/uitlezen. Net gebeld en voicemail ingesproken. Dat is mijn optie 2.

Optie 3: Net INPA + EDIABAS software gevonden. Eens kijken of ik een windows laptop kan vinden en of de software werkt. Dan evt kabel bestellen en dan zien we verder. Zelf met software aan de gang ben ik een beetje huiverig voor, maar nu kan ik ook niks.
Anders stuurslot demonteren.

to be continued..

Gr, Adriaan
Heb je je auto niet nodig voorlopig? Je bent wel enkele dagen verder als je je nog moet gaan verdiepen in zelf uitlezen met laptop en software/kabel (bestellen). Er zijn vast mensen die je auto willen uitlezen. Nadeel is wel dat je nu nergens langs kunt gaan natuurlijk. Ik zou t wel kunnen, maar woon niet echt in de buurt.
Had je al vermeld om welk bouwjaar E9x t gaat. Maakt soms ook voor uitlezen uit.
Afslepen door ANWB naar een BMW-specialist is nog de beste optie denk ik als je er snel weer mee de weg op wilt.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Zoom1972
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 329
Lid geworden op: 29 aug 2015, 16:57

Jongens! Er is toch wel iemand met Carly of iets dergelijks in de buurt van Utrecht? Zit er zelf helaas een uur rijden vandaan :(
Chevrolet Beretta 2.2i
Slopel Omega 2.5V6 sedan
Mazda MX-6 2.5V6
VW passat TDI sedan
Mazda6 2.0 executive sedan
BMW 325i E90
DRDR
Just getting started
Just getting started
Berichten: 70
Lid geworden op: 26 apr 2014, 21:52

Ik ook. En ziek :(

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
Adriaank
Just getting started
Just getting started
Berichten: 19
Lid geworden op: 13 dec 2015, 12:38

Beste mede liefhebbers,

Bedankt voor al het meedenken en ook de aanbiedingen om te helpen :Klappen:
Ik heb vandaag hulp gehad van een mede forum lid, echt: ENGELEN bestaan!

Auto aan de diagnose gehangen, wilde geeneens op contact, maar de OBD bleek toch uitleesbaar gelukkig.

Toen stuurslot kunnen ontgrendelen, JEEHAA !
Tevens andere storingen nagelopen, en waslijst ge reset. Stukkie rijden, 530NM op de laptop aangetikt :)
Blijvende storingen zijn minimaal.

Toen was natuurlijk de oorzaak van de accu drainage nog niet opgelost, en gelukkig vonden we dat beiden een uitdaging om dan ook nog te vinden.

Auto kwam niet in " slaapstand" De Start/stop knop bleef verlicht, evenals de P
Gevolg: navigatie unit tikte de 59 graden aan. ( is grootverbruiker qua stroom) Zekeringen eruit, nog steeds geen slaapstand.
Toen comfort toegang uitgeschakeld, en hop, slaapstand was aanwezig na enkele tellen.
Navigatie weer bijgezet, en slaapstand nog steeds o.k.
Dus oorzaak van de drainage: bestuurders comfort toegang stuk. Nu afgekoppeld ( stekkertje in deur achter handvat, nu aan touwtje los in deur..) zodat bijrijder en keyless starten+touring klep nog wel werken.

Sjeemig wat ben ik geholpen zeg!
En het was nog gezellig ook, hapje gegeten, stukkie rijden, beetje sleutelen: je kent het wel .
Tevens een hoop dealer gezeur en kosten bespaard gebleven, wat een monopolisten instelling zeg ( i.i.g. bij jan de jong )

Nou, iedereen bedankt en de " engel" : volgens mij zit die standaard zelf aangesloten op de can-bus interface, jemig wat een kennis !

Veel BMW plezier nog iedereen!

Adriaan.
dannyvdberg
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 3391
Lid geworden op: 13 okt 2014, 11:24

Super dat je geholpen bent, heel blij mee zeker? Ik gok zo dat het John geweest is haha?

Qua service wordt je van Jan De Jong idd niet vrolijk. Genoeg problemen met mijn 2 serie gehad daar...
jhis5h
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1839
Lid geworden op: 06 mar 2014, 17:51
Type Auto: E93 325iA Cabrio
Locatie: Gelderland-zuid

Bedankt Adriaan! :oops: Was nuttig, leerzaam gezellig en lekker!
Nog even een aanvulling mijnerzijds: Had toevallig tijd vanmiddag en vond de situatie van Adriaan wel erg sneu dus snel afspraak gemaakt.
Bij aankomst bleek auto volledig de kluts kwijt (spontane ruitenwissers en radio, gekraak in speakers) het stuurslot probleem was zoals ik als vermoedde een symptoom en niet de oorzaak.
Na de reset van het stuurslot kon de auto weer starten en kwamen 3 pagina's aan foutmeldingen tevoorschijn.
Nadat ook de IBS weer goed aangesloten was bleek er een continue 600-1000mA stoomafname bij afgesloten auto en dat zorgde voor de steeds lege accu.
Uiteindelijk dus de comfort-access deurgreep elektronica (TAGE) 100% als schuldige kunnen diagnosticeren. Die bleef CANbus signalen sturen waardoor de auto niet in slaapstand kon komen en dus het hoge stroomverbruik.
Na het afkoppelen van de stekker gaat de auto nu gewoon in slaapstand en stroomverbruik volgens IBS is normaal.

Foutmeldingen afgewerkt, AFS en DSC hercalibratie en alles (op een gloeiplug na) is weer oke. :Hosanna:
Gebruikersavatar
Mella1979Jurgen
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 246
Lid geworden op: 16 mar 2015, 01:44

:shock: zo heb je zelf een schok van computer gehad. Damn ik kom niet verder als een enter knop hihi
Ex - BMW 320i e92
Huidig - B3 Biturbo Allrad e92

:twisted: I'M JUST A GOOD GIRL WITH BAD HABBITS :twisted:
Gebruikersavatar
Roel76
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 404
Lid geworden op: 14 jun 2015, 03:30

Super geholpen dus. Jemig wat een kennis :ja:
:Mpower: 3 DCT
Gebruikersavatar
Mella1979Jurgen
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 246
Lid geworden op: 16 mar 2015, 01:44

En supers dat je zo geholpen ben en eigenlijk ern aanfluiting voor een bmw dealer om te zeggen dat het stuurslot is terwijl een liefhebber hier er meer verstand van heeft

Dikke :ja: up voor de reddende engel :ja:
Ex - BMW 320i e92
Huidig - B3 Biturbo Allrad e92

:twisted: I'M JUST A GOOD GIRL WITH BAD HABBITS :twisted:
Plaats reactie

Terug naar “E9x: N00B / B00N Tech”