IBS Storing

Als je niet weet waar je het moet plaatsen? Gebruik eerst de zoekfunctie
Plaats reactie
ivark
Just getting started
Just getting started
Berichten: 12
Lid geworden op: 11 nov 2016, 12:45

Beste leden ik heb een e90 waarvan de navigatie is gereviseerd.
Hierbij hebben ze de accu los gekoppeld.

Nu was ik mijn auto aan het uitlezen en zag ik dat ik vrij veel storingen had in het electice circuit
Is dit hier aan te koppelen of moet ik het ergens anders zoeken?

Afbeelding

Afbeelding


Alvast bedankt
Laatst gewijzigd door ivark op 01 mar 2017, 16:03, 2 keer totaal gewijzigd.


Gebruikersavatar
BMWcoder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1920
Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
Type Auto: 335i e91 '06
Locatie: Midden NL

Lees per module even uit, dan heb je het antwoord meteen. Maar vaak is accu loskoppelen wel een oorzaak van veel foutmeldingen inderdaad.
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

de betere garage heeft dus een aparaat waarbij je geen spanning hoeft et verliezen wanneer je de accu gaat vervangen.
Simpel ding met voeding via je obd :)
Nobody said it was easy....
ivark
Just getting started
Just getting started
Berichten: 12
Lid geworden op: 11 nov 2016, 12:45

Met de hulp van bmwcoder kan ik hopelijk weer verder. ga nu even kijken wat het was.
bedankt voor de hulp iedereen
ivark
Just getting started
Just getting started
Berichten: 12
Lid geworden op: 11 nov 2016, 12:45

Ik ben vandeweek toch nog even beziggeweest en zag ik dat ik weer een storing had in de ibs
Afbeelding

Nu ben ik even gaan kijken en zag ik dat vanaf mij ibs de bsd (bitserieël dataknooppunt) loslicht maar ik kan de stekker niet vinden waar ik deze op moet aansluiten.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13914
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Gevonden?

Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
FritsieBMW
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 201
Lid geworden op: 21 sep 2015, 22:27

Ik heb eveneens eenzelfde IBS storing. Deze is waarschijnlijk ontstaan na het vervangen van mijn accu. Echter komt de fout weer direct terug na het wissen van het fout geheugen, zelfs al staat de auto alleen op het contact. Ik heb vluchtig de IBS aansluitingen nagelopen en die lijken allen ok te zijn. Ik zal morgen de boel nog eens loshalen en weer vast zetten om helemaal zeker te zijn. Maar ik vrees dat de IBS misschien toch gesneuveld is bij het wisselen als dat geen soelaas biedt!

Onderstaand de foutcodes (2E8B, IBS signal, en 2DEC, powermanagement, battery monitoring ):

Afbeelding

Accu is na vervangen gecodeerd naar de juiste capaciteit en vervolgens gereset in INPA.
Iemand een idee of het toch iets software matigs is of er nog een of andere check te runnen is in INPA/Tool32 etc.?
FritsieBMW
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 201
Lid geworden op: 21 sep 2015, 22:27

Opgelost :Hosanna: ! Minpool waaraan de IBS zit eraf gehaald. Daarop zat tot mijn schrik aardig wat vloeistof aan de onderzijde. Drooggemaakt en terug geplaatst en de foutmelding blijft nu weg en de IBS wordt ook gewoon geïdentificeerd in INPA. Hoe de vloeistof daar gekomen is, is mij een raadsel. Bij de garage hebben ze onlangs mijn startmotor vervangen (vlak nadat ik zelf de accu heb vervangen) en daarbij de minpool eraf gehaald. Ik kan mij niet voorstellen dat ze daarbij vloeistof geknoeid hebben dus ik blijf in de gaten houden of er niet ergens een minuscuul waterlek in de kofferbak zit.
Laatst gewijzigd door FritsieBMW op 16 aug 2017, 20:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
BMWcoder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1920
Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
Type Auto: 335i e91 '06
Locatie: Midden NL

Water in de accubak is niet ongebruikelijk, kan komen door slechte afdichting achter achterlichten. Heb bij mijn vorige e91 ook eens 5cm water in de accubak gehad. Geen probleem totdat ik voor de gein een keer remweg wilde testen en hierdoor het water omhoog ging aan de voorkant van de accubak. Hier zit de pluspool en dit gaf een soort sluiting waardoor er storing kwam in mijn airbag module. Verder geen meldingen of uitval. Was er gelukkig redelijk snel achter, maar het probleem net water in je accubak is dat op de lange termijn schade instaat aan de doorvoer van de pluspool door de carrosserie. Die zit op de bodem van de accubak en komt dus al snel in aanraking met het water. Die rot op den duur helemaal weg. Dan moet de hele kabel vervangen worden die van achter naar voor loopt. Duur geintje. Bij mij was het gelukkig nog niet zover.
Plaats reactie

Terug naar “E9x: N00B / B00N Tech”