relais ruitenwisser

Als je niet weet waar je het moet plaatsen? Gebruik eerst de zoekfunctie
Plaats reactie
Vigilante
Just getting started
Just getting started
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 dec 2016, 11:31
Type Auto: E90 325i '05

Ik moet een nieuwe relais voor de ruitenwisser plaatsen want hij stopt er af en toe mee, erg gevaarlijk bij flinke regen 002

Mijn vraag is of de relais uniek aan BMW is of kan ik deze bijvoorbeeld ook bij Brezan of een andere automaterialenhandel halen als zij deze hebben? Via internet bestellen duurt langer en ik wil hem snel vervangen, of zou de dealer deze op voorraad hebben?


Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13925
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Dat kun je beter vragen aan je lokale automaterialenzaak. En misschien is deze vraag ook al wel gesteld in 1 vd topics over dit relais. Als de zoekfunctie gebruikt?
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
Sanders
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1015
Lid geworden op: 27 jul 2016, 22:19
Type Auto: E90 318i 2009
Locatie: Maastricht

De dealer moet dit wel hebben, kost maar een paar euro, en wellicht als je er bekend bent zetten ze hem ook even erin.
Het blauwe relais is de oude variant, de groene nieuwe verbeterde als ik het goed herinner.
Of juist andersom :oops:

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=61_3923
Blauw is ENDED, en dus de ouwe. De groene de nieuwere versie.
First Timer, Noobie, Life Long BMW Fan :Mpower:

325i Monaco Blue Showroom (gestolen)

318i LCI Titansilber Showroom
Gebruikersavatar
Float
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1056
Lid geworden op: 07 sep 2014, 22:12
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Vigilante schreef:Ik moet een nieuwe relais voor de ruitenwisser plaatsen want hij stopt er af en toe mee, erg gevaarlijk bij flinke regen 002

Mijn vraag is of de relais uniek aan BMW is of kan ik deze bijvoorbeeld ook bij Brezan of een andere automaterialenhandel halen als zij deze hebben? Via internet bestellen duurt langer en ik wil hem snel vervangen, of zou de dealer deze op voorraad hebben?
Kan je bij elke automaterialenzaak halen.
Freelance Java Software Engineer
Vigilante
Just getting started
Just getting started
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 dec 2016, 11:31
Type Auto: E90 325i '05

Dank allemaal :Klappen: Hier ben ik erg mee geholpen :ja:
Vigilante
Just getting started
Just getting started
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 dec 2016, 11:31
Type Auto: E90 325i '05

Ik heb de relais uiteindelijk bij de dealer gehaald, hij koste net geen 13 euro. De eerste automaterialenzaak die ik probeerde (Brezan Den Haag) had überhaupt geen Tyco relais en adviseerde mij sowieso naar BMW te gaan. Dus toen ben ik op de terugweg van werk langs BMW Amsterdam gereden, letterlijk 5 minuten rijden van mijn huis maar nog niet open als ik naar mijn werk ga :duh:
(Uiteraard had ik ook naar BMW Den Haag kunnen gaan maar ik had last van het beruchte 'te lui om uit te zoeken waar' syndroom)
FritsieBMW
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 201
Lid geworden op: 21 sep 2015, 22:27

Ik heb inmiddels ook het groene relais om de blauwe te vervangen (ruitenwisser blijft een cm of 5 te hoog staan in rust). Ik krijg die blauwe er alleen met geen mogelijkheid uit. Mogelijk is ie iets vastgeroest. Probeer hem los te wrikken, maar lukt niet. Ook omdat ik er niet helemaal recht voor kan komen doordat er nog een framepje en wat kabel voor zit. Iemand een gouden tip?
FritsieBMW
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 201
Lid geworden op: 21 sep 2015, 22:27

Inmiddels gelukt door van die PU/Rubberen handschoenen te gebruiken. Ruitenwisser stopt nu weer helemaal beneden zoals het hoort met het nieuwe relais :ja:
Plaats reactie

Terug naar “E9x: N00B / B00N Tech”