3 op de 10? Ik denk dat het er veel en veel minder zijn. 1 op de 100 zou ik nog veel vinden.
Als het 3 op de 10 is lopen er dagelijks honderden N47's stuk.
N47 - distributiekettingprobleem opgelost?
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13925
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Wat wil je aan je ketting onderhouden dan? Da's wel n heel algemene opmerking.
Andere oorzaak kan ook nog de ketting spanner zijn.
BMW heeft hier toch wel een technisch bulletin van gemaakt destijds?? Of is dat alleen bij terugroepacties?
Andere oorzaak kan ook nog de ketting spanner zijn.
BMW heeft hier toch wel een technisch bulletin van gemaakt destijds?? Of is dat alleen bij terugroepacties?
-
- Just getting started
- Berichten: 91
- Lid geworden op: 02 feb 2016, 16:44
- Type Auto: 320d Touring M Sport Edition
Geen idee. Praat de persoon alleen maar na . Hij had het erover dat het tijdig olie verversen al kon helpen om het risico terug te dringen. Maar nogmaals.... ik praat de persoon alleen maar na
-
- Getting the hang of it
- Berichten: 390
- Lid geworden op: 28 dec 2010, 20:22
Er is genoeg over te vinden/lezen. Uren dan niet dagen leesplezier. Allen over de N47
http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=27287.0
https://www.facebook.com/BMW-Problem-Ti ... 047394760/ Let op aantal volgers!
google er op los zou ik zeggen. Maar voor veel mensen is het alsof ze zich moeten schamen dat de N47 gewoon zijn kostbare kuren heeft. Gewoon een slecht ontworpen zeker met een ketting aan schutbord kant. heel je motor moet er uit.
http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=27287.0
https://www.facebook.com/BMW-Problem-Ti ... 047394760/ Let op aantal volgers!
google er op los zou ik zeggen. Maar voor veel mensen is het alsof ze zich moeten schamen dat de N47 gewoon zijn kostbare kuren heeft. Gewoon een slecht ontworpen zeker met een ketting aan schutbord kant. heel je motor moet er uit.
- mdlange
- VIP Driver
- Berichten: 239
- Lid geworden op: 27 feb 2016, 21:21
Toen ik mijn e91 kocht met 170.000 op de teller. (Juni 2016) wist ik dat dit probleem zich ooit voor kon doen. Ik heb vaak naar de motor geluisterd of ik de bekende tik al hoorde.
Vorige maand bij km stand 225.000 hoorde ik een zachte ratel. Dit werd bevestigd door de dealer en ik heb het hele spul laten vervangen.
Kost natuurlijk geld, maar dat wist ik al bij aanschaf van de auto. Mocht de reparatie nooit komen, zou dit een meevaller zijn
Verder vertelde de monteur dat dit veel vaker voorkwam bij de 318 en nauwelijks bij de 320. (Iets met andere fabriek, volgens de monteur)
Vorige maand bij km stand 225.000 hoorde ik een zachte ratel. Dit werd bevestigd door de dealer en ik heb het hele spul laten vervangen.
Kost natuurlijk geld, maar dat wist ik al bij aanschaf van de auto. Mocht de reparatie nooit komen, zou dit een meevaller zijn
Verder vertelde de monteur dat dit veel vaker voorkwam bij de 318 en nauwelijks bij de 320. (Iets met andere fabriek, volgens de monteur)
- Bonuskaart
- VIP Driver
- Berichten: 718
- Lid geworden op: 24 apr 2016, 10:02
Verschil is dat jij wist wat je kocht. 90% van Nederland koopt iets zonder dat uitgebreide onderzoek en zonder iets van motorcodes te weten; dan kun je bij de N47 wel eens voor een lelijke verrassing komen te staan.
-
- Just getting started
- Berichten: 60
- Lid geworden op: 26 dec 2015, 12:59
Ik heb mijn auto in onderhoud bij een merkloze garage waarvan de monteur (kennis van mij) jaren bij BMW heeft gewerkt. Toen hij voor zich zelf is begonnen kocht ik net mijn BMW en heb hem sindsdien bij hem in onderhoud.
Volgens hem begeeft de ketting het meestal niet zo maar spontaan maar kun je het meestal wel horen aankomen doordat ie meer lawaai gaat maken. Nu komt mijn auto daar ongeveer 2x per jaar: 1x voor de APK en 1x voor onderhoud. Dat houd ik ook zo omdat hij beide keren ook altijd de ketting (en het geluid) controleert.
Hij gebruikt trouwens Shell Helix 5W40 ipv Castrol 5W30 Edge (wat BMW voorschrijft). Ze deden dit de laatste jaren toen hij nog bij BMW werkte ivm de kettinggeluiden. Mijne is trouwens een E91 van 2012 (1 van de laatste, dus ik heb goede hoop...)
Volgens hem begeeft de ketting het meestal niet zo maar spontaan maar kun je het meestal wel horen aankomen doordat ie meer lawaai gaat maken. Nu komt mijn auto daar ongeveer 2x per jaar: 1x voor de APK en 1x voor onderhoud. Dat houd ik ook zo omdat hij beide keren ook altijd de ketting (en het geluid) controleert.
Hij gebruikt trouwens Shell Helix 5W40 ipv Castrol 5W30 Edge (wat BMW voorschrijft). Ze deden dit de laatste jaren toen hij nog bij BMW werkte ivm de kettinggeluiden. Mijne is trouwens een E91 van 2012 (1 van de laatste, dus ik heb goede hoop...)