Automatische stand verlichting / ruitenwisser

Als je niet weet waar je het moet plaatsen? Gebruik eerst de zoekfunctie
Plaats reactie
greenbeauty
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 147
Lid geworden op: 21 jul 2011, 08:29

Als het goed is heb ik op mijn E90 een automatische stand voor mijn verlichting en ruitenwisser (hendel op A zetten)
Nu valt het me eigenlijk op dat mijn verlichting altijd aan staat als hij op A staat..
En de ruitenwissers doen het inderdaad automatisch, alleen voor mijn gevoel niet goed genoeg.
Ik zie bijna niets, en dan gaat hij pas wissen.

Hoe kan ik deze 2 problemen oplossen?


Gebruikersavatar
dwjj
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 268
Lid geworden op: 07 okt 2016, 07:35

Je hebt toch rechts ook een soort schuifje waarmee je de snelheid vd automatische ruitenwissers kan veranderen
:Mpower: 135i xDrive F20, 397pk, 571Nm, BR Performance stage 2, RON 98 (verkocht)
530d xDrive F11 M-sport, 318pk, 673Nm, BR Performance stage 1
versendaal
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 570
Lid geworden op: 05 aug 2013, 14:36
Type Auto: E91 335d high exec. m-pak.

En dat de automatische verlichting de laatste tijd veel aan staat, kan kloppen. Bij bewolkt, grijs en regenachtig weer springt hij bij mij ook vaak aan.
E91 335d high exec. m-pak.
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

Beide werken kut
Nobody said it was easy....
Gebruikersavatar
BMWcoder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1920
Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
Type Auto: 335i e91 '06
Locatie: Midden NL

Niet zo negatief NOS. Werken prima, zowel op mijn vorige e91 uit 2007 als in mijn huidige uit 2006. Regensensor van de laatste wel opnieuw geïnitialiseerd want was niet gevoelig genoeg toen ik hem net had. Kan gewoon met Inpa. Nu werkt het echt perfect, zelfs de hoogste stand gaat aan als het echt moet.
Gewoon Licht staat altijd aan als je drl aangevinkt hebt staan op idrive. Dat moet je dus uitvinken, of gevoeligheid anders instellen op idrive.
Gebruikersavatar
Sanders
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1015
Lid geworden op: 27 jul 2016, 22:19
Type Auto: E90 318i 2009
Locatie: Maastricht

Dat de automatische ruitenwisser niet naar wens werkt hebben meer mensen last van
Ik geloof dat het nieuwe relais daar al een stuk in tegemoet komt, maar ook niet voor iedereen perfect werkt.
First Timer, Noobie, Life Long BMW Fan :Mpower:

325i Monaco Blue Showroom (gestolen)

318i LCI Titansilber Showroom
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

Vind hem slecht werken... zelfs Renault van dat jaar werkt beter....
Nobody said it was easy....
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13918
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Regensensor vond ik na nieuw relais nog niet optimaal.
Nu na Rainex opnde ramen stuk beter, want die ronde druppels ziet ie sneller/beter.
In INPA ga ik ook nog s kijken hoe/of dat is te initialiseren...
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
BMWcoder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1920
Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
Type Auto: 335i e91 '06
Locatie: Midden NL

Initialiseren maakt een wereld van verschil. Relais heeft geen invloed op de gevoeligheid, dat regelt de sensor.
Dennis84
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 325
Lid geworden op: 15 apr 2012, 19:43
Type Auto: E90 325i Executive
Locatie: Tiel

Regensensor gebruik ik inderdaad ook niet, irritant ding.
Soms knalt ie op en neer bij weinig neerslag...gewoon waardeloos.
Coating op de ruiten dus wissers vervangen is er hier ook niet bij :Hosanna: al 6 jaar met dezelfde set en wie weet wanneer ze voor het laatst vervangen zijn :ja:

Verlichting nagenoeg geen problemen mee, wil weleens wat laat aanspringen naar mijn zin. Doe ik dan handmatig, maar komt maar zelden voor.
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13918
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

BMWcoder schreef:Initialiseren maakt een wereld van verschil. Relais heeft geen invloed op de gevoeligheid, dat regelt de sensor.
Ik ga die optie zoeken in INPA. Aangezien alles bij mij Duits is, kun je n richting geven in welk menu ik ongeveer moet zijn?
Ik merk vooral dat de verschillende gevoeligheidsstanden op je richtingaanwijzer amper effect hebben. Zou dat kunnen verbeteren met initialisatie?
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
BMWcoder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1920
Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
Type Auto: 335i e91 '06
Locatie: Midden NL

Jazeker, ik had dat ook bij mijn 335i, maar na opnieuw initialiseren doet hij het veel beter, gewoon goed zoals je mag verwachten van BMW :-)

In Inpa moet je kijken na het selecteren van e90, onder carrosserie. Daar zou de regen en licht sensor onder moeten staan, ver naar onder in de lijst. Als je die aangeklikt hebt kies je F6, activate of activeren. Dan staat er maar 1 optie meer, dat is initialiseren. Ik weet niet of er voorschriften voor condities zijn waarin je dat het beste kunt doen. Ik heb het destijds gedaan (onbewust) in de schuur met niet al te veel kunstlicht. Ik kan me voorstellen dat dit verschil kan uitmaken hoe hij dan uiteindelijk reageert, maar ik weet het eerlijk gezegd niet.
donaldo
Just getting started
Just getting started
Berichten: 67
Lid geworden op: 09 mar 2013, 08:26


Citaat verwijderd, het is niet nodig een direct bovenstaand bericht te citeren
-Moderator Team
Had ook hetzelfde probleem met slecht werkende regensensor. Heb hem ook opnieuw geinitialiseerd en werkt weer naar behoren. Eerder ook relais vervangen, maakte geen verschil
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13918
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

En komt mijn opmerking mbt de verschillende standen op je richtingaanwijzer (gevoeligheid regensensor) bekend voor? Maw werkte dat bij jou/jullie eerst ook amper/niet en dan initialisatie wel weer??
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
donaldo
Just getting started
Just getting started
Berichten: 67
Lid geworden op: 09 mar 2013, 08:26


Citaat verwijderd, het is niet nodig een direct bovenstaand bericht te citeren
-Moderator Team
Bij mij werkte de regensensor steeds slechter, tot op bijna in het geheel niet meer reageren op regen, ook niet op de hoogte stand op de aanwijzer. Na initialiseren (een paar keer op geklikt) werkt de regensensor weer goed, maar heb hem eigenlijk altijd op de hoogste stand staan, dan doet hij het zoals ik zelf ongeveer zou doen, de lagere standen vind ik te traag.

Bij mij is voordat ik de auto kocht de voorruit een keer vervangen, denk dat de regensensor toen niet opnieuw geinitialiseerd is (ook geen bmw logo op ruit, dus ws niet bij de dealer gebeurd). Kan me voorstellen dat de lichtomstandigheden tijdens initialiseren uitmaken voor wat de sensor als uitgangspunt ziet. Zou ook de voorruit goed schoonmaken voor resetten, had hem tijdens initialiseren de laagste stand ook op de richtingaanwijzer gezet. Heb toen ook ergens gelezen dat je mogelijk meerdere keren moet resetten voor een goed resultaat.
Plaats reactie

Terug naar “E9x: N00B / B00N Tech”