Autoweek occasion aankoopadvies E90

Als je niet weet waar je het moet plaatsen? Gebruik eerst de zoekfunctie
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13925
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

https://www.autoweek.nl/video/bmw-3-ser ... oopadvies/

Helaas wel een saaie, 'kale' uitvoering. Geen M-pakket/performance nieren/blacklines/6-in-lijn, kleine wielen, standaard onderstel,... :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Dutch79 op 13 okt 2017, 10:16, 1 keer totaal gewijzigd.


Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
Bonuskaart
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 718
Lid geworden op: 24 apr 2016, 10:02

En gezien de rookpluimen is ie nog ruk ook. Ik zou er hard bij weglopen.

Tip trouwens: het is van autoweek, niet autoblog (topictitel).
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13925
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Ja, klepseals waarschijnlijk zoals ze zeggen.
Maar ze bespreken ook juist de N43/47 die nou net niet de meest probleemloze motoren van de E90 zijn :?

PS: aangepast 008
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
Spollie
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 649
Lid geworden op: 13 dec 2015, 16:18
Type Auto: G31 LCI 530d

Ik weet niet waar die monteur zijn wijsheid vandaan haalt, maar de auto uit het filmpje heeft juist nog het oude N46 blok. Problemen met injectoren zijn daarop helemaal niet van toepassing.
Gebruikersavatar
mikelvlith
Just getting started
Just getting started
Berichten: 90
Lid geworden op: 15 dec 2013, 13:10
Type Auto: BMW 320d EDE E91 2012 & VW Golf MK1 Cabrio
Locatie: Herten

En het is een e91... maar das mierenneuken....

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Life is for the living, so live it!

BMW 320d EDE E91 LCI 2012
VW Golf MK1 Cabrio 1993

Voorheen:
BMW 318d E90 LCI 2009
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13925
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Ja, klopt. E9X zou beter zijn. Maar 1 aankoopadvies voor alle E9X's kan eigenlijk toch niet.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
Float
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1056
Lid geworden op: 07 sep 2014, 22:12
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Autoweek :duh: :duh: :duh:
Freelance Java Software Engineer
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13925
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Het is natuurlijk helemaal aan jezelf, maar als je dit nu al weet... Ik zou dan even verder kijken/sparen voor een mooie 325i. 008
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
Jeremy
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2190
Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
Locatie: Oosterburen

Een mooie 325i rond de 100.000km zal inderdaad niet veel duurder zijn.
GijsBr
Just getting started
Just getting started
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 mei 2021, 21:53

Bedankt voor jullie reactie... maar wat is er precies zo anders aan de 325i?

Mvg,
Gijs
Gebruikersavatar
Jeremy
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2190
Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
Locatie: Oosterburen

De 20i is een viercilinder en de 25i+ is een zescilinder. Echter scheelt het qua verbruik en overige kosten vrij weinig maar heeft de N52 (in die 325I) een stuk minder kwaaltjes dan een even oude 20i. Plus een atmosferische zescilinder wordt steeds zeldzamer, rij er maar eens in en luister maar welke beter klinkt en voel maar welke beter rijdt. :ja:
GijsBr
Just getting started
Just getting started
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 mei 2021, 21:53

Bedankt.

Ik zal eens gaan zoeken, maar de 325i heeft meer pk’s dus dat wordt ook veel meer in verzekering😅

Over die kwaaltjes gesproken... waar spreken we dan over? Kan dat uitlopen tot hele hoge kosten posten?
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13925
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Kwaaltjes van de 320i? Zou ik geen 'kwaaltjes' noemen. Potentieel hoge kosten aan ketting, injectoren, NOX-sensor, etc..... Dat komt bij de (N52) 325i/330i amper voor (ook omdat een aantal onderdelen er niet op zitten of eenvoudiger zijn.
Maar elk blok heeft z'n specifieke problemen. Binnen de E9X benzine 6-cilinders zitten er ook grote verschillen tussen de N52, N53, N54...
Laatst gewijzigd door Dutch79 op 28 mei 2021, 15:07, 2 keer totaal gewijzigd.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
GijsBr
Just getting started
Just getting started
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 mei 2021, 21:53

Hmmm...

Zou je dat kunnen verhelpen of in ieder geval minderen door optijd onderhoud te doen..?

En hij heeft nog maar 66000 gelopen.. dus rond de hoeveel kilometers gebeurt dat ongeveer?
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13925
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Als je weet om welk blok het gaat (motorcode) kun je hier al een hoop terugvinden.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Plaats reactie

Terug naar “E9x: N00B / B00N Tech”