Afgebroken wielbouten

Als je niet weet waar je het moet plaatsen? Gebruik eerst de zoekfunctie
Plaats reactie
BbimmerR
Just getting started
Just getting started
Berichten: 29
Lid geworden op: 27 okt 2012, 00:51
Type Auto: BMW 320D E91

Hey guys,

Heb ik weer. Mooi de achter schokbrekers vervangen van mijn E91 en alles ging soepel. Gelijk maar de winterwielen erop. Kom ik bij het laatste wiel en begin met de eerste bout. Eerste stukje losgedraaid en ging al moeizaam. Kom ik bij de 2e... breekt af... kom ik bij de 3e... breekt ook af. Kan wel janken.

Nu heb ik het wel een keer eerder gehad en heb de bout laten uitboren. Kost veel tijd en dus geld. Ben bang dat dat er meer bouten kunnen afbreken, dus voel de bui al hangen. Ik denk dat dit wiel vast is gezet met meer dan 120nm :-(.

Ik kwam even met een ander idee. Ik zag dat nieuwe wielnaven niet zo heel duur zijn. Is het niet makkelijker/goedkoper om deze wielnaaf te vervangen?
Is dit moeilijk en vereist dit speciaal gereedschap?

Thanks voor de reacties!


Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13912
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Wat voor motorisering/bouwjaar heb je?
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
BbimmerR
Just getting started
Just getting started
Berichten: 29
Lid geworden op: 27 okt 2012, 00:51
Type Auto: BMW 320D E91

320d 163pk uit 2006.

Heb net op realoem en youtube gekeken en het zag eruit dat het te doen is. Lijkt mij dan toch een goedkopere (lees: zelf te doen) oplossing?

Zit wel te kijken welke naaf ik moet hebben. Ze zijn er van 50 tot 180 euro nieuw, maar ik kan niet achterhalen welke de originele kwaliteit heeft?
Daarnaast hebben sommige naven al een ingeperste abs sensor/ring. Ik neem aan dat de daadwerkelijke sensor contact maakt met deze om zo de toeren te bepalen? Hebben ze dit dan niet allemaal?
BartE91
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 546
Lid geworden op: 24 okt 2016, 12:42
Type Auto: 335i

Hebben ze lekker gedaan dan. Hup luchttol d'r op, lekker makkelijk.
Zitten ze ook nog zo vast als de kop is afgebroken dan, of bedoel je dat de rest niet los komt?
Ik zou verwachten dat als je ze allemaal afbreekt, je het draadeind wel los krijgt met een paar tikken met een hamer.
Maar goed daar heb jij meer ervaring mee dan ik denk ik.
Pure, Vrsf, Phoenix Racing, Tial, Jb4, Mhd, XHP, Bilstein, Strongflex
BbimmerR
Just getting started
Just getting started
Berichten: 29
Lid geworden op: 27 okt 2012, 00:51
Type Auto: BMW 320D E91

Ja is gewoon balen. Vreemd ook dat het maar aan 1 wiel is. Gelukkig maar ook! Ik heb een nieuwe wielnaaf besteld. Kost mij 115 euro, maar scheelt veel manuren denk ik zo.

Bedankt voor de reacties
Plaats reactie

Terug naar “E9x: N00B / B00N Tech”