BMW cabrio vragen

Als je niet weet waar je het moet plaatsen? Gebruik eerst de zoekfunctie
Plaats reactie
janv
Just getting started
Just getting started
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 nov 2017, 10:57

hallo, even een paar vraagjes:
wat zijn de verschillen tussen een BMW 3 serie cabrio 2009 en 2010?
ik heb interesse in een 2010 maar kan ook bouwjaar 2009 zijn en in 2010 op kenteken gezet zijn.
en zijn de mechanieken (raam en klapdak) van de opvolger 4 serie cabrio hetzelfde als de 3 serie? ivm problemen die later kunnen komen.
alvast bedankt. gr. jan


Gebruikersavatar
Darudevampire
Administrator
Administrator
Berichten: 5088
Lid geworden op: 19 okt 2012, 21:42
Locatie: N.W. Brabant

Hallo Jan, gelieve je eerst netjes voor te stellen in het daarvoor bestemde subforum :ja:. Ik heb je topic ook verplaatst naar het E9x gedeelte, daar een 2009-2010 cabrio een E93 betreft en geen E46.

M.b.t. je vragen:
Wat zijn de verschillen tussen een BMW 3 serie cabrio 2009 en 2010?
2009 is een Pre-facelift en 2010 is een facelift, zie voor de verschillen dit draadje (gaat over een E92, maar veel kenmerken zijn gelijk)

ik heb interesse in een 2010 maar kan ook bouwjaar 2009 zijn en in 2010 op kenteken gezet zijn.
Dat is mijn auto ook, een late 2009 en in 2010 op kenteken gezet. Dit betekend dat het een Pre-facelift is, maar er wel facelift (of LCI) snufjes in zitten zoals CIC ipv CCC, grotere buitenspiegels, N53 motor ipv de N52 indien je voor de 325 of 330 gaat, N55 ipv de N54 indien je voor de 335 gaat, interieur, etc...

en zijn de mechanieken (raam en klapdak) van de opvolger 4 serie cabrio hetzelfde als de 3 serie? ivm problemen die later kunnen komen.
Ja, als je op RealOEM zoekt zul je ook zien dat verdacht veel vervangingsonderdelen identiek zijn voor de 3 en 4 serie. Ook optisch zijn ze ver gelijk;

Afbeelding
Rudie
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 968
Lid geworden op: 13 nov 2011, 13:31
Type Auto: F33-440i M-Sport Performance LCI

Darudevampire schreef:Ja, als je op RealOEM zoekt zul je ook zien dat verdacht veel vervangingsonderdelen identiek zijn voor de 3 en 4 serie. Ook optisch zijn ze ver gelijk
Ik heb gehoord dat het cabriodak van de 3 en 4 serie precies het zelfde zijn, de mannen die verantwoordelijk voor de ontwikkeling van het dak hadden maar een beperkt budget en het geld is gegaan naar de ontwikkeling van het zeg maar "transformer" gedeelte van de 4 serie cabrio,(makkelijk toegang naar de kofferruimte als de cabrio open is) zij wilde dat absoluut en hebben het op deze manier opgelost.

Mooier wordt het niet. :autotje spelen:
Gebruikersavatar
Darudevampire
Administrator
Administrator
Berichten: 5088
Lid geworden op: 19 okt 2012, 21:42
Locatie: N.W. Brabant

Nog meer piefjes en pafjes die kapot kunnen :mrgreen:
Gebruikersavatar
Gtech
Just getting started
Just getting started
Berichten: 98
Lid geworden op: 19 mei 2012, 11:41
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Optimus prime is er niks bij
Rudie
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 968
Lid geworden op: 13 nov 2011, 13:31
Type Auto: F33-440i M-Sport Performance LCI

Nou ik moet zeggen, het is wel is makkelijk , maar als ik in de kofferbak moet wezen doe ik het dak meestal toch dicht om de auto af te sluiten.
Mooier wordt het niet. :autotje spelen:
Plaats reactie

Terug naar “E9x: N00B / B00N Tech”