12v in armsteun aanpassen op contact?

Als je niet weet waar je het moet plaatsen? Gebruik eerst de zoekfunctie
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Spotlight
Just getting started
Just getting started
Berichten: 80
Lid geworden op: 01 aug 2016, 09:42
Type Auto: E90 320i
Locatie: Midden / Noord Brabant

Weet iemand hoe ik de 12Volt aansluiting onder mijn armsteun kan aanpassen zodat deze nog 12 volt geeft op enkel contact zonder dat de motor draait?

Ik heb hier nu mijn Aux bluetooth ontvanger (welke ik ook als carkit gebruik) op aangesloten. Zodra ik de motor uitschakel maar de auto op contact laat valt deze uit en wordt het dus stil. Ik wil hier graag gebruik van kunnen maken terwijl de auto enkel op contact staat.
Laatst gewijzigd door Spotlight op 07 feb 2018, 08:42, 1 keer totaal gewijzigd.


beemert
Just getting started
Just getting started
Berichten: 96
Lid geworden op: 13 sep 2017, 18:53
Type Auto: 318D 2010 met aanpassingen

Een niet geschakelde (permanente )12v zoeken en die doorlussen?
Gebruikersavatar
Blue Raccoon
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2585
Lid geworden op: 04 jun 2017, 12:56

Moet je constante stroom op zetten maar daar door kan ook je accu leeg lopen..

Zie mijn E9X Showroom voor m'n BMW E90 LCI 318 ///M 2011 Montego Blue
Gebruikersavatar
Spotlight
Just getting started
Just getting started
Berichten: 80
Lid geworden op: 01 aug 2016, 09:42
Type Auto: E90 320i
Locatie: Midden / Noord Brabant

Ik wil de bestaande accessoire aansluiting die al in mijn E90 onder de armsteun zit graag behouden, maar wil hem graag zo hebben dat deze 12v geeft als de sleutel in het contact zit, zonder dat daar de motor voor gestart hoeft te zijn.
In ieder geval wil ik deze dus niet achter constant stroom of direct vanaf de accu hebben.
Gebruikersavatar
Sanders
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1015
Lid geworden op: 27 jul 2016, 22:19
Type Auto: E90 318i 2009
Locatie: Maastricht

De 12v aansluiting bij de asbak heeft deze functie toch? Als je rokerspakket hebt dan tenminste.
Als dat het geval is, zou je alleen maar de draden van beide aansluitingen hoeven door te trekken en te wisselen.
First Timer, Noobie, Life Long BMW Fan :Mpower:

325i Monaco Blue Showroom (gestolen)

318i LCI Titansilber Showroom
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13912
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Ik heb ook stroom op 12V in armsteun bij contact aan, maar volgens mij geen rokerspakket. Dan heb je toch ook een 12V in de 'asbak' voor de pook?
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
Darudevampire
Administrator
Administrator
Berichten: 5088
Lid geworden op: 19 okt 2012, 21:42
Locatie: N.W. Brabant

Jouw 12V aansluiting telt niet Steffen, daar werkt niet eens een OEM lampje op
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13912
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Haha, maar wel een USB-lader 008
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
Spotlight
Just getting started
Just getting started
Berichten: 80
Lid geworden op: 01 aug 2016, 09:42
Type Auto: E90 320i
Locatie: Midden / Noord Brabant

Ik heb er een hashbak met aansteker inzitten, maar ook daar staat geen 12V meer op als ik de motor uitschakel. Zodra ik alleen de sleutel in het contact steek gaat wel het lampje van de aansteker branden, maar 12V komt pas nadat ik op de start knop heb gedrukt en 12V is er dus weer vanaf zodra ik opnieuw op de startknop druk om bv de motor uit te schakelen, maar nog wel de sleutel in contact laat.

Aangezien ik niet rook zou ik de asbak met de tijd liever vervangen door een zonnebril houder, maar dat is iets voor een andere keer :Hosanna:
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13912
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Sleutel erin steken is nog geen contact toch? Probeer s op contact te zetten. Dus knop indrukken zonder voet op de rem. Zie je ook wel aan je dashboardlampjes. Dan hoeft de motor nog niet eens gestart te zijn.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
Spotlight
Just getting started
Just getting started
Berichten: 80
Lid geworden op: 01 aug 2016, 09:42
Type Auto: E90 320i
Locatie: Midden / Noord Brabant

Ja klopt, dan gaat ie ook aan.

Sleutel erin: Radio gaat aan.
Startknop indrukken en accessoire stekker / aanstekerplug gaat ook aan (ongeacht of je de motor wel / niet start).
Startknop nogmaals indrukken en de accessoirestekker / aanstekerplug schakelt uit. Radio blijft dan nog aan.
Een keer op de sleutel duwen zodat je deze uit kunt nemen en dan schakelt ook de radio uit (en na een rit ontgrendeld dan ook de centrale deurvergrendeling).

Ik wil de accessoire stekker onder de armsteun graag op dezelfde stand met de radio geschakeld hebben zodat mijn bluetooth apparaatje voor de verbinding met mijn telefoon niet uitvalt als ik op bestemming aankom, de motor uitzet, maar nog niet uit mijn auto stap en de sleutel verwijder (gewoon radio luisteren gaat nog wel zolang de sleutel er in zit). Met even de startknop opnieuw induwen zonder te starten kan ik de boel natuurlijk weer terug aan zetten, maar dat is gewoon niet zo handig als je nog in gesprek bent (of ik laat natuurlijk de motor nog even draaien :fylol: )
Laatst gewijzigd door Spotlight op 08 feb 2018, 08:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13912
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Ah duidelijk. Maar heb niet n oplossing voor je..
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
C_sharp
Just getting started
Just getting started
Berichten: 21
Lid geworden op: 07 jan 2018, 08:44
Type Auto: 335d e91

Als je het voor elkaar krijgt, wel opletten dat alle andere verbruikers (koplampen, ventilator etc) niet aan staan, om niet met lege accu te eindigen :duh: heb al eens de anbw moeten bellen hiervoor..
Vers 335d M57 forum lid :ja:
Gebruikersavatar
Spotlight
Just getting started
Just getting started
Berichten: 80
Lid geworden op: 01 aug 2016, 09:42
Type Auto: E90 320i
Locatie: Midden / Noord Brabant

Ik kan altijd nog een nieuwe + kabel trekken vanuit de zekeringkast achter het dashboard of vanaf de radio. Ik had alleen gehoopt dat er al iets voor handen lag wat makkelijk bereikbaar zou zijn.
Gebruikersavatar
Spotlight
Just getting started
Just getting started
Berichten: 80
Lid geworden op: 01 aug 2016, 09:42
Type Auto: E90 320i
Locatie: Midden / Noord Brabant

Ik heb met een bypass zekeringhouder en een 12v->usb adapter mijn aux bluethooth ontvanger (en mijn dashcam, GPS tracker en Qi lader) nu van voeding voorzien. Voordeel is dat de kabel nu van achter het dashboard onder alle trims doorloopt wat lekker opruimt. Ook mijn armsteun compartiment is weer lekker leeg (muv de aux audio kabel natuurlijk die daar nog in uitkomt).
De zekeringhouder heb ik gezet op de 20Amp zekering waar de aansteker en de 12V onder de armsteun op aangesloten zijn.
Ik ben eigenlijk nog op zoek naar een zekering welke als het contact helemaal uit staat (sleutel verwijderd) dus ook spanningsvrij is en inschakelt zodra je de sleutel in het contact steekt.

Als je alleen de sleutel in contact steekt gaat bij mijn E90 de radio aan (dus zonder stop-start knop in te drukken). Logischerwijs zou dat 1 voeding voor de radio moeten zijn, die altijd 1x constant stroom en 1x contact geschakeld van stroom wordt voorzien. Alleen als ik volgens het zekering overzicht de zekeringen van de radio controleer (3 stuks, uit het hoofd zekering 2, 23 en 40) meet ik nog steeds 12V op deze zekeringen nadat ik de sleutel uit het contact verwijderd heb :shock:

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “E9x: N00B / B00N Tech”