Veel km’s E91 kan dit
- Darudevampire
- Administrator
- Berichten: 5088
- Lid geworden op: 19 okt 2012, 21:42
- Locatie: N.W. Brabant
Ouder modelletje kopen, minder meldingen
-
- Just getting started
- Berichten: 96
- Lid geworden op: 13 sep 2017, 18:53
- Type Auto: 318D 2010 met aanpassingen
Ik wil je zeker niet weerhouden een bmw te kopen maar heb goede ervaring met de Laguna 3. Regulier tijdig onderhoud en normaal met de techniek omgaan is voor mij het sleutelwoord. Dit geldt echter voor alle merken. Diesel eerst even wat rustiger warm rijden etc. Mijn 1.5je ook laten tunen en toch alles heel gehouden
Maar goed, genoeg Renault nu weer verder over bmw
Maar goed, genoeg Renault nu weer verder over bmw
-
- Just getting started
- Berichten: 96
- Lid geworden op: 13 sep 2017, 18:53
- Type Auto: 318D 2010 met aanpassingen
@supergrover
Ik herken het dubbele gevoel. Heb geen spijt van de beemer maaar hij is ook niet heilig
Binnenkort maar eens de achter lagers bekijken want hij begint nu wel erg veel herrie te maken....
Ik herken het dubbele gevoel. Heb geen spijt van de beemer maaar hij is ook niet heilig
Binnenkort maar eens de achter lagers bekijken want hij begint nu wel erg veel herrie te maken....
- Bonuskaart
- VIP Driver
- Berichten: 718
- Lid geworden op: 24 apr 2016, 10:02
Dat is naar mijn mening ook persoonlijk. Hoe lang heb je 'm al en hoeveel rij je er mee?SuperGrover schreef:Ik vind: er rijdt eigenlijk niets als een BMW, maar naast de motorproblemen (wat imo uberhaupt al nooit had mogen gebeuren) is er altijd wel wat waardoor er allerlei lampjes of waarschuwingen zijn. Daar word ik wel eens moe van. Dan weer een roetfilter dat vol is, dan weer de volgende onderhoudstermijn die overstreken is. Ik weet wel: het is vooral onderhoud en dat is gewoon nodig, maarer gaat bijna geen maand voorbij zonder allerlei meldingen.
Mijn 320d heb ik in de afgelopen ton één onverwachte melding gehad en dat was een kapotte sensor.
-
- VIP Driver
- Berichten: 183
- Lid geworden op: 16 dec 2017, 22:32
Je moet ook een beetje mazzel hebben met het kopen van een auto. Belangrijk is om te weten hoe het vorige onderhoud is uitgevoerd (mijn vorige auto V70D5 heb ik probleemloos naar de 480dkm gereden en rijdt nu nog vrolijk rond).
Bedenk vooraf goed welke opties je sowieso wilt hebben op je auto. Ik heb de vergissing gemaakt door een e91 te kopen zonder cruise control en sportinterieur. Het is wel in te bouwen maar kost toch weer een hoop extra. In de advertenties die je post staan wat auto's zonder Xenon verlichting, eentje met handmatig bediende airco (climate control is heerlijk!) en allemaal geen sportstoelen.
Succes en veel wijsheid gewenst
Bedenk vooraf goed welke opties je sowieso wilt hebben op je auto. Ik heb de vergissing gemaakt door een e91 te kopen zonder cruise control en sportinterieur. Het is wel in te bouwen maar kost toch weer een hoop extra. In de advertenties die je post staan wat auto's zonder Xenon verlichting, eentje met handmatig bediende airco (climate control is heerlijk!) en allemaal geen sportstoelen.
Succes en veel wijsheid gewenst
-
- Just getting started
- Berichten: 54
- Lid geworden op: 03 jan 2018, 19:14
- Type Auto: BMW 320i E90
Ligt een beetje aan je wensen natuurlijk. Persoonlijk zou ik je een 320d met een M47 motor aanraden. Bijna foolproof wat mij betreft. Ik heb er twee gehad, met de eerst naar de 320.000 km gereden, en met de tweede naar de 300.000. Beide vanaf 120.000 km gekocht. Vrienden van mij hebben er zelfs 600.000 km mee gereden, en dan loopt ie nog als een zonnetje.
In mijn ogen een probleemloze motor, wel netjes blijven onderhouden natuurlijk.
Ter vergelijk, ik heb de tweede auto met M47 6 jaar lang gehad, en de totale onderhoudskosten waren 4270 euro. Dat is inclusief beurten en 2 sets banden (17 inch). Vervelendste wat er ooit was geweest was een stukke poelie. Verder een LMM, stukke stuurbekrachtigingspomp en de kruksassensor, en een thermostaat. Verder hebben ze me nooit laten staan.
Alleen denk ik dat de M47 enkel in de eerste serie 320d's is geleverd, ik weet niet tot welk bouwjaar, maar ik schat tot 2007-2008? Misschien dat iemand van hier dat weet?
In mijn ogen een probleemloze motor, wel netjes blijven onderhouden natuurlijk.
Ter vergelijk, ik heb de tweede auto met M47 6 jaar lang gehad, en de totale onderhoudskosten waren 4270 euro. Dat is inclusief beurten en 2 sets banden (17 inch). Vervelendste wat er ooit was geweest was een stukke poelie. Verder een LMM, stukke stuurbekrachtigingspomp en de kruksassensor, en een thermostaat. Verder hebben ze me nooit laten staan.
Alleen denk ik dat de M47 enkel in de eerste serie 320d's is geleverd, ik weet niet tot welk bouwjaar, maar ik schat tot 2007-2008? Misschien dat iemand van hier dat weet?
-
- Just getting started
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 03 mar 2018, 09:41
- Type Auto: Renault Laguna estate III
- Contacteer:
Heel veel tips en ook heel veel tips waar mijn vrouw (financiële afdeling) heel blij van wordt.
Na veel wikken en wegen hebben we besloten om de Laguna gewoon door te rijden. Ik lever met inruil best veel in en de auto is eigenlijk prima. Mijn twijfel aan de kant gezet en alles naast elkaar gezet, lijkt dit de beste oplossing.
Ik wil iedereen hier bedanken voor alle tips en adviezen, tof dat het zo kan en wie weet in de toekomst toch nog een mooie BMW.
Groeten Eric
Na veel wikken en wegen hebben we besloten om de Laguna gewoon door te rijden. Ik lever met inruil best veel in en de auto is eigenlijk prima. Mijn twijfel aan de kant gezet en alles naast elkaar gezet, lijkt dit de beste oplossing.
Ik wil iedereen hier bedanken voor alle tips en adviezen, tof dat het zo kan en wie weet in de toekomst toch nog een mooie BMW.
Groeten Eric
- Marbre
- Just getting started
- Berichten: 71
- Lid geworden op: 08 feb 2018, 20:29
Graag gedaan en blij dat je dankzij de tips hier een weloverwogen beslissing hebt kunnen nemen.
Als de Laguna echt 'op' is kun je altijd nog overstappen op een BMW.
PS: Leuke site met je modelbouw spul! Kleine tip tot slot: Maak je foto's met een kleiner diafragma (hoger getal) zodat je meer scherptediepte krijgt en het hele model mooi scherp in beeld komt. Beter een F8 en een langere sluitertijd plus de camera op statief dan een F2.8 en een snelle sluitertijd uit de hand. Probeer het maar eens.....
Als de Laguna echt 'op' is kun je altijd nog overstappen op een BMW.
PS: Leuke site met je modelbouw spul! Kleine tip tot slot: Maak je foto's met een kleiner diafragma (hoger getal) zodat je meer scherptediepte krijgt en het hele model mooi scherp in beeld komt. Beter een F8 en een langere sluitertijd plus de camera op statief dan een F2.8 en een snelle sluitertijd uit de hand. Probeer het maar eens.....
-
- Just getting started
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 03 mar 2018, 09:41
- Type Auto: Renault Laguna estate III
- Contacteer:
Thanks Marbre,
Ook al foto tips.. ga ik zeker doen.. statief is in huis dus moet goed gaan komen.
Ook al foto tips.. ga ik zeker doen.. statief is in huis dus moet goed gaan komen.
-
- Just getting started
- Berichten: 96
- Lid geworden op: 13 sep 2017, 18:53
- Type Auto: 318D 2010 met aanpassingen
Succes met de Laguna, ik heb nog wel een goed adres voor je voor de distributie riem. Ook heb ik evt nog een olie en luchtfilter voor de 1.5 liggen mag je zo op komen halen in Apeldoorn. En mocht je je achterschijven moeten vervangen heb ik de daarvoor benodigde dop 36 ( denk ik ) ook in huis
Mocht je in de buurt van Apeldoorn komen stuur dan maar een Pm.
Mocht je in de buurt van Apeldoorn komen stuur dan maar een Pm.