Vergelijken 320D met een andere 320D
-
- VIP Driver
- Berichten: 347
- Lid geworden op: 16 apr 2012, 10:41
- Type Auto: E90 320D M47N2
Al maanden heb ik last van een rumoerige auto. Ik heb er al van alles aan gedaan, maar ik vind geen oplossing. Nu zou ik graag eens willen vergelijken met een zelfde auto van iemand anders. Het gaat om een E90 320D sedan met een M47 motor uit 2007. Is er iemand in een straal van pakweg 50 km van Hellevoetsluis die een keer op een zaterdag oid met mij mee wil rijden en daarna mij mee wil nemen in zijn auto om een stukje te rijden? Uiteraard kom ik dan naar je toe.
-
- VIP Driver
- Berichten: 425
- Lid geworden op: 07 mar 2015, 18:58
- Type Auto: BMW 3 Serie E91 320dA 2006
- Locatie: Almelo
-
- VIP Driver
- Berichten: 347
- Lid geworden op: 16 apr 2012, 10:41
- Type Auto: E90 320D M47N2
Tsja, ik probeer er een vinger achter te krijgen, maar het lukt maar niet. Als ik het niet opgelost krijg, dan gaat hij er uit en stap ik over op een ander merk. De ellende is eigenlijk begonnen met de vervanging van de koppelingsplaten en het TM vliegwiel, net als bij mijn vorige 320D (E46). Inmiddels heb ik verder:
- Verstuivers vervangen
- Baksteunen vervangen
- Motorsteunen vervangen
- Spanner Multiriem en keerrol vervangen
- EGR-klep weg laten schrijven
- Alle banden vervangen door hele stille Goodyears
wat zijn de klachten nu precies:
- Soms een ontzettend luid rauw klinkende motor, vooral bij accelereren in hoge versnellingen. Dat gaat vaak gepaard met veel rumoer in de banden
- Soms een ontzettend laag gedreun (meer voelbaar als druk op de oren)
- soms een trillend koppelingspedaal. Trillingen zijn dan ook voelbaar aan het dashboard en de stoelen.
- een beetje hol, reutelend geluid. Is onafhankelijk van het toerental van de motor/snelheid, maar wordt erger naarmate het asfalt ruwer is. Ik verdenk hier de beschermingskappen van de schokdempers achter, die aan beide kanten losgekomen zijn van de schuimproppen die ze vast moesten houden.
Deze klachten kunnen binnen één rit variëren. Soms zitten ze er ineens in en een stuk verder kan de auto weer ineens veel stiller rijden. Maar ook als de motor zacht klinkt, zit dat rauwe er nog steeds in. Allen dat gereutel zit er eigenlijk altijd wel in.
Al met al beleef ik zo weinig plezier meer aan mijn Beamer. Na een rit van twee uur stappen we uit alsof we 12 uur in de auto hebben gezeten.
- Verstuivers vervangen
- Baksteunen vervangen
- Motorsteunen vervangen
- Spanner Multiriem en keerrol vervangen
- EGR-klep weg laten schrijven
- Alle banden vervangen door hele stille Goodyears
wat zijn de klachten nu precies:
- Soms een ontzettend luid rauw klinkende motor, vooral bij accelereren in hoge versnellingen. Dat gaat vaak gepaard met veel rumoer in de banden
- Soms een ontzettend laag gedreun (meer voelbaar als druk op de oren)
- soms een trillend koppelingspedaal. Trillingen zijn dan ook voelbaar aan het dashboard en de stoelen.
- een beetje hol, reutelend geluid. Is onafhankelijk van het toerental van de motor/snelheid, maar wordt erger naarmate het asfalt ruwer is. Ik verdenk hier de beschermingskappen van de schokdempers achter, die aan beide kanten losgekomen zijn van de schuimproppen die ze vast moesten houden.
Deze klachten kunnen binnen één rit variëren. Soms zitten ze er ineens in en een stuk verder kan de auto weer ineens veel stiller rijden. Maar ook als de motor zacht klinkt, zit dat rauwe er nog steeds in. Allen dat gereutel zit er eigenlijk altijd wel in.
Al met al beleef ik zo weinig plezier meer aan mijn Beamer. Na een rit van twee uur stappen we uit alsof we 12 uur in de auto hebben gezeten.
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13927
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Zijn alle ophangingsdelen al n keer goed bekeken? Door n garage?
- Edje
- VIP Driver
- Berichten: 1834
- Lid geworden op: 19 nov 2008, 12:48
- Type Auto: BMW F11 525d automaat 2010
- Locatie: Wijchen
Inderdaad; ophangrubbers, subframerubbers, stabilisatie stangen enz. Daar kan best een hoop getril en herrie door ontstaan als er ergens speling op zit.
Een dag geen BMW gereden is een dag niet geleefd!
-
- VIP Driver
- Berichten: 347
- Lid geworden op: 16 apr 2012, 10:41
- Type Auto: E90 320D M47N2
Volgende week gaat hij weer de brug op om de losgeraakte beschermingskappen van de schokdempers te vervangen. Dan zullen we meteen eens kijken naar de ophanging van de achterwielen en het subframe.
Is er nu echt niemand met een 320d met M47 motor, waar ik mee kan vergelijken?
Is er nu echt niemand met een 320d met M47 motor, waar ik mee kan vergelijken?
-
- VIP Driver
- Berichten: 425
- Lid geworden op: 07 mar 2015, 18:58
- Type Auto: BMW 3 Serie E91 320dA 2006
- Locatie: Almelo
- Mylife
- VIP Driver
- Berichten: 279
- Lid geworden op: 16 okt 2014, 10:01
- Type Auto: 528i M-Sport
Heb je een automaat of handgeschakeld? Ik wil ook best vergelijken. Iets dichterbij dan Almelo, maar wel voorbij Utrecht.
Stuur anders maar een DM.
Stuur anders maar een DM.
528i N20 245PK M-Sport (F11 LCI)
Voorheen: 320d M47 163PK automaat High Exec (E91 pre-LCI)
Voorheen: 320d M47 163PK automaat High Exec (E91 pre-LCI)
- Mylife
- VIP Driver
- Berichten: 279
- Lid geworden op: 16 okt 2014, 10:01
- Type Auto: 528i M-Sport
528i N20 245PK M-Sport (F11 LCI)
Voorheen: 320d M47 163PK automaat High Exec (E91 pre-LCI)
Voorheen: 320d M47 163PK automaat High Exec (E91 pre-LCI)