Vergelijken 320D met een andere 320D

Als je niet weet waar je het moet plaatsen? Gebruik eerst de zoekfunctie
Kermit
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 347
Lid geworden op: 16 apr 2012, 10:41
Type Auto: E90 320D M47N2

Het is vandaag weer zwaar waardeloos. Het lijkt verdorie wel een tractor. En dan ook nog eens hol klinkend gerommel/gereutel. Morgen maar weer naar de garage. Ik begin een hekel aan die auto te krijgen.


Techn
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 619
Lid geworden op: 02 dec 2016, 19:15

Als het begonnen is bij het vervangen van de koppeling en vliegwiel waarom vervang je dan andere delen??

Ik zou eerst weer de bak eronderuit halen en opnieuw beginnen! Heb je alles goed gemonteerd?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Kermit
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 347
Lid geworden op: 16 apr 2012, 10:41
Type Auto: E90 320D M47N2

Ik heb het laten doen bij een in BMW's gespecialiseerde garage. Overigens is dat rauwe motorgeluid waarschijnlijk niet niet bij het vervangen van het TM vliegwiel en de koppelingsplaten begonnen. De trillingen in het koppelingspedaal (en soms ook in het versnellingspookje) wel.
Dat rauwe motorgeluid lijkt er in gekomen met het vervangen van de verstuivers. Het idiote is dat hij soms ook geweldig rijdt: nauwelijks motorgeluid, reagerend als een vurige hengst in een wei bronstige merries.

Dat holle gerommel/gereutel lijkt langzamerhand wel steeds iets sterker te worden. Hoe hoger de snelheid, hoe luider het wordt. Als je bij 100km per uur vrij trapt, dan kun je er volop van 'genieten.'
Techn
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 619
Lid geworden op: 02 dec 2016, 19:15

Ohw ok
Uitlaat misschien losse schotjes o.i.d. ?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Jannes
Just getting started
Just getting started
Berichten: 67
Lid geworden op: 27 okt 2017, 11:42
Type Auto: F10 LCI 518D & E87 LCI 116i
Locatie: Groningen

van een verkeerde verstuiver, of niet goed werkende verstuiver kan een motor erg ruig gaan lopen. ik zal dat dus maar eens goed laten controleren.

bij mijn eigen bmw heb ik ook een soort rammeltje in de auto zitten, lijkt onder de auto weg te komen, maar we kunnen niks vinden tot nu toe. Het is ook niet toerental of snelheid afhankelijk. in de versnelling of niet, maakt niks uit, koppeling in of uit maakt ook niks uit.
Kermit
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 347
Lid geworden op: 16 apr 2012, 10:41
Type Auto: E90 320D M47N2

We hebben in ieder geval de oorzaak gevonden van een deel van de rauwe motorklank: De akoestische afdekking van de motor was niet goed gemonteerd: aan de achterkant zitten twee nokjes die in gleufjes gedrukt moeten zijn en dat was niet gebeurd. Eenmaal juist vastgezet klonk het allemaal al een stuk vriendelijker. De motor blijft echter met grote regelmaat rauw klinken en dat gereutel is ook nog niet weg. Maar de eerste stap is gezet.
Gebruikersavatar
Ballistic
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 707
Lid geworden op: 09 aug 2016, 11:32
Type Auto: BMW E91 335i N54

Verandert de stationaire loop wanneer je de oliedop losdraait? trekt deze vacuum?
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13926
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Latex handschoen erover kan ook. Je doelt op de PCV?
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Kermit
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 347
Lid geworden op: 16 apr 2012, 10:41
Type Auto: E90 320D M47N2

Ga ik checken.
Kermit
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 347
Lid geworden op: 16 apr 2012, 10:41
Type Auto: E90 320D M47N2

De stationaire loop verandert niet als ik de olievuldop losdraai. De klank verandert uiteraard wel. Er spettert wel meteen olie uit.

Vandaag reed hij weer zwaar waardeloos. De motor klinkt als hij wel heel zwaar moet werk. Alsof hij zwaar beladen tegen een helling op moet.
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13926
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Handschoen over getrokken?
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Kermit
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 347
Lid geworden op: 16 apr 2012, 10:41
Type Auto: E90 320D M47N2

Nog niet. toen ik er aan dacht dat te doen was de motor fors heet. En nu is mijn vriendin er mee weg.
Zo bizar: vanavond moest ik op ziekenbezoek bij mijn moeder. Een rit van drie kwartier. Heen en terug drama. Had het gevoel dat ik een PK of 40 kwijt was. Op de terugweg de kinderen op gepikt van de sportvereniging (en 10 minuten binnen geweest) en toen was het meteen weer laagvliegen met een veel stillere motor.
Kermit
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 347
Lid geworden op: 16 apr 2012, 10:41
Type Auto: E90 320D M47N2

Ik heb het geprobeerd met een latex handschoen. Volgens mij blaast hij (en gooit er olie uit).
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13926
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

"Volgens mij?" Als je m er strak omhoudt, en hij blaast de handschoen op (toeren maken) dan kan dat n slecht teken zijn. Dwz dan zou ik de carterventilatie vervangen. Als die nog origineel is, wordt dat toch wel n keer tijd.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
StefanCJ
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 183
Lid geworden op: 16 dec 2017, 22:32

Carterventilatie is toch enkel dit dingetje:
https://www.offenga.nl/bmw-onderdelen/m ... toepassing

* niet gekeken of deze op de 320D van Kermit past.
Plaats reactie

Terug naar “E9x: N00B / B00N Tech”