jezus wat een (doorgestuurd) kletsverhaal met onjuiste waardes... FAKE NEWSPiet08 schreef:HIER HET JUISTE VERHAAL VAN ONZE DIESELWAGENS!
Ik vraag me af waar de meedogenloosheid van de regering vandaan komt, die door journalisten wordt overgenomen, om auto 's met diesel te verwijderen, terwijl uit de analyses blijkt dat ze niet meer vervuilen, dan auto' s met benzine....
Ik vraag me af wat het belang is van deze koppigheid en van deze vasthoudendheid om alle dieselvoertuigen dringend uit te schakelen!
Hier is het antwoord, simpel, altijd een groot probleem ......
Ja, de journalisten nemen ons allemaal voor knikkers en iedereen volgt zonder na te denken!
Hij is een chemicus die dat vertelt....
Gelezen in de 4 waarheden, officiële toespraak: "we moeten de diesel elimineren, gevaarlijk voor de gezondheid omdat het fijne deeltjes afgeeft".
Volledig onwaar ! Dat was misschien een paar jaar geleden, maar de huidige dieselmotoren zijn uitgerust met filters die deze fijne deeltjes op 99,9 % opvangen, dat wil zeggen dat de fijne stofdeeltjes bijna helemaal niet meer worden afgegeven.
Dus waarom die schaamteloze leugen om ons schuldig te voelen en ons allemaal aan te moedigen om op benzine te rijden ?
Het is heel simpel.
Neem twee automobilisten die 15000 km per jaar rijden.
- de ene heeft een benzine voertuig, 8,5 liter verbruik op 100 km.
- de andere heeft hetzelfde model van dezelfde fabrikant met een dieselmotor , equivalent aan vermogen, verbruik 5,8 liter op 100 km.
1° geval: jaarlijks verbruik: 1 275 liter, belast met € 0,86 = € 1096,50.
2° geval: jaarlijks verbruik: 870 liter, belast met € 0,66 = € 574,20.
Ofwel €522,30 jaarlijks verschil.
Met een wagenpark van 38 miljoen auto ' s is het gemakkelijk te berekenen dat de geplande verdwijning van de diesel ongeveer 60 % van de huidige motoren vertegenwoordigt, uiteindelijk een extra "afpersing" van meer dan 11 miljard euro per jaar.
We moeten niet meer zoeken naar de echte reden van de wil om de dieselmotor af te schaffen.
Dus als je er genoeg van hebt om voor de gek gehouden te worden door de financiële winsten van onze regering, reageer dan !
En als u vindt dat deze informatie relevant is, geef het dan door !!
Bovendien gelden de verschillende verbodsbepalingen niet voor BUSSEN, VRACHTWAGENS en vooral NIET voor SCHEPEN en VLIEGTUIGEN ......... raar!
Een verhaal over geld !!! Punt uit !!!
( Bron Bjorn.Neirynck )
Diesel kopen verstandig?
- Vester86
- VIP Driver
- Berichten: 373
- Lid geworden op: 01 mar 2016, 22:15
- Type Auto: e91 330i
-
- VIP Driver
- Berichten: 3391
- Lid geworden op: 13 okt 2014, 11:24
De auteur zal wel een zonnesteek opgelopen hebben...
- Darudevampire
- Administrator
- Berichten: 5088
- Lid geworden op: 19 okt 2012, 21:42
- Locatie: N.W. Brabant
Dit bericht is getypt door een Belg (google het bericht zelf maar eens) en gaat uit van de situatie in België, daar is de MRB/Wegenbelasting voor diesels en bezine gelijk op motorinhoud als ik mij niet vergis.
Even los of de info die erin staat klopt, dat kan ik niet beoordelen aangezien er meer wordt gestrooid met meningen en superlatieven dan daadwerkelijk traceerbare informatie.
Om het bericht dan ook nog klakkeloos door te sturen en op een NL forum te plaatsen is weer een ander verhaal...
Even los of de info die erin staat klopt, dat kan ik niet beoordelen aangezien er meer wordt gestrooid met meningen en superlatieven dan daadwerkelijk traceerbare informatie.
Om het bericht dan ook nog klakkeloos door te sturen en op een NL forum te plaatsen is weer een ander verhaal...
-
- Just getting started
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 13 jan 2019, 17:00
ik ben van plan om rond juni dit jaar een 335D 2007/2008 te kopen. Alleen ik word een beetje "bang" door die milieu zones gezeik. Blijven jullie dieselen? En is het wel verstandig om nog een diesel aan te schaffen?
- ejt
- VIP Driver
- Berichten: 11495
- Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
- Type Auto: BMW
Tja, wat is wijsheid. BMW rijden? Benzine of diesel?
Volgens horen en zeggen rijden we in 2030 allemaal electric.
Rond de milieuzones in Duitsland is het ook weer stil en in Nederland heb ik ook niets gehoord.
Welke euro heeft een 335 uit 2007?
Mijne heeft 6, en daar hoor ik nog helemaal niets over.
Plus natuurlijk,...... hoeveel km rij je?
Dieselauto kopen is op dit moment ook goedkoper dan een vergelijkbare benzine.
Volgens horen en zeggen rijden we in 2030 allemaal electric.
Rond de milieuzones in Duitsland is het ook weer stil en in Nederland heb ik ook niets gehoord.
Welke euro heeft een 335 uit 2007?
Mijne heeft 6, en daar hoor ik nog helemaal niets over.
Plus natuurlijk,...... hoeveel km rij je?
Dieselauto kopen is op dit moment ook goedkoper dan een vergelijkbare benzine.
heden G21 330iA
2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
- Joop
- Moderator
- Berichten: 15845
- Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
- Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport
Als je af en toe naar Duitsland gaat zou ik het nog eens opnieuw overwegen...
...nog erg aktueel daar. Stuttgart is vanaf 1-1-2019 al gesloten voor alle Diesels ouder dan Euro5. Planning is dat je daar vanaf 2020 alleen nog met een Euro6 diesel binnen kan komen. Voor Frankfurt en Hamburg liggen dezelfde plannen klaar, net als 20 andere grote steden, met name de plaatsen in het Ruhrgebied en München.
Als er op korte termijn niets veranderd aan de klimaatakkoord discussie dan volgt Nederland ook nog wel.
Nog wel een informatieve reportage van Das Erste omtrent dit verhaal:
https://www.daserste.de/information/rep ... o-102.html
...nog erg aktueel daar. Stuttgart is vanaf 1-1-2019 al gesloten voor alle Diesels ouder dan Euro5. Planning is dat je daar vanaf 2020 alleen nog met een Euro6 diesel binnen kan komen. Voor Frankfurt en Hamburg liggen dezelfde plannen klaar, net als 20 andere grote steden, met name de plaatsen in het Ruhrgebied en München.
Als er op korte termijn niets veranderd aan de klimaatakkoord discussie dan volgt Nederland ook nog wel.
Nog wel een informatieve reportage van Das Erste omtrent dit verhaal:
https://www.daserste.de/information/rep ... o-102.html
-
- Just getting started
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 13 jan 2019, 17:00
Voor zover ik weet zijn auto's die van 1 januari 2006 tot 31 december 2010 zijn geleverd euro 4. Daar valt dan de 335D onder in mijn geval.ejt schreef:Tja, wat is wijsheid. BMW rijden? Benzine of diesel?
Volgens horen en zeggen rijden we in 2030 allemaal electric.
Rond de milieuzones in Duitsland is het ook weer stil en in Nederland heb ik ook niets gehoord.
Welke euro heeft een 335 uit 2007?
Mijne heeft 6, en daar hoor ik nog helemaal niets over.
Plus natuurlijk,...... hoeveel km rij je?
Dieselauto kopen is op dit moment ook goedkoper dan een vergelijkbare benzine.
-
- Just getting started
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 13 jan 2019, 17:00
Duitsland hoef ik niet percee heen en anders pak ik wel een andere auto. De autobahn zou ik wel op willen, nadat ik de auto gekieteld heb. Ik geloof dat de regels op de snelwegen niet geldt namelijk.Joop schreef:Als je af en toe naar Duitsland gaat zou ik het nog eens opnieuw overwegen...
...nog erg aktueel daar. Stuttgart is vanaf 1-1-2019 al gesloten voor alle Diesels ouder dan Euro5. Planning is dat je daar vanaf 2020 alleen nog met een Euro6 diesel binnen kan komen. Voor Frankfurt en Hamburg liggen dezelfde plannen klaar, net als 20 andere grote steden, met name de plaatsen in het Ruhrgebied en München.
Als er op korte termijn niets veranderd aan de klimaatakkoord discussie dan volgt Nederland ook nog wel.
Nog wel een informatieve reportage van Das Erste omtrent dit verhaal:
https://www.daserste.de/information/rep ... o-102.html
-
- VIP Driver
- Berichten: 4221
- Lid geworden op: 03 feb 2011, 21:22
- Locatie: prov. utrecht
F10 535IX
- Folkert
- VIP Driver
- Berichten: 1344
- Lid geworden op: 26 aug 2011, 21:33
- Type Auto: Alpina B5 Bi-turbo G31 Allrad
Ze zijn hartstikke gek met zn allen
Ik merkte het ook toen ik mijn M550D wou inruilen, ze kwamen allemaal met dit gezeik aanzetten.
"Meneer er is niemand meer die op dit soort dikke diesel zit te wachten wij hebben hem liever niet in onze voorraad"
Daar zakt je toch de broek van af
Durf wel te wedden dat mijn M550D vele malen schoner is dan de X5M
Ik merkte het ook toen ik mijn M550D wou inruilen, ze kwamen allemaal met dit gezeik aanzetten.
"Meneer er is niemand meer die op dit soort dikke diesel zit te wachten wij hebben hem liever niet in onze voorraad"
Daar zakt je toch de broek van af
Durf wel te wedden dat mijn M550D vele malen schoner is dan de X5M
Alpina B5 Biturbo
- ejt
- VIP Driver
- Berichten: 11495
- Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
- Type Auto: BMW
Oké, er is toch wel meer aan de hand dan ik gelezen/gehoord heb. Die steen is ook zo zwaar.
Eigenlijk is het heel treurig. Door de co2 lage dieselauto, die dus nu verbannen wordt, komen alle co2 normen in gevaar. En daar de burger voor op laten draaien, financieel. Dat is altijd zo, maar nu wel heel erg in de portemonnee.
En dit wordt snel gevolgd voor benzineauto's.
Eigenlijk is het heel treurig. Door de co2 lage dieselauto, die dus nu verbannen wordt, komen alle co2 normen in gevaar. En daar de burger voor op laten draaien, financieel. Dat is altijd zo, maar nu wel heel erg in de portemonnee.
En dit wordt snel gevolgd voor benzineauto's.
heden G21 330iA
2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
- JdBn
- VIP Driver
- Berichten: 371
- Lid geworden op: 27 feb 2017, 07:52
- Type Auto: F31 330d
Vanaf eind 2010 zijn de 335d's inderdaad Euro 5 geworden. Wat ze daar nu precies voor gewijzigd hebben weet ik niet, want het vermogen is met 286pk hetzelfde gebleven. Ik ben zelf een anderhalf jaar geleden specifiek naar een late E91 335d op zoek gegaan precies vanwege het gezeik dat ik verwachtte met oudere diesels. In mijn geval ga ik graag naar Antwerpen met de auto, dat zou met een Euro 4 dus vanaf 2020 niet meer mogelijk zijn, met mijn Euro 5 model tot 2025 en dan verwacht ik niet dat ik er nog in rij gezien de km's die ik maak. Waar ik overigens niet op had gerekend is dat vervolgens in Duitsland alles onder de Euro 6 zowat verbannen kan worden, als ik dat het geweten had ik waarschijnlijk helemaal geen diesel meer gekocht..Bmw335Diesel schreef:Voor zover ik weet zijn auto's die van 1 januari 2006 tot 31 december 2010 zijn geleverd euro 4. Daar valt dan de 335D onder in mijn geval.ejt schreef:Tja, wat is wijsheid. BMW rijden? Benzine of diesel?
Volgens horen en zeggen rijden we in 2030 allemaal electric.
Rond de milieuzones in Duitsland is het ook weer stil en in Nederland heb ik ook niets gehoord.
Welke euro heeft een 335 uit 2007?
Mijne heeft 6, en daar hoor ik nog helemaal niets over.
Plus natuurlijk,...... hoeveel km rij je?
Dieselauto kopen is op dit moment ook goedkoper dan een vergelijkbare benzine.
Ergo, als je er nog wat aan wilt hebben zou ik een Euro 5 diesel halen, of anders een benzine. Goed om te weten trouwens, voor zover mij bekend zijn de 330d's als veel eerder geleverd als Euro 5. Van een specifieke auto kun je op RDW.nl het kenteken opzoeken, bij die info kun je dan ook zien onder welke Euroklasse deze valt
F31 330d
- Spollie
- VIP Driver
- Berichten: 649
- Lid geworden op: 13 dec 2015, 16:18
- Type Auto: G31 LCI 530d
De 335d's met Euro 5 hebben in ieder geval een ander type EGR (de Amerikaanse variant zonder EGR-thermostaat). Euro 5 was voor mij ook een reden om een late 335d aan te schaffen. Tot nu toe geen spijt van, restwaarde zien we over een paar jaar wel weer. Misschien is dit wel m'n laatste auto met een verbrandingsmotor, dus nog even genieten.
De 325d/330d zijn inderdaad al eerder naar het N57 blok overgestapt, die zijn allemaal Euro 5. Alleen die hebben vaak kettingproblemen.
De 325d/330d zijn inderdaad al eerder naar het N57 blok overgestapt, die zijn allemaal Euro 5. Alleen die hebben vaak kettingproblemen.