Diesel kopen verstandig?
- ejt
- VIP Driver
- Berichten: 11495
- Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
- Type Auto: BMW
Ik denk (weet het natuurlijk niet zeker) dat het voorlopig in nl niet zo'n vaart zal lopen. Nl doet graag tegendraads in eu, dus ook dat helpt mee voor de diesel. De Fransen en Belgen moesten wel iets doen, want daar rijdt echt oud spul. Allemaal diesel. Ook makkelijk schatkist vullen door diesel veel duurder te maken, zelfs duurder dan benzine.
Wat niet ten gunste is voor diesel is dat ik nu al 330d/335d te koop zie staan rond de 40k. Bouwjaar 2016.
Blijft veel geld, maar een 330i/340i is zomaar 10k duurder. Dus daar zit wel al een verlaging.
Houdt er ook rekening mee dat een 320i zomaar 1op10 rijdt.
Wat niet ten gunste is voor diesel is dat ik nu al 330d/335d te koop zie staan rond de 40k. Bouwjaar 2016.
Blijft veel geld, maar een 330i/340i is zomaar 10k duurder. Dus daar zit wel al een verlaging.
Houdt er ook rekening mee dat een 320i zomaar 1op10 rijdt.
heden G21 330iA
2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
-
- VIP Driver
- Berichten: 346
- Lid geworden op: 24 okt 2017, 09:20
- Type Auto: 335i Touring
Je kan nog prima een diesel kopen in NL. Zeker als je een iets nieuwere koopt. Voor dat je last krijgt van de regelgeving zijn we wel een aantal jaar verder. Ik ben zelf ook aan het rondkijken aangezien de vrouw misschien een andere baan krijgt. Dan gaat ik ook voor een diesel. Kan bij mij al vrij snel uit omdat ik nu een 335i rijdt en daar betaal je je scheel aan brandstof
- Dennis73
- VIP Driver
- Berichten: 509
- Lid geworden op: 17 jun 2015, 18:24
- Type Auto: BMW 318D F31
Dat is geen optie dan.ejt schreef:
Houdt er ook rekening mee dat een 320i zomaar 1op10 rijdt.
We rijden simpelweg teveel voor dat type auto.
Maar goed, verschillende meningen maken de keuze lastig.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
I don’t have anything to hide. But I don’t have anything I feel like showing you, either.
- Piet08
- VIP Driver
- Berichten: 1021
- Lid geworden op: 13 sep 2017, 17:24
- Type Auto: 335d Xdrive
- Locatie: Overijsel
Ik persoonlijk vind een diesel rijden wel erg fijn.
De trekkracht die bij 2000-2200 toeren vrij komt heb je gelijk al een bak aan vermogen.
Bij normaal gebruik kan ik met mijn 3.0 ltr. 1:15 1:16 rijden en dan hoef ik niet eens precies 100 te rijden.
En met het huidige verkeersbeeld zit lekker door rijden er vaak toch niet in.
Nadeel is natuurlijk wel de hogere wegenbelasting.
De trekkracht die bij 2000-2200 toeren vrij komt heb je gelijk al een bak aan vermogen.
Bij normaal gebruik kan ik met mijn 3.0 ltr. 1:15 1:16 rijden en dan hoef ik niet eens precies 100 te rijden.
En met het huidige verkeersbeeld zit lekker door rijden er vaak toch niet in.
Nadeel is natuurlijk wel de hogere wegenbelasting.
Ford Escort RS2000 (MK2)
Mitsubishi Lancer 2000 Turbo
Ford Sierra Cosworth
BMW 330d (e46)
BMW 335d Xdrive (f30)
Mitsubishi Lancer 2000 Turbo
Ford Sierra Cosworth
BMW 330d (e46)
BMW 335d Xdrive (f30)
- Dennis73
- VIP Driver
- Berichten: 509
- Lid geworden op: 17 jun 2015, 18:24
- Type Auto: BMW 318D F31
Hai Piet,
Wij hadden hiervoor een toyota avensis verso.
Er waren tijden dat we 500 euro per maand benzine tankten.
450km op 75 euro. Soms reden we er 1000 in een week. Dat telde aan.
Nu rijden we er 1000 voor 75.
Dan maar hogere wegenbelasting.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Wij hadden hiervoor een toyota avensis verso.
Er waren tijden dat we 500 euro per maand benzine tankten.
450km op 75 euro. Soms reden we er 1000 in een week. Dat telde aan.
Nu rijden we er 1000 voor 75.
Dan maar hogere wegenbelasting.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
I don’t have anything to hide. But I don’t have anything I feel like showing you, either.
-
- Just getting started
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 27 jun 2017, 21:40
Ik ben er ook niet zo bang voor. Over een tijdje vinden ze weer iets bij de benzine wagens en dan heb je daar weer een mileu schandaal. Heb vorige jaar ook uitgerekend en diesel was voor mij toen voordeliger. Heb nu een e91 318d en kan soms de 5l/km gemiddeld aantikken. Dus 1 op 20. Op de snel weg vorige week zelfs 3.9l/km maar dit was alleen over de snelweg. Denk niet dat ik met een benzine in de buurt kom. Rij ongeveer 25000km. En als ik me goed herinner lag het omslag punt voor mij toen bij 18000km in vergelijking met een benzine 320. Dit omdat de 318i mijn caravan niet mag trekken.
Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk
-
- VIP Driver
- Berichten: 4382
- Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
- Type Auto: lexus hybrid
Meestal ligt het rondom de 20000 km. Bij een gemiddelde wagen dan. 335d tov een 114i zal meer verschillen lijkt me.
Tis ook kijken waar je in rijdt. Liever iets meer comfort toch? Ik zou juist gek worden van die hoge belasting.
Om maar te zwijgen van interne vervuiling en.veelal ellende met egr en dpf. Wat overigens bij een benzine ook een flinke opmars maakt.
Tis ook kijken waar je in rijdt. Liever iets meer comfort toch? Ik zou juist gek worden van die hoge belasting.
Om maar te zwijgen van interne vervuiling en.veelal ellende met egr en dpf. Wat overigens bij een benzine ook een flinke opmars maakt.
Nobody said it was easy....
- MrFloppY
- VIP Driver
- Berichten: 242
- Lid geworden op: 15 jun 2011, 14:34
- Type Auto: BMW 320iA F31 M-Sport
Het omslagpunt lag voor mij al bij 15k (320d vs 320i, leeftijd 4/5 jaar). Komt voornamelijk omdat in de tweedehandsmarkt de diesels voortaan goedkoper zijn in aanschaf en toch goed de waarde blijven houden tegen de 2 ton aan vanwege de export e.d.
Ik zou vooral kijken en inschatting hoe lang je er mee wilt rijden. Is dat minder dan 5 jaar? Gewoon een diesel kopen en je ziet dan wel weer. Scheelt je heel wat geld en tankbeurten. Is het meer in de richting van 10 jaar dan is het wellicht goed om je af te vragen of je veel in de stadskernen komt. En anders gewoon een EURO6 (2015) kopen. Dan heb je eerste 10 jaar nog echt geen last van de regels.
Ik zou vooral kijken en inschatting hoe lang je er mee wilt rijden. Is dat minder dan 5 jaar? Gewoon een diesel kopen en je ziet dan wel weer. Scheelt je heel wat geld en tankbeurten. Is het meer in de richting van 10 jaar dan is het wellicht goed om je af te vragen of je veel in de stadskernen komt. En anders gewoon een EURO6 (2015) kopen. Dan heb je eerste 10 jaar nog echt geen last van de regels.
E90 320d Dynamic Executive Saphirschwarz
E91 320d LCI M-Sport Le Mans Blue
F31 320iA LCI M-sport AlpinWeiss III
E91 320d LCI M-Sport Le Mans Blue
F31 320iA LCI M-sport AlpinWeiss III
- sitechris
- VIP Driver
- Berichten: 241
- Lid geworden op: 22 jul 2017, 18:12
- Type Auto: BMW M135i xDrive (2023)
- Contacteer:
Ik zou goed de markt in Duitsland in de gaten houden. Daar worden heel veel diesels nu ingeruild. Importeurs geven allerlei kortingen als je nu overstapt naar benzine.
Dat betekent dat er heel veel diesels op de markt komen die niemand wil hebben, want in Duitsland wil niemand nog een diesel. Met andere woorden, daar zou je wat koopjes moeten kunnen vinden. Mss zelfs wel een leuke 330D bouwjaar 2014 binnen je budget?
Dat betekent dat er heel veel diesels op de markt komen die niemand wil hebben, want in Duitsland wil niemand nog een diesel. Met andere woorden, daar zou je wat koopjes moeten kunnen vinden. Mss zelfs wel een leuke 330D bouwjaar 2014 binnen je budget?
Bezoek ook mijn blog: http://www.driveaholic.nl
- BMWm3driver
- VIP Driver
- Berichten: 300
- Lid geworden op: 06 nov 2016, 13:47
- Type Auto: BMW M3 F80
- Locatie: Utrecht
Op zich mee eens, maar als je naar de afgelopen verkiezingen kijkt en met name naar de opmars van GroenLinks denk ik dat je voorzichtig moet zijn met voorspellingen.MrFloppY schreef:Het omslagpunt lag voor mij al bij 15k (320d vs 320i, leeftijd 4/5 jaar). Komt voornamelijk omdat in de tweedehandsmarkt de diesels voortaan goedkoper zijn in aanschaf en toch goed de waarde blijven houden tegen de 2 ton aan vanwege de export e.d.
Ik zou vooral kijken en inschatting hoe lang je er mee wilt rijden. Is dat minder dan 5 jaar? Gewoon een diesel kopen en je ziet dan wel weer. Scheelt je heel wat geld en tankbeurten. Is het meer in de richting van 10 jaar dan is het wellicht goed om je af te vragen of je veel in de stadskernen komt. En anders gewoon een EURO6 (2015) kopen. Dan heb je eerste 10 jaar nog echt geen last van de regels.
De veranderingen op milieugebied kunnen wel eens sneller gaan dan je denkt.
Huidige auto: M3 F80
Vorige auto's:
E92 M3
E90 335i
E46 330i
E46 328i
E36 325i
E36 320i
E30 316
E21 323i
Vorige auto's:
E92 M3
E90 335i
E46 330i
E46 328i
E36 325i
E36 320i
E30 316
E21 323i
- Edje
- VIP Driver
- Berichten: 1834
- Lid geworden op: 19 nov 2008, 12:48
- Type Auto: BMW F11 525d automaat 2010
- Locatie: Wijchen
Het omslagpunt ligt niet zo erg hoog bij een gebruikte auto. Ik gebruikt de autotrader website altijd om snel en globaal het verschil in kosten uit te rekenen tussen verschillende auto’s.
Ik rijd diesel en ongeveer 20-25 k per jaar, ding loopt 1 op 12,5. Voor mij nog steeds een stuk voordeliger dan benzine. Ik zou ook lpg overwegen als ik jou was.
Ik rijd diesel en ongeveer 20-25 k per jaar, ding loopt 1 op 12,5. Voor mij nog steeds een stuk voordeliger dan benzine. Ik zou ook lpg overwegen als ik jou was.
Een dag geen BMW gereden is een dag niet geleefd!
- Dennis73
- VIP Driver
- Berichten: 509
- Lid geworden op: 17 jun 2015, 18:24
- Type Auto: BMW 318D F31
Dan zouden alle vrachtwagens, bestelbusjes etc ook de dupe zijn.BMWm3driver schreef:
Op zich mee eens, maar als je naar de afgelopen verkiezingen kijkt en met name naar de opmars van GroenLinks denk ik dat je voorzichtig moet zijn met voorspellingen.
De veranderingen op milieugebied kunnen wel eens sneller gaan dan je denkt.
Dan leggen ze de economie om.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
I don’t have anything to hide. But I don’t have anything I feel like showing you, either.
- Vod
- Moderator
- Berichten: 1922
- Lid geworden op: 26 jan 2016, 15:28
- Type Auto: BMW Z4 G29
Het zou zomaar kunnen dat je nog een paar jaar diesel kan rijden. Maar stel dat het moment daar is dat het niet meer mag of dat het je moeilijk wordt gemaakt door de overheid dan moet je er ook rekening mee houden dat je inruilwaarde plotsklaps nihil is geworden. Dus dan is je afschrijving ineens gigantisch.
2021 BMW Z4 G29
2020 MINI Cabrio F57
2015 BMW Z4 E89
2014 BMW 316i F30
2013 Peugeot RCZ
2011 BMW 118i Cabrio E88
2009 BMW 118i E81
2006 Alfa Spider 2.0 T.S. enz, enz.
2020 MINI Cabrio F57
2015 BMW Z4 E89
2014 BMW 316i F30
2013 Peugeot RCZ
2011 BMW 118i Cabrio E88
2009 BMW 118i E81
2006 Alfa Spider 2.0 T.S. enz, enz.