Beste Forumleden,
Ik ben recent naar een e90 335i coupé gaan kijken, heb proefgereden en was wel onder de indruk.
Nu heb ik ook een E90 3.20i maar een sedan, de 335i was in uitzonderlijke staat maar heeft toch wel zijn jaren ondertussen.
Bij de nieuwe generaties Bmw, heb je nu ook de M235i die momenteel nog ietsjes te duur is.
Ik twijfel dus tussen deze twee voor het moment, omdat de 235i toch iets kleiner is en meer wendbaar volgens mij.
Is er hier iemand die in het bezit is van één van de twee of beide gehad heeft ? De auto is dus niet om dagelijks te gebruiken.
Nu vroeg ik mij ook wel af hoe het nu zit met de nieuwe bmw’s en hun kwaliteit…in vergelijking met de E90..
Ook zou ik kunnen gaan voor de nieuwe m4, maar het geluid valt me iets tegen precies, als ik zo de reviews/filmpjes bekijk, al vind ik al de rest er wel super uitzien..
De M235i maakt dan precies toch nog een iets ander geluid, als je het geluid vergelijkt van de drie auto’s vind ik de E90 335i het beste klinken.
Ik ben dus op zoek naar de auto die mij de grootste glimlach zal geven…
De E90 M3 is uitgesloten, ivm inschrijvingstaks enzo…kan ik niet betalen spijtig genoeg
Bmw e90 335i of de recente M235i
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13927
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Maar wel met een restrictie op het budget dus. Heb je een maximaal budget in gedachten?Ik ben dus op zoek naar de auto die mij de grootste glimlach zal geven…
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13927
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Lijkt me niet, als je om diezelfde reden geen E90 M3 kunt kopen
- BMWm3driver
- VIP Driver
- Berichten: 300
- Lid geworden op: 06 nov 2016, 13:47
- Type Auto: BMW M3 F80
- Locatie: Utrecht
Dat begrijp ik inderdaad ook niet, want een gebruikte M4 is in Nederland duurder dan een gebruikte M235i .......
Huidige auto: M3 F80
Vorige auto's:
E92 M3
E90 335i
E46 330i
E46 328i
E36 325i
E36 320i
E30 316
E21 323i
Vorige auto's:
E92 M3
E90 335i
E46 330i
E46 328i
E36 325i
E36 320i
E30 316
E21 323i
-
- VIP Driver
- Berichten: 3391
- Lid geworden op: 13 okt 2014, 11:24
De M235i uiteraard, qua techniek en rijden is dat toch een behoorlijk stukje nieuwer. En daarnaast een M performance uitlaat op de M235i doet wonderen!
De M3/M4 klinken standaard inderdaad niet heel best in vergelijking met een M2 bijvoorbeeld... Maaaar een Active Autowerke Midpipe of andere uitlaat en hij klinkt gelijk een stuk beter!
En de M235i geeft je denk ik meer een sportief gevoel omdat die wat kleiner e.d is dan een E90 335i.
Maar als je het geld wel hebt voor een M3/M4, dan een van die twee kopen..
De M3/M4 klinken standaard inderdaad niet heel best in vergelijking met een M2 bijvoorbeeld... Maaaar een Active Autowerke Midpipe of andere uitlaat en hij klinkt gelijk een stuk beter!
En de M235i geeft je denk ik meer een sportief gevoel omdat die wat kleiner e.d is dan een E90 335i.
Maar als je het geld wel hebt voor een M3/M4, dan een van die twee kopen..
- Wheelman
- Just getting started
- Berichten: 56
- Lid geworden op: 24 mei 2011, 09:35
- Type Auto: e90 3.20i
Ik heb me niet zo heel goed uitgedrukt, ik weet dat er enorm prijsverschil zit tussen de wagens.Dutch79 schreef:Maar wel met een restrictie op het budget dus. Heb je een maximaal budget in gedachten?Ik ben dus op zoek naar de auto die mij de grootste glimlach zal geven…
Ofwel zou ik nu gaan voor een E90 335i, ofwel wacht ik nog een jaartje, of max twee te zien hoe de prijzen zakken.
En ga ik voor een M235i, voor de recente Bmw M4/M3 zal ik nog iets meer geduld moeten hebben, die prijzen staan nog iets hoger.
Mijn budget is max 30 000
Maar ik wil dan ook de vergelijking maken van hoe zit het met de nieuwe techniek van bmw, is dit nog steeds duurzaam denken jullie ?
Ik vind de E90 kwalitatief niet zo slecht, ik ben nogal spaarzaam op mijn wagen, sommigen verklaren me wel gek maar dat is een ander verhaal.
Na wat opzoekingswerk, denk ik wel dat het N54 blok wel sterk is als je er goed mee blijft omgaan en niet bespaard op onderhoudskosten, desondanks de problemen met de injectoren en hogedrukpomp..natuurlijk.
Ik zou mijn volgende wagen dan ook voor een hele lange tijd willen bijhouden, daarom dat ik echt iets geschikt zoek dat ik niet zo snel zal beu worden..
Ik weet niet hoe het zit met de inschrijvingsbelasting in Nederland maar er is een enorm verschil tussen een 6cilinder twin-turbo en een atmosferische v8
Bijvoorbeeld: een E90 M3 in Belgie van 2008 inschrijven en jaarlijkse taks =
De BIV (Belasting op inverkeerstelling) bedraagt: 2.182,61 EUR
De VB (Verkeersbelasting per jaar) bedraagt: 2.860,18 EUR
Maak van je leven een droom en van je droom een realiteit!!
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13927
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
De term inschrijven zegt me niks. Je betaalt hier alleen voor een nieuwe of te importeren auto (rest-)BPM':
https://www.diks.nl/blog/autoverzekering/bpm-betalen/
https://www.diks.nl/blog/autoverzekering/bpm-betalen/
- BMWm3driver
- VIP Driver
- Berichten: 300
- Lid geworden op: 06 nov 2016, 13:47
- Type Auto: BMW M3 F80
- Locatie: Utrecht
Dat systeem kennen we in Nederland niet. In Nederland betalen wij motorrijtuigenbelasting waarvan de hoogte afhankelijk is van het gewicht van de auto en de regio waar je woont. Rijd je elektrisch, dan betaal je niets.
Huidige auto: M3 F80
Vorige auto's:
E92 M3
E90 335i
E46 330i
E46 328i
E36 325i
E36 320i
E30 316
E21 323i
Vorige auto's:
E92 M3
E90 335i
E46 330i
E46 328i
E36 325i
E36 320i
E30 316
E21 323i
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13927
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
En MRB betaalt iedereen inderdaad. Maar t ging hier ook over importeren. Weet niet hoe dat in Belgie verder is geregeld qua belastingen.
Lijkt erop dat..
BIV = BPM
en
VB = MRB
Lijkt erop dat..
BIV = BPM
en
VB = MRB
Laatst gewijzigd door Dutch79 op 01 jun 2018, 17:26, 1 keer totaal gewijzigd.
- snoep
- VIP Driver
- Berichten: 353
- Lid geworden op: 06 feb 2016, 07:58
- Type Auto: Diverse BMW's
- Locatie: Zuid-Holland
- Contacteer:
De laatste is wel heel veel leuker wat mij betreft .Wheelman schreef:
.... een enorm verschil tussen een 6cilinder twin-turbo en een atmosferische v8
- Wheelman
- Just getting started
- Berichten: 56
- Lid geworden op: 24 mei 2011, 09:35
- Type Auto: e90 3.20i
Dutch79 schreef:De term inschrijven zegt me niks. Je betaalt hier alleen voor een nieuwe of te importeren auto (rest-)BPM':
https://www.diks.nl/blog/autoverzekering/bpm-betalen/
Bij ons zit dan anders in mekaar precies, in Nederland is een auto ook wel duurder bij aankoop van een nieuwe natuurlijk.
Maak van je leven een droom en van je droom een realiteit!!
- Wheelman
- Just getting started
- Berichten: 56
- Lid geworden op: 24 mei 2011, 09:35
- Type Auto: e90 3.20i
snoep schreef:De laatste is wel heel veel leuker wat mij betreft .Wheelman schreef:
.... een enorm verschil tussen een 6cilinder twin-turbo en een atmosferische v8
Jaja zoizo dat gebrul van die V8 is machtig
Maak van je leven een droom en van je droom een realiteit!!
- BMWm3driver
- VIP Driver
- Berichten: 300
- Lid geworden op: 06 nov 2016, 13:47
- Type Auto: BMW M3 F80
- Locatie: Utrecht
Volgens mij heeft hij het niet over importeren, maar betalen ze belasting voor het in gebruik nemen van een gebruikte of nieuwe auto en jaarlijks belasting die afhankelijk is van de motor.Dutch79 schreef:En MRB betaalt iedereen inderdaad. Maar t ging hier ook over importeren. Weet niet hoe dat in Belgie verder is geregeld qua belastingen.
Lijkt erop dat..
BIV = BPM
en
VB = MRB
Huidige auto: M3 F80
Vorige auto's:
E92 M3
E90 335i
E46 330i
E46 328i
E36 325i
E36 320i
E30 316
E21 323i
Vorige auto's:
E92 M3
E90 335i
E46 330i
E46 328i
E36 325i
E36 320i
E30 316
E21 323i
- Activehybrid3 driver
- VIP Driver
- Berichten: 131
- Lid geworden op: 14 apr 2017, 22:28
- Type Auto: Bmw 520iM G31
Voor 30.000 euro heb je ook een mooie F30 335i?
Hybride is niet persé saai....
f30 335ih stage1
f30 335ih stage1