Dan mag hij inverkeerstelling even uitleggen.BMWm3driver schreef:Volgens mij heeft hij het niet over importeren, maar betalen ze belasting voor het in gebruik nemen van een gebruikte of nieuwe auto en jaarlijks belasting die afhankelijk is van de motor.Dutch79 schreef:En MRB betaalt iedereen inderdaad. Maar t ging hier ook over importeren. Weet niet hoe dat in Belgie verder is geregeld qua belastingen.
Lijkt erop dat..
BIV = BPM
en
VB = MRB
Bmw e90 335i of de recente M235i
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13927
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
- Wheelman
- Just getting started
- Berichten: 56
- Lid geworden op: 24 mei 2011, 09:35
- Type Auto: e90 3.20i
BMWm3driver schreef:Volgens mij heeft hij het niet over importeren, maar betalen ze belasting voor het in gebruik nemen van een gebruikte of nieuwe auto en jaarlijks belasting die afhankelijk is van de motor.Dutch79 schreef:En MRB betaalt iedereen inderdaad. Maar t ging hier ook over importeren. Weet niet hoe dat in Belgie verder is geregeld qua belastingen.
Lijkt erop dat..
BIV = BPM
en
VB = MRB
Ja dat bedoel ik dus, als ik het goed begrijp moeten jullie wel jaarlijkse rijbelasting betalen maar geen inschrijvingsbelasting bij ingebruikname van een nieuwe of tweedehandswagen ?
Als je bij ons een nieuwe wagen wil inschrijven is dit 3 tot 5keer duurder dan tweedehands, bij een E90 m3 bijvoorbeeld, is het zelf zo dat als de wagen 10jaar oud dit nog altijd veel geld kost
Maak van je leven een droom en van je droom een realiteit!!
- Wheelman
- Just getting started
- Berichten: 56
- Lid geworden op: 24 mei 2011, 09:35
- Type Auto: e90 3.20i
Activehybrid3 driver schreef:Voor 30.000 euro heb je ook een mooie F30 335i?
Ja zou ik ook kunnen doen maar dan wacht ik liever nog even op de M4
Maak van je leven een droom en van je droom een realiteit!!
- Wheelman
- Just getting started
- Berichten: 56
- Lid geworden op: 24 mei 2011, 09:35
- Type Auto: e90 3.20i
Bij elke nieuwe of tweedehandswagen die je aanschaft moet je 1x een bedrag betalen bovenop u jaarlijkse rijbelasting.Dutch79 schreef:Dan mag hij inverkeerstelling even uitleggen.BMWm3driver schreef:Volgens mij heeft hij het niet over importeren, maar betalen ze belasting voor het in gebruik nemen van een gebruikte of nieuwe auto en jaarlijks belasting die afhankelijk is van de motor.Dutch79 schreef:En MRB betaalt iedereen inderdaad. Maar t ging hier ook over importeren. Weet niet hoe dat in Belgie verder is geregeld qua belastingen.
Lijkt erop dat..
BIV = BPM
en
VB = MRB
Dit is éénmalig, eens je boven de 3000cc clinderinhoud (atmosferische motor) zit begint dit bedrag erg op te lopen, spijtig genoeg.
Nu de meeste motoren in combinatie met turbo zijn, verlaagt de uitstoot en dus ook dit bedrag.
Als kost de nieuwe M5 met twin-turbo ook nog erg veel om in verkeer te stellen
De combinatie van u uitstoot + kilowat speelt de rol hier in.
Maak van je leven een droom en van je droom een realiteit!!
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13927
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
OK, dat eenmalige bedrag voor iedere 2e-hands auto kennen we hier in NL niet.
-
- VIP Driver
- Berichten: 6809
- Lid geworden op: 20 mei 2011, 10:14
- Locatie: NH
Voor 30? wat zijn je kmstand eisenWheelman schreef:Activehybrid3 driver schreef:Voor 30.000 euro heb je ook een mooie F30 335i?
Ja zou ik ook kunnen doen maar dan wacht ik liever nog even op de M4
onder de 100k kun je nog wel 2-3 jaar wachten voordat ze bij de 30 in de buurt komen
- Activehybrid3 driver
- VIP Driver
- Berichten: 131
- Lid geworden op: 14 apr 2017, 22:28
- Type Auto: Bmw 520iM G31
https://www.autoscout24.nl/aanbod/bmw-3 ... ?cldtidx=4
Ja ok er staan er niet veel maar zo effe snel lijkt deze me toch wel redelijk. Km stand ook nog niet echt schrikbarend hoog.
Ja ok er staan er niet veel maar zo effe snel lijkt deze me toch wel redelijk. Km stand ook nog niet echt schrikbarend hoog.
Hybride is niet persé saai....
f30 335ih stage1
f30 335ih stage1
- Ballistic
- Getting the hang of it
- Berichten: 707
- Lid geworden op: 09 aug 2016, 11:32
- Type Auto: BMW E91 335i N54
Haha inderdaad wat een interieur. Een F30 met een 6 cilinder moet je toch echt wel snel 40k+ mee nemen voor een mooie uitvoering (kleur,opties,etc)
Verder zou ik vooral kijken naar wat je met de wagen gaat/wil doen en wat de functionele eisen zijn.
Verder zou ik vooral kijken naar wat je met de wagen gaat/wil doen en wat de functionele eisen zijn.
- Wheelman
- Just getting started
- Berichten: 56
- Lid geworden op: 24 mei 2011, 09:35
- Type Auto: e90 3.20i
Bedankt iedereen voor jullie meningen en opzoekwerk, maar ik ga nog even met de e90 320i blijven rijden
Ik ga nog wat doorsparen en wachten tot M4 richting 35000 gaat, het is het wachten en door sparen meer dan waard.
Ondanks de mindere pk's vond ik de e90 335i beter smaken dan de nieuwe f30 335i.
dit is toch zo mijn voorgevoel, ik heb al eens kunnen doortrappen met een e90 335i en dat geluid was echt wel mooie.
De nieuwe f30 335i klinkt niet meer zo sportief heb ik de indruk, misschien veranderd een uitlaat dit wel maar twijfels sterk.
Heeft iemand hier eens de M2 en M4 kunnen berijden ? En naar welke ging de voorkeur uit qua beleving ?
Ik ga nog wat doorsparen en wachten tot M4 richting 35000 gaat, het is het wachten en door sparen meer dan waard.
Ondanks de mindere pk's vond ik de e90 335i beter smaken dan de nieuwe f30 335i.
dit is toch zo mijn voorgevoel, ik heb al eens kunnen doortrappen met een e90 335i en dat geluid was echt wel mooie.
De nieuwe f30 335i klinkt niet meer zo sportief heb ik de indruk, misschien veranderd een uitlaat dit wel maar twijfels sterk.
Heeft iemand hier eens de M2 en M4 kunnen berijden ? En naar welke ging de voorkeur uit qua beleving ?
Maak van je leven een droom en van je droom een realiteit!!
-
- VIP Driver
- Berichten: 16598
- Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:39
- Type Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
M2 is de betere stuurauto van de 2, veel speelser en leuker om te rijden.
De M4 is de dikkere auto, je hebt veel meer het gevoel in een speciale, dikke auto te rijden.
De M4 is de dikkere auto, je hebt veel meer het gevoel in een speciale, dikke auto te rijden.
"He who shall be last, shall be sideways and smiling" - JC
- Miggel88
- VIP Driver
- Berichten: 2182
- Lid geworden op: 28 jun 2012, 14:57
- Type Auto: BMW M2 LCI
- Locatie: Limburg (BE)
IkWheelman schreef: Heeft iemand hier eens de M2 en M4 kunnen berijden ? En naar welke ging de voorkeur uit qua beleving ?
Zat met dezelfde zoektocht (alleen dan M gerelateerd). Woon ook net zoals jou in België (inmiddels 6 jaar, maar ben nog gewoon Nederlander op papier). Dus ken de verschillen en eisen inmiddels wel qua belasting/BIV/etc.
Als ik puur rijtechnisch uitga: verkies ik de M2 sowieso boven een M3/M4, veel directer, stuurt geweldig (net een kart). en de beleving is veel intenser.
De M4 is verder ook een prachtige auto, rijd toch weer anders, meer auto met ietsje meer power, ziet er optisch weer bruter uit dan de M2 (vind ik dan).
Maar nu de M2 Competition uitkomt is dat laatste stukje missende power verleden tijd gezien hier hetzelfde blok in ligt als de M3/M4.
Succes met je zoektocht en keuze
Huidige BMW:
- BMW F87 M2 LCI > Showroom
BMW Historie:
- BMW F10 530d
- BMW E60 LCI 520d
- BMW E90 320i
- BMW F87 M2 LCI > Showroom
BMW Historie:
- BMW F10 530d
- BMW E60 LCI 520d
- BMW E90 320i
-
- VIP Driver
- Berichten: 3391
- Lid geworden op: 13 okt 2014, 11:24
De M2 gehad en nu de M3, en ten alle tijden een M3/4. In alles is het een veel betere, luxere en fijnere auto. In de M3/4 heb je echt de beleving dat je in een M rijdt, met de M2 heb je dat veel minder..
Ik vind qua beleving de M3/4 superieur aan de M2, maar dat is denk ik ook een persoonlijke beleving. De Competition zal dat eningzins oplossen, maar er ontbreekt nog steeds teveel om je dat verschil op te lossen denk ik...
Voordat die aan de 35k zit moet je minstens nog 1.5 a 2 jaar wachten in België denk ik. Nederland nog 3/4 jaar...
Ik vind qua beleving de M3/4 superieur aan de M2, maar dat is denk ik ook een persoonlijke beleving. De Competition zal dat eningzins oplossen, maar er ontbreekt nog steeds teveel om je dat verschil op te lossen denk ik...
Voordat die aan de 35k zit moet je minstens nog 1.5 a 2 jaar wachten in België denk ik. Nederland nog 3/4 jaar...