Westfalia zwenkbare trekhaak BMW E91

Als je niet weet waar je het moet plaatsen? Gebruik eerst de zoekfunctie
Plaats reactie
BMW-E91
Just getting started
Just getting started
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 okt 2018, 08:33

Ik hoop dat iemand mij hier kan helpen met de volgende vragen:

- Waar koop je een kabelboom voor een zwenkbare trekhaak Westfalia 303 211
- Het knopje voor ontgrendeling trekhaak + kabel, zit dit bij de kabelboom in of is dit apart?
- Hoe sluit je deze kabelboom aan?

Wij hebben een zwenkbare trekhaak gekocht voor onze BMW E91 2010 (Westfalia 303 211).
Helaas dus zonder kabelboom. Iemand ervaringen met het monteren van een zwenkbare trekhaak onder een BMW E91? En dan gaat het ons met name om het aansluiten van de kabelboom het monteren van de trekhaak is geen probleem.

Waar kopen we een kabelboom voor deze zwenbare trekhaak? En nu lees ik op internet verschillende verhalen waar aan te sluiten achter in de auto of moet de kabelboom helemaal naar voren? Ook moet er een knopje zijn in de kofferbak waar de trekhaak 'ontgrendeld' wordt. Wordt deze meegeleverd of moet dit knopje + kabel apart gekocht worden?

Alvast bedankt voor de moeite!


Gebruikersavatar
BMWcoder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1920
Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
Type Auto: 335i e91 '06
Locatie: Midden NL

Bij de dealer, OEM Bmw Kabelboom is volgens mij je enige optie. Dealer kan ook een inbouwinstructie voor je uitdraaien. Maar dan moet je auto ook nog gecodeerd worden anders werkt je verlichting/pdc niet naar behoren.
Dat laatste kan je dealer doen of iemand van het forum, kan ik eventueel omg Utrecht.

Succes!
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13925
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Bij de afneembare Westfalia kun je n universele nemen, maar bij 'zwenkbare' zou dat wat anders kunnen zijn ivm de aansturing voor het motortje.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
MrFloppY
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 242
Lid geworden op: 15 jun 2011, 14:34
Type Auto: BMW 320iA F31 M-Sport

Idd bij een afneembare trekhaak is een Jaeger kabelset een goede optie omdat die de software misleidt en je hem daarom niet aan hoeft te melden met speciale software. Gebruik je een originele kabelset dan is dat wel vereist.

Ik meen dat het er hier op het forum overigens een DIY staat voor een elektrische trekhaak.
E90 320d Dynamic Executive Saphirschwarz
E91 320d LCI M-Sport Le Mans Blue
F31 320iA LCI M-sport AlpinWeiss III
RemcoS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 177
Lid geworden op: 30 nov 2017, 19:46
Type Auto: E91 320 ede 2011
Locatie: Flevoland

Google even het volgende onderdeel nummer:

71 60 6 784 797

Ontgrendelingseenheid kogelkop

Via het nummer op google krijg je ook een afbeelding erbij.

Naast de ontgrendelings eenheid zou je ook een ahk (71 60 6 857 227) en verlichtings kabel boom nodig hebben
Dennie
Just getting started
Just getting started
Berichten: 37
Lid geworden op: 12 nov 2013, 20:43
Type Auto: BMW E91 325i

Ik heb laatst bij mijn e91 een originele (gebruikte) zwenkbare trekhaak gemonteerd, het is goed te doen als je de originele inbouwhandleiding erbij hebt. De kabelboomset ( zit de ontgrendelknop en verlichtingsmodule in) is alleen bij de dealer te krijgen/bestellen. Je moet voor het in en uitklappen nog de zwenkmodulemtrekhaak (71606857227) erbij bestellen.

De kabelset moet van rechtsachter helemaal tot lv onder het stuur getrokken worden.
Na inbouw werkte het bij mij gewoon verlichting en het in en uitklappen daar heb je geen codering voor nodig wel is het aan te bevelen zodat overige regeleenheden (dsc) weten dat er een trekhaak gemonteerd is.

Mocht je nog vragen hebben hoor ik het van je
BMW E91 325i 2008 - Styling :Mpower: 225 19" - :Mpower: pakket - shadowline
Plaats reactie

Terug naar “E9x: N00B / B00N Tech”