Graag jullie mening:
Onlangs een Bmw 325i e92 bekeken. Belgische import, huidige eigenaar rijdt er nu 3 jaar mee rond, heeft er 40k in gereden. Heeft nu in totaal 155k gereden. Eigenaar is onderhoudsmonteur (niet van auto’s maar van machines) en heeft zijn auto zelf onderhouden volgens fabriekspecificaties.
Is zo’n auto een veilige optie om aan te schaffen? Of is het risico aanwezig dat er teveel ‘gemist’ is in de zin van versleten onderdelen etc? En in hoeverre zou een aankoopkeuring bij de Bmw specialist dit kunnen ondervangen?
Zelf onderhouden auto een optie?
- Blue Raccoon
- VIP Driver
- Berichten: 2585
- Lid geworden op: 04 jun 2017, 12:56
Heeft de verkoper ook facturen van de aan geschaften onderdelen voor onderhoud ?
zo dat kan aantonen dat degelijk onderhoud is gepleegd.
zo dat kan aantonen dat degelijk onderhoud is gepleegd.
Zie mijn E9X Showroom voor m'n BMW E90 LCI 318 ///M 2011 Montego Blue
- Darudevampire
- Administrator
- Berichten: 5088
- Lid geworden op: 19 okt 2012, 21:42
- Locatie: N.W. Brabant
Persoonlijk koop ik liever particulier dan bij dealers/handelaars/garages. Vaak kun je veel beter aflezen hoe iemand met de auto is omgegaan en kan je veel meer vertellen dan een bedrijf dat kan (ook qua prijs kun je meer). Maar dit is vaak zo persoonlijk, jij moet vooral doen waar jij je goed bij voelt. Maar als dat bezit van 3 jaar en 40dkm aantoonbaar zijn zou ik de gok wel durven wagen. Die 40k rijdt je niet met een niet-onderhouden auto.
- GeorgeBfast
- VIP Driver
- Berichten: 738
- Lid geworden op: 19 jul 2016, 22:33
- Type Auto: BMW i4 M-Sport Pro / High Executive
- Locatie: Noord Brabant
Liever van particulier dan van dealer/handelaar /garage? Nu scheer je 3 dingen over 1 kam. Ik koop altijd liever een auto die aantoonbaar bij officiële dealer in onderhoud is geweest. Dan zijn de verrassingen het kleinst en heeft auto grote kans modificaties als die nodig waren gehad en zijn onderhoudsbeurten volgen fabrieksvoorschrift uitgevoerd. Daar mag je tenminste van uitgaan! Doe-het-zelvers, handelaren , garages dan weet je het nooit helemaal zeker.
BMW POWER 4 EVER
BMW i4 M Sport Pro High Executive
BMW F36 420D M Sport
BMW E84 X1 2.0D HE
BMW E90 320i HE
BMW E46 318i HE
BMW E36 318i E
BMW i4 M Sport Pro High Executive
BMW F36 420D M Sport
BMW E84 X1 2.0D HE
BMW E90 320i HE
BMW E46 318i HE
BMW E36 318i E
- Darudevampire
- Administrator
- Berichten: 5088
- Lid geworden op: 19 okt 2012, 21:42
- Locatie: N.W. Brabant
Daarin verschillen we dan van mening. Dealer ‘onderhouden’ heeft voor mij sowieso geen meerwaarde. Die kijken niet naar de staat van je auto, maar wat hun computertje aangeeft, zeker in de garantie periodes. ‘Sorry meneer, uw sleutel gaf niet aan dat onderdeel A vervangen moest worden’.
Overigens scheer ik niets over 1 kam, ik geef enkel mijn voorkeur tussen die 4 opties en dat is particulier boven de overige 3.
Overigens scheer ik niets over 1 kam, ik geef enkel mijn voorkeur tussen die 4 opties en dat is particulier boven de overige 3.
- CreativeS
- VIP Driver
- Berichten: 1834
- Lid geworden op: 30 nov 2017, 11:30
- Type Auto: E90 325iA VFL
Maar ik lees nog steeds niet of je al facturen hebt kunnen inzien (als ze überhaupt aanwezig zijn) van gekochte smeermiddelen? Filters? Mikrofilter? Remblokken? Eventueel remschijven? Slijtage-sensoren? Met 40.000 gereden kilometers zouden er wel facturen van een aantal artikelen zoals bovenstaande aanwezig moeten zijn
- Darudevampire
- Administrator
- Berichten: 5088
- Lid geworden op: 19 okt 2012, 21:42
- Locatie: N.W. Brabant
Eens. Een beetje liefhebber houdt een mapje bij met facturen en overige info
- Darudevampire
- Administrator
- Berichten: 5088
- Lid geworden op: 19 okt 2012, 21:42
- Locatie: N.W. Brabant
Niet alles, maar geeft je wel een beeld van de algemene staat van het onderhoud (en de auto zelf).
De absentie van een mapje of facturen vind ik dan wel weer vreemd.
De absentie van een mapje of facturen vind ik dan wel weer vreemd.
- CreativeS
- VIP Driver
- Berichten: 1834
- Lid geworden op: 30 nov 2017, 11:30
- Type Auto: E90 325iA VFL
Dat zou voor mij al reden zijn om verder te kijken... misschien ga ik daar een beetje te ver in, maar als je onderhoud zelf doet, dan moet je wel facturen van aanschaf kunnen tonen. Dat is wel het minste wat diegene kan doen. Men kan alles wel roepen...
- BMWcoder
- VIP Driver
- Berichten: 1920
- Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
- Type Auto: 335i e91 '06
- Locatie: Midden NL
Eens met hierboven. Geen facturen van onderdelen is wel erg dom van hem. Maar als ie dat laat zien in de verkoopprijs is dat wel weer mooi meegenomen en zou ik de gok wel durven wagen. Maar doe vooral waar jij je prettig bij voelt. Als het een mooie auto naar je zin is, tja keuzes keuzes.
- Jeremydk
- VIP Driver
- Berichten: 929
- Lid geworden op: 04 feb 2018, 01:43
- Type Auto: BMW E91 335i
- Locatie: Zuid-Holland
Geen documentatie van “gepleegd” onderhoudt (-t) is nogal dubieus. Ben je al wezen kijken naar de wagen?
Edit; je bent al op bezoek geweest.
Wat was je eerste indruk? Deze is immers heel belangrijk. Als ik gelijk twijfels zou hebben is het een no-go.
Onderhoudt (-t) door een garage wil niet altijd iets zeggen zoals hieronder te lezen is. Al hoop ik wel dat dit een uitzonderlijk geval is.
https://www.amt.nl/werkplaats-onderhoud ... e-10161009
Edit; je bent al op bezoek geweest.
Wat was je eerste indruk? Deze is immers heel belangrijk. Als ik gelijk twijfels zou hebben is het een no-go.
Onderhoudt (-t) door een garage wil niet altijd iets zeggen zoals hieronder te lezen is. Al hoop ik wel dat dit een uitzonderlijk geval is.
https://www.amt.nl/werkplaats-onderhoud ... e-10161009
E91 335i N54, DOC Race Top Mount 6466, JE Ultra Series 9.5:1, Westwood Ductile Iron Sleeves, FCP Rods, 7.5' FMIC, BMP Stock location PI, Stage 3 LPFP, Motiv Flex Fuel, Vorsteiner VFF-106, AP Coilovers