Heel dom... mislukte update met WinKPF van DME.

Als je niet weet waar je het moet plaatsen? Gebruik eerst de zoekfunctie
Plaats reactie
TNLB7
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 125
Lid geworden op: 28 mar 2018, 15:13
Type Auto: 325i (N52B25) E92 2007
Locatie: Groningen

Ik heb vandaag lets heel doms gedaan, is er misschien iemand in de buurt van Amsterdam die mij zou kunnen helpen?

Na wat ervaring op te hebben gedaan met coderen via NCSExpert dacht ik dat het wel een goed idee zou zijn om de optie s843 - power reduction te verwijderen van mijn E92 325i.

Na het aanpassen van de FA/VO en schrijven naar FRM en CAS heb ik vervolgens geprobeerd mijn DME (MSV80) te updaten/flashen met een ZUSB die volgens FindECU.exe de juiste zou zijn via een K+DCAN kabel van one-stop-electronics. In eerste instantie lukte het niet om te updaten (liep heel snel naar 100%) omdat er allerlei foutcodes werden aangegeven:

Namelijk deze: Afbeelding

De auto startte nog gewoon dus ik dacht dat het een goed idee was om dan UIF write maar wel aan te zetten (die had ik eerst uitstaan).

Hierna gebeurde er wel meer, maar nu kan ik de module nog wel zien in INPA en via WinKPF maar wordt wel aangegeven dat de software erop niet meer in orde is.

In ISTA+ wordt aangegeven dat mijn module in programming status 12 is.

De auto wil nu helemaal niet meer starten.... De startmotor draait wel, maar hij gaat niet meer aan.

Voltage zal hoogstwaarschijnlijk niet het probleem zijn geweest, hij had back-up ondersteuning en dit het proces duurde maar een paar seconden. Voltage is redelijk zeker altijd minimaal boven de 13,6V geweest.

Is er iemand die mij kan helpen? Of via Teamviewer of iemand die een ICOM heeft en in de buurt van Amsterdam woont?

Onderwerp verplaatst, hier is de DIY sectie niet voor bedoeld :idea:
-Moderator Team


Gebruikersavatar
BMWcoder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1920
Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
Type Auto: 335i e91 '06
Locatie: Midden NL

Balen! Niet perse dom, tenzij je wat fout gedaan hebt wat je had kunnen weten maar lijkt het niet direct op. Welk Zusb nummer had je ecu en welke heb je geprobeerd te flashen?
Als je niet weet welke had ben je wel een beetje dom geweest, dat moet je namelijk altijd opschrijven voordat je aan dit soort dingen begint. Maar daar valt ook wel weer uit te komen hoor.
Pb je chassis nummer even, dan kan ik wel ff checken welke je moet flashen en kan je die proberen. Wellicht lost dat het probleem op. Evt kan ik je wel proberen te helpen via teamviewer. Naar Amsterdam komen zit er op korte termijn niet in helaas.
TNLB7
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 125
Lid geworden op: 28 mar 2018, 15:13
Type Auto: 325i (N52B25) E92 2007
Locatie: Groningen

Bedankt voor de hulp BMWCoder!

De originele ZUSB was 7560026 en ik heb proberen te updaten naar 7603196 (zonder $843 - Power reduction)

Afbeelding

Volgens FindECU zou ik naar ZUSB: 7587234 moeten updaten updaten om terug te gaan naar een versie met deze optie. Wat ik dan weer verwarrend vind is dat ik in het MSV80.HIS bestand staat:

7560026, 7568896,00,MW

Wat zoals ik het begreep zou betekenen dat ik naar 7568896 zou moeten flashen?

Mijn gevoel zegt dat ik met FindECU in eerste instantie wel gewoon de goede ZUSB heb gekozen, maar dat er iets niet goed is in de configuratie van mijn EDIABAS, want ik vreemd vind want ik heb er wel gewoon mee kunnen coderen. Gelukkig is er iemand die zo vriendelijk is om zometeen langs te komen met een originele BMW ICOM Next en ISTA/P dus ik hoop dat het daar mee gaat lukken.
TNLB7
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 125
Lid geworden op: 28 mar 2018, 15:13
Type Auto: 325i (N52B25) E92 2007
Locatie: Groningen

Vanochtend is Twan (in contact mee gekomen via een ander forum) langsgekomen met zijn ICOM Next en na wat gedoe met een SMFA (module van bijrijder stoel) die volgens ISTA/P vervangen moest worden (waardoor programmeren werd tegengehouden) is het uiteindelijk gelukt om de DME opnieuw te programmeren.

Ik ben erg blij met een weer rijdende auto, en de extra 7pk :P

Ik denk niet dat ik nog snel een module zal flashen met mijn K+DCAN kabel, maar opties coderen op mijn auto lukte al zonder problemen en daar zal ik zeker mee door gaan om meer ervaring op te doen.
Gebruikersavatar
BMWcoder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1920
Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
Type Auto: 335i e91 '06
Locatie: Midden NL

TNLB7 schreef:Bedankt voor de hulp BMWCoder!

De originele ZUSB was 7560026 en ik heb proberen te updaten naar 7603196 (zonder $843 - Power reduction)

Afbeelding

Volgens FindECU zou ik naar ZUSB: 7587234 moeten updaten updaten om terug te gaan naar een versie met deze optie. Wat ik dan weer verwarrend vind is dat ik in het MSV80.HIS bestand staat:

7560026, 7568896,00,MW

Wat zoals ik het begreep zou betekenen dat ik naar 7568896 zou moeten flashen?

Mijn gevoel zegt dat ik met FindECU in eerste instantie wel gewoon de goede ZUSB heb gekozen, maar dat er iets niet goed is in de configuratie van mijn EDIABAS, want ik vreemd vind want ik heb er wel gewoon mee kunnen coderen. Gelukkig is er iemand die zo vriendelijk is om zometeen langs te komen met een originele BMW ICOM Next en ISTA/P dus ik hoop dat het daar mee gaat lukken.
Is het gelukt?

7560026 is vervangen door zusb 7587234 (7568896 is de eerste nieuwe versie na 7560026, maar tot 7587234 zijn nog 7 updates gemaakt) en zijn vermoedelijk geschikt voor een ander hardware nummer dan de zusb 7603196 die je nu geflasht hebt (namelijk 7602220). Dat werkt niet, en gaat het ook fout vermoed ik. Je kan geen zusb nummers flashen die bedoeld zijn voor een ander hardware nummer. Dan krijg je dit soort problemen.
Ik vermoed dat er niks mis is met je kabel, zeker ook gezien je gewoon kan coderen.
TNLB7
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 125
Lid geworden op: 28 mar 2018, 15:13
Type Auto: 325i (N52B25) E92 2007
Locatie: Groningen

Ja, het is gelukt!

ISTA/P heeft ook 7603196 gepakt (Let op: de FA/VO was wel aangepast om s843 - Power reduction te verwijderen, dit had ik dus al eerder gedaan) en het ging prima. Welke SP-DATEN gebruik je zelf? Ik weet niet wanneer deze ZUSB voor het laatst geüpdate is maar ik gebruikte V66.0.

P.S. Wat je zegt krijg ik trouwens ook uit FindECU als ik kies voor een ZUSB met de s843 optie. Maar uiteindelijk dus geflashed met de ZUSB waarin deze optie niet zit.
Plaats reactie

Terug naar “E9x: N00B / B00N Tech”