Oem alarm

Als je niet weet waar je het moet plaatsen? Gebruik eerst de zoekfunctie
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kevin1988
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 218
Lid geworden op: 21 aug 2018, 17:05

Goedemorgen

Nou was ik aan het kijken op youtube voor retrofitting van een oem alarm

En nu zag ik dat sommige autos voor bereid zijn

Hoe weet ik of de mijne ook de bedrading al heeft


Mvg
Laatst gewijzigd door Kevin1988 op 09 jan 2019, 20:08, 1 keer totaal gewijzigd.


Gebruikersavatar
FrankV
Just getting started
Just getting started
Berichten: 8
Lid geworden op: 31 okt 2018, 08:01
Type Auto: BMW X1 (F48)

Tegenwoordig is bij de meeste auto's de bedrading al aangelegd, maar mist de module en uiteraard aanmelding in de boordelectronica. Het wil wel eens voorkomen dat er een additionele kabelboom bij geplaatst moet worden. Hoe dat bij BMW zit weet ik niet. Een goede alarm inbouwer weet dat, of wou je het helemaal zelf doen?

Overigens: je hebt (ongetwijfeld per ongeluk) deze vraag 6x geplaatst. Zolang er niet gereageerd is op de andere berichten, kan je deze wsch. wel verwijderen....
Gebruikersavatar
Darudevampire
Administrator
Administrator
Berichten: 5088
Lid geworden op: 19 okt 2012, 21:42
Locatie: N.W. Brabant

Daar heb ik al voor gezorgd... Graag in het vervolg de muis maar 1x aanklikken (of met je vinger maar 1x tikken) en gewoon geduldig afwachten of je topic verschijnt 008
Roland
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 12415
Lid geworden op: 31 jul 2010, 10:44
Type Auto: BMW F32 420i+

gevoelsmatig werkt het forum wat traag de laatste tijd. Ik moet mijzelf ook bedwingen, om niet 2 of 3 x te klikken, voor ik een post maak / beantwoord.

Of het nu aan de website ligt, of chrome?
Gebruikersavatar
Darudevampire
Administrator
Administrator
Berichten: 5088
Lid geworden op: 19 okt 2012, 21:42
Locatie: N.W. Brabant

Klopt, het forum lijkt inderdaad wat trager te reageren. Dit is bekend en wordt aan gewerkt, tot die tijd het verzoek jezelf (zoals met alles in het leven) gewoon te bedwingen :mrgreen:

Voor nu maar weer ontopic
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13918
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Zou juist geen OEM alarm kiezen. Goed aftermarket merk schijnt betrouwbaarder te zijn.

PS: Forum is afgelopen week oid een stuk trager. Vind het ook behoorlijk storend. Succes met het nemen van maatregelen 008
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
ejt
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 11494
Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
Type Auto: BMW

OEM alarm is vele malen fijner om mee te "werken" .
After market alarm, Cobra bijvoorbeeld, is beter ter beveiliging.

Spreek uit ervaring.
heden G21 330iA

2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13918
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Een alarm moet vooral veilig zijn lijkt me :mrgreen:
Wat zou je er aan willen "werken"? Kun gewoon aan je centrale deurvergrendeling / AB worden gekoppeld, dus zoveel verschil in gebruik is er niet.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
rsvmakkie
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1003
Lid geworden op: 02 okt 2016, 14:39
Type Auto: BMW 325i (2006) Arktis
Locatie: Noord Holland

Denk dat hij met het 'werken' de gebruiksvriendelijkheid bedoelt.
Met de nieuwere types maken ze gebruik van een secundaire autorisatie (code invoeren of code card aanwezig in de auto).
Vooral die eerste zou ik niet prettig vinden 'werken'
Bekijk mijn E91 325i Arktis.
Gebruikersavatar
Kevin1988
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 218
Lid geworden op: 21 aug 2018, 17:05

Hallo

Sorry voor het te vaak plaatsen van het topic

Ja ik zag op filmpjes dat sommige autos uitgevoerd waren met voorbereidingen

En moest je een aantal dingen aanschaffen en dan codere en dan zou het moeten werken
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13918
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

2e authorisatie is veiliger dus daar zit oa ook het verschil.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
ejt
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 11494
Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
Type Auto: BMW

Wat ik zeer zeker bedoelde is de gebruiksvriendelijkheid die er minder mindere mate was. Het geklooi dat ik heb gehad met de f31. Pfhoee. Langere antenne er in, diverse updates. Zelfs cobra is wezen kijken wat er mis zou kunnen zijn. Konden natuurlijk niets vinden. Op een gegeven moment drukte ik maar een paar keer op de autorisatie kaart om er zeker van te zijn dat het alarm er af was, bij ontgrendeling.

Ik ben blij met het OEM alarm wat ik nu weer heb. Gecertificeerd en al. Dus mocht er wat gebeuren, verzekerd.
heden G21 330iA

2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
Gebruikersavatar
Kevin1988
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 218
Lid geworden op: 21 aug 2018, 17:05

Ja ik zat beetje op youtube te kijken

En zag dat ze alleen maar paar dingetjes deden toevoegen:
Drukschakelaar voor onder de motorkap
Ultrasone nog iets
En de sirene voor bij je achterwiel
Gebruikersavatar
Kevin1988
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 218
Lid geworden op: 21 aug 2018, 17:05

Nou heb ik al gezien dat volgens mij de kabel van de drukschakelaar bij mij er al niet zit



Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

Plaats reactie

Terug naar “E9x: N00B / B00N Tech”