Modderkuip

Als je niet weet waar je het moet plaatsen? Gebruik eerst de zoekfunctie
Plaats reactie
Kermit
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 347
Lid geworden op: 16 apr 2012, 10:41
Type Auto: E90 320D M47N2

Bij mijn 320D (2007) is een van de bevestigingspunten van de rechter modderkuip afgebroken, dus die wil ik vervangen. De prijs bij de dealer vind ik nogal pittig: aftermarket liggen de prijzen veel gunstiger, op veel minder dan de helft (HD-Diederichs, Tructec, Prasco en Van Wezel). Maar ik heb geen idee of die wel goed passen en of ik niet het risicio loop een veel lichter flodderding te kopen. Heeft iemand hier ervaringen mee (en dan vooral met welk merk)? Of anderszins hier iets over te melden? Weet iemand toevallig wat BMW zelf monteert? Ik hoor het graag.


Gebruikersavatar
BartB
Facebook moderator
Facebook moderator
Berichten: 6582
Lid geworden op: 05 apr 2011, 21:40
Type Auto: E87 130i LCI

Ik heb 1x een aftermarket kuip geprobeerd.
Toen hij binnen kwam snel weer terug gestuurd en een originele besteld.
Was echt bagger.
Ik zou mooi een originele kopen. Ben je tussen de 70 en 100 euro kwijt denk ik?
Weet niet welk deel je nodig hebt.
:Mpower: . Der schönste Buchstabe der Welt.
Gebruikersavatar
laserQ
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 857
Lid geworden op: 12 okt 2012, 17:56
Type Auto: F32 430i 2018
Locatie: Utrecht

BMW historie: e90 318d 2008, f20 118d 2015
Overige auto historie: Renault 5, Mazda 323, VW Polo, Peugeot 206, Renault Laguna, VW Polo sedan, Alfa 147, Alfa 159, Alfa 156, Alfa Mito
Kermit
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 347
Lid geworden op: 16 apr 2012, 10:41
Type Auto: E90 320D M47N2

Ik vermoedde al zoiets. Toch maar voor een leuk 2e handsje gaan....
Dank voor de reacties.
Gebruikersavatar
BMWcoder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1920
Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
Type Auto: 335i e91 '06
Locatie: Midden NL

Ik zou mijn geld ook niet aan aftermarket uitgeven. Mindere pasvorm, meer herrie, etc etc. Heb zelf een imi onderplaat onder de motor zitten, wat een ellendeding. Hangt ook door waardoor dat het laagste punt van de auto is en valer over drempels schuurt.
Kermit
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 347
Lid geworden op: 16 apr 2012, 10:41
Type Auto: E90 320D M47N2

Gisteravond een splinternieuwe originele opgehaald voor een redelijk bedrag. hij zat er in een half uurtje onder. De oude heb ik vervangen omdat er een bevestigingspunt was afgebroken bij de bevestiging aan de bodemplaat. Bij het verwijderen bleken er nog twee afgebroken: midden boven en de bovenste bij het spatscherm. Was dus zeker geen luxe. Dit is al een tweede indicatie dat er niet altijd even zorgvuldig onderhoud gepleegd is aan deze auto. Eerde was ik er al achter gekomen dat het scherm dat boven/achter de motor zit met ondeskundig gemonteerd was. Niet eerst goed vrijgemaakt, alvorens die kap er voorzichtig achter te schuiven, maar gewoon dat ding er achter gevrot, waardoor het dempingsmateriaal helemaal opgestroopt was.
Plaats reactie

Terug naar “E9x: N00B / B00N Tech”