Doorrijden bij motormanagement lampje
- Jeremydk
- VIP Driver
- Berichten: 929
- Lid geworden op: 04 feb 2018, 01:43
- Type Auto: BMW E91 335i
- Locatie: Zuid-Holland
Uiteraard
E91 335i N54, DOC Race Top Mount 6466, JE Ultra Series 9.5:1, Westwood Ductile Iron Sleeves, FCP Rods, 7.5' FMIC, BMP Stock location PI, Stage 3 LPFP, Motiv Flex Fuel, Vorsteiner VFF-106, AP Coilovers
-
- VIP Driver
- Berichten: 4382
- Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
- Type Auto: lexus hybrid
Met die foutcodes alleen kan je niks op profnievau. Niet zonder een livedata te gaan zien van meetwaardeblokken en 4 gastest. Als je dit voor je hebt kan het van alles zijn. Stekkers..kabels..ecu...maar wie zegt dat het niet allemaal gevolgen zijn van een injector die pist? Of een bobine die soms faalt....
Je ziet kabelfout staan..dat zou er op duiden dat er ergens iets mee is. Maar de rest zijn geen oorzaken..van overtuigd. Meer gevolgen.
Overigens is een lambda sonde vaak na 150.k op. Je uitleesdingen zullen er geen fout op wegzetten.. maar zonder bovengenoemde testen kan je niks zinnigs zeggen er9ver.
Ik laat klanten graag meekijken naar livedata als ze er in geintresseerd zijn. Hoe vaak pendelt ie..wat zijn de toptop waardes..hoe snel bouwt ie het op.. dan leer je een sonde kennen. Niet van uitlezen op een fout. En daar komen ze achter.》denken via protocollen..omdat je het out of the box (nog lachwekkend.. want is niveau 1) niet mag.
Zo kan je de klant waarschuwen dat er binnekort bv een sonde vv aankomt.
Je 1e sonde is je regelende sonde. Die kijkt of er een arm of rijk mengsel is. Dit doet ie door de restzuurstof te meten. Bij een breedbandsonde werkt er een pompcel. Dat is wel andere koek tov een sprongsonde.
Je 2e sonde is alleen om te kijken of de kat goed zn werk doet.
Je 1e regelt...daar komt een resultaat uit...en je kat verwerkt. Je 2r checked je kat
Nobody said it was easy....
-
- VIP Driver
- Berichten: 145
- Lid geworden op: 16 jan 2019, 20:18
Pfff als ik dat zo lees geeft het weinig hoop dat het probleem ook daadwerkelijk verholpen is nu.
Maar dan snap ik nog steeds niet waarom een gerenomeerde dealer hier niet verder naar kijkt en alleen uitgaat van een standaard computer lezing.
Hiermee frustreer je alleen een klant als hij keer op keer moet terugkomen omdat het probleem nog steeds niet verholpen is. Het vertrouwen in die garage/dealer wordt er niet beter op.
Ik ben in ieder geval blij dat dit allemaal nog onder de garantie valt want anders ben je aan het eind van de rit bankroet omdat er enkel ukraak onderdelen worden vervangen.
Maar @NOS, ik begrijp dat jij een garagebedrijf hebt. Kan jij mij een pb sturen waar je zit? Als ik weer problemen krijg ga ik de verkopende dealer vragen of de auto dan noet naar jou toe kan.
Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
Maar dan snap ik nog steeds niet waarom een gerenomeerde dealer hier niet verder naar kijkt en alleen uitgaat van een standaard computer lezing.
Hiermee frustreer je alleen een klant als hij keer op keer moet terugkomen omdat het probleem nog steeds niet verholpen is. Het vertrouwen in die garage/dealer wordt er niet beter op.
Ik ben in ieder geval blij dat dit allemaal nog onder de garantie valt want anders ben je aan het eind van de rit bankroet omdat er enkel ukraak onderdelen worden vervangen.
Maar @NOS, ik begrijp dat jij een garagebedrijf hebt. Kan jij mij een pb sturen waar je zit? Als ik weer problemen krijg ga ik de verkopende dealer vragen of de auto dan noet naar jou toe kan.
Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk