Doorrijden bij motormanagement lampje
-
- VIP Driver
- Berichten: 4382
- Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
- Type Auto: lexus hybrid
Handig zo een technicus die alleen maar uitleest en mag denken via hokjes en protocollen...al is dit een aanname van mij.
Waar9m hebben ze de lambda vervangen? Dat ding registreert zuurstofmaskers en probeert erop te anticiperen. Meer niet.. als ie slecht loopt en pruttelt is het wel logisch Dat ie verkeerde waardes afgeeft.
Vraag eens wat het 4 gas rapport doet..of deed. Zowel bij stationair draaien en brandend lampje..als fout wissen en meteen weer 4 gassen. Op die manier kan je al een hoop uitsluiten.
Waar9m hebben ze de lambda vervangen? Dat ding registreert zuurstofmaskers en probeert erop te anticiperen. Meer niet.. als ie slecht loopt en pruttelt is het wel logisch Dat ie verkeerde waardes afgeeft.
Vraag eens wat het 4 gas rapport doet..of deed. Zowel bij stationair draaien en brandend lampje..als fout wissen en meteen weer 4 gassen. Op die manier kan je al een hoop uitsluiten.
Nobody said it was easy....
-
- VIP Driver
- Berichten: 145
- Lid geworden op: 16 jan 2019, 20:18
Zal het bij Breeman voorstellen alhoewel ik het idee heb dat de technicus daar weinig mee gaat doen. Probleem is dat ik de auto bij een niet bmw dealer heb gekocht die gelukkig wel toestemming heeft gegeven om naar een bmw dealer te gaan. Maar de originele dealer wordt het nu ook een beetje zat dat de auto al 2 x bij Breeman is geweest en de kosten ernstig oplopen zonder dat het probleem opgelost wordt.
Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
-
- VIP Driver
- Berichten: 145
- Lid geworden op: 16 jan 2019, 20:18
Vandaag weer bij een kennis de bmw laten uitlezen voordat hij naar Breeman gaat. Weer precies dezelfde foutcodes als vorige keer waarna ze bij Breeman de voorste lambda sensor vervangen hebben. Ben dus benieuwd wat ze morgen gaan zeggen.
Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
-
- VIP Driver
- Berichten: 145
- Lid geworden op: 16 jan 2019, 20:18
Nou, volgens Breeman was er een 2e lambdasensor kapot. Of ik de delaer even wilden bellen dat het 365 euro ging kosten om dat te vervangen. Die ging natuurlijk helemaal over de tift want er waren al 1000 euro kosten geweest. En terecht dat hij zei waarom hebben ze dat die andere keren niet gezien dan. Het tussen Breeman en mijn dealer laten oplossen want daar ga ik mooi niet tussen zitten. Nadat hun hadden overlegd bleek het volgende. Breeman had de vorige keer de verkeerde lambda vervangen. Er komt een 2e nieuwe in en die kosten worden niet doorberekend aan mijn dealer. Morgen is de auto klaar. Ik moet zeggen dat ik het allemaal met weinig vetrouwen tegemoet zie. 1e keer vervangen ze een luchtfilter omdat het geen originele was en na een dag rijden weer problemen. 2e keer vervangen ze de voorste lambda en na 3 dagen weer problemen. Nu zeggen ze dat ze de verkeerde lambda vervangen hebben en plaatsen ze dus een andere. Oke, als ze zo langer doorgaan dan is straks de hele auto vernieuwd en kan ik er weer jaren tegenaan maar de vraagtekens blijven in mijn hoofd rondspoken.
Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
-
- VIP Driver
- Berichten: 4382
- Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
- Type Auto: lexus hybrid
Lamba snappen en begrijpen in bepaalde situaties os lastig. Simpelweg de laptop er aan en dan je conclusie eruit halen getuigt van pure domheid. Wanneer leren mensen nou eens dat het alleen een leidraad is. Nog steeds dien je waardes te interpreteren...en te snappen.
Weten ze überhaupt wel waarom er een 2e sonde zit? Wat zn waardes moeten en en wat ie doet bij koud..warm..en op idle en rpm?
Leuk oem laptopwaardes uitlezen.. maar als je alleen kijkt naar groene en rode balkjes en daaruit je conclusie trekt..ik neem je niet aan. Da's echt assistent autotechniek niveau denken....
Je 2e sonde vervangen heeft geen invloed op je storingen die jij ontvangt..da's al een makkelijke.
Overigens dien je soms niet alleen de mil te resetten..maar soms ook de adaptiewaardes en of beginstand sonde te resetten....
Weten ze überhaupt wel waarom er een 2e sonde zit? Wat zn waardes moeten en en wat ie doet bij koud..warm..en op idle en rpm?
Leuk oem laptopwaardes uitlezen.. maar als je alleen kijkt naar groene en rode balkjes en daaruit je conclusie trekt..ik neem je niet aan. Da's echt assistent autotechniek niveau denken....
Je 2e sonde vervangen heeft geen invloed op je storingen die jij ontvangt..da's al een makkelijke.
Overigens dien je soms niet alleen de mil te resetten..maar soms ook de adaptiewaardes en of beginstand sonde te resetten....
Nobody said it was easy....
-
- VIP Driver
- Berichten: 145
- Lid geworden op: 16 jan 2019, 20:18
Ik mag toch van Breeman verwachten dat ze dit allemaal weten. Het is een bmw dealer dus verwacht je ook de kennis daar. Maar een vraag aan jou, als jij de foutcodes hierboven ziet waar zou jij dan aan denken?
Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13925
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Er staat letterlijk "sensor na kat". 2c7e.
Wil niet zeggen dat die kapot is, maar die kan wel n dtc triggeren. Anders zou nooit een slechte werking vd kat (emissie) kunnen opmerken.
Wil niet zeggen dat die kapot is, maar die kan wel n dtc triggeren. Anders zou nooit een slechte werking vd kat (emissie) kunnen opmerken.
- Sanders
- VIP Driver
- Berichten: 1015
- Lid geworden op: 27 jul 2016, 22:19
- Type Auto: E90 318i 2009
- Locatie: Maastricht
Dat de sensor vervangen is wil niet zeggen dat het ook goed werkt.
Er kan nog altijd een kabelbreuk ergens zijn, of een fout in de aansturende ECU.
Of hij wordt door een andere storing van de kaart gestuurd. Daarom is goede diagnose belangrijk anders ga je maar blind onderdelen vervangen (zoals veel dealers doen).
Er kan nog altijd een kabelbreuk ergens zijn, of een fout in de aansturende ECU.
Of hij wordt door een andere storing van de kaart gestuurd. Daarom is goede diagnose belangrijk anders ga je maar blind onderdelen vervangen (zoals veel dealers doen).
First Timer, Noobie, Life Long BMW Fan
325i Monaco Blue Showroom (gestolen)
318i LCI Titansilber Showroom
325i Monaco Blue Showroom (gestolen)
318i LCI Titansilber Showroom
- Jeremydk
- VIP Driver
- Berichten: 929
- Lid geworden op: 04 feb 2018, 01:43
- Type Auto: BMW E91 335i
- Locatie: Zuid-Holland
Duimen!
E91 335i N54, DOC Race Top Mount 6466, JE Ultra Series 9.5:1, Westwood Ductile Iron Sleeves, FCP Rods, 7.5' FMIC, BMP Stock location PI, Stage 3 LPFP, Motiv Flex Fuel, Vorsteiner VFF-106, AP Coilovers