Hoi, omdat ik door de bomen het bos niet meer zie even de volgende vraag. Ik wil graag de mogelijkheid hebben om mijn e90 uit te lezen en evt ook zelf te coderen. Met coderen alleen de opties mbt verlichting etc en dus niet motorisch. Er zijn echter zoveel verschillende apparaten op de markt dat ik er niet uitkom welke ik moet hebben. Het liefst 1 die ik ook voor de fiat van mijn vrouw kan gebruiken.
Hebben jullie een advies?
Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
Coderen en uitlezen
- RRenken
- VIP Driver
- Berichten: 1703
- Lid geworden op: 08 aug 2017, 13:50
Hoi,
Carly zou ik dan aanschaffen.
Dan heb je de mogelijkheid om uit te lezen en te coderen.
Dit is trouwens wel alleen voor BMW / Mini
Voor de fiat van je vrouw zou ik dan een OBD2 reader aanschaffen + een app downloaden.
Mooier kan ik het antwoord niet voor je maken
Carly zou ik dan aanschaffen.
Dan heb je de mogelijkheid om uit te lezen en te coderen.
Dit is trouwens wel alleen voor BMW / Mini
Voor de fiat van je vrouw zou ik dan een OBD2 reader aanschaffen + een app downloaden.
Mooier kan ik het antwoord niet voor je maken
CURRENT: Audi | A3 Limousine | 2015 | 1.6 TDI i.c.m. S-TRONIC |
SOLD: BMW | E91 | 2007 | Visit my showroom by clicking here
SOLD: BMW | E91 | 2007 | Visit my showroom by clicking here
- Blue Raccoon
- VIP Driver
- Berichten: 2585
- Lid geworden op: 04 jun 2017, 12:56
€54.99 per jaar
Zie mijn E9X Showroom voor m'n BMW E90 LCI 318 ///M 2011 Montego Blue
- Blue Raccoon
- VIP Driver
- Berichten: 2585
- Lid geworden op: 04 jun 2017, 12:56
Je heb tegenwoordig ook https://bimmercode.app
Maar die is nog niet voor E9X die is goedkoper in gebruik met zelfde functie’s ongeveer.
Maar die is nog niet voor E9X die is goedkoper in gebruik met zelfde functie’s ongeveer.
Zie mijn E9X Showroom voor m'n BMW E90 LCI 318 ///M 2011 Montego Blue
- Remco79
- Getting the hang of it
- Berichten: 315
- Lid geworden op: 24 mei 2020, 13:53
Ik heb de naam Carly al regelmatig voorbij zien komen hier op het forum maar wist niet wat het was. Ben er nu eens voor gaan zitten en als ik het goed begrijp kan ik (even plat gezegd) op mijn telefoon de auto uitlezen en coderen?
Eenmalige aanschaf van de adapter en een jaarlijkse betaling voor een uitgebreide versie?
Ik ben eerlijk gezegd geen technisch wonder en vooral motorisch gezien heb ik er geen verstand van. De reden van aanschaf zou dan puur zijn om regelmatig uit te lezen ter controle of er meldingen zijn. Wat is jullie persoonlijke mening: wel of niet doen?
Overigens heb ik op YouTube even wat bekeken en kwam een filmpje tegen waarbij iemand dit echt volledig afbrand. Dit zet me dus al helemaal op het verkeerde been
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Eenmalige aanschaf van de adapter en een jaarlijkse betaling voor een uitgebreide versie?
Ik ben eerlijk gezegd geen technisch wonder en vooral motorisch gezien heb ik er geen verstand van. De reden van aanschaf zou dan puur zijn om regelmatig uit te lezen ter controle of er meldingen zijn. Wat is jullie persoonlijke mening: wel of niet doen?
Overigens heb ik op YouTube even wat bekeken en kwam een filmpje tegen waarbij iemand dit echt volledig afbrand. Dit zet me dus al helemaal op het verkeerde been
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
-
- VIP Driver
- Berichten: 435
- Lid geworden op: 23 feb 2010, 23:54
Ik heb de Carly app (‘professionele’ versie) en de bijbehorende dongel al jaren geleden aangeschaft en hoef niet meer jaarlijks ca. €50 te betalen.
Ik gebruik de app alleen om watertemperatuur uit te kunnen lezen want die is bepalend of de regeneratie van roetfilter wordt uitgevoerd. Dat werkt goed, evenals het controleren van het aantal succesvolle regeneraties en resterend aantal kilometers dat het roetfilter nog mee kan.
Voor de rest doe ik er vrijwel niets mee. Het uitcoderen van de piepjes bij ver- en ontgrendelen van de auto lukte deels, bij vergrendelen blijft de piep.
Heb wel eens fouten uitgelezen, kreeg toen een storing in de zekeringenkast en lunchtmassameter. Bij mijn BMW-specialist die natuurlijk ISTA gebruikt was vervolgens niets te zien.
BMW heeft onbegrijpelijk bezuinigd op meter voor water- en olietemperatuur. Daarom heb ik Carly, voor de rest, mwwaahh.
Bij problemen wel bijzonder snelle antwoorden per mail vanuit München.
Ik gebruik de app alleen om watertemperatuur uit te kunnen lezen want die is bepalend of de regeneratie van roetfilter wordt uitgevoerd. Dat werkt goed, evenals het controleren van het aantal succesvolle regeneraties en resterend aantal kilometers dat het roetfilter nog mee kan.
Voor de rest doe ik er vrijwel niets mee. Het uitcoderen van de piepjes bij ver- en ontgrendelen van de auto lukte deels, bij vergrendelen blijft de piep.
Heb wel eens fouten uitgelezen, kreeg toen een storing in de zekeringenkast en lunchtmassameter. Bij mijn BMW-specialist die natuurlijk ISTA gebruikt was vervolgens niets te zien.
BMW heeft onbegrijpelijk bezuinigd op meter voor water- en olietemperatuur. Daarom heb ik Carly, voor de rest, mwwaahh.
Bij problemen wel bijzonder snelle antwoorden per mail vanuit München.
- Vester86
- VIP Driver
- Berichten: 372
- Lid geworden op: 01 mar 2016, 22:15
- Type Auto: e91 330i
ik vind het met de huidige prijzen te duur voor wat het is. val je nog onder de oude regels dan is het een prima tooltjeRemco79 schreef: ↑11 jul 2020, 23:55 Ik heb de naam Carly al regelmatig voorbij zien komen hier op het forum maar wist niet wat het was. Ben er nu eens voor gaan zitten en als ik het goed begrijp kan ik (even plat gezegd) op mijn telefoon de auto uitlezen en coderen?
Eenmalige aanschaf van de adapter en een jaarlijkse betaling voor een uitgebreide versie?
Ik ben eerlijk gezegd geen technisch wonder en vooral motorisch gezien heb ik er geen verstand van. De reden van aanschaf zou dan puur zijn om regelmatig uit te lezen ter controle of er meldingen zijn. Wat is jullie persoonlijke mening: wel of niet doen?
Overigens heb ik op YouTube even wat bekeken en kwam een filmpje tegen waarbij iemand dit echt volledig afbrand. Dit zet me dus al helemaal op het verkeerde been
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- Remco79
- Getting the hang of it
- Berichten: 315
- Lid geworden op: 24 mei 2020, 13:53
Ik zal het alleen nodig hebben om af en toe eventuele storingen uit te lezen. Temperaturen aflezen lijkt me ook wel handig. €59,- is wel geld, maar van de andere kant ook maar €5,- per maand.
Heeft een ‘simpele’ scanner van 3 tientjes minder functionaliteit?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Heeft een ‘simpele’ scanner van 3 tientjes minder functionaliteit?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13926
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Met n simpele scanner kun je geen opties coderen, accu registreren en andere zaken zoals DPF, NOX (indien van toepassing). Dus het is zeker wel n nuttig hulpmiddel wat zn geld waard is/kan zijn.
Ik val zelf gelukkig ook onder de oude lifetime regeling.
Ik val zelf gelukkig ook onder de oude lifetime regeling.
- Jeremy
- VIP Driver
- Berichten: 2190
- Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
- Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
- Locatie: Oosterburen
Hoe kun je dit zien?ilovemycar schreef: ↑12 jul 2020, 23:23 …en resterend aantal kilometers dat het roetfilter nog mee kan…
- Hugo330D
- VIP Driver
- Berichten: 777
- Lid geworden op: 16 jun 2019, 21:27
- Type Auto: BMW 330D M Sport (F31)
Hoeveelheid "ash mass" (via Carly uit te lezen) kan een indicatie zijn, waarbij het schijnt dat bij een waarde van 100 gram een melding komt dat je roetfilter vol zit. De mijne geeft na 91K kms bijna 15 gram ash mass aan met een regeneer frequentie van gemiddeld 575km.
BMW 330D M Sport EB (F31)
- Jeremy
- VIP Driver
- Berichten: 2190
- Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
- Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
- Locatie: Oosterburen
Die van mij staat op 50 gram na bijna 2 ton dus dat komt wel aardig overeen. Ik zal straks nog eens kijken of ik ook een regenereer frequentie heb staan. Misschien een verschil tussen de E9x en de F3x.