accu E91 318i

Als je niet weet waar je het moet plaatsen? Gebruik eerst de zoekfunctie
Gesloten
Jeroenit
Just getting started
Just getting started
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jun 2019, 08:31

Hallo,

ik ben nieuwe hier en heb een vraag wat betreft de aanschaf van een nieuwe accu. Ik heb al wat gezeocht op dit forum en elders maar zie nergens precies de antwoorden die ik zoek.
Mijn accu is echt op zn eind en moet vervangen worden. , ik heb geen start-stop functie.
De accu die er nu inzit is OEM BMW 12V 70Ah 570A (maten 270 bij 170 bij 190)
Als ik op verschillende accu webshops de accu zoek voor mijn model (E91 318i N46B20B) dan komen er alleen 60/64 Ah accus tevoorschijn die vaak ook iets smaller zijn.
Ik was juist van plan om een iets zwaardere accu te monteren, minimaal 80Ah, maar deze zijn vaak breder dan 27 cm, de meeste die ik vind zijn 31 cm.
Zo te zien is er ruimte voor een bredere accu, er zit nu een metalen beugeltje tussen aan de linker zijde om de accu strak te zetten en de ruimte op te vullen.
Nu wil ik weten, wat is wijsheid. Kan ik het beste gewoon de te adviseren accu kiezen van rond de 60 Ah, maar hoe ga ik die vastzetten aangezien deze smaller is dan mijn huidige accu?
Moet ik exact dezelfde qua Ah en formaat keizen of kan ik ook een zwaardere en bredere aanschaffen, dat laatste zou ik het liefst doen. Of is dat echt nergens voor nodig bij mijn model?
Over het inleren ben ik me ook in het verdiepen, ik ben al bezig met het kijken naar sofware en een OBD2 kabel, maar als ik bv naar de Kwik Fit of een dergelijke garage ga voor de nieuwe accu, kunnen die dat ook?
Alvast bedankt voor de eventuele hulp!

Beste,

graag jezelf voorstellen op het
forum, alvorens berichten te plaatsen.

Voorstellen kan hier: viewforum.php?f=1

Bedankt voor de medewerking :ja:
-Moderator Team


Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13927
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Eerst even: viewforum.php?f=1
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
Float
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1056
Lid geworden op: 07 sep 2014, 22:12
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Gewoon het aantal amperage aanhouden wat je nu hebt. Zwaarder gaan voegt in jou geval weinig toe.
Ik zou je adviseren om naar een garage te gaan en daar alles te laten doen. Accu zelf monteren kan je doen en bijv. iemand van het forum laten inleren. Zie het codeer topic.
Freelance Java Software Engineer
Jimmer
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1044
Lid geworden op: 11 jul 2018, 21:32
Type Auto: 420i Gran Coupe (F36)

70Ah accu’s in jouw maat vind je op Accudienst.nl. Wel even controleren of je een AGM of normale accu moet hebben. Groter of kleiner qua capaciteit gaan kan, maar dient wel gecodeerd te worden. Ik vermoed dat een kwikfit wel een accu kan resetten (bij aanhouden zelfde capaciteit), maar niet kan omcoderen.
Gebruikersavatar
Sanders
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1015
Lid geworden op: 27 jul 2016, 22:19
Type Auto: E90 318i 2009
Locatie: Maastricht

Je kan zwaarder gaan, maar waarom zou je.
Tenzij je apperatuur aan boord hebt geplaatst doe ook echt veel vraagt (denk aan dik audiosysteem, beeldschermen o.i.d.).

AGM accu is haast bij alle moderne auto's wel aan te raden, ook al hebben ze geen start-stop.
AGM is ontworpen voor zwaardere capaciteit en ontladen die huidige auto's en hun vele computers vaak vragen.

Een garage die accu vervangen aanbiedt zou ook een accu in moeten kunnen leren, daar hebben ze bijvoorbeeld een universeel Bosch apperaat voor.
Maar het is ook prima zelf te doen met Carly software voor je telefoon en een Bluetooth obd zender :ja:
First Timer, Noobie, Life Long BMW Fan :Mpower:

325i Monaco Blue Showroom (gestolen)

318i LCI Titansilber Showroom
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13927
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Je zou denken dat een accuboer wel weet hoe t werkt en dit allemaal kan ja...

Ga alleen niet naar accushop.nl in Utrecht. Wat n drama was dat. Een paar jaar geleden heb ik n andere accu laten plaatsen daar. Het duurde n paar uur, ze lieten een zekering klappen door kortsluiting, de memoryaccu die ze hadden aangesloten werkte niet en ze waren n aardedraad van de trekhaakmodule weer vergeten aan te sluiten, waardoor ik later vlak voor vakantie uren heb moeten zoeken waarom ik geen stroom op m'n trekhaak had. Heb nog meegeholpen omdat het alllemaal niet lukte met die kabelzooi er bovenop. Heb me behoorlijk lopen opvreten. :wtf:
Inleren met Carly heb ik daarna gewoon zelf gedaan. Ik wilde niet eens weten of ze dat ook zouden kunnen...
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gesloten

Terug naar “E9x: N00B / B00N Tech”