E91 achterruit springt spontaan open

Als je niet weet waar je het moet plaatsen? Gebruik eerst de zoekfunctie
Plaats reactie
pascalb
Just getting started
Just getting started
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 nov 2020, 16:27

Na vorige maand de wisseraslager voor de achterruitenwisser te hebben laten vervangen ( ruitenwisser was compleet vastgeroest om de as) is het nu de beurt aan het mechanisme dat de achterruit opent. Deze lijdt sinds kort een eigen leven en de achterruit springt open zodra de sleutel in het contact gaat.
Om weer een kostbare reparatie te voorkomen; bestaat er een zekering die de werking van het mechnisch openen van de achterruit kan uitschakelen wanneer ik de zekering zou verwijderen? Ik gebruik dat achterraam toch nooit.


Techn
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 619
Lid geworden op: 02 dec 2016, 19:15

Geen idee maar ik denk dat je de kabelboom even moet controleren op breuken

Overigens ben ik heeeel blij met het deelbare achteraam en wil deze nooit meer missen.

Succes


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Remco79
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 315
Lid geworden op: 24 mei 2020, 13:53

Ik durf niet te zeggen of het bij jou de oorzaak kan zijn, maar ik heb idd vaker op het forum gelezen dat er kabelbreuken zijn bij de scharnieren van de achterklep. Misschien dat dit voor storing zorgt?
pascalb
Just getting started
Just getting started
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 nov 2020, 16:27

Het probleem met het achterraam is nog altijd niet verholpen. Wel zijn er nieuwe problemen bij gekomen:
- de auto geeft aan te hoge accu ontlading waardoor de klok steeds opnieuw moet worden ingesteld.
- lampje remlicht defect
- lampje richting achter defect.

En deze problemen zijn sinds 2 dagen spontaan verdwenen.......

Echt betrouwbaar komt de electronica in deze auto niet over. Zou het verband kunnen houden met de problemen met het achterraampje?
Gebruikersavatar
Remco79
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 315
Lid geworden op: 24 mei 2020, 13:53

Heb je de kabelboom gecontroleerd?

Ik zou de accu (laten) doormeten. In deze tijd van het jaar hebben deze het zwaar en het kan zijn dat jouw accu tegen het einde loopt. Ik heb het een aantal weken geleden ook gehad dat ik plotseling de tijd moest instellen, bleek een slechte accu te zijn. Er zit een energiemanagement in die bepaalde functies uitschakeld zodra de accu slechter wordt
Gebruikersavatar
Vester86
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 372
Lid geworden op: 01 mar 2016, 22:15
Type Auto: e91 330i

pascalb schreef: 30 dec 2020, 09:54 Het probleem met het achterraam is nog altijd niet verholpen. Wel zijn er nieuwe problemen bij gekomen:
- de auto geeft aan te hoge accu ontlading waardoor de klok steeds opnieuw moet worden ingesteld.
- lampje remlicht defect
- lampje richting achter defect.

En deze problemen zijn sinds 2 dagen spontaan verdwenen.......

Echt betrouwbaar komt de electronica in deze auto niet over. Zou het verband kunnen houden met de problemen met het achterraampje?
Bij de lampjes kan het zijn dat de fitting niet lekker meer is, zeker bij de wat oudere auto’s wil (door trillen) de fitting slecht contact gaan maken. Zelf bij de mijne aan beide kanten gehad en gefixed.

Accu ontlading duidt meestal op een slechte accu, soms ook op lekstroom, maar dat laatste zou ik, in deze tijd van het jaar, niet echt vanuit gaan. Overigens geeft een kapotte kabelboom wel vaker storingen, zeker als er aders bloot komen te liggen en langs elkaar, of het chassis gaan schuren.
Plaats reactie

Terug naar “E9x: N00B / B00N Tech”