Verstand of emotie, aanschaf 330i

Als je niet weet waar je het moet plaatsen? Gebruik eerst de zoekfunctie
Plaats reactie
Sjorrit
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 105
Lid geworden op: 17 jul 2012, 16:20

Beste allemaal. Enkele jaren geleden (+-3) was ik opzoek naar een e46 330i met handbak en M-pakket. Toen vroegen ze voor een nette al een pittig bedrag, zoveel dat je voor een paar honderd euro meer al een e90/91 kon kopen. Hier ben ik ook naar opzoek gegaan maar uiteindelijk heb ik een 528i, wel 6pitter maar automaat gekocht.

Hier rij ik nog steeds met volle tevredenheid in. Echter volg ik op facebook verschillende BMW handelaren zoals Auto van Eerde en Puur BMW, hier komen vaak heerlijke uitvoeringen voorbij en merk ik dat ik de oudere (tja wat is oud) BMW modellen steeds meer begin te waarderen dan de huidige design-taal. Nu knaagt het al een hele poos in mijn achterhoofd om er een BMW met turbo-loze 6 cilinder en handbak bij te halen voor de "puurheid" van het autorijden. Dit zou dan de hobby auto worden die alleen de garage uit komt met mooi weer en zo min mogelijk voor de woon-werk kilometers. Ook denk ik dat de E90 met deze combinatie zeker waarde gaat krijgen in de toekomst, het laatste model BMW met handbak en met het krachtigste 6-cilinder blok zonder turbo.

Laatst sprak ik een collega en die zijn vader heeft nog een LCI model E90 330i staan met dus, handbak. Deze auto is van 2010, altijd binnen gestaan en heeft minder dan 90.000km gereden. De eigenaar is bereid deze te verkopen, echter gaat het om een non-M uitvoering (hmm) maar wel met lederen sportstoelen, full screen navi en M-onderstel. Tevens heeft deze een zonnedak en de juiste kleur voor mij (donker grijs). Nu tol ik met het idee om toch deze auto aan te schaffen maar dan wil ik wel op termijn een zwarte hemel plaatsen en originele M-bumpers. Zoals gezegd zal het puur een hobby/mooi weer auto zijn die ik langer wil houden. Ik ben nu natuurlijk enthousiast en zit mijn hoofd vol met ideeën en wensen maar is het verstandig?

:roll:


Gebruikersavatar
Jeremy
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2190
Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
Locatie: Oosterburen

Op de injectoren, vervuilende inlaat, NOx-sensoren en eventueel bobines zijn ze goed betrouwbaar. Een dikke E90 LCI als M Carbon edition doet mijn bloed ook wel sneller stromen ja!

Maar.. En wellicht iets waar je totaal niet over na hebt gedacht en/of na wilt denken; is een mooie Z4 handgeschakeld dan ook geen leuke optie, als het toch een mooi-weer-auto moet worden. :mrgreen: :ja:
Gebruikersavatar
Vester86
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 372
Lid geworden op: 01 mar 2016, 22:15
Type Auto: e91 330i

en daar aan toe voegen: kies wat mij betreft dan een uitvoering met hydraulische stuurbekrachtiging. (in geval van de E9x).
de Z4 is enkel in de ///M uitvoering met hydraulische stuurbekrachtiging te krijgen en de gewone uitvoeringen doen wat stuurgevoel betreft echt tekort. prima relatief licht sturende roadster maar qua feedback in het stuurwiel echt een stap terug.
Gebruikersavatar
Jeremy
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2190
Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
Locatie: Oosterburen

Met enige regelmaat in een Z4 gereden en vind dit erg leuk rijden. Nu ook twee auto's met elektrische stuurbekrachtiging maar echt missen doe ik het niet. :mrgreen:

Dus.... Proefrijden is het advies!
Sjorrit
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 105
Lid geworden op: 17 jul 2012, 16:20

Vester86 schreef: 31 mar 2021, 20:38 en daar aan toe voegen: kies wat mij betreft dan een uitvoering met hydraulische stuurbekrachtiging. (in geval van de E9x).
de Z4 is enkel in de ///M uitvoering met hydraulische stuurbekrachtiging te krijgen en de gewone uitvoeringen doen wat stuurgevoel betreft echt tekort. prima relatief licht sturende roadster maar qua feedback in het stuurwiel echt een stap terug.
Helaas hebben de LCI modellen bijna allemaal electronische bekrachtiging behalve de 335i en 335d (dacht ik).
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13918
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Op de injectoren, vervuilende inlaat, NOx-sensoren en eventueel bobines zijn ze goed betrouwbaar.
De pre-LCI heeft die nadelen van directe injectie en Nox dan weer niet. Maar zie maar eens 'n N52 met weinig km's te vinden. Mijne zit op 300K+ :mrgreen:
Maar inderdaad qua geluid, gasrespons, besturing.. worden ze tegenwoordig niet meer zo gemaakt.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
Jeremy
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2190
Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
Locatie: Oosterburen

Sjorrit schreef: 01 apr 2021, 09:19 Helaas hebben de LCI modellen bijna allemaal electronische bekrachtiging behalve de 335i en 335d (dacht ik).
325d en 330d hebben ook nog hydraulisch, maar ja.. Ik denk niet dat topic-starter daar naar kijkt. 001
JMsterdam
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 354
Lid geworden op: 08 jun 2020, 15:01

Als het puur hobby is maakt het niet uit of het verstandig is dus weet je het antwoord eigenlijk al. Vooral doen voordat je er later spijt van krijgt dat je nooit die prachtige wagen hebt gekocht. Als je weet dat hij geld gaat kosten kun je daar rekening mee houden en hoeft dus ook dat geen probleem te zijn. Veel plezier met je aankoop :-)
Huidige:
Mini One D 2016

Vorige:
Mini Clubman Cooper 2015
Alpina B3 BiTurbo Touring 2013
BMW 335i Touring 2015
BMW 320i Touring 2015
BMW 328i Touring 2012
BMW 123d Coupe 2008
Honda S2000 2001
Renault Clio RS 2001
Gebruikersavatar
Vester86
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 372
Lid geworden op: 01 mar 2016, 22:15
Type Auto: e91 330i

Sjorrit schreef: 01 apr 2021, 09:19
Vester86 schreef: 31 mar 2021, 20:38 en daar aan toe voegen: kies wat mij betreft dan een uitvoering met hydraulische stuurbekrachtiging. (in geval van de E9x).
de Z4 is enkel in de ///M uitvoering met hydraulische stuurbekrachtiging te krijgen en de gewone uitvoeringen doen wat stuurgevoel betreft echt tekort. prima relatief licht sturende roadster maar qua feedback in het stuurwiel echt een stap terug.
Helaas hebben de LCI modellen bijna allemaal electronische bekrachtiging behalve de 335i en 335d (dacht ik).
dat klopt, maar wel iets wat ik je wilde meegeven. voor mij was dat 1 reden dat ik mijn Z4 verkocht want qua gevoel kon ik er geen vriendjes mee worden.
ik kwam vanuit een MX-5 dus de lat lag hoog. en nu met mijn (pre-LCI) heb ik dat gevoel weer terug (ondanks dat het in alle opzichten natuurlijk een hele andere kar is).

:cool:
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13918
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Sjorrit schreef: 01 apr 2021, 09:19
Vester86 schreef: 31 mar 2021, 20:38 en daar aan toe voegen: kies wat mij betreft dan een uitvoering met hydraulische stuurbekrachtiging. (in geval van de E9x).
de Z4 is enkel in de ///M uitvoering met hydraulische stuurbekrachtiging te krijgen en de gewone uitvoeringen doen wat stuurgevoel betreft echt tekort. prima relatief licht sturende roadster maar qua feedback in het stuurwiel echt een stap terug.
Helaas hebben de LCI modellen bijna allemaal electronische bekrachtiging behalve de 335i en 335d (dacht ik).
Ik was in de veronderstelling dat mijn 2012 (LCI dus) E91 335i electronische stuurbekrachtiging zou hebben toen ik 'm wilde kopen, maar bij de aankoopkeuring eergisteren besefte ik opeens dat ik tegen het hydraulisch reservoir aan zat te kijken. Ik mocht 'm tijdens de proefrit al (lekker) vrij zwaar sturen (hoewel slechts 225 breed eronder zat). Dus dat was een aangename verrassing.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Plaats reactie

Terug naar “E9x: N00B / B00N Tech”