Wat heb jij vandaag aan of met jouw bmw gedaan?!
- internetboarder
- VIP Driver
- Berichten: 1818
- Lid geworden op: 13 jan 2018, 07:27
- Type Auto: F34 328i
- ejt
- VIP Driver
- Berichten: 11495
- Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
- Type Auto: BMW
Na bij elkaar 2 weken geschuurd, gepolijst en gespoten te hebben zien de zomervelgen (style 403) er weer een heel stuk beter uit dan toen ik de auto kocht.
Motip 04007 velgen zilver
Motip 04009 blanke lak
Een hoop geduld en netjes afplakken. Rustig spuiten, grijze lak is makkelijk. Een hoop dunne laagjes, maar de blanke lak is een stukje moeilijker. De laag moet egaal en dik genoeg zijn om de mooie glanzende lak te krijgen. Doe je te weinig en laat je het drogen, moet je weer opnieuw beginnen. Doe je te veel, druipers. En weer opnieuw beginnen.
Resultaat is erg bevredigend.
Morgen eens een kiekje maken.
Motip 04007 velgen zilver
Motip 04009 blanke lak
Een hoop geduld en netjes afplakken. Rustig spuiten, grijze lak is makkelijk. Een hoop dunne laagjes, maar de blanke lak is een stukje moeilijker. De laag moet egaal en dik genoeg zijn om de mooie glanzende lak te krijgen. Doe je te weinig en laat je het drogen, moet je weer opnieuw beginnen. Doe je te veel, druipers. En weer opnieuw beginnen.
Resultaat is erg bevredigend.
Morgen eens een kiekje maken.
heden G21 330iA
2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
- CreativeS
- VIP Driver
- Berichten: 1834
- Lid geworden op: 30 nov 2017, 11:30
- Type Auto: E90 325iA VFL
Vandaag even helemaal niets met beide BMW's... ik ben onderweg geweest in een Mini
We hebben gisteren de Compact naar Rap gebracht. De auto ratelde tijdens het starten al een tijdje. Op zich niet erg, gebeurt wel vaker met dit type motor. Olie loopt - na verloop van tijd - 's nachts weg uit de VANOS-tandwielen en loopt de eerste 1 à 2 seconden droog en ratelt dus. Daarnaast leek het wel alsof er een bodemplaat los zat... zodra je de automaat in D of R zet, was er een penetrante diepe grom. Na heel veel zoekwerk moest het volgens de experts op internet een probleem zijn met de vrijloopnaaf van de dynamo. Net bevestigd gekregen dat de VANOS-tandwielen (versteleenheden in- en uitlaat) in orde zijn en dat het inderdaad de vrijloopnaaf van de dynamo was die de luide grom veroorzaakte. Gelijk de auto laten verwennen met een oliewissel naar 5W30. Vanwege het hoge olieverbruik hadden we 5W40 in de motor gedaan. Allemaal lapmiddeltjes om het olieverbruik proberen te temperen. Klepseals zijn gewoon meestal de oorzaak van het roken. Anyway, die klepseals zijn 5000km geleden keurig vervangen (samen met excentriekas en carterventilatie) en al 5000km praktisch geen olieverbruik. Morgen weer ophalen.
Maar eh, even in de Mini rijden... handbak... wat zijn we dan verwend met de E46/5 en de E90
PS. Dus ja Mark, ik heb deze weken ook wel een beetje in 'spanning' gezeten
We hebben gisteren de Compact naar Rap gebracht. De auto ratelde tijdens het starten al een tijdje. Op zich niet erg, gebeurt wel vaker met dit type motor. Olie loopt - na verloop van tijd - 's nachts weg uit de VANOS-tandwielen en loopt de eerste 1 à 2 seconden droog en ratelt dus. Daarnaast leek het wel alsof er een bodemplaat los zat... zodra je de automaat in D of R zet, was er een penetrante diepe grom. Na heel veel zoekwerk moest het volgens de experts op internet een probleem zijn met de vrijloopnaaf van de dynamo. Net bevestigd gekregen dat de VANOS-tandwielen (versteleenheden in- en uitlaat) in orde zijn en dat het inderdaad de vrijloopnaaf van de dynamo was die de luide grom veroorzaakte. Gelijk de auto laten verwennen met een oliewissel naar 5W30. Vanwege het hoge olieverbruik hadden we 5W40 in de motor gedaan. Allemaal lapmiddeltjes om het olieverbruik proberen te temperen. Klepseals zijn gewoon meestal de oorzaak van het roken. Anyway, die klepseals zijn 5000km geleden keurig vervangen (samen met excentriekas en carterventilatie) en al 5000km praktisch geen olieverbruik. Morgen weer ophalen.
Maar eh, even in de Mini rijden... handbak... wat zijn we dan verwend met de E46/5 en de E90
PS. Dus ja Mark, ik heb deze weken ook wel een beetje in 'spanning' gezeten
- rsvmakkie
- VIP Driver
- Berichten: 1003
- Lid geworden op: 02 okt 2016, 14:39
- Type Auto: BMW 325i (2006) Arktis
- Locatie: Noord Holland
Gelukkig ik ben niet de enige
Mooi dat het goed afgelopen is
Ps
Heb stiekem de hoop dat het vervangen van mijn carter ventilatie mijn olie verbruik wat gunstiger maakt. Hoewel het niet zo dramatisch is met 1:5000
Mooi dat het goed afgelopen is
Ps
Heb stiekem de hoop dat het vervangen van mijn carter ventilatie mijn olie verbruik wat gunstiger maakt. Hoewel het niet zo dramatisch is met 1:5000
Bekijk mijn E91 325i Arktis.
- BMWcoder
- VIP Driver
- Berichten: 1920
- Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
- Type Auto: 335i e91 '06
- Locatie: Midden NL
Apk afgetikt voor €45,- met oem downpipes (en software) en grondige inspectie door mezelf tijdens (de)montage. Voorste turbo zweet iets maar was vorig jaar ook al zo, achterste kurkdroog maar wel wat olie vanaf de klepdekselpakking lijkt het. Met de dikke siliconen slangen naar de Inlets is dat wat moeilijk te zien maar binnenkort de pakking mar eens vervangen. Ook alle remleidingen bij de wielen ivm corrosie op uiteinden (opgeschuurd en gespoten voor apk ) worden vervangen dus flink wat sleutelwerk aankomende weken.
- CreativeS
- VIP Driver
- Berichten: 1834
- Lid geworden op: 30 nov 2017, 11:30
- Type Auto: E90 325iA VFL
Een heerlijke rit in onze E46/5 naar huis... bijna de hele rit de radio uit gehad. Wat is die auto heerlijk rustig geworden. Volgens mij was er na aankoop al iets met die vrijloopnaaf van de dynamo aan de hand. De temperatuur in de auto is nu constant. Geen blower-jojo. Gewoon starten zonder bijgeluiden... en wegrijden zonder de buurt wakker te maken (lichtelijk overdreven, maar stil was de auto niet)
Oja, voor mijn E90 N52 vind ik de onderhoudsinterval van 25000km al veel, bij die E46/5 met N42 is die 25000km toch belachelijk? Die volgen we dus ook niet...
Oja, voor mijn E90 N52 vind ik de onderhoudsinterval van 25000km al veel, bij die E46/5 met N42 is die 25000km toch belachelijk? Die volgen we dus ook niet...
- Arjan
- Administrator
- Berichten: 24792
- Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
- Type Auto: IX1 xdrive30
- rsvmakkie
- VIP Driver
- Berichten: 1003
- Lid geworden op: 02 okt 2016, 14:39
- Type Auto: BMW 325i (2006) Arktis
- Locatie: Noord Holland
Gisteren de auto op zijn wintersloffen gezet.
Style 284 als ik me niet vergis...
(oude foto.... zonder blacklines, eibach en spoorverbreders )
Style 284 als ik me niet vergis...
(oude foto.... zonder blacklines, eibach en spoorverbreders )
Bekijk mijn E91 325i Arktis.