BMWcoder schreef: ↑22 sep 2020, 22:45
NOS schreef:
Gelukkig hoef ik nooit meer aan mn auto te hobbyen...en aan mn ducati's is ontspanning.
Doe je kleppen stellen dan ook zelf? Want voor zo’n klein beetje voldoening zo’n berg werk verzetten is geen ontspanning meer
Maar erg gaaf zo’n Ducati, beetje jaloers ben ik wel
Met speciaal gereedschap is het allemaal wel te doen. En op je gemakje. Net als de riemen. Je hoort een hrtzmeterte gebruiken..je kan het beter op ervaring doen.
Tis wel echt Italiaans. Om 1 distributie kap weg te halen moet se tank en zit los. En voor de luchtfilters se gehele zij en topkuip haha.
Bougies radiator lossen enzo..dat soort werk.
Deze kost ook wel weer wat tijd.
Banden, remmen, kettingset moeten gedaan worden. Tank en spiegels spuiten vanwege krassen en lakwerk.
Rest is netjes.
Maar echt hobby aan mn auto....dat heb ik nooit leuk gevonden
Tis echt werk...buiten op straat doe ik niks. Zelfs niet mn wissers vervangen of stofzuigen.
Mn motor doe ik trouwens ook op de zaak.....
Overigens laat ik het deels doen volgend jaar. De koppen moeten gedaan worden. Daar zit een stuk alu in de weg vanuit de fabriek. Met dat flowwerk win je 10 pk aan het wiel. Net zoveel als een vol systeem erop doen. Stock haal je 125 aan het wiel...met de termignoni en ecu (zit standaard bij de s en r) 130. Met flow dus 140...en met col systeem 150 pk aan het wiel.
3 tanden groter achter en je hebt een leuk trekmonster
Nobody said it was easy....