Motorrijders onder de BMW liefhebbers?!

Alles wat niet met bmw te maken heeft kun je hier posten.
Plaats reactie
Mr Bullet
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 346
Lid geworden op: 24 okt 2017, 09:20
Type Auto: 335i Touring


Citaat verwijderd, het is niet nodig een direct bovenstaand bericht te citeren
-Moderator Team
Next step idd! :ja:


NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

Goeie wheelyfiets btw.
Welke brutale?
Nobody said it was easy....
Mr Bullet
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 346
Lid geworden op: 24 okt 2017, 09:20
Type Auto: 335i Touring

Ducati Streetfighter 848 (129pk op het achterwiel gemeten). Zonder tractioncontrol een prima wheelie monster inderdaad. Heeft me dit seizoen bijna een artikel 5 opgeleverd. :mrgreen:

Beetje geluk gehad... Kreeg waarschuwing! :Hosanna:
Bouncer
Just getting started
Just getting started
Berichten: 16
Lid geworden op: 29 jan 2017, 17:39

En de mijne
Afbeelding



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Mr Bullet
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 346
Lid geworden op: 24 okt 2017, 09:20
Type Auto: 335i Touring

Mooi toerfietsje :ja:
Gebruikersavatar
ejt
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 11494
Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
Type Auto: BMW

Kan je ook aardig een bocht mee om, hoor. :ja:
heden G21 330iA

2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
Gebruikersavatar
FrankV
Just getting started
Just getting started
Berichten: 8
Lid geworden op: 31 okt 2018, 08:01
Type Auto: BMW X1 (F48)

Ook mijn gemotoriseerde tweewieler is een BMW (F800GT):

Afbeelding

Sterker nog: ook mijn jongste zoon rijdt zowel qua motor als auto een BMW.
Het is bij ons thuis dus met recht "BMW parking only" ! :lol:
Gebruikersavatar
RvL
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 832
Lid geworden op: 13 jan 2019, 09:22
Locatie: Noord Holland

Hier ook een motorliefhebber & rijder & tuner in hard en nieren. Hoewel de laatste jaren wat minder fanatiek dan voorheen vanwege gezin, werk, auto ook lekker, andere hobbies, drukte op de wegen en meer van dat soort onzin. :roll:

Maar deze post gaat even over de brommer hieronder waar ik gisteren een uurtje mee weg ben geweest. Dit is de nieuwe privé motor van de eigenaar van West Coast Motors in Alkmaar. Een zg. 'Club Style' special, gebouwd op basis van een 2018 Fatbob met het laatste Milwaukee Eight blok. Zelfs als je met een vergrootglas over deze motor gaat kun je niet zien dat dit een 'gebouwde' special is. Alsof'ie zo uit de fabriek komt en net uit het krat is. Perfectie tot in het kleinste detail.

Afbeelding

De belangrijkste highlights:
- Öhlins voorvork (volledig aangepast van een Ducati Multistrada)
- Radiale Brembo's (zelfde donor)
- Custom kroonplaten met aangepaste offset
- BMW S1000RR achterbrug met ketting conversie
- Custom Öhlins schokbreker achter
- Marchesini gesmede magnesium velgen
- De motor staat voor & achter 6cm hoger en is 4cm korter
- Screamin' Eagle Stage 4 (CNC koppen, nokken, kleppen, throttle body, injectoren etc. etc.)
- Revolution big bore 124ci - 2.032cc!
- Custom one-of 2-1 uitlaat
- Pirelli Supercorsa semi-slicks
- De motor is 45KG lichter dan standaard (250 KG rijklaar is écht licht voor een Harley van deze afmetingen)

Het resultaat naast het uiterlijk, 153PK and 220Nm aan het achterwiel... 006

Ik heb heel veel motorfietsen gehad, gereden en geraced. Vrijwel alle KTMs, R1, Fireblades, you name it. En rij al een tijd op veel Harley's, inclusief stevig getunede specials. Maar alles valt in het niets bij het geweld wat deze motor ontketend wanneer je het gas open draait...

De krachtsexplosie uit de twee enorme cylinders van meer dan 1 liter per stuk(!) is zo bruut en geweldadig dat het bijna griezelig is. De gretigheid en kracht waarmee deze enorme v-twin op het gas bijt en toeren maakt is gewoon absurd. De acceleratie is alsof je met een voorhamer in je rug wordt geslagen. En het vermogen blijft opbouwen van 1500 tot de rode streep bij 6000 toeren > dat is echt lijp bij deze inhoud, boring x slag. Het geluid van de enorme klappen uit de korte open pijp laat zich raden... :twisted:

Het - voor een Harley - lage gewicht en de perfect afgestelde Öhlins vering maken het geheel af. De motor is verrassend wendbaar, stuurt licht en trefzeker maar is ook strak en stabiel. Erg indrukwekkend voor motor van deze afmetingen en (toch) gewicht. In de eerste en tweede versnelling (en die zijn lang...) is de motor nauwelijks aan de grond te houden of de Pirelli gaat schreeuwend in rook op. 220Nm is echt heel veel op een rond motorbandje... :mrgreen:

Kost een paar knaken maar dan heb je ook wat. Een prachtig voorbeeld van Old School "there is no substitute for cubic inches" .

Wat een geweldenaar!

Richard
2019 - F20 LCI2 120d :Mpower: Sport Shadow . | xHP stage 2 | Bilstein B12 Pro-Kit | Y-brace

Showroom
Gebruikersavatar
RdJ
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 501
Lid geworden op: 31 jan 2018, 13:23
Type Auto: G29
Locatie: Noord Brabant

Ik heb nooit veel met H.D gehad(op het geluid na) maar deze is wel erg goed gelukt :ja:
F36 428I
F11 535I
G29 Z4 Heden
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

Blok technisch ziet het er super uit.. en de brug ook. De vork daarentegen staat imo te ver ervan af en wat enduro achtig.

Die zaak loopt wel enorm idd. Dik pand uit de grond getrapt. Die druktemaker van een Peter ..die kwak dealer zal het wel merken denk ik.
Nobody said it was easy....
Gebruikersavatar
ErwinGSA
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 147
Lid geworden op: 05 okt 2016, 13:49
Type Auto: BMW F31 320iXA8 Luxury Line '18

Maar weer eens een plaatje van de mijne. Inmiddels al wel wat aangepast sinds aflevering. :wink:

Afbeelding

Getinte ruit
Getinte winddeflectoren op de tank
Antraciet metallic poedercoating valbeugels
Zwarte poedercoating kofferrekken en passagiers voetsteunhouders
Zwarte keramische coating uitlaatdemper
Zwarte kleppendeksels
Pivot Pegz
Zwarte Givi 42 liter topkoffer (ter vervanging van de BMW alu topkoffer)
Zwarte aluminium zijkoffers (ter vervanging van de blank alu zijkoffers)
Wunderlich bestuurders- en passagierszadel
AF-xied modules (onder het zadel) voor een betere gasrespons (aangesloten op de O2-sensoren)
2e wielenset (gietwielen), zwart gepoedercoat
Spatbordverlenger voor (Kotflügelverlängerung)
Extra binnenspatbord achter (Mudguard)

't Begint al een beetje te worden zoals ik 'm wil hebben. :lol:
Groet,
Erwin

BMW F31 320iXA Touring Luxury Line Purity '18 - Melbourne Red
BMW K51 R1250GS Adventure ‘21 - 40 years GS Edition
BMW K589 K1100LT ‘98 - Special Edition - Aspen silber
BMW Active Hybrid e-Bike
Gebruikersavatar
BMWcoder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1920
Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
Type Auto: 335i e91 '06
Locatie: Midden NL

Mooi ding! Werkt dat af-Xied een beetje goed? Overweeg ook nog eens om mijn GSA met 264.000km wat te kietelen om de milieu dip eruit te halen. Maar liefst heb ik dan de ontstekingstijdstippen ook verbeterd.
Gebruikersavatar
ErwinGSA
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 147
Lid geworden op: 05 okt 2016, 13:49
Type Auto: BMW F31 320iXA8 Luxury Line '18

Ik heb de units op standje 7 staan en dat is redelijk neutraal. Onderin is die dan net wat rustiger, waardoor je met lage snelheid en lage toeren soepel rijdt. Ik had de modules eigenlijk gemonteerd om te kijken of een iets minder arm brandstofmengsel wat minder hitte van de uitlaat / katalysator zou veroorzaken (hete lucht blaast daardoor tegen de onderzijde van mijn rechter dijbeen), maar daar ben ik nog niet over uit. Ik had de modules in het begin op standje 8, maar dan gaat de motor als een tierelier in de hogere toeren en dat is heel gevaarlijk voor mijn rijbewijs ... :twisted:
Groet,
Erwin

BMW F31 320iXA Touring Luxury Line Purity '18 - Melbourne Red
BMW K51 R1250GS Adventure ‘21 - 40 years GS Edition
BMW K589 K1100LT ‘98 - Special Edition - Aspen silber
BMW Active Hybrid e-Bike
Gebruikersavatar
RvL
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 832
Lid geworden op: 13 jan 2019, 09:22
Locatie: Noord Holland

Indrukwekkende fiets Erwin!

Ik ben dol op GSen. Mijn vader heeft ze vrijwel allemaal gehad en heb er veel vakantietrips mee gemaakt naar Duitsland, Franse alpen, Zwitserland, Pyreneëen etc. Heerlijke stuur- en vakantiefietsen. Het mooie vind ik ook dat ze gedurende decenia met vrijwel elke generatie steeds weer nóg beter zijn geworden. Heel knap van BMW.

Persoonlijk denk ik dat de accessiores-catalogus nu wel in de la kan blijven liggen. :) Qua design zijn GSen altijd al rommelig en 'druk' geweest en dat geldt ook deze generatie. Met zoveel 'zut' erop kom je gemakkelijk op het punt dat ze iets van een accessiores kerstboom krijgen. Als ik zelf een GS zou hebben zou ik er zoveel mogelijk af halen ipv erop schroeven. Met less-is-more smoelen GSen het best vind ik maar dat is natuurlijk ieder zijn ding.

Supermotor! :ja:
2019 - F20 LCI2 120d :Mpower: Sport Shadow . | xHP stage 2 | Bilstein B12 Pro-Kit | Y-brace

Showroom
Gebruikersavatar
ErwinGSA
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 147
Lid geworden op: 05 okt 2016, 13:49
Type Auto: BMW F31 320iXA8 Luxury Line '18

Thx. De motor is full-options, omdat ik houd van een goed uitgeruste motor. Het meeste zat er op af fabriek en heb ik alleen optisch of qua comfort vervangen door andere dingen. Alleen de AF-xieds en de spatbordjes zijn er extra op gezet.

De GS-en en GSA's zien er inderdaad wat druk / rommelig uit, omdat er geen strak plastic overheen gemonteerd is. Je ziet frame, valbeugels en kofferrek open en bloot zitten en dat geeft een wat drukker uiterlijk.
Groet,
Erwin

BMW F31 320iXA Touring Luxury Line Purity '18 - Melbourne Red
BMW K51 R1250GS Adventure ‘21 - 40 years GS Edition
BMW K589 K1100LT ‘98 - Special Edition - Aspen silber
BMW Active Hybrid e-Bike
Plaats reactie

Terug naar “Offtopic”