Auto beheersing verbeteren

Alles wat niet met bmw te maken heeft kun je hier posten.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Folkert
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1344
Lid geworden op: 26 aug 2011, 21:33
Type Auto: Alpina B5 Bi-turbo G31 Allrad

Iemand hier ervaring met een goede cursus voor het verbeteren van voertuig beheersing etc.
Ook wel aan gedacht om een race lecentie te halen.. of is dat meer voor als je aan officele wedstrijden gaat mee doen?
Porsche bied ook verschillende cursussen aan in DE, maar voor dat geld kun je ook bijna voor je race lecentie gaan in NL


Alpina B5 Biturbo
Fedde
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2068
Lid geworden op: 01 aug 2011, 23:00
Type Auto: Superb

Race licentie is nooit een slecht idee, levert ook gewoon betere wagenbeheersing op. Vraag John eens anders, die is daar wel mee bezig geweest. Slipcursussen en rijvaardigheidstrainingen kunnen ook. Heb er ook wel eens naar gekeken. Driving-fun bied ze wel eens aan. Wat ook kan, is een trackday van hun bijwonen en met Peter (eigenaar DF) contact opnemen dat je graag een instructeur mee wilt hebben. Kan op ieder circuit. Is net wat je zelf wilt.
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15843
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

Als je niet van lan bent om competitief mee te doen aan races zou ik een racelicentie cursus vrij snel vergeten. Daar heb je in die zin relatief weinig aan. Bovendien kun je in een twee, drie dagen nooit opgeleid worden tot coureur. Dit is uiteindelijk om te laten zien dat je de regels bij het racen snapt en dat je enig aanleg hebt om snel een baan over te kunnen.

Leren rijden doe je door trackdays en verhoogde rijvaardigheidstrainingen te volgen. GP-elite is bijvoorbeeld een club die juist in jouw doelgroep allerlei trainingen geeft, kijk er eens rond.

Als je toch aan trackdays me zou willen doen, kan ik je inderdaad die van Driving-Fun wel aanbevelen. Daar wordt nog met respect voor elkaar gereden en bovendien kan er instructeur mee die al ruime ervaring heeft met dit soort werk. Heel af en toe hebben ze daar zelfs professionele coureurs bij zitten, dus de kennis is daar wel.
Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
Gebruikersavatar
Folkert
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1344
Lid geworden op: 26 aug 2011, 21:33
Type Auto: Alpina B5 Bi-turbo G31 Allrad

Bedankt Joop :ja:
Alpina B5 Biturbo
daNpy
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 529
Lid geworden op: 29 mar 2013, 14:10
Type Auto: 2006 BMW E91 325i, DAF 66 1300 Marathon Coupé, VW Golf II GTI16v
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Prodrive heeft ook een basis circuittraining, niet te duur en veel rijtijd.
Afbeelding

BMW: Afbeelding
Gebruikersavatar
3eiher
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 497
Lid geworden op: 08 feb 2014, 13:35

Interessante topic...relatief veel aanbieders op het web en lastig om zonder ervaring in NL het kaf van het koren te scheiden;-) ook bedankt voor de tips

Thomas
daNpy
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 529
Lid geworden op: 29 mar 2013, 14:10
Type Auto: 2006 BMW E91 325i, DAF 66 1300 Marathon Coupé, VW Golf II GTI16v
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Ik heb de basiscircuitraining ook gedaan, staat wel ergens een verslagje van op het web.
Ik vond het iig erg leuk en mn vriendin moet die ook nog eens doen :)

Eender welke slipcursus is ook wel aan te raden :ja:
Afbeelding

BMW: Afbeelding
Rico
Just getting started
Just getting started
Berichten: 77
Lid geworden op: 21 apr 2014, 22:46
Type Auto: E87 118D
Locatie: Groningen

Dolf Dekking is ook een goede voor rijvaardigheidstrainingen volgens mij. Staan ook wel filmpjes van hem op YouTube waar hij bepaalde technieken uitlegt.

Voor trackdays zou ik inderdaad ook bij DF gaan kijken. Zelf ondertussen 2 trackdays gereden bij DF. In een huurauto, zeer leerzaam en een prettige sfeer!
E36 325i - Cabriolet - Diamant schwarz
E81 118D - M-Sport - Saphir schwarz - Shadowline
Gebruikersavatar
snoep
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 353
Lid geworden op: 06 feb 2016, 07:58
Type Auto: Diverse BMW's
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Afgelopen week heb ik mijn racelicentie behaald. De cursus die daaraan vooraf ging heeft zeker bijgedragen aan mijn autobeheersing.
Gebruikersavatar
internetboarder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1818
Lid geworden op: 13 jan 2018, 07:27
Type Auto: F34 328i

Ik zit te denken om een keer naar BMW driving experience te gaan, lekker slippen.
F34 328i



Afbeelding
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

snoep schreef:Afgelopen week heb ik mijn racelicentie behaald. De cursus die daaraan vooraf ging heeft zeker bijgedragen aan mijn autobeheersing.

Zou eigenlijk elke rijbewijshouder moeten doen. Vele denken te kunnen sturen omdat ze a. Al jaren rijden..b. a merk banden hebben en c omdat ze een snelle (sturende) auto hebben. Juist die mensen vliegen vaak het hardst de grindbak in ( als er echt gereden moet worden.). Heb vaak zak mn ballen uit mn broek gelachen als er weer 1 vanaf vloog die van te voren wel ff vertelde hoe goed die was..... :Dubbel:
Nobody said it was easy....
Gebruikersavatar
BartB
Facebook moderator
Facebook moderator
Berichten: 6582
Lid geworden op: 05 apr 2011, 21:40
Type Auto: E87 130i LCI

internetboarder schreef:Ik zit te denken om een keer naar BMW driving experience te gaan, lekker slippen.
Als je naar Slotemakers gaat, verwacht er niet teveel van. Ik heb de zogenaamde powerslide training gedaan. Het was gewoon een verkapte slipcursus....
:Mpower: . Der schönste Buchstabe der Welt.
Gebruikersavatar
internetboarder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1818
Lid geworden op: 13 jan 2018, 07:27
Type Auto: F34 328i

Die wilde ik dus gaan doen. Slip cursus heb ik al eens gedaan. Weet jij of het met je eigen auto is of een van daar Bart?
F34 328i



Afbeelding
Gebruikersavatar
BartB
Facebook moderator
Facebook moderator
Berichten: 6582
Lid geworden op: 05 apr 2011, 21:40
Type Auto: E87 130i LCI

Je krijgt een auto van slotemakers, ik had een 114i.
:Mpower: . Der schönste Buchstabe der Welt.
Gebruikersavatar
BMWcoder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1920
Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
Type Auto: 335i e91 '06
Locatie: Midden NL

Vorig jaar met een bedrijfsuitje bij slotenmakers geweest, was leuk maar niet heel leerzaam vond ik. We waren met een grote groep en ze hadden wat demo auto’s her en der vandaan gehaald ivm het aantal. Ik heb een tijdje in een 330d gereden dat was wel leuk maar andere oefeningen waren in een std slotenmakers auto maar je kan toch niet echt genieten van snelheid of hard optrekken. Terrein is veel te krap daarvoor. Ik zou iets anders doen voor het geld.
Plaats reactie

Terug naar “Offtopic”