Tesla vs BMW stoplichtsprint
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13927
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Ja, de Tesla heeft gewoon voordelen waar je niks aan doet met RWD, handbak, pieken in koppel (bij schakelen), turbolag, etc...
-
- VIP Driver
- Berichten: 573
- Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:57
Vandaag de Tesla Model S P85D Ludicrous (ofterwijl de allersnelst) mogen testen. BOMVOL opties tikt de 150k bruto aan de haak aan, niemand koopt zo'n wagen natuurlijk bruto dat doe je voor de fiscale voordelen (ohnee om het co neutrale)
Ik denk dat ik mag zeggen dat ik zelfs onder de autoliefhebbers een bovengemiddeld petrolhead/hardcore liefde voor auto's heb
Deze auto is .. let op .. Geweldig .. maar als daily driver voor woon werk als over een aantal jaar de benzineautos verboden worden en wij aan het protesteren zijn om er in het weekend nog een rondje mee mogen blazen
- Tractie is subliem, bij vochtig weer stoplichtsprintjes geen enkele krimp gaat in 1x rechtdoor je oma kan dit nog doen, mooie ervaring maar skills heb je niet nodig. blijft apart met bijna geen geluid in 1 adem doortrekken zonder versnellingen. vergelijkbaar met achtbaan lancering Superman op Walibi world, nog nooit zoiets meegemaakt je zit echt in 3.3 seconden op de 100.
Je voelt wel dat dit duidelijk tot 100/120 aanhoudt. Daarboven twijfel ik of hij sneller is dan mijn bmw, helemaal vanaf de 160, maar kan ook gevoel zijn door het gebrul van de bmw en deze blijft zo tam als een hamster ..
- opmerkelijk was dat de auto zeer sterk op de motor remt bij gas los geven, bij normaal daily rijden hoef je bijna niet op de rem gaan staan
- bochtengedrag is strak bij sportief rijden, vooral in het nat een snelweg opdraaier met hellingshoekje getest, veilig gevoel door de 4wd drive. als je echt gaat hoeken voel je wel duidelijk body roll en dat je op de limiet rijdt. kort samengevat voor een beetje sportief rijden prima, ga je echt serieus rijden blijft de bmw makkelijk de baas
- gewichtsverdeling auto is zeer goed, zwaartepunt ligt mooi onder in het midden van de auto
- die gekke ipad welke heel je auto aanstuurt ipv dashboard knopjes gaat de toekomst wel worden, ook live software updates voor je auto zonder naar de stealer te rijden, overal waar telefoon dekking is internet gratis via tesla. alles is computer/it gedreven richting functioneel gebruiksgemak, als daily woon werk handug, als weekend auto doe maar geen electronica
- automatische piloot zowel gas/rem/sturen werkt best oke, heel raar om je auto compleet over te laten aan electronica
- actieradius bij debiel rijden is 350-400km, gratis oplaadpunten worden steeds meer uitgebreid, moet toch flinke pegels schelen tov RON98
Ik denk dat ik mag zeggen dat ik zelfs onder de autoliefhebbers een bovengemiddeld petrolhead/hardcore liefde voor auto's heb
Deze auto is .. let op .. Geweldig .. maar als daily driver voor woon werk als over een aantal jaar de benzineautos verboden worden en wij aan het protesteren zijn om er in het weekend nog een rondje mee mogen blazen
- Tractie is subliem, bij vochtig weer stoplichtsprintjes geen enkele krimp gaat in 1x rechtdoor je oma kan dit nog doen, mooie ervaring maar skills heb je niet nodig. blijft apart met bijna geen geluid in 1 adem doortrekken zonder versnellingen. vergelijkbaar met achtbaan lancering Superman op Walibi world, nog nooit zoiets meegemaakt je zit echt in 3.3 seconden op de 100.
Je voelt wel dat dit duidelijk tot 100/120 aanhoudt. Daarboven twijfel ik of hij sneller is dan mijn bmw, helemaal vanaf de 160, maar kan ook gevoel zijn door het gebrul van de bmw en deze blijft zo tam als een hamster ..
- opmerkelijk was dat de auto zeer sterk op de motor remt bij gas los geven, bij normaal daily rijden hoef je bijna niet op de rem gaan staan
- bochtengedrag is strak bij sportief rijden, vooral in het nat een snelweg opdraaier met hellingshoekje getest, veilig gevoel door de 4wd drive. als je echt gaat hoeken voel je wel duidelijk body roll en dat je op de limiet rijdt. kort samengevat voor een beetje sportief rijden prima, ga je echt serieus rijden blijft de bmw makkelijk de baas
- gewichtsverdeling auto is zeer goed, zwaartepunt ligt mooi onder in het midden van de auto
- die gekke ipad welke heel je auto aanstuurt ipv dashboard knopjes gaat de toekomst wel worden, ook live software updates voor je auto zonder naar de stealer te rijden, overal waar telefoon dekking is internet gratis via tesla. alles is computer/it gedreven richting functioneel gebruiksgemak, als daily woon werk handug, als weekend auto doe maar geen electronica
- automatische piloot zowel gas/rem/sturen werkt best oke, heel raar om je auto compleet over te laten aan electronica
- actieradius bij debiel rijden is 350-400km, gratis oplaadpunten worden steeds meer uitgebreid, moet toch flinke pegels schelen tov RON98
Laatst gewijzigd door itsmario op 23 dec 2015, 00:18, 1 keer totaal gewijzigd.
- FAF
- VIP Driver
- Berichten: 7332
- Lid geworden op: 08 jul 2008, 19:06
- Type Auto: F36 420i Grancoupe M-sport
Iedereen die zich afvraagt waarom een 4WD op smalle banden (relatief met 245) zoveel vermogen of in dit geval koppel op de weg krijgt heeft duidelijk nog nooit met een 4WD/Xdrive gereden.....
Tractie is vele vele malen groter dan bij een RWD.
Tractie is vele vele malen groter dan bij een RWD.
-
- VIP Driver
- Berichten: 573
- Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:57
Tuurlijk, toch weer een glimlach toen ik mijn ronkende 6 in lijn startte en lekker in zijn 3 80 reed en gas gaf
Tesla vond ik trouwens nog tricky echt wennen om bochten in te schatten zonder geluid geronk en terugschakelen
Tesla vond ik trouwens nog tricky echt wennen om bochten in te schatten zonder geluid geronk en terugschakelen
-
- VIP Driver
- Berichten: 3391
- Lid geworden op: 13 okt 2014, 11:24
Leuke filmpje Wes! Maar inderdaad zo'n Tesla is gewoon meer van kijk mij als baas en dat het snel is is mooi meegenomen!
- LLNM4
- VIP Driver
- Berichten: 5646
- Lid geworden op: 03 jun 2011, 09:36
- Type Auto: M4
Ik kom ze wekelijks tegen en daag ik ze uit voor een rolling start (op de A4/A29).
Maar vanaf stilstand maken slechts enkele auto's een kans. 0-100km in 3.0 sec en dit is de toekomst.
Tesla heeft in januari aangekondigd dat ze straks 700+ gaan. Daarnaast is afschrijving +MIA is een goede reden om de M5 in te ruilen.
Review M5 vs P85D:
Als de nieuwe M5 in 2017 uitkomt met AWD, kan je misschien aanhaken.
Stoplicht races verliest zelfs de GTR (0-100 km 2.9 sec), Porsche 991 turbo S (2.9 sec) en de Aventator. Daar zijn YT filmpjes van gemaakt.
Echter, de RS6 en RS7 maakt gehakt een P85D.
M5 Burgermotor tuning (BMS) met stock turbos zit momenteel op 771 (30psi) pk en 0-100km in 3.7 sec en 1/4 mil in 10.1 sec
Nadelen:
-M5 schrijft 20-25K per jaar af.
-Echter is de P85D geen trackcar en vanaf 150km gaat het moeizamer.
En dit ga je missen
Als je 150K te besteden hebt, zou ik voor een 2e hands 458, GT3 of 991 turbo S gaan.
Maar vanaf stilstand maken slechts enkele auto's een kans. 0-100km in 3.0 sec en dit is de toekomst.
Tesla heeft in januari aangekondigd dat ze straks 700+ gaan. Daarnaast is afschrijving +MIA is een goede reden om de M5 in te ruilen.
Review M5 vs P85D:
Als de nieuwe M5 in 2017 uitkomt met AWD, kan je misschien aanhaken.
Stoplicht races verliest zelfs de GTR (0-100 km 2.9 sec), Porsche 991 turbo S (2.9 sec) en de Aventator. Daar zijn YT filmpjes van gemaakt.
Echter, de RS6 en RS7 maakt gehakt een P85D.
M5 Burgermotor tuning (BMS) met stock turbos zit momenteel op 771 (30psi) pk en 0-100km in 3.7 sec en 1/4 mil in 10.1 sec
Nadelen:
-M5 schrijft 20-25K per jaar af.
-Echter is de P85D geen trackcar en vanaf 150km gaat het moeizamer.
En dit ga je missen
Als je 150K te besteden hebt, zou ik voor een 2e hands 458, GT3 of 991 turbo S gaan.
Laatst gewijzigd door LLNM4 op 23 dec 2015, 20:59, 2 keer totaal gewijzigd.
M4 F82 MG I 537pk/705Nm stage.2+, CS hood. GTS flash, EDC CS, 763M, Armytrix & oem performanceuitlaat, Ohlins, LCI
M5 F10 600pk/700Nm, M drivers package/Vmax korte link
335i E92 471pk/700Nm, RB turbo kortelink
M5 F10 600pk/700Nm, M drivers package/Vmax korte link
335i E92 471pk/700Nm, RB turbo kortelink
- FAF
- VIP Driver
- Berichten: 7332
- Lid geworden op: 08 jul 2008, 19:06
- Type Auto: F36 420i Grancoupe M-sport
Al die discussie over de Tesla......
Maakt mij niet uit hoe snel dat hok is, ik vind het maar een lelijk ding.
En geloof nou niet dat je er ook maar enigszins sportief mee kan rijden.
Dat is simpelweg onmogelijk met zijn gewicht beginnend vanaf 2075kg.
Gewoon een bimmer kopen en genieten.....
Maakt mij niet uit hoe snel dat hok is, ik vind het maar een lelijk ding.
En geloof nou niet dat je er ook maar enigszins sportief mee kan rijden.
Dat is simpelweg onmogelijk met zijn gewicht beginnend vanaf 2075kg.
Gewoon een bimmer kopen en genieten.....
- ejt
- VIP Driver
- Berichten: 11495
- Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
- Type Auto: BMW
het is hier al een half jaar stil, maar ligt die Porsche rijder te slapen. Normaal gesproken met chrono-pakket schiet ie uit de startblokken.
heden G21 330iA
2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
- performance
- VIP Driver
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: 16 okt 2011, 21:09
- Type Auto: F82 M4 CS
Begrijp niet waar je op doelt ejt
320-E21>635csi-E27>320d-E46>330d-E46>3.0Z4-E85>335i-E91> E92> F82> F82 CS