Winterbanden ja of nee?

Alles wat niet met bmw te maken heeft kun je hier posten.

Winterbanden?

Ja
102
81%
Misschien
8
6%
Nee
16
13%
 
Totaal aantal stemmen: 126
Switch
Seriously addicted
Seriously addicted
Berichten: 938
Lid geworden op: 16 okt 2014, 15:53

Ik heb er zelf m'n ideeën ook wel over maar hier trek je het wel een beetje uit z'n verband ten faveure van de zomerband. Heer en meester? Het verschil is minder groot dan in winterse omstandigheden. Daar is de winterband pas echt heer en meester! Zoals hier gepresenteerd is de winterband toch de betere keuze want het verschil op droog is niet zo groot als op andersom op nat of sneeuw.
Thys schreef:Ja, in winterse omstandigheden zie je dat de winterbanden vele malen beter presteren dan de zomerbanden. In de overige omstandigheden is de zomerband beter. Zeker op droog is de zomerband heer en meester.


:koffie:
dannyvdberg
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 3391
Lid geworden op: 13 okt 2014, 11:24

Jeetje iemand anders en ik zijn de enige die niet op winterbanden gaan rijden haha!

Ik heb ook zoiets van als ik naar buiten kijk en ik heb het idee dit gaat niet hem niet worden vandaag dan werk ik ook gewoon thuis of met de OV maar begrijpelijk dat sommige hoe dan ook weg moeten komen winterbanden nodig hebben.
Laatst gewijzigd door dannyvdberg op 14 okt 2015, 21:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

Winterbanden zijn onzin, de meeste mensen kopen ze gewoon om een extra set vette velgen te kopen om lekker af te kunnen wisselen.

Admit it!
Gebruikersavatar
avdp
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2214
Lid geworden op: 26 mei 2013, 13:45
Type Auto: 318D e91
Locatie: Leeuwarden

Wat te denken van een extra setje lente en herfst velgen Arjan.
Arjen e91 318D
dannyvdberg
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 3391
Lid geworden op: 13 okt 2014, 11:24

Mag ik jou trouwens attenderen op een foutje in je onderschrift Arjan... Zoek en gij zult vinden! :mrgreen:
Switch
Seriously addicted
Seriously addicted
Berichten: 938
Lid geworden op: 16 okt 2014, 15:53

Dag- en nachtvelgen niet vergeten :)
avdp schreef:Wat te denken van een extra setje lente en herfst velgen Arjan.
:koffie:
Gebruikersavatar
Mylife
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 279
Lid geworden op: 16 okt 2014, 10:01
Type Auto: 528i M-Sport

Dutch79 schreef:In het nadeel van de zomerband dus. Linker kolom is toch bij winterse omstandigheden?!
En het verschil is groot. Echter met winterbanden op nat en in de zomer presteren niet veel minder dan de zomerband.
De linker tabel is in de sneeuw, midden op nat en rechts op droog wegdek.
De remafstand van de zomerband op sneeuw is twee keer zo lang als van de winterband. In de regen of op droog wegdek staat de auto met een zomerband echter sneller stil als met een winterband, ook bij lage temperaturen.

Oftewel alleen op sneeuw heb je profijt van winterbanden. Veel mensen plijten dan ook om de term sneeuwbanden te gebruiken. Het nadeel van sneeuwbanden op nat en droog wegdek bij lage temperaturen is niet zó groot en makkelijk op te vangen door wat meer afstand te houden / met een lagere snelheid te rijden.
Afbeelding 528i N20 245PK M-Sport (F11 LCI)
Voorheen: 320d M47 163PK automaat High Exec (E91 pre-LCI)
Jens
Just getting started
Just getting started
Berichten: 82
Lid geworden op: 29 aug 2013, 23:40
Type Auto: E90 320i

Tijdens sneeuw heb ik altijd de winterbanden eronder. Die zomerbanden piloten in de sneeuw zijn zoo vervelend, die moeten een jaar van tevoren van het gas af voor de rotonde en zodra ze met hun 5 kilometer in het uur eindelijk bij de rotonde zijn aangekomen zijn moeten ze alsnog remmen en dan glijden ze weer rotonde op. En bij op en afritten vallen ze haast om zo sloom moeten ze..
NickB
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 6809
Lid geworden op: 20 mei 2011, 10:14
Locatie: NH

Alleen al om die reden vind ik de Duitse wetgeving terecht :ja:
Gebruikersavatar
Twix
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 146
Lid geworden op: 14 mei 2014, 15:11
Type Auto: E91 335i
Locatie: Apeldoorn

Jens schreef:Die zomerbanden piloten in de sneeuw zijn zoo vervelend, die moeten een jaar van tevoren van het gas af voor de rotonde en zodra ze met hun 5 kilometer in het uur eindelijk bij de rotonde zijn aangekomen zijn moeten ze alsnog remmen en dan glijden ze weer rotonde op. En bij op en afritten vallen ze haast om zo sloom moeten ze..
Je hebt dan ook altijd van die figuren met winterbanden die zich Max Verstappen voelen... :duh:
Te kort achter je rijden. Met 130 km nog gewoon links op de snelweg langs je heen razen.
Al driftend de bocht nemen. Ruiten niet ijs/sneeuwvrij. Etc.

"Want ik heb toch winterbanden eronder.." :fylol:

Wat voor banden je er ook onder hebt. Je moet je aanpassen aan de weersverandering.
335i
NickB
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 6809
Lid geworden op: 20 mei 2011, 10:14
Locatie: NH

Yep, maar dat soort mensen behoren dan ook sowieso uberhaupt geen rijbewijs te hebben. En geen kinderen. 001
Thys
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 16597
Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:39
Type Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Zolang er geen andere weggebruikers zijn gaat bij mij het gas er ook op in de sneeuw hoor. Niets gaver dan alles dwars kunnen nemen. :autotje spelen:
"He who shall be last, shall be sideways and smiling" - JC
Jens
Just getting started
Just getting started
Berichten: 82
Lid geworden op: 29 aug 2013, 23:40
Type Auto: E90 320i

Ja daar ben ik het met u eens Thys. En bovendien is al driftend de bocht door veiliger en voorspelbaarder dan net niet driftend door de bocht.
Gebruikersavatar
Roel76
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 404
Lid geworden op: 14 jun 2015, 03:30

Zomerbanden.Rij al niet veel,en als er sneeuw ligt blijft ie mooi binnen staan.
:Mpower: 3 DCT
Gebruikersavatar
Michiel
Administrator
Administrator
Berichten: 13592
Lid geworden op: 01 jun 2010, 19:52
Type Auto: E46 330Ci Cabrio M-tech II

Thys schreef:Zolang er geen andere weggebruikers zijn gaat bij mij het gas er ook op in de sneeuw hoor. Niets gaver dan alles dwars kunnen nemen. :autotje spelen:
Daarom heb jij nog een punten rijbewijs, Thys...
Drive it like you stole it...

E46 316i Black & Silverline - zwart 2004-2007
E90 318i 2010 - 2015
E39 Touring 540i Executive 2015 - 2017
F30 316i High Exe. M-sport 2015 -2020.
E46 330Ci Exe. M-tech II 2020 -
Plaats reactie

Terug naar “Offtopic”